Problem z wycieraczkami

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • fryta1979
    Ambiente
    • 2010
    • 188

    Problem z wycieraczkami

    Zamieszczone przez DAREKGDA
    Zamieszczone przez KonKor
    Jeśli Ci moje foty nie wystarczą to jakie byś chciał?
    ze środka auta zbliżenie tylnej szyby bagażnika , łączenie na środku , boczne- zbliżenie ze środka auta
    :roll:
    jak będzie jutro pogoda to wam zrobię...

    P.S. akurat łączenie na środku jest najmniejszym problemem :wink:
  • bubutm
    Classic
    • 2008
    • 14

    #2
    Problem z wycieraczkami

    Dzień dobry wszystkim
    Mam do Was pytanie , a zasadniczo mój szwagier posiadający Skodę Octavię z 98r. Problem polega na tym że wycieraczki mu głupieją. Co to oznacza ? Ano to że od pewnego czasu dostały bzika , po włączeniu albo się nie wyłączają wcale , albo zatrzymują się jak chcą i gdzie chcą. Prosił abym napisał że wymieniał jakiś przekaźnik od tych wycieraczek Może nam ktoś pomóc ? Pozdrawiam serdeczni życząc wszystkim miłego mimo wszystko dnia

    Komentarz

    • Quest
      Ambiente
      • 2009
      • 232

      #3
      Proponuję użycie "szukajki"...
      zamiast przekaźników może niech sprawdzi czy nie ma pozacieranych sworzni w mechanizmie wycieraczek...
      jeżeli to właśnie sworznie, które pracują na zasadzie zawiasu to nie obędzie się bez demontażu podszybia i całego mechanizmu, następnie czyszczenie smarowanie i do przodu...
      radzę szybko się za to zabrać ponieważ jak dalej będzie z tym jeździł to się zatrze wszystko na amen... i do tego spali się silniczek...
      Człowiek wiedzy żyje działając, a nie myśląc o działaniu, ani też myśląc, co pomyśli, kiedy skończy działać.

      Komentarz

      • Octan
        Rider
        • 2006
        • 653

        #4
        Oprócz przekaźnika o którym wspominasz i sworzni o których pisze Quest może to być wina styków w manetce włączania wycieraczek, silnika albo kabli - pinów w obwodzie. Niestety trzeba szukać przyczyny i to nie w szkajce ale w samochodzie.

        Komentarz

        • tomus7
          RS
          • 2010
          • 1896
          • Peugeot

          #5
          Przegląd całego mechanizmu wycieraczek to raz ale padł tzw wyłącznik krańcowy
          ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
          http://www.bunkry.pl/pl/index.html
          a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
          http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
          Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

          Komentarz

          • delanopl
            Elegance
            • 2009
            • 831

            #6
            Zaciera się mechanizm wycieraczek, tak jak podpowiada kolega tomus7, poszukaj coś już było na forum o tym

            Komentarz

            • bubutm
              Classic
              • 2008
              • 14

              #7
              Dziękuje wszystkim za pomoc , nie ma rady będzie rozbierał wobec tego Jeszcze raz wszystkim dziękujemy

              [ Dodano: Pon 29 Lis, 10 09:48 ]
              Dzień dobry wszystkim
              Chciałbym prosić o dalszą pomoc
              Więc szwagier wykonał wszystkie zalecane przez Was wskazówki , rzeczywiście mechanizm jednej z wycieraczek był zapieczony, po nasmarowaniu przeczyszczeniu i pierwszej próbie okazało się że przyczyny i objawy występują dalej.
              Tzn , znów głupieją te wycieraczki , chodzą jak chcą raz dobrze i się zatrzymują , raz znów źle i chodzą do kiedy im się chce. Przekaźnik pyknie że niby załapał, puścił wycieraczki niby stanęły i znów siup jada same. Ktoś coś jeszcze może pomóc ? Pozdrawiam cieplutko w ten mroźny i bardzo wietrzny poniedziałkowy poranek.

              Komentarz

              • delanopl
                Elegance
                • 2009
                • 831

                #8
                bubutm, a może wajcha (manetka)od wycieraczek winna i trzeba styki przeczyścić albo już całą manetke wymienić

                Komentarz

                • tomus7
                  RS
                  • 2010
                  • 1896
                  • Peugeot

                  #9
                  Sprawdź przekaźnik
                  ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                  http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                  a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                  http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                  Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                  Komentarz

                  • florek186
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 235

                    #10
                    bubutm, miałem podobnie we wcześniejszej octavii to cały mechanizm musiałem wymieniać na podszybiu
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=27260
                    Było: 110 KM 235NM
                    potem: 129KM 267Nm
                    Obecnie: 154KM 354NM

                    Komentarz

                    • mobi65
                      Rider
                      • 2009
                      • 291

                      #11
                      Zamieszczone przez bubutm
                      Dziękuje wszystkim za pomoc , nie ma rady będzie rozbierał wobec tego Jeszcze raz wszystkim dziękujemy

                      [ Dodano: Pon 29 Lis, 10 09:48 ]
                      Dzień dobry wszystkim
                      Chciałbym prosić o dalszą pomoc
                      Więc szwagier wykonał wszystkie zalecane przez Was wskazówki , rzeczywiście mechanizm jednej z wycieraczek był zapieczony, po nasmarowaniu przeczyszczeniu i pierwszej próbie okazało się że przyczyny i objawy występują dalej.
                      Tzn , znów głupieją te wycieraczki , chodzą jak chcą raz dobrze i się zatrzymują , raz znów źle i chodzą do kiedy im się chce. Przekaźnik pyknie że niby załapał, puścił wycieraczki niby stanęły i znów siup jada same. Ktoś coś jeszcze może pomóc ? Pozdrawiam cieplutko w ten mroźny i bardzo wietrzny poniedziałkowy poranek.
                      musisz zajrzec do modulu wycieraczek w kturym znajduja sie dwa przekazniki jeden z nich bedzie prawdopodobnie mial wypalony styk , wlasnie to przerabialem w aucie kolegi ,wymiana styku i po problemie

                      Komentarz

                      • duszek-44
                        Drive
                        • 2010
                        • 71

                        #12
                        ostatnio troche czytalem o tych wycieraczkach poniewaz w moje skodzince tez wycieraczki wariowaly i wyczytalem ze tansze przekazniki( zamienniki ) zdazaja sie wadliwe Naszczescie u mnie obylo sie bez wymiany Troche nimi poruszalem i wszystko wróciło do normy A jesli przekaznik wymieniony to stawiam na manetke wlaczania wycieraczek
                        Krzysztof
                        1.9tdi AFN Seat Alhambra

                        Komentarz

                        • bubutm
                          Classic
                          • 2008
                          • 14

                          #13
                          A jednak wyłącznik krańcowy Dzięki wszystkim raz jeszcze za pomoc

                          Komentarz

                          • tomus7
                            RS
                            • 2010
                            • 1896
                            • Peugeot

                            #14
                            Zamieszczone przez bubutm
                            A jednak wyłącznik krańcowy Dzięki wszystkim raz jeszcze za pomoc
                            Więc kolego już w pierwszym poście to sugerowałem. Warto posłuchać emerytów czasami im się uda pomóc :szeroki_usmiech
                            ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                            http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                            a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                            http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                            Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                            Komentarz

                            • Konrad_wawa
                              Ambiente
                              • 2008
                              • 112

                              #15
                              Ja dodam jeszcze, że miałem dokładnie takie same objawy. Nasilały się podczas deszczowej pogody, a na zimę padło całkowicie - tzn. jak raz włączyłem wycieraczki to mi tak chodziły przez 2 tygodnie. Jedyne co mogłem zrobić to ustawić je w trybie czasówki, co i tak było mocno wkurzające.

                              Elektryk zaczął od sprawdzenia manetki - popukał w kierownicę, poruszał nią bez przełączania i okazało się, że z nią jest wszystko ok.
                              Następnie dostał się z przodu do wycieraczek i silniczka. Na silniczku jest przełącznik trybów i to on się schrzanił tzn. wytarły się trybiki, na których ustawiona jest pozycja wycieraczek (wyłączone, włączone, tryb czasowy itd.). Kiedy to podreperował (podlutował styki) wszystko działa ok i obyło się bez wymiany całego silniczka. Koszt naprawy 100 zł.

                              Komentarz

                              Pracuję...