octawia 1.6 101KM AKL problem z paleniem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Bentul
    Classic
    • 2011
    • 20

    octawia 1.6 101KM AKL problem z paleniem

    Zamieszczone przez blind_walker
    Zamieszczone przez piramida
    3.0 prawdopodobnie się nie zmieści
    Do A4 się zmieści to i do Octavii da radę.
    Pytanie tylko czy będzie zgodnie z regulaminem klasy street bo w dragu jakby nie kombinował większych szans nie będzie :diabelski_usmiech a i w street diesel łatwo też nie jest :diabelski_usmiech
  • grzes0000
    Drive
    • 2010
    • 82

    #2
    octawia 1.6 101KM AKL problem z paleniem

    Witam
    Posiadam Octawie 1.6 benz (101 KM) AKL po lifcie z 2000r.
    Miesiąc temu pojawił si eproblem, podczas odpalania auto gasło, jeśli ju zodpaliło to powyżej 2tys obr szarpało, czasami gasło. Doradzona mi ze to przepływomierz powietrza. Po wymianie tegoż przepływomierza sytuacja się zmieniła - ale wcale nie na lepsze. Od tego momentu ayto ju znie szarpie, natomiast pojawił się inny problem. Często (zwłaszcza rano gdy silnik jest "zimny" ) nie można go zapalić. Trzeba dodawać gazu i długo kręcić,jak już zapali to czasami pojdzie z rury chura dymu i czuć benzyne. Oczywiście trzeba pogazować ok 2 minut bo obroty skaczą i silnik gaśnie. Po ok 2 minutach gasze silnik i zapalam juz bez problemu. Dodam ze byłem już u 4 różnych mechaników i każdy mówi co innego - każą po kolei wymieniać wszystko w silniku aż będzie dobrze.
    Nadmienie , że ostatniemu mechanikowi po podpięciu komputera wykazało błedy;
    00513 engine speedsensor
    00520 aivmalir how....
    00523 intahe ... temp sensor
    00537 lambda ...
    00532

    dodam ze został już wymieniony czujnik położeni awału , czujnik temperatury wżenia wody, rzepływomierz powietrza.

    Prosze o pomoc jakiegoś fachowca, bo widzę ze w moim terenie to tego chyba nie da się zdiagnozować i zrobić.
    Pozdrawiam iczekam na pomoc

    [ Dodano: Pon 22 Lis, 10 12:08 ]
    zapomnailem dodac ze wymienilem jeszcze dodatkowo:
    kable zaplonowe i swiece
    filtr paliwa

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      po pierwsze sprawdz szczelnosc układu dolotowego czy nie ciagnie lewego powietrza bo moze byc przyczyna . powymianie tych czesci błedy były skasowane ?jesli tak i wracaja to warto by było sprawdzic instalacie miedzu komputerem a czujnikami czy nie jest uszkodzona
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • grzes0000
        Drive
        • 2010
        • 82

        #4
        a jak profesjonalnie zbadać taką instalację?

        Komentarz

        • tomus7
          RS
          • 2010
          • 1896
          • Peugeot

          #5
          grzes0000,
          Popraw opis bo pytasz o AKL a masz BTS
          ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
          http://www.bunkry.pl/pl/index.html
          a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
          http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
          Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

          Komentarz

          • german81
            L&K
            • 2010
            • 1414
            • Octavia II combi (1Z5)
            • AUQ 1.8 20VT 180 KM
            • BZB 1.8 TSI 160 KM

            #6
            co do sprawdzenia układu dolotowego to najlepiej jak sprawdzisz go wizualnie i słuchowo czy nie ma pekniec luznych opasek , nie słychac zasysania powietrza.a sprawdzenie instalacji elektrycznej zacznij od sprawdzenia wszyskich złaczy czy sa poprawnie połaczone i nie sa zasniedziałe[zielone ] a nastepnie jesli to nie da rezultatu to powinienes zaopatrzyc sie w miernik elektryczny i posprawdzac napiecia i opornos instalacji . tylko do tego potrzebna jest rospiska jakie napiecie i opornosci na jakim przewodzi .chetnie bym ci ja udostepnił lecz jej nie posiadam wiec proponuje poszperac cos u wujka google
            diagnostyka vag 602-614-253

            Komentarz

            • grzes0000
              Drive
              • 2010
              • 82

              #7
              Dzęki za poradę, będę działał. Wydaje mi się że to może coś być związane z częścią związaną z dawkowaniem benzyny. Ponieważ zdarza mi się to tylko kiedy samochód dłużej postoi (ok 8 godz), gdy cześto odpalam to nie ma takiego problemu.
              Dzięki za poradę, sprawdzę ją!
              Proszę o dalsze wskazówki!
              Pozdrawiam

              Komentarz

              • bestia
                Classic
                • 2010
                • 4

                #8
                to na 100% czujnik temperatury silnika na padnięciu długo nie pojeździsz więc szybko zakup i wymień!!

                Komentarz

                • grzes0000
                  Drive
                  • 2010
                  • 82

                  #9
                  gdzie ten czujnik się znajduje? w którym miejscu? możliwe to jest ze czujnik ten nie działa tylko wtedy gdy silnik jest zimny ( i to nie zawsze!!) ?

                  Komentarz

                  • tomus7
                    RS
                    • 2010
                    • 1896
                    • Peugeot

                    #10
                    Zamieszczone przez grzes0000
                    gdzie ten czujnik się znajduje? w którym miejscu? możliwe to jest ze czujnik ten nie działa tylko wtedy gdy silnik jest zimny ( i to nie zawsze!!) ?
                    Z prawej strony trochę z tyłu (dla przykładu)
                    http://obrazki.elektroda.net/75_1256101651.jpg
                    ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                    http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                    a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                    http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                    Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                    Komentarz

                    • grzes0000
                      Drive
                      • 2010
                      • 82

                      #11
                      ok dzięki, będę działał
                      Jeśli ktoś mam jeszcze jakieś pomysły co do rozwiązania mojego problemu to proszę o porady!

                      [ Dodano: Sob 27 Lis, 10 11:41 ]
                      pewnien mechanik powiedział mi ze to może być sprawa silnika krokowego! czy ktoś może coś powiedzieć o tej diagnozie?

                      Komentarz

                      • Kajtiii
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 291

                        #12
                        Nic z tych rzeczy. Na moje oko czujnik temperatury płynu, tak jak mówił bestia. Miałem to samo i objawy identiko. Wymieniłem i problem z bani.
                        A co do krokowca..... w AKL jest elektroniczny nastawnik obrotów biegu jałowego więc nie szukaj kłopotu gdzie go nie ma

                        Komentarz

                        • grzes0000
                          Drive
                          • 2010
                          • 82

                          #13
                          Mechanik wymieniał "czujnik temperatury wrzenia wody" - czy wogóle jest coś takiego bo inny mechanik mi powiedział ze takiego czujnika wogole nie ma!!!

                          Komentarz

                          • Kajtiii
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 291

                            #14
                            Szczerze to nigdy nie słyszałem takiego pojęcia. Jest czujnik temepratury cieczy chłodzącej. Ale taki wynalazek jak "wrzenia wody" to chyba sam wymyślił.

                            Komentarz

                            • grzes0000
                              Drive
                              • 2010
                              • 82

                              #15
                              no wlasnie! taki z niego mechanik ze nazwy cześci sam wymysla

                              Komentarz

                              • tomus7
                                RS
                                • 2010
                                • 1896
                                • Peugeot

                                #16
                                Zamieszczone przez grzes0000
                                Mechanik wymieniał "czujnik temperatury wrzenia wody"
                                Zmień mechanika :twisted:
                                ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                                http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                                a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                                http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                                Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                                Komentarz

                                • grzes0000
                                  Drive
                                  • 2010
                                  • 82

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Kajtiii
                                  Nic z tych rzeczy. Na moje oko czujnik temperatury płynu, tak jak mówił bestia. Miałem to samo i objawy identiko. Wymieniłem i problem z bani.
                                  A co do krokowca..... w AKL jest elektroniczny nastawnik obrotów biegu jałowego więc nie szukaj kłopotu gdzie go nie ma

                                  to nie jest wina tego czujnika wymieniłem go i nic nie pomogło. gdy jest zimny to nie może odpalić i zanim się nagrzeje to szarpie i się dławi przy dodaniu gazu.

                                  Komentarz

                                  • german81
                                    L&K
                                    • 2010
                                    • 1414
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                    • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez grzes0000
                                    Dzęki za poradę, będę działał. Wydaje mi się że to może coś być związane z częścią związaną z dawkowaniem benzyny. Ponieważ zdarza mi się to tylko kiedy samochód dłużej postoi (ok 8 godz), gdy cześto odpalam to nie ma takiego problemu.
                                    Dzięki za poradę, sprawdzę ją!
                                    Proszę o dalsze wskazówki!
                                    Pozdrawiam
                                    masz prawdopodobnie racie tylko za dawkowanie jest odpowiedzialne pare czujników takich jak: przepływka [masz nowa ] czujnik temp.[tez nowy] czujnik cisnienia w kolektorze [do sprawdzenia]sonda lamda [ do sprawdzenia]
                                    diagnostyka vag 602-614-253

                                    Komentarz

                                    • grzes0000
                                      Drive
                                      • 2010
                                      • 82

                                      #19
                                      jak można sprawdzić czujnik ciśnienia w kolektorze?

                                      Komentarz

                                      • german81
                                        L&K
                                        • 2010
                                        • 1414
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                        • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                        #20
                                        najprosciej to podpiac vag-a i sprawdzic w blokach pomiarowych odczyt z czujnika
                                        diagnostyka vag 602-614-253

                                        Komentarz

                                        • grzes0000
                                          Drive
                                          • 2010
                                          • 82

                                          #21
                                          ok tak zrobię. ręce opadają co ja mam z tą octawią.

                                          [ Dodano: Sro 19 Sty, 11 20:50 ]
                                          Witam ponownie

                                          Niestety po wymianie tegoż czujnika sytuacja się nie poprawiła!
                                          Dalej skoda ma problemy z odpaleniem, jak juz odpali to pochodzi chwilkę, zgaszę ją i uruchomię jeszcze raz i już jest ok. Dodam że po ostatnim kasowaniu błędów (3 miesiące temu) teraz komputer wykazał tylko jeden błąd - czujnik prędkości silnika (błąd sporadyczny).
                                          Mechanik mi powiedział że problem leżeć może w aparacie zapłonowym lub w module co tam się znajduje!!! Czy można w jakiś sposób zbadać ten moduł? Nie chce w ciemnio kupować teraz modułu bo już powoli wszystko wymieniłem w tej octawii! Przypomnę iż wymienione zostały już świece i kable, przepływomierz powietrza, czujnik temperatury silnika, posprawdzane kable od masy itd.
                                          Czy może mi ktoś pomóż?

                                          [ Dodano: Sro 19 Sty, 11 20:52 ]
                                          Witam ponownie

                                          Niestety po wymianie tegoż czujnika sytuacja się nie poprawiła!
                                          Dalej skoda ma problemy z odpaleniem, jak juz odpali to pochodzi chwilkę, zgaszę ją i uruchomię jeszcze raz i już jest ok. Dodam że po ostatnim kasowaniu błędów (3 miesiące temu) teraz komputer wykazał tylko jeden błąd - czujnik prędkości silnika (błąd sporadyczny).
                                          Mechanik mi powiedział że problem leżeć może w aparacie zapłonowym lub w module co tam się znajduje!!! Czy można w jakiś sposób zbadać ten moduł? Nie chce w ciemnio kupować teraz modułu bo już powoli wszystko wymieniłem w tej octawii! Przypomnę iż wymienione zostały już świece i kable, przepływomierz powietrza, czujnik temperatury silnika, posprawdzane kable od masy itd.
                                          Czy może mi ktoś pomóż?

                                          [ Dodano: Sro 19 Sty, 11 20:52 ]
                                          Witam ponownie

                                          Niestety po wymianie tegoż czujnika sytuacja się nie poprawiła!
                                          Dalej skoda ma problemy z odpaleniem, jak juz odpali to pochodzi chwilkę, zgaszę ją i uruchomię jeszcze raz i już jest ok. Dodam że po ostatnim kasowaniu błędów (3 miesiące temu) teraz komputer wykazał tylko jeden błąd - czujnik prędkości silnika (błąd sporadyczny).
                                          Mechanik mi powiedział że problem leżeć może w aparacie zapłonowym lub w module co tam się znajduje!!! Czy można w jakiś sposób zbadać ten moduł? Nie chce w ciemnio kupować teraz modułu bo już powoli wszystko wymieniłem w tej octawii! Przypomnę iż wymienione zostały już świece i kable, przepływomierz powietrza, czujnik temperatury silnika, posprawdzane kable od masy itd.
                                          Czy może mi ktoś pomóż?

                                          Komentarz

                                          Pracuję...