Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Spalony wentylator układu chłodzącego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Spalony wentylator układu chłodzącego

    Miałem sytuację taką że jadąc w długim korku, z 20 minut na "jedynce", zółlwim tempem, nagle zapaliła się kontrolka temperatury. Zatrzymałem się i zauważyłem dymek z tego dużego wiatraka przy chłodnicy w skoda octavia 1.6 I. Dodatkowo w zbiorcniczku od płynu wartość spadła poniżej minimum, zacząłem lekko odkręcać korek ale wiadomo, zaczęło dymić... przeczekałem dobre 10 minut aż się uspokoiło, z wiatraka już się tylko lekko coś tam dymiło, sam zauważyłem że nie miał bezwładności jak kiedyś, jakby zatarty. Wydaje mi się że coś się w nim spaliło i się nie załącza teraz. Jak dolałem płynu to przez noc nic nie ubyło.

    Co to mogło być, którędy "nagle" płyn się wydostawał? Mogę jeździć autem bez wymienionego wiatraka póki co czy to trzeba szybko wymienić? Pewnie demontaż i podmiana prosta ?

  • #2
    Jaki masz silnik 1.6 i co dalej? Wiatrak wymień, bez tego załatwisz silnik, chyba idzie lato. AVU i BFQ 102 KM mają temperature pracy w lato 115 st.C, a na blacie pokazuje 90. Używaj dobrego płynu, tzn takiego o wysokiej temperaturze wrzenia. Mobil medic G12 ma 114 st.C., ja taki używam. Też miałem przygody z temperaturą, przegrzania w korkach z płynem Petrygo, zatarty wiatrak, błąd grzałki w termostacie. Czy nie masz w sterowniku jakiś błędów od termostatu?
    W dziale "How-to / FAQ - poradniki, foto i videorelacje" pierwszy temat jest kontynuacją wątku o wysokich temperaturach pracy i walce z tym w silnikach 1.6.
    Ostatnio edytowany przez mark711; 43844.

    Komentarz


    • #3
      1.6 GLX. Na razie wymieniłem wiatrak bo tamten nawet się prawie nie obracał jak ręką go pchałem Ten obecnie nie chce się na razie załączyć, może jeszcze za zimno i nie jadę w korku? Najważniejsze też że nic nie wycieka ze zbiorniczka bo o to się bałem.

      Komentarz


      • #4
        A bezpiecznik od wiatraka masz cały czy przepalony? Jak stary wiatrak stał dęba to może bezpiecznik masz upalony. Bezpiecznik 6 w skrzynce na akumulatorze. Screenshot_20240516-222418_Chrome.jpg
        Załączone pliki
        Ostatnio edytowany przez mark711; 43844.

        Komentarz

        POWRÓT NA GÓRĘ
        Pracuję...
        X