Problem z odpalaniem 1.6SR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Nietopi
    Classic
    • 2023
    • 1

    Problem z odpalaniem 1.6SR

    Cześć,

    Pojawił mi się od 2 tygodniu problem z odpalaniem, nie wiem czy to ma związek z tym, że zrobiło się wilgotno czy po prostu zbieg okoliczności, jak samochód jest zimny to musiałem odpalać z gazem inaczej było słychać, że prawie łapie ale gasnął. Jak odpalił to szarpał / przerywał. Przejechałem kawałek zgasiłem / odpalił i jechał normalnie. W weekend zrobiłem trasę - ogólnie auto zazwyczaj jest odpalane w weekend i po trasie 400km był błąd tylko
    00513 - engine speed sensor (g28)
    27-10 -Implausible Signal - Intermittent

    Dziś skasowałem go i odpaliłem samochód. Pojawił się błąd - wcześniej nie było go nigdy i obroty 1200 na chwilę się przydławił na 800 i powrotem na okolice 1200
    00282 - throttle position actuator (v60)
    17-10 - Control Difference - intermittent​

    Skasowałem błąd, po złapaniu 80 stopni przejechałem się po parkingu i błąd się nie pojawił ale pojawił się błąd - on już kilka razy już był ale auto odpalało normalnie.
    00516 closed throttle (idle) position switch (f60)
    30-00 open or short to plus​

    jak wkręcę na obroty i odpuszczę to przydławią się na okolice 500-600 obrotów i wyrównuje się na 800 i później tak trzyma.

    Macie pomysł czy do wymiany przepustnica czy da się jakoś ją uratować? Czy może coś innego?
  • Bonus
    Rider
    • 2005
    • 250

    #2
    Jeżeli sygnału obrotów silnika brakuje to silnik nie będzie pracował ani zapalał. Nie wyreguluje momentu zapłonu, wtrysków i synchronizacji. błąd 513 dotyczy czujnika obrotów wału G28 czujnik indukcyjny, opisany jako niepewny sygnał który ECU odczytuje jako poza zakresem. Powód to na przykład uszkodzony czujnik lubią przy zagrzaniu zmieniac opór i sygnał przestaje być wysoki czy zanika, zaczynają sie wypadania zapłonów, może być odległośc korony na wale od czujnika nieprawidłowa, wadliwy czujnik, luz na wale wywołujący zmiane odległosci od czujnika, przewody, zakłócenia np poprzez pobliską cewkę zapłonową, uszkodzenie sterownika. Czujnik może byc do wymiany jednak tylko na orginał bo zamienniki szybko przestają pracować. Kolejne (co u mnie wywołuje gaśnięcie gdy jednak nie mam błędu 513) to błąd 282 dotyczący silniczka przepustnicy regulujacego otwarcie klapki przepustnicy na jałowych (ale nie tylko). klapka może się nie sterować zamykać i nie odpali albo będzie gasło . Przewody mogą byc uszkodzone, potencjiometr przepustnicy nieprawidłowy opór. Prawdzić przewody styki wtyczki przepustnicy masę przepustnicy, czy nie jest brudna.
    ​​​​​ 516 to także błąd przepustnicy stycznik obrotów jałowych, są to dwie blaszki przyciskane do siebie gdy odpuszczasz pedał więc klapka się zamyka. stycznik może nie przewodzić być przegrzany albo przewody uszkodzone, ECU nie rozpoznaje że ma utrzymać jałowe obroty. Gasi silnik przy dojeżdzanii do świateł. Sprawdzić przewody do ECU, stycznik czy czy zwiera, czy sygnał dociera do wtyczki i sterownika.
    Ostatnio edytowany przez Bonus; 351.

    Komentarz

    Pracuję...