leszekmw, tylko dla tego nie kupisz więcej octavii że opony bardziej słychać? :shock: wymagający jesteś :szeroki_usmiech a tak na serio to że by tak wygłuszyć nadkola? Ciekawe jaki był by efekt?
Metalowy dzwiek przy zmianie biegu
Zwiń
X
-
Metalowy dzwiek przy zmianie biegu
Panowie,ostatnio zauwazylem,ze przy zmianie biegow na zimnym silniku jest jakby metaliczny dzwiek,takie szuranie jakby,ktore trwa piedzy zmiana np z 2 na 3 okolo 1-2 sec.
Auto po przegladzie,olej w skrzyni OK.
Czy ktos moze po tak lakonicznym opisie podpowiedziec co to za cholerstwo moze byc?
Biegi wchodza dobrze,sprzeglo nie szarpie,tylko ten dziwny dzwiek...Po rozgrzaniu nie wystepuje.Auto salonowe,pewien przebiego 118 tys. delikatnie jezdzony.
Z gory dziekuje,bo sie troszke martwie.
Lashlo
-
-
Pytanie czy ten dzwięk idzie ze sprzęgła czy ze skrzynki. ( czy występuje na wysprzęgleniu, czy po puszczeniu)
Jak ze skrzynki, to może być łożysko albo synchronizator, staraj się wolniej zmieniać biegi tak aby synchronizator miał chwilę czasu. Po nagrzaniu, i zmianie właściwości oleju synchronizator może pracował lepiej.Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI
_
Komentarz
-
-
120 na 1 sprzęgle to coś dziwnego?
ja zrobiłem nawet ponad 170 i nie miałem żadnych problemów
a francuzem kiedys to nawet ponad 220 zanim poszedł do żyda
chyba że sie piłuje po miescie w korku auto to inna sprawa...
r.radar
zwykły tdi po raz czwarty
Octavię Tour pierwszej generacji wyprodukowano w liczbie aż 1 442 126 egzemplarzy
Komentarz
-
-
phrix, to nie jest zgrzyt synchronizatora,wystepuje on dokladnie w momencie wcisniecia sprzegla i zmiany buegu lewarkiem jest mysle powiazany z predkoscia obrotowa silnika,bo intensywnosc tego szurania jest taka jak spadajace obroty silnika.To takie szuranie "szzzzzzzzz". Jezdze bardzo delikatnie,glownie trasy,nie cisne na zimnym. Przy 80 tys mialem robiony synchronizator II biegu na gwarancji-ponoc standard.
Po prostu boje sie,zeby nie pogorszyc i nie rozwalic sprzegla czy skrzyni.
Dzieki Panowie za sugestie.
Komentarz
-
-
Odgrzeję ten temat - mam roczną Octavię 1,6 z LPG i od kilku miesięcy słyszę dziwny pisk
po zmianie biegu - słychać go w okolicy skrzyni biegów lub trochę w tyle auta i zawsze
występuje po puszczeniu sprzęgła. Charakterystyczne że jak odsprzęgam "delikatniej" czy mówiąc inaczej - płynniej, to
tego pisku nie ma - to piśnięcie jest zazwyczaj albo na zimnym silniku albo również na ciepłym
ale właśnie przy takim gwałtowniejszym puszczeniu sprzęgła (nie mylić z piskiem oponbo to
na pewno nie opony). Jeżeli taki pisk następuje to z reguły też jest lekkie szarpnięcie autem.
Dodam jeszcze że przez pierwszą połowę roku od wyjazdu z salonu było tak że zamiast tego
piśnięcia był taki krótki metaliczny dźwięk - nie szurnięcie tylko takie jakby stuknięcie i też to
było tylko w sytuacji gdy mniej płynnie puszczałem sprzęgło po zmianie biegu. Dodam też że
przy ruszaniu z jedynki też to się dzieje.
Poradźcie co to może być - może ktoś z Was w tym modelu ma tak samo, a może muszę coś
wymienić. W ASO jeszcze z tym nie byłem, zresztą znając ich to rozłożą ręce i powiedzą że
TTTM - bo w tym modelu to pełno takich dziwnych "osobliwości" których ASO nie potrafi
rozkminić
Komentarz
-
Komentarz