skrzynia biegów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lzuchowski
    Drive
    • 2012
    • 65

    skrzynia biegów

    gratki furki
    Zapraszam - https://www.facebook.com/luke.automotive
  • owen
    Rider
    • 2010
    • 482

    #2
    skrzynia biegów

    siemka,jak w temacie-siadam dziś do skody ruszam...1,2iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii z 2 na 3 nie mogę przełączyć a jak się uda to po walce,a na postoju to wszystkie biegi wchodzą,problem był tylko z 5 biegiem po puszczeniu gazu lekki gwizd-skrzynia 6 biegowa
    MOCY PRZYBYWAJ

    Komentarz

    • McGan
      RS
      • 2010
      • 3573
      • Superb III (3V3)

      #3
      Według mnie to łożysko/łożyska danego biegu, ale mogę się mylić
      Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
      Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

      Komentarz

      • owen
        Rider
        • 2010
        • 482

        #4
        jaki to koszt?czy to nie przypadkiem synchronizator? auto odpalone i wszystkie biegi wchodzą a podczas jazdy nie mogłem przełączyć z 2 na 3
        MOCY PRZYBYWAJ

        Komentarz

        • McGan
          RS
          • 2010
          • 3573
          • Superb III (3V3)

          #5
          Za robociznę policzą pewnie coś koło 4 stówek, bo trzeba zdemontować skrzynię itd. Niech ktoś bardziej doświadczony się podzieli swoim zdaniem, bo nie chciałbym Cię wprowadzić w błąd.
          Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
          Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

          Komentarz

          • owen
            Rider
            • 2010
            • 482

            #6
            obdzwoniłem już prawie wszystkich znajomych i udało mi się dostać telefon do "speca od skrzyń" za robociznę policzył sobie 600 stów plus części,ciekawe ile za synchronizator i łożysko?
            MOCY PRZYBYWAJ

            Komentarz

            • oizo
              Rider
              • 2010
              • 394
              • Octavia I combi (1U5)
              • AZJ 2.0 MPI 115 KM

              #7
              podepnę się pod temat. Czy miał ktoś przypadek dziwnego piszczenia na 2 i 3 biegu? bo dzisiaj mi się właśnie tak zaczęło dziać.
              Moja furka
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29517

              Komentarz

              • Tomek_dx
                Rider
                • 2008
                • 398

                #8
                owen, Spróbuj najpierw wyregulować linki. Procedura jest bardzo prosta. Potem zrób jeszcze taki test. Włącz silnik i pozostaw go na biegu jałowym. Wciśnij sprzęgło odczekaj z jedną- dwie sekundy i włącz wsteczny bieg. Jeśli usłyszysz choć małe zgrzytniecie oznaczać to może że sprzęgło nie rozłącza się całkowicie.
                Ja miałem problem z wrzucaniem III biegu i okazało się że na wałku sprzęgłowym nie było grama smaru i był brud i rdza. Oczyszczenie i nasmarowanie specjalnym smarem z dwusiarczkiem molibdenu MoS2 rozwiązało problem i biegi wchodzą jak w masło.
                Tomek

                Komentarz

                • owen
                  Rider
                  • 2010
                  • 482

                  #9
                  nie wiem jak to wytłumaczyć auto postało dwa dni i nie mogłem przełączyć z 2 na 3 a jak poszło to z wielkim wysiłkiem wręcz walką i tak zrobiłem kilka kilometrów a wieczorem jeszcze jedna próba i wszystko git morze olej jest już tak przepracowany że po dwóch dniach w niskich temperaturach zrobił się po prostu jak smoła?
                  MOCY PRZYBYWAJ

                  Komentarz

                  • Space99
                    Rider
                    • 2008
                    • 275
                    • Octavia I (1U2)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #10
                    dokładnie... zacząłbym od wymiany oleju.
                    pozdrawiam Marcin

                    Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

                    Komentarz

                    • adrianst5
                      Drive
                      • 2009
                      • 68

                      #11
                      Po pierwsze nie jeździj bo to generuje koszty !!!

                      już 3 skrzynie wymieniłem więc wiem troche na ten temat:
                      Gwizdanie (najczęściej 5'ty bieg bo łożysko jest najwyżej) spowodowane jest wyciekiem oleju dosłownie minimalnym 200-300 ml. Często wystarczy dolać ubytek i nie zjeżdżone łożysko zacznie znów pracować.
                      Jak nie możesz włączyć 2 i 3 to jest prawdopodobieństwo że to synchronizator ale u mnie jak poszedł synchronizator to 1,3,5 były nie do wbicia a 2 i 4 działały. Jeśli synchronizator to przy wrzucaniu powinien być trzask no i powinno ci wyrzucać taki bieg.
                      a ha i co do oleju... nie wiem czy jest sęs wymieniać nawet nie zalecają tego bo on sie nie zurzywa, jak byś go spuścił to nie będzie bardzo sie różnił. No chyba że coś ci zapaprało tryby to olej wypłukał i zgęstniał. W każdym razie:
                      demontaż- 150-200zł
                      otwarcie + 1 synchronizator ok.500zł
                      montaż ok 50 zł.
                      Pamiętaj-Serwis to ostatecznosć...

                      Komentarz

                      • owen
                        Rider
                        • 2010
                        • 482

                        #12
                        adrianst5
                        dzięki,ja z piątym biegiem mam też lekki problem,bieg wchodzi ładnie tyle że jedziesz wszystko ok ale jak puszczasz gaz to zaczyna lekko gwizdać,umówiłem się na poniedziałek na wymianę oleju w skrzyni-zażyczyłem sobie MOTUL,mieli MOBILA,CASTROLA ITP,ale każdy wychwala MOTULA więc i ja sprubuje.......mam nadzieje że się nie zawiodę :roll: :szeroki_usmiech
                        MOCY PRZYBYWAJ

                        Komentarz

                        • konkon
                          Rider
                          • 2008
                          • 667
                          • Octavia I (1U2)
                          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez adrianst5
                          bo on sie nie zurzywa
                          A to bardzo ciekawe.. każdy olej się zużywa, nie ma perpetum mobile. Zazwyczaj ludzie myślą o zmianie oleju w skrzyni jak coś się zacznie dziać i zazwyczaj jest już za późno. A z tymi zaleceniami producenta to jak ze zmianą filtra powietrza po 90 tys. km- no comment
                          Polecam Castrola TAF-X (potrzeba ok. 2L). Coś słyszałem o czyszczeniu magnesu z opiłków.
                          Wkrótce będę testował dodatek http://www.liqui-moly.pl/features/ka...category_id=13
                          pozdr.
                          Konrad
                          OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                          90 konny AGRessor
                          PerfectServiceBy DGW
                          WhitePride :smokedevil

                          Komentarz

                          Pracuję...