[2.0TDI CR] - nie trzyma temperatury

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wladymiriec
    Classic
    • 2012
    • 4

    [2.0TDI CR] - nie trzyma temperatury

    Zamieszczone przez skipper.u
    Temat: ... i nie tylko...
    No dobra niech będzie :P
    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QogKEmVWB1g[/youtube]
  • Przemek4net
    Classic
    • 2010
    • 12

    #2
    [2.0TDI CR] - nie trzyma temperatury

    Witam
    silnik CAGA 143PS w seat exeo
    Temp -5
    Przy jezdzie delikatnej temp spada nawet do ok 75st (wg wsaznika)
    Jadac z obrotami over 3tys - rosnie do 90st..... zwolnienie i znowu spada
    Jeszcze tydzien temu trzymal 90st
    Organoleptycznie waz silnik-chlodnica jest co najwyzej letni, poziom plynu ok
    Jak w Waszych CRach? (krotko:czy mam walniety termostat)
    Pozdrawiam,
    Przemek
    seat exeo 2.0tdi CR(CAGA), passat 2.5v6tdi (AFB)

    Komentarz

    • czesiu1929
      Ambiente
      • 2009
      • 142

      #3
      termostat może być walnięty lub przyblokowany, trzeba go wykręcić i sprawdzić. W termostacie są dwa wąsy które trzymają go w bloku silnika, mogły się one złamać i zablokować termostat-ja tak miałem.
      L&K

      Komentarz

      • Przemek4net
        Classic
        • 2010
        • 12

        #4
        Witam,
        widze, ze Germance tez takie same obserwacje w 2.0tdi cr maja
        Hallo Leute, folgendes Problem: Selbst nach 70 km steigt die Temperaturanzeige nicht über 55-60 Grad. Die Heizung wärmt nur mäßig. Die Werkstatt tauschte das Termostat aus, aber ohne positiven Effekt. Die behaupten sogar, dies wäre Stand der Technik. Wer weiß rat??? Mein Auto: SEAT EXEO TDI 125kw Grüße aus Bad Ems

        Pytanie czy cecha czy popularna awaria

        To auto mlode (sprawa gwarancyjna - tylko chcialbym wiecedziec na 100% zanim zaczne serwis molestowac) wiec "cos sie urwalo" raczej odpada (co najwyzej zwyczajnie jak to u vw - termostat jest gowniany)

        Nikt nie ma 2.0 tdi CR'a?
        Pozdrawia,
        Przemek
        seat exeo 2.0tdi CR(CAGA), passat 2.5v6tdi (AFB)

        Komentarz

        • czesiu1929
          Ambiente
          • 2009
          • 142

          #5
          kolego mi mechanicy montowali nowy termostat i nadłamali te zaczepy potem w trasie od wibracji urwały się do końca i zablokowały termostat, u ciebie jeżeli jest taka sama sytuacja to mogą być zakleszczone i dalej nic nie pójdzie, po prostu termostat może być nie domknięty
          L&K

          Komentarz

          • Przemek4net
            Classic
            • 2010
            • 12

            #6
            uszkodzenia z tytulu "bo zle go zamontowali" raczej sa malo prawdopodobne (montowala go fabryka)
            Chyba normalne (albo typowa niemormalnosc/usterka)

            Dzwoniłem do paru salonów i do każdego gdzie zadzwoniłem jak tylko powiedziałem że chodzi o Seata Exeo od razu zapytali mnie czy chodzi o nie trzymającą temperaturę przez silnik, okazuje się że w tym modelu to jest normalne...normalne jest też to że tempeeratura spada przy np. wybiciu na luz i td. Troche dziwne no ale jak nawet Iberia tak mówi to chyba tak jest faktycznie..
            Kto ma 2.0 COMMON RAILa?
            Pozdrawiam,
            Przemek
            seat exeo 2.0tdi CR(CAGA), passat 2.5v6tdi (AFB)

            Komentarz

            • piotrek_gdy
              RS
              • 2008
              • 7723
              • Volkswagen
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              #7
              Przemek4net, patrzysz na wskażnik czy z MaxiDota odczytujesz temp?
              a może VAGiem warto by było sprawdzic realną temp?
              przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

              wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

              Komentarz

              • kbaran
                Drive
                • 2005
                • 58
                • Octavia II combi (1Z5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

                #8
                Ja mam 2.0 TDI CR i generalnie jak tylko zrobi się zimno to rozgrzewa się powoli. Natomiast jak już złapie 90 na wskaźniku to mu tak zostaje. Oczywiście włączenie ogrzewania na max powoduje, że rozgrzewa się całą wieczność. Generalnie zajmuje mu to więcej czasu niż OI z silnikiem ASV>
                ...
                O1 ASV & O2 RS

                Komentarz

                • Przemek4net
                  Classic
                  • 2010
                  • 12

                  #9
                  akurat jechalem dzis z rana przez gory gdzie tiry zablokowaly droge i o ile jadac jest "90" to juz stojac np 15min na wolnych obrotach temp mu troche spadala - po 3h jazdy juz tego zjawiska spadania w miescie nie widzialem (ale tez temp byla na plusie)
                  Generalnie po forach niemieckich widze ze exeo z tym 2.0tdi cr ludzie maja to samo - moze to wynikac np z takiej cechy tego silnika (jest on umieszczony jak np w a4-wzdluznie a nie jak np w golfie-poprzecznie) albo np wynika z wadliwej calej partii termostatow ktore np niedomykaja sie w pelni wiec "wszyscy tak maja - wiec jest dobrze"
                  Poobserwuje jeszcze, najwyzej bede molestowal serwis - tyle ze nie widze zeby chlodnica byla ciepla wiec...

                  Co to MaxDot? - czy to odpowiednim MMI w audi????
                  Pozdrawiam,
                  Przemek
                  seat exeo 2.0tdi CR(CAGA), passat 2.5v6tdi (AFB)

                  Komentarz

                  • Mihau
                    RS
                    • 2009
                    • 7461
                    • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                    #10
                    Maxi Dot to jest ten wyświetlacz między zegarami, który pokazuje spalanie, prędkość, temp. oleju (w przypadku O2FL) i resztę komunikatów komputera pokładowego.
                    O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                    Komentarz

                    • piotrek_gdy
                      RS
                      • 2008
                      • 7723
                      • Volkswagen
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      #11
                      u mnie na MaxiDocie 68 st, na zegarach 90, VAG 68 st
                      jazda PSJotem po mieście przy -2st
                      pomimo jeżdżenia przez godzine , temp nie doszła do 90st
                      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                      Komentarz

                      • Trynity
                        Classic
                        • 2006
                        • 6

                        #12
                        ja już trzecią zimę będę jeździć cr-em i powiem tak. do -10*c obserwując wskaźnik auto rozgrzewa się powoli ale jak dojdzie do 90 to jest ok. poniżej -10*C - tragedia. kiedyś przejechałam 50 km i mimo że w pewnym momencie pokazał już 90 to wjechaliśmy do miasta i temp. spadła do ok 75*C na wskaźniku. w obie zimy tak było, zgłaszałam w serwisie - tttm oczywiście. wertowałam trochę internet i wygląda na to, że faktycznie tttm

                        [ Dodano: Wto 30 Lis, 10 11:15 ]
                        Zamieszczone przez Przemek4net
                        Generalnie po forach niemieckich widze ze exeo z tym 2.0tdi cr ludzie maja to samo - moze to wynikac np z takiej cechy tego silnika (jest on umieszczony jak np w a4-wzdluznie a nie jak np w golfie-poprzecznie)
                        ja mam tak w golfie, więc jak widać nie ma to chyba znaczenia
                        MKIV 1,9 agr
                        MKVI 2.0 cbdc

                        Komentarz

                        • mariuss
                          Drive
                          • 2008
                          • 52

                          #13
                          wygląda na to że to cecha CRów montowanych w exeo. Ja mam to samo. Przy minusowej temperaturze, wystarczy w trasie puścić mocniej nawiew z wyższą temperaturą i temperatura silnika spada z 90 do 70 stopni. Żeby utrzymać 90 stopni teraz w zimie to nawiew max na 1 kreskę ...
                          To że dlugo się nagrzewa to normlne dieslu.
                          seat exeo 2.0 TDI CR

                          Komentarz

                          • seba12a
                            Ambiente
                            • 2010
                            • 142

                            #14
                            Po waszych wypowiedziach zastanawiam się od czego jest termostat ?

                            Czy przypadkiem nie powinno być tak, że jak jest zimno to zamyka obieg - tylko na silnik a jak dojdzie do dobrej to otwiera na chłodnicę ? Wystarczy zobaczyć czy chłodnica jest ciepła jak wskazówka zacznie sie podnosić.
                            Zarabiam - podatek, lokata - podatek, kupuje auto -podatek, benzyna - 3zł podatku, sprzedaje samochód podatek. Ile % zostaje z moich pieniędzy ? 20% ?

                            Komentarz

                            • robekcool
                              RS
                              • 2009
                              • 2041
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              termostat ( w skrócie) jako jeden z elementów zapobiega przegrzaniu silnika. to, że silnik nie osiąga temperatury pracy na poziomie 90stopni przy niskich obrotach i temperaturze to cecha konstrukcyjna
                              www.k-mot.pl
                              Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                              Autoholowanie.
                              Robert Kulma

                              Komentarz

                              Pracuję...