siemka,jak w temacie-siadam dziś do skody ruszam...1,2iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii z 2 na 3 nie mogę przełączyć a jak się uda to po walce,a na postoju to wszystkie biegi wchodzą,problem był tylko z 5 biegiem po puszczeniu gazu lekki gwizd-skrzynia 6 biegowa
Za robociznę policzą pewnie coś koło 4 stówek, bo trzeba zdemontować skrzynię itd. Niech ktoś bardziej doświadczony się podzieli swoim zdaniem, bo nie chciałbym Cię wprowadzić w błąd.
obdzwoniłem już prawie wszystkich znajomych i udało mi się dostać telefon do "speca od skrzyń" za robociznę policzył sobie 600 stów plus części,ciekawe ile za synchronizator i łożysko?
owen, Spróbuj najpierw wyregulować linki. Procedura jest bardzo prosta. Potem zrób jeszcze taki test. Włącz silnik i pozostaw go na biegu jałowym. Wciśnij sprzęgło odczekaj z jedną- dwie sekundy i włącz wsteczny bieg. Jeśli usłyszysz choć małe zgrzytniecie oznaczać to może że sprzęgło nie rozłącza się całkowicie.
Ja miałem problem z wrzucaniem III biegu i okazało się że na wałku sprzęgłowym nie było grama smaru i był brud i rdza. Oczyszczenie i nasmarowanie specjalnym smarem z dwusiarczkiem molibdenu MoS2 rozwiązało problem i biegi wchodzą jak w masło.
nie wiem jak to wytłumaczyć auto postało dwa dni i nie mogłem przełączyć z 2 na 3 a jak poszło to z wielkim wysiłkiem wręcz walką i tak zrobiłem kilka kilometrów a wieczorem jeszcze jedna próba i wszystko git morze olej jest już tak przepracowany że po dwóch dniach w niskich temperaturach zrobił się po prostu jak smoła?
już 3 skrzynie wymieniłem więc wiem troche na ten temat:
Gwizdanie (najczęściej 5'ty bieg bo łożysko jest najwyżej) spowodowane jest wyciekiem oleju dosłownie minimalnym 200-300 ml. Często wystarczy dolać ubytek i nie zjeżdżone łożysko zacznie znów pracować.
Jak nie możesz włączyć 2 i 3 to jest prawdopodobieństwo że to synchronizator ale u mnie jak poszedł synchronizator to 1,3,5 były nie do wbicia a 2 i 4 działały. Jeśli synchronizator to przy wrzucaniu powinien być trzask no i powinno ci wyrzucać taki bieg.
a ha i co do oleju... nie wiem czy jest sęs wymieniać nawet nie zalecają tego bo on sie nie zurzywa, jak byś go spuścił to nie będzie bardzo sie różnił. No chyba że coś ci zapaprało tryby to olej wypłukał i zgęstniał. W każdym razie:
demontaż- 150-200zł
otwarcie + 1 synchronizator ok.500zł
montaż ok 50 zł.
dzięki,ja z piątym biegiem mam też lekki problem,bieg wchodzi ładnie tyle że jedziesz wszystko ok ale jak puszczasz gaz to zaczyna lekko gwizdać,umówiłem się na poniedziałek na wymianę oleju w skrzyni-zażyczyłem sobie MOTUL,mieli MOBILA,CASTROLA ITP,ale każdy wychwala MOTULA więc i ja sprubuje.......mam nadzieje że się nie zawiodę :roll: :szeroki_usmiech
A to bardzo ciekawe.. każdy olej się zużywa, nie ma perpetum mobile. Zazwyczaj ludzie myślą o zmianie oleju w skrzyni jak coś się zacznie dziać i zazwyczaj jest już za późno. A z tymi zaleceniami producenta to jak ze zmianą filtra powietrza po 90 tys. km- no comment
Polecam Castrola TAF-X (potrzeba ok. 2L). Coś słyszałem o czyszczeniu magnesu z opiłków.
Wkrótce będę testował dodatek http://www.liqui-moly.pl/features/ka...category_id=13
pozdr.
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
Komentarz