[O2] 2.0 FSi problem z zaworem EGR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Bart_wawa
    Drive
    • 2010
    • 81

    #26
    dzieki sprawdze

    Komentarz

    • potegat
      Classic
      • 2010
      • 29

      #27
      Znowu problem z EGR i dodatkowo dwie świece żarowe które nie są spalone ale raczej nie mająnic wspólnego z zaworem
      kody błędów z VCDS


      17056 - Świeca żarowa cylindra 2 (Q11): usterka elektryczna w obwodzie
      P0672 - 000 - - - Sporadyczny
      Ramka zamrożona:
      Obroty silnika: 0 /min
      Moment obrotowy: 124.0 Nm
      Prędkość: 0.0 km/h
      Obciążenie: 0.0 %
      Napięcie: 11.78 V
      Bity binarnie: 00000100
      Temperatura: 5.4*C
      Bity binarnie: 00110000

      17058 - Świeca żarowa cylindra 4 (Q13): usterka elektryczna w obwodzie
      P0674 - 000 - - - Sporadyczny
      Ramka zamrożona:
      Obroty silnika: 0 /min
      Moment obrotowy: 158.0 Nm
      Prędkość: 0.0 km/h
      Obciążenie: 0.0 %
      Napięcie: 11.63 V
      Bity binarnie: 00000100
      Temperatura: 1.8*C
      Bity binarnie: 00110000

      16785 - Układ recyrkulacji spalin: Natężenie przepływu za małe
      P0401 - 000 - - - Sporadyczny
      Ramka zamrożona:
      Obroty silnika: 1638 /min
      Moment obrotowy: 68.0 Nm
      Prędkość: 57.0 km/h
      Obciążenie: 22.0 %
      Cykl pracy: 14.7 %
      Bity binarnie: 11000000
      Ilość powietrza/Obr.: 295.0 mg/suw
      Ilość powietrza/Obr.: 550.0 mg/suw

      Komentarz

      • german81
        L&K
        • 2010
        • 1414
        • Octavia II combi (1Z5)
        • AUQ 1.8 20VT 180 KM
        • BZB 1.8 TSI 160 KM

        #28
        potegat sprawdz czy nie masz uszkodonego wezyka od n18 do egr-a i czy mebrana w samym zaworze nie jest uszkodzona . egr-a czysciłes jesli nie to tez mozna zrobic bo moze pomuc
        diagnostyka vag 602-614-253

        Komentarz

        • potegat
          Classic
          • 2010
          • 29

          #29
          EGR jest czysty jak łza membrana jest dobra zawór działa otwiera się bez problemów wężyk sprawdzę dzisiaj
          german81 a co sądzisz o błędzie świec ?
          Po podłączeni na krótko każdą świecę z osobna iskrzą w miarę równo ale może warto je wymienić skoda ma przelot ponad 200 tyś km

          Komentarz

          • german81
            L&K
            • 2010
            • 1414
            • Octavia II combi (1Z5)
            • AUQ 1.8 20VT 180 KM
            • BZB 1.8 TSI 160 KM

            #30
            potegat co do twoich błedów ze swiec to naj lepiej jak sprawdzisz oporosc tych wiec i drugie to sprawdzenie przekaznika i instalaci od przekaznika do swiec czy nie ma przerwy
            diagnostyka vag 602-614-253

            Komentarz

            • potegat
              Classic
              • 2010
              • 29

              #31
              zamienią pierwszą świecę z drugą i jak jest 2 uszkodzona to będzie błąd świecy pierwszego cylindra a jak nie to coś na przewodach

              [ Dodano: Nie 28 Lis, 10 14:45 ]
              a co to są kody gotowości
              Stan: 00000000 01100110 10000000 10000000
              Stan kontrolki MIL: MIL zgaszona
              Elementy systemowe: Niesprawny/testowany
              System paliwowy: Niesprawny/testowany
              Recyrkulacja spalin (EGR): Niesprawny/testowany
              Kody błędów (EOBD): 0

              Komentarz

              • german81
                L&K
                • 2010
                • 1414
                • Octavia II combi (1Z5)
                • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                • BZB 1.8 TSI 160 KM

                #32
                kody gotosci sa do sprawdzania systemów które masz wyszczególnione przez nastawy podstawowe
                diagnostyka vag 602-614-253

                Komentarz

                • potegat
                  Classic
                  • 2010
                  • 29

                  #33
                  Problem z egr istnieje dalej auto jedzie normalnie nic się nie dzieje
                  Zastanawiam się czy to jednak nie jest wina zaworu niby jest oki ale może jednak nie do końca brakuje mi już pomysłów

                  Komentarz

                  • german81
                    L&K
                    • 2010
                    • 1414
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                    • BZB 1.8 TSI 160 KM

                    #34
                    a sprawdzałes działanie zaworu w nastawach podstawowych
                    diagnostyka vag 602-614-253

                    Komentarz

                    • potegat
                      Classic
                      • 2010
                      • 29

                      #35
                      sprawdzałem w parametrach pracy grupa 003
                      Jakie mają być wartości żądane a jakie rzeczywiste u mnie na wolnych obrotach rzeczywiste to około 400 a żądane to około 200

                      Komentarz

                      • german81
                        L&K
                        • 2010
                        • 1414
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                        • BZB 1.8 TSI 160 KM

                        #36
                        wyglada na to ze twój egr nie działa .wymieniłes ten elektrozawór n18 o którym pisałem wczesniej?jesli tak to jeszcze warto sprawdzic przewody od vacum do n18 i od niego do samego egr-a czy nie jest uszkodzony jesli to jest ok to wynika z tego ze sam zawór jest do wymiany .sprawdz jeszcze ta sama grupe ale w bs i zobacz czy w czasie testu zmienia sie wartosc % wysterowania zaworu egr powinna sie zmieniac od 0-100%
                        diagnostyka vag 602-614-253

                        Komentarz

                        • potegat
                          Classic
                          • 2010
                          • 29

                          #37
                          N18 zmieniałem na inny przewody są oki. Po zdjęciu tego przewodu do egr-a zmienia się podciśnienie czuć to na przewodzie ale muszę jeszcze zmierzyć miernikiem podciśnienia
                          Zawór wyjmowałem i fizycznie działa ale metodą eliminacji to chyba on będzie winowajcą

                          Komentarz

                          • german81
                            L&K
                            • 2010
                            • 1414
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                            • BZB 1.8 TSI 160 KM

                            #38
                            jesli masz mozliwosc sprawdzenia miernikiem to sprawdz wtedy bedzie 100% pewnosc
                            diagnostyka vag 602-614-253

                            Komentarz

                            • domino_EL
                              Ambiente
                              • 2009
                              • 204

                              #39
                              Panowie, wybaczcie ale robie podpinke , asy w serwisie cos nie moga podolac.
                              u mnie z kolei jest opcja : system recyrkulacji spalin : za mala przepustowosc / sporadycznie . tak mialem 2 razy . 1 raz skonczylo sie na resecie kompa, i komentarzu: jezdzic, obserwowac. za 2 razem EGR wymieniony w ramach gwarancji, auto odzyskalo ponownie kopa: Niestety miesiac z hakiem minal i znow mam "zolty helikoper" part III na zegarach. Czy w moim przypadku rowniez polecic im sprawdzenie n18 i n205 ? Kropeck napisal rozrzad... czy po 40k przejechanych , auto 9 miesieczne moze on miec tez wplyw ?
                              Nie jestem muzykalny Panowie, ale cos mi tu nie gra... drazni mnie strasznie ta zolc na tablicy ... podajcie swoje sugestie prosze, dzieki z gory
                              ..... >>> JEŻELI ZA PIERWSZYM RAZEM CI SIĘ NIE POWIEDZIE, TO SKOKI SPADOCHRONOWE NIE SĄ DLA CIEBIE <<<<< ....

                              Komentarz

                              • german81
                                L&K
                                • 2010
                                • 1414
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                #40
                                a co panowie w aso zrobili do tej pory .u ciebie moze byc walnienty n18 ,przewody podcisnieniowe albo sam zawór egr tylko nie jestem pewien co do typu egr w twoim silniku bo mozesz miec jusz sterowany egr elektrycznie i wtedy do wymiany cała klapa gaszaenia albo gdzies jest instalacia elektryczna walnienta.te sugestie do n205 i paska rozrzadu tyczyły sie do 2.0fsi a ty masz 2,0 tdi wiec cie nie dotycza
                                diagnostyka vag 602-614-253

                                Komentarz

                                • domino_EL
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 204

                                  #41
                                  german81, dzieki za odp

                                  Zamieszczone przez german81
                                  a co panowie w aso zrobili do tej pory
                                  jak pisalem , za pierwszym razem reset i obserwowac, za drugim razem EGR wymieniony gwarancyjnie, ale jak widzisz nadal
                                  Zamieszczone przez german81
                                  te sugestie do n205 i paska rozrzadu tyczyły sie do 2.0fsi a ty masz 2,0 tdi wiec cie nie dotycza
                                  ok , zostaje w takim razie sugestia
                                  Zamieszczone przez german81
                                  moze byc walnienty n18 ,przewody podcisnieniowe


                                  dzieki german81, juz mam karte przetargowa jakby cos. Obiecuje info co tam zdzialali

                                  edit :
                                  i widzicie Panowie jak jest, doslownie pare sek temu dzwonilem do serwisu ustalic termin wizyty, mowie ze mam po raz 3 problem z systemem recyrkulacji spalin, a Pan stwierdzil ze w swoim zakresie moge sobie z tym poradzic, stosujac : procedure wypalania filtra DPF..... :shock:
                                  pomijam fakt ze wg naklejki znamionowej takowego nie posiadam ...i tyle w temacie.....
                                  ..... >>> JEŻELI ZA PIERWSZYM RAZEM CI SIĘ NIE POWIEDZIE, TO SKOKI SPADOCHRONOWE NIE SĄ DLA CIEBIE <<<<< ....

                                  Komentarz

                                  • potegat
                                    Classic
                                    • 2010
                                    • 29

                                    #42
                                    domino_EL ja u mnie raczej stawiam na zawór egr bo wszystko inne wykluczyłem jak będę miał chwilę to sprawdzę jeszcze wakuometrem zawór podciśnienia i to będzie wszystko
                                    oczywiście opiszę wszystko w tym temacie

                                    Komentarz

                                    • domino_EL
                                      Ambiente
                                      • 2009
                                      • 204

                                      #43
                                      Zamieszczone przez german81
                                      u ciebie moze byc walnienty n18 ,przewody podcisnieniowe albo sam zawór egr
                                      EGR wykluczam , jak pisalem wczesniej wymieniony poprzednim razem na nowy

                                      Zamieszczone przez german81
                                      albo gdzies jest instalacia elektryczna walnienta
                                      po dzisiejszej diagnozie , operacji na otwartym silniku , i potwierdzeniu tego samego bledu po raz 4, lekarz prowadzacy stwierdzil ze tym razem odstawiaja szkodnikowi leki pod katem elektroniki , i sprobuja leczenia pod katem czysto mechanicznym. Elektryka ok, sciagniety lekarz "specjalista" nie stwierdzil odchylen od normy. Stanelo na tym ze nadal jest opcja :?: (czyt : nikt nic nie wie) , przeszczepionym organem ma byc blok zaworow, bedzie do wymiany jak tylko czesc dojedzie do Lodzi. Decyzje co do wyboru leczenia pozostawiam Wam,

                                      ogolnie Pan za biurkiem stwierdzil ze beda oczywiscie walczyc, ale czasem moze wyjsc na swiat auto jak to nazwal cytuje : z archiwum X , czyli cos sie w nim dzieje ale nie wiadomo co . .. Lubie ten serial ale niekoniecznie chcialbym zagrac w nim jakas role ,
                                      po raz kolejny obiecuje ze bede na biezaco informowal...

                                      PS maly OT ...stracilem dzis lusterko boczne, jakby kogos interesowalo , calosc wymiany ok 500 peelenow :roll:

                                      [ Dodano: Czw 13 Sty, 11 10:09 ]
                                      witam ponownie Panowie

                                      i kurcze na razie spokoj :szeroki_usmiech mam nadzieje ze nie zapesze...
                                      jak pisalem wczesniej , po kilkukrotnych probach usuniecia problemu , zawsze powracal, ostatnia procedura byla wymiana bloku zaworow, i odpukac po wielu kaemach i ponad mcu uzytkowania nonstoped szkodnika , o dziwo nic mi nie wyswetla na zegarach , Mam nadzieje ze przyda sie ta info i taki stan bedzie trwal juz nadal

                                      pzdr
                                      ..... >>> JEŻELI ZA PIERWSZYM RAZEM CI SIĘ NIE POWIEDZIE, TO SKOKI SPADOCHRONOWE NIE SĄ DLA CIEBIE <<<<< ....

                                      Komentarz

                                      • potegat
                                        Classic
                                        • 2010
                                        • 29

                                        #44
                                        Jutro zmieniam zawór na nowy i zobaczymy czy pomoże

                                        [ Dodano: Sro 26 Sty, 11 15:20 ]
                                        zawór nowy Wahler i nic nie dał
                                        I błąd świecy (świece nowe denso)
                                        Oto opisy błędu

                                        Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03G-906-016-BKC.lbl
                                        Oznaczenie elementu: 03G 906 016 DJ HW: 028 101 188 3
                                        Komponent i/lub wersja: R4 1,9L EDC 0000SG 6250
                                        Kodowanie: 0000071
                                        Kod serwisu: WSC 73430 000 00000
                                        VCID: 6ED8ED6800E5
                                        2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

                                        16785 - Układ recyrkulacji spalin: Natężenie przepływu za małe
                                        P0401 - 000 - -
                                        Ramka zamrożona:
                                        Obroty silnika: 1512 /min
                                        Moment obrotowy: 54.0 Nm
                                        Prędkość: 38.0 km/h
                                        Obciążenie: 17.6 %
                                        Cykl pracy: 14.7 %
                                        Bity binarnie: 11000000
                                        Ilość powietrza/Obr.: 265.0 mg/suw
                                        Ilość powietrza/Obr.: 515.0 mg/suw

                                        17055 - Świeca żarowa cylindra 1 (Q10): usterka elektryczna w obwodzie
                                        P0671 - 000 - - - Sporadyczny
                                        Ramka zamrożona:
                                        Obroty silnika: 0 /min
                                        Moment obrotowy: 192.0 Nm
                                        Prędkość: 0.0 km/h
                                        Obciążenie: 0.0 %
                                        Napięcie: 11.86 V
                                        Bity binarnie: 00000100
                                        Temperatura: -0.9*C
                                        Bity binarnie: 00110000


                                        Kody gotowości: 1 1 0 0 0

                                        [ Dodano: Sob 05 Lut, 11 09:14 ]
                                        Wymieniłem jeszcze zawór n18 i wszystko działa jak potrzeba
                                        Reasumując uszkodzony był zawór EGR i zawór N18

                                        Komentarz

                                        • Bart_wawa
                                          Drive
                                          • 2010
                                          • 81

                                          #45
                                          Hmmm pomocy. Ja nadal bujam sie z zaworem EGR.... błąd sporadyczny za mały przepływ. Wymieniony zawór EGR, wymieniony czujnik faz rozrzadu wyszystko przeczyszczone i nadal nic... Moze ktoś polecić kogoś z wawy kto ma pojecie o skodach? A może ktoś z kolegów dysponuje programem diagnostycznym i chwilą czasu by sprawdzić co i jak....

                                          Komentarz

                                          Pracuję...