Krecenie kierownica i obroty

Zwiń
X
Zwiń
Posty
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Marek MMM
    Classic
    • 2011
    • 11

    Krecenie kierownica i obroty

    macie jakieś plany na majowy weekend
  • delfin2525
    Drive
    • 2010
    • 51

    #2
    Krecenie kierownica i obroty

    Moze ktos wie co to moze byc , kiedy mocniej krece podczas postoju kierownica to zaczynam miec nierowne obroty na jalowym, czy za kieronica sa jakies przewody ktore moga byc przetarte , a moze to cos innego , ma ktos pomys?

    Komentarz

    • tom2212
      RS
      • 2008
      • 3892

      #3
      obciążona pompa wspomagania i dlatego dziwnie się zachowują obroty

      Komentarz

      • delfin2525
        Drive
        • 2010
        • 51

        #4
        to co z tym fantem zrobic ? pompa do wymiany

        Komentarz

        • tom2212
          RS
          • 2008
          • 3892

          #5
          a jak bardzo siadaja obroty?

          Komentarz

          • dontak
            Rider
            • 2008
            • 586
            • Octavia III combi (5E5)
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            #6
            U mnie jest to samo. Moim zdaniem TTTM.
            OIII 1.2 TSI 105 KM

            Komentarz

            • adamscool
              Ambiente
              S_OCP Member
              • 2008
              • 206

              #7
              Silnik potrzebuje wytworzyc więcej energii bo układ jest bardziej obciążony.
              Ta Skodzinka twarda była!!!

              1,9 TDI 136 z ECUSOFTa

              Komentarz

              • tomus7
                RS
                • 2010
                • 1896
                • Peugeot

                #8
                Nic dodać :wink:
                ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                Komentarz

                • maro21
                  Drive
                  • 2007
                  • 78

                  #9
                  Miałem takie objawy przy padniętej przepustnicy w takim samym silniku 1.6AEE. Po wymianie przepustnicy problem zniknął.

                  Komentarz

                  • pasazer
                    Classic
                    • 2010
                    • 7

                    #10
                    Zamieszczone przez delfin2525
                    ... nierowne obroty na jalowym ...
                    Spróbuj najpierw odpiąć czujnik ciśnienia oleju na pompie od wspomagania. Jak się poprawi to masz rozwiązanie ale > Umocuj dobrze wtyczkę, żeby nie wkręciła się w wentylator!
                    Od razu nie powinno się nic stać. Może po kilku kilometrach zapisze się jakiś błąd? Ja na chwilę odłączyłem na postoju i żaden błąd się nie zapisał.
                    Pozdraviam

                    Komentarz

                    • Luki80a
                      Rider
                      • 2010
                      • 341
                      • Octavia III combi (5E5)
                      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
                      • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                      #11
                      IMHO to jak najbardziej normalne.
                      Kręcąc kierownicą, włącza się pompa i z tąd widoczne to falowanie obrotów na biegu jałowym.
                      Tak samo jak włączymy ogrzewanie tylniej szyby, klimatyzację czy też jakiś odbiornik który pobiera więcej energii. Nagły wzrost zapotrzebowania na dodatkową energię, powoduje spadek obrotów silnika a sterownik próbuje te obroty wyrównać.
                      Była O1 AGR

                      Jest O1FL ALH

                      Komentarz

                      • delfin2525
                        Drive
                        • 2010
                        • 51

                        #12
                        aha to super bo myslalem, ze znowu cos nie tak

                        Komentarz

                        • pasazer
                          Classic
                          • 2010
                          • 7

                          #13
                          Zamieszczone przez Luki80a
                          IMHO to jak najbardziej normalne.
                          Kręcąc kierownicą, włącza się pompa i z tąd widoczne to falowanie obrotów na biegu jałowym.
                          Wskaźnik na obrotomierzu faluje jak się kręci kierownicą na postoju? To chyba ja mam coś nie tak, bo nic mi nie faluje.
                          Zamieszczone przez Luki80a
                          Tak samo jak włączymy ogrzewanie tylniej szyby, klimatyzację czy też jakiś odbiornik który pobiera więcej energii. Nagły wzrost zapotrzebowania na dodatkową energię, powoduje spadek obrotów silnika a sterownik próbuje te obroty wyrównać.
                          Włączam klimę i podnoszą się obroty - zgadza się . . . ale tylko tyle i nic nie powinno falować.

                          Mój 1.6 ma taką przypadłość, że na biegu jałowym silnik pracuje nierówno, ale jak włączę klimę to jest ok. Falowania obrotów nie ma. Silnik ma jakby drgawkę. Byłem z tym w ASO i u innych specjalistów, przekopałem róże fora i nie ma na to nikogo mocnego.
                          Pozdraviam

                          Komentarz

                          • Luki80a
                            Rider
                            • 2010
                            • 341
                            • Octavia III combi (5E5)
                            • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
                            • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez pasazer
                            Wskaźnik na obrotomierzu faluje jak się kręci kierownicą na postoju? To chyba ja mam coś nie tak, bo nic mi nie faluje.
                            Tak, falują. Kręcąc w jedną stronę, włączy się nam pompa i obroty "siadają".
                            Zatrzymujemy kierownicę, pompa się wyłączy i obroty idą do góry. Następnie kręcimy w drugą stronę i obroty znowu spadają. Mowa o normalnym kręceniu a nie tak jak byśmy chcieli urwać tą kierownicę. Przy takim manewrowaniu będziemy widzieli owo falowanie. Nie są to jakieś mega wahania, ale jednak zawsze.
                            Co do ogrzewania i tym podobnych, to fakt że początkowo obroty spadają ale zaraz wracają do normy. Dałem taki ogólny przykład kiedy również zaobserwujemy spadek obrotów biegu jałowego.
                            Pomijając już fakt ruszania bez dodawania gazu.
                            Była O1 AGR

                            Jest O1FL ALH

                            Komentarz

                            • Dr.Claufe
                              Rider
                              • 2010
                              • 338

                              #15
                              Zamieszczone przez pasazer
                              Mój 1.6 ma taką przypadłość, że na biegu jałowym silnik pracuje nierówno
                              A przepustnica czyszczona?

                              Miałem 2 skody (już ze stajni vw) przed octavią i problem nierównej pracy silnika na biegu jałowym to już dla mnie chleb powszedni.. chociaż w/w przepustnica nie zawsze pomagała.

                              A co do pracy pompy. U mnie też obroty trochę przysiadają i dodatkowo ją słychać. Takie buczenie jakby. Nie wspominacie tutaj o tym dlatego zwracam uwagę.

                              Komentarz

                              • pasazer
                                Classic
                                • 2010
                                • 7

                                #16
                                Zamieszczone przez Dr.Claufe
                                A przepustnica czyszczona?
                                Miałem 2 skody (już ze stajni vw) przed octavią i problem nierównej pracy silnika na biegu jałowym to już dla mnie chleb powszedni.. chociaż w/w przepustnica nie zawsze pomagała.
                                Miłośnicy hiszpańskiego temperamentu też z tą febrą walczą klik.
                                Spędziłem w ASO VW sporo czasu i nic. Zostaje na razie teoria, iż komp obniża dawkę paliwa, ale obroty mam jak być powinno. Ok. Sorry za małą prywatę. W sumie pogodziłem się już z tym ale z ciekawości czytam jeszcze tematy na OCP, może gdzieś się jeszcze na coś natknę, bo coś musi być nie tak, skoro nie wszystkie AKLe tego parkinsona mają.

                                W kwestii falowania obrotów sprawdźcie ten czujnik.
                                Pozdraviam

                                Komentarz

                                • Dr.Claufe
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 338

                                  #17
                                  Zamieszczone przez pasazer
                                  bo coś musi być nie tak
                                  W poprzedniej felicii z 2000 roku czyszczenie przepustnicy nie pomogło. Mechanik, który zresztą pracował kiedyś w serwisie Skody powiedział, że w tym roczniku była wada fabryczna i, aby to naprawić trzeba rozbierać skrzynię..
                                  Zamieszczone przez pasazer
                                  Miłośnicy hiszpańskiego temperamentu też z tą febrą walczą klik.
                                  Brat ma leona z AKL-em i raz mu falują, raz nie..
                                  Zamieszczone przez pasazer
                                  W kwestii falowania obrotów sprawdźcie ten czujnik.
                                  To przy alternatorze? Jakieś większe informacje na jego temat?

                                  Komentarz

                                  Pracuję...