Witam,mam mały problem z moja Octavia2 2005r 1.9 TDI 105KM (nowy nabytek) z przebiegiem 130000km.
Kulam sie po mieście jak emeryt a z moich wyliczeń wynika że spala mi ok 9-10L na 100km podczas gdy komp pokazuje średnio 7,5l/100km
W trasie jest już lepiej bo wychodzi ok 5l/100km (komp.4,6l/100km) ale przy prędkości nie przekraczającej 100km/h wydaje mi sie że to i tak ciut za dużo.
Dla porównania sugeruje się moją poprzednią octavką z 2000r która w trasie srednio paliła 4litry a w mieście ok 6,5 przy normalnej jezdzie i tak też pokazywał komp.
Nie wiem skąd tak duże spalanie? wiem tylko tyle że poprzedni właściciel wymienił turbine nie podłączając nawet pod kompa i bez jakiejkolwiek konfiguracji.
I tu moje pytanie do fachwców,czyemu tak sie dzieje? czy można to jakoś wyregulować npoprawić? czy po wymianie turbiny trzeba cos robić z kompem? z góry dzięki za pomoc,pozdrawiam.
[ Dodano: Sro 17 Lis, 10 23:25 ]
Czy znajdzie sie ktoś pomocny???????????
Spokojnie zawsze ktoś się znajdzie a Ty zbynson, poczytaj jeszcze regulamin naszego forum
A kopci mocno i na czarno? Generalnie potrzebna Ci diagnostyka komputerowa, bo przyczyn może być kilka rozregulowna pompa wtryskowa, EGR... A wogóle jaki masz rozmiar opon?
zbynson, spoko, widzę przywitałeś się już Rozmiar opon ok, diagnostyka vagiem powinna dać odpowiedź bo przyczyn może być kilka, jesteś ze stolicy to skontaktuj się z kolegą dobrygrzeswawa, http://forum.octaviaclub.pl/profile....profile&u=1267
zbynson, poszukaj wlepy(książka serwisowa, bagażnik) i uzupełnij jaki masz silnik bo na pewno nie AVF
bez podłączenia do kompa nic nie wyczarujemy, może być zły kąt wtrysku, albo coś z turbo
może wtryski leją a nie widać
jedź na kompa, może logi dynamiczne :?
Jedna z możliwości, to uszkodzony czujnik temperatury płynu.
Takiej usterki komputer nie zdiagnozuje jako błąd, gdyż sygnał będzie się zawierał w zakresie pracy czujnika. Również kierowca nie zorientuje się o uszkodzeniu, ponieważ wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej bierze informacje z innego czujnika. Przy takiej usterce silnik będzie miał podwyższone obroty, a zużycie paliwa znacznie wzrośnie, ponieważ mieszanka paliwowo-powietrzna będzie bogata. Silnik będzie się wówczas zachowywał, jakby cały czas pracował na „ssaniu”. źródło.
No tak z tym czujnikeim to może,ale czy nie działo by sie tak nawet w tarsie? gdzie skoda pali już w miare normalnie (ok 4,6l/100km nie przekraczając 100km/h) jak byłem ostatnio w servisie na inspekcji zimowej to powiedzieli mi że mam wyciek w okolicach turbiny,z innego zródła dowiedziałem sie że to najprawdopodobniej zawór Egr co nie jest jakims nadzwyczajnym zjawiskiem.Dowiedziałem sie też że w sterowniku silnika były jakieś błędy ale jakie i czy zostały skasowane to już nie wiem.Dodam tylko że rozgrzany na biegu jałowym pokazuje 0,5l/h i obroty są w normie.Aha inie odpowiedziałmi nikt czy po wymianie turbiny trzeba podłączać pod kompa? dięki za pomoc,pzdr.
Witam Panowie, podepnę się do tematu gdyż u mnie spalanie wzrosło o około 1 litra przez cały czas. wg wskazań kompa najniższe spalanie jakie mogę uzyskać w trasie to ok 5,9-6 l/100 w mieście jest ok 8 l. Nie ma żadnego błędu, EGR został wyczyszczony chociaż nie był tragiczny. Cóż może być przyczyna, wskazania kompa przekładają się na rzeczywiste spalanie, wszystkie filtry są prawie nowe. Proszę o podpowiedz co mogę jeszcze sprawdzić.
Pozdrawiam
1) Skoda Felicja 1,3 Lxi -97 jest :-)
2) Skoda Octavia II 1,9 TDI -04 jest :-)
3) Skoda Octavia I RS 1.8T -04 jest :-D
4) Skoda Fabia 1,2 TSI DSG -2016 jest :-)
Zbynson, pamietaj ze diesle w octavii 1 mniej palily, jak bedziesz mial czas to pojedz w trase z predkoscia 80 - 90 km na godzine jak nie spali ponizej 5 to jest cos nie tak, imo mieszkasz w Warszawie takze w korkach jest mozliwe zeby nawet 1.9tdi tyle spalilo,
Komentarz