Metalowy dzwiek przy zmianie biegu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bmmsc
    Classic
    • 2008
    • 32

    Metalowy dzwiek przy zmianie biegu

    leszekmw, tylko dla tego nie kupisz więcej octavii że opony bardziej słychać? :shock: wymagający jesteś :szeroki_usmiech a tak na serio to że by tak wygłuszyć nadkola? Ciekawe jaki był by efekt?
  • Lashlo
    L&K
    S_OCP Member
    • 2007
    • 1455

    #2
    Metalowy dzwiek przy zmianie biegu

    Panowie,ostatnio zauwazylem,ze przy zmianie biegow na zimnym silniku jest jakby metaliczny dzwiek,takie szuranie jakby,ktore trwa piedzy zmiana np z 2 na 3 okolo 1-2 sec.
    Auto po przegladzie,olej w skrzyni OK.
    Czy ktos moze po tak lakonicznym opisie podpowiedziec co to za cholerstwo moze byc?
    Biegi wchodza dobrze,sprzeglo nie szarpie,tylko ten dziwny dzwiek...Po rozgrzaniu nie wystepuje.Auto salonowe,pewien przebiego 118 tys. delikatnie jezdzony.
    Z gory dziekuje,bo sie troszke martwie.
    Lashlo

    Komentarz

    • phrix
      L&K
      • 2007
      • 1000
      • Audi
      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Pytanie czy ten dzwięk idzie ze sprzęgła czy ze skrzynki. ( czy występuje na wysprzęgleniu, czy po puszczeniu)

      Jak ze skrzynki, to może być łożysko albo synchronizator, staraj się wolniej zmieniać biegi tak aby synchronizator miał chwilę czasu. Po nagrzaniu, i zmianie właściwości oleju synchronizator może pracował lepiej.
      Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

      _

      Komentarz

      • Owrone
        Ambiente
        • 2010
        • 115

        #4
        kolego 118tys na jednym sprzęgle?? może sie juz kończy? to ze normalnie lapie nie zawsze jest dowodem dobrej pracy przegła, wiem bo kilka dni temu to przerabiałem..

        Pozdrawiam
        Była : Octavia II 1.9TDI BJB Elegance
        Jest : Opel Insignia 2.0 cdti 160ps Cosmo automat

        Komentarz

        • radaralpin
          Ambiente
          • 2009
          • 127

          #5
          120 na 1 sprzęgle to coś dziwnego?

          ja zrobiłem nawet ponad 170 i nie miałem żadnych problemów
          a francuzem kiedys to nawet ponad 220 zanim poszedł do żyda

          chyba że sie piłuje po miescie w korku auto to inna sprawa...

          r.
          radar
          zwykły tdi po raz czwarty
          Octavię Tour pierwszej generacji wyprodukowano w liczbie aż 1 442 126 egzemplarzy

          Komentarz

          • Lashlo
            L&K
            S_OCP Member
            • 2007
            • 1455

            #6
            phrix, to nie jest zgrzyt synchronizatora,wystepuje on dokladnie w momencie wcisniecia sprzegla i zmiany buegu lewarkiem jest mysle powiazany z predkoscia obrotowa silnika,bo intensywnosc tego szurania jest taka jak spadajace obroty silnika.To takie szuranie "szzzzzzzzz". Jezdze bardzo delikatnie,glownie trasy,nie cisne na zimnym. Przy 80 tys mialem robiony synchronizator II biegu na gwarancji-ponoc standard.
            Po prostu boje sie,zeby nie pogorszyc i nie rozwalic sprzegla czy skrzyni.
            Dzieki Panowie za sugestie.

            Komentarz

            • mar979
              Ambiente
              • 2011
              • 187

              #7
              Odgrzeję ten temat - mam roczną Octavię 1,6 z LPG i od kilku miesięcy słyszę dziwny pisk
              po zmianie biegu - słychać go w okolicy skrzyni biegów lub trochę w tyle auta i zawsze
              występuje po puszczeniu sprzęgła. Charakterystyczne że jak odsprzęgam "delikatniej" czy mówiąc inaczej - płynniej, to
              tego pisku nie ma - to piśnięcie jest zazwyczaj albo na zimnym silniku albo również na ciepłym
              ale właśnie przy takim gwałtowniejszym puszczeniu sprzęgła (nie mylić z piskiem opon bo to
              na pewno nie opony). Jeżeli taki pisk następuje to z reguły też jest lekkie szarpnięcie autem.
              Dodam jeszcze że przez pierwszą połowę roku od wyjazdu z salonu było tak że zamiast tego
              piśnięcia był taki krótki metaliczny dźwięk - nie szurnięcie tylko takie jakby stuknięcie i też to
              było tylko w sytuacji gdy mniej płynnie puszczałem sprzęgło po zmianie biegu. Dodam też że
              przy ruszaniu z jedynki też to się dzieje.

              Poradźcie co to może być - może ktoś z Was w tym modelu ma tak samo, a może muszę coś
              wymienić. W ASO jeszcze z tym nie byłem, zresztą znając ich to rozłożą ręce i powiedzą że
              TTTM - bo w tym modelu to pełno takich dziwnych "osobliwości" których ASO nie potrafi
              rozkminić
              Moja Octa:

              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=54561

              Komentarz

              Pracuję...