[O2] 2.0 FSi problem z zaworem EGR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jasiek1088
    Classic
    • 2011
    • 9

    [O2] 2.0 FSi problem z zaworem EGR

    Sprawdz instalacje elektryczna od sondy lambda, moze cos sie zazielenilo (zlacza, przetarte kable, nieudolna ingerencja gazownika)
  • Bart_wawa
    Drive
    • 2010
    • 81

    #2
    [O2] 2.0 FSi problem z zaworem EGR

    Jeżeli któryś z was ma jakiś pomysł prosze o pomoc. Zapalił się czek i wyrzuciło uszkodzenie zaworu erg oraz czujnieka wału. Wymieniłem zawór na nowy skasowałem bład i po kilku kilometrach usterka pojawiła się po raz kolejny wymieniłem więc czujnik wału przeczysciłem kolektor skasowałem bład. Po kolejnych kilku kilometrach problem pojawił sie ponownie. Bład zaworu erg i czujnika. Jestem w kropce, wymianiłem zawór czujnik przeczyściłem z nagaru kolektor a błąd nadal się powtarza.... Co to może by.... Pomocy.

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      najpierw podaj numery błedów bo problem moze byc nie w zaworze i czujniku tylko w instalacji elektrycznej . mozesz jeszcze sprubowac wyczyscic ta rurke która doprowadza spaliny do kolektora ssacego bo to moze byc problem , zamały przepływ spalin
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • Bart_wawa
        Drive
        • 2010
        • 81

        #4
        odczytam i podam....

        Komentarz

        • potegat
          Classic
          • 2010
          • 29

          #5
          Też mam podobny problem Octavia II 1,9 105 km błąd to uszkodzenie zaworu EGR za mały przepływ a zawór i rurka doprowadzająca spaliny czysta jak łza

          Komentarz

          • german81
            L&K
            • 2010
            • 1414
            • Octavia II combi (1Z5)
            • AUQ 1.8 20VT 180 KM
            • BZB 1.8 TSI 160 KM

            #6
            POTEGAT sprawdz działnie w nastawach potstawowych vag bo mozesz miec uszkodzony n18
            diagnostyka vag 602-614-253

            Komentarz

            • potegat
              Classic
              • 2010
              • 29

              #7
              zerknę jutro zastanawiam się czy nie uszkodzone jest to urządzenie które steruje zaworem

              Komentarz

              • german81
                L&K
                • 2010
                • 1414
                • Octavia II combi (1Z5)
                • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                • BZB 1.8 TSI 160 KM

                #8
                to urzadzenie to własnie n18 ten link powinien ci pomuc isprawdzeniu i interpretaci testu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=299803
                diagnostyka vag 602-614-253

                Komentarz

                • potegat
                  Classic
                  • 2010
                  • 29

                  #9
                  Zmieniłem ten zawór N18 i na razie jest oki

                  Komentarz

                  • Bart_wawa
                    Drive
                    • 2010
                    • 81

                    #10
                    Ok. A jaki pomysł macie na ten moj nieszczesny 2.0 FSi?? Czy to moze byc wina przypchanego kata??? Czy po wymianie erga powinien byc on jakos zaadoptowany czy wystarczy tylko skasowac błąd i heja...?

                    Komentarz

                    • kropeck
                      RS
                      • 2009
                      • 2319
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BLF 1.6 FSI 115 KM

                      #11
                      Ten zawór nie nazywa się ERG tylko EGR ...
                      Pozdrawiam,
                      Michał

                      Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                      Komentarz

                      • Bart_wawa
                        Drive
                        • 2010
                        • 81

                        #12
                        Hmm ok ok EGR... Dzieki za poprawienie

                        Komentarz

                        • german81
                          L&K
                          • 2010
                          • 1414
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                          • BZB 1.8 TSI 160 KM

                          #13
                          tak jak pisałem wczesniej sprawdził bym wiazke elektryczna bo jesli po wymianie czujnika i zaworu błedy wracaja to raczej nie jest wina wymienionych czesci .wiele by pomogło jak bys podał kody błedów .co do błedu egr kiedys spotkałem sie z sytułacja ze był walnienty czujnik cisnienia w kolektorze ssacym i przez niego wywalało bład egr bo nie widział zmian cisnienia w kolektorze ssacym.z czujnikiem połorzenia wału moze byc podobnie moze byc walnienty czujnik połorzenia wałka rozrzadu i on generuje ten bład .wiec najlepiej jak podasz kody błedów bo tak to mozna szukac dziury w całym co nie prowadzi do niczego.
                          diagnostyka vag 602-614-253

                          Komentarz

                          • Bart_wawa
                            Drive
                            • 2010
                            • 81

                            #14
                            Ok dzis podpiety was i odczytane nastepujace błędy:
                            01024 P0400 Układ recyrkulacji spalin Nieprawidłowe działenie;
                            00010 P000A Rząd 1 strona ssąca, przestawienie wałka rozrządu za wolne
                            Błędy sporadyczne

                            Dodam że wymieniłem czujnik wałka rozrzadu oraz zawór EGR oraz przeczyściłem rurki doprowadzające do EGR-a

                            Nie mam pomysłu co to może być....

                            Komentarz

                            • kropeck
                              RS
                              • 2009
                              • 2319
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BLF 1.6 FSI 115 KM

                              #15
                              01024 P0400 Układ recyrkulacji spalin Nieprawidłowe działanie:



                              00010 P000A Rząd 1 strona ssąca, przestawienie wałka rozrządu za wolne:



                              Jak dla mnie, to coś zostało źle złożone. Jeśli zawór EGR jest nowy, to jego błąd wynika ze źle pracującego wałka rozrządu.
                              Pozdrawiam,
                              Michał

                              Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                              Komentarz

                              • Bart_wawa
                                Drive
                                • 2010
                                • 81

                                #16
                                Ale czujnik wałka tez jest nowy. Wymieniłem egr-a bo stary sie zatarł i stanoł wczesniej nie było problemu ai z wałkiem ani z zaworem...

                                Komentarz

                                • german81
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1414
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                  • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                  #17
                                  Bart_wawa kolega KROPECK moze miec racie i problem moze nie tkwic w samym czujniku tylko głeciej bo sam opis błedu na to wskazuje 00010 P000A Rząd 1 strona ssąca, przestawienie wałka rozrządu za wolne .sugerował bym sprawdzenie podanych mozliwosci przez wiki
                                  diagnostyka vag 602-614-253

                                  Komentarz

                                  • kropeck
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 2319
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BLF 1.6 FSI 115 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Bart_wawa
                                    (...)wczesniej nie było problemu ai z wałkiem ani z zaworem...
                                    U mnie zanim się coś zepsuje w aucie, to też działa bez problemu ...
                                    Pozdrawiam,
                                    Michał

                                    Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                                    Komentarz

                                    • Bart_wawa
                                      Drive
                                      • 2010
                                      • 81

                                      #19
                                      Hmmm no co ty powiesz..... naprawde u ciebie działa....??? Miałem na mysli ze padł zawór EGR i po jego wymianie powinno byc ok a nie jest stad moje dociekania i wywody... co do błędu czujnika to jak sie wczytacie to powstaje on w chwili niesprawnosci zaworu EGR. Poza tym czujnik został wymieniony a bład nadal jest. Rozrzad sprawdzony wiec czego wiecej szukac.... Juz głupieje....

                                      [ Dodano: Sro 24 Lis, 10 17:54 ]
                                      Kolego german81 co masz na mysli pisząc ze sprawdzic głebiej problem czujnika???? Niebardzo rozumiem....

                                      Komentarz

                                      • kropeck
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 2319
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BLF 1.6 FSI 115 KM

                                        #20
                                        Bart_wawa, Błędy mogą powstawać lawinowo. Nie działa poprawnie rozrząd, wpływa to na zawór EGR (pokazuje błędy), bo czujnik rozrządu widzi problem i nie pozwala EGR'owi poprawnie się uruchamiać itd. Może się okazać, że naprawa tego rozrządu spowoduje poprawne działanie kolejnych elementów i przestaną się sypać błędy. A stary EGR może się okazać całkiem sprawny.

                                        Jak przetniesz kabelek doprowadzający prąd do światła, to będziesz miał błąd spalonej żarówki- ile żarówek nie wymienisz, tyle razy błąd będzie się pokazywał. Dopiero naprawienie przewodu zaświeci żarówkę i błąd zniknie (taka analogia.
                                        Pozdrawiam,
                                        Michał

                                        Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                                        Komentarz

                                        • german81
                                          L&K
                                          • 2010
                                          • 1414
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                          • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                          #21
                                          tak jak było napisane w opisie błedu z wiki sprawdzic cis. oleju i sam nastawnik na wałku bo wydaje mi sie ze to jest twój problem nie sam czujnik
                                          diagnostyka vag 602-614-253

                                          Komentarz

                                          • Bart_wawa
                                            Drive
                                            • 2010
                                            • 81

                                            #22
                                            german81 a mozesz to rozwina bo niebardzo jestem w temacie.....
                                            kropeck dzieki za info ale stary egr sie zatarł i to pozwala mi domniemywac ze to jego była wina.... ale moze masz racje. ale napiecie paska rozrzadu jest ok po 40 tys. wymieniac znowu rozrzad....? Pytanie powstaje czy ja k wymienie rozrzad to cos pomoze....? A ma na to wpływ moze zapchany kat??? Lub moze typowa przypadłość FSi czyli zapchane doloty....?

                                            Komentarz

                                            • german81
                                              L&K
                                              • 2010
                                              • 1414
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                              • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                              #23
                                              raczej wymiana paska nie pomoze bo to nie jest raczej przyczyna problemu tylko sprawdz czy ewentualnie nie przeskoczył jesli nie to ja bym sie dobrze przyjrzał zaworowi n205 bo to on moze powodowac ten bałagan
                                              diagnostyka vag 602-614-253

                                              Komentarz

                                              • Bart_wawa
                                                Drive
                                                • 2010
                                                • 81

                                                #24
                                                Hmm a co to za zawór???

                                                Komentarz

                                                • german81
                                                  L&K
                                                  • 2010
                                                  • 1414
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                                  • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                                  #25
                                                  n205 to jest ten zaworek na głowicy po stronie skrzyni biegów jest on odpowiedzialny za przestwianie wałka ssacego .po obejzeniu rys z etki jeszcze bym sprawdził napinacz łancucha pod pokrywa zaworów bo on napina łancuch i zarazem jest uzywany do przestawienia wałka ssacego
                                                  diagnostyka vag 602-614-253

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...