TVP INFO - wywiad z dzisiaj z min. Bieleckim od 7 min. 5 s. o reformie emerytalnej.
[O1] rzuca silnikem
Zwiń
X
-
[O1] rzuca silnikem
witam mam problem z moja o1 1.9tdi agr a mianowicie swiece sprawne kat wtrysku w granicach normy czujnik temperatury cieczy nowy a po odpaleniu zimnego silnika rzuca nim jak starym traktorem ale to doslownie max 10 sek przy tym obroty nieznacznie faluja pozniej wszustko ucicha jak powoli ruszam to czuje takie lekkie szarpanie ale po ok 200-300metrow wszystko jest ok czy lato czy zima jest tak samo Co to moze byc bo juz nie mam pomyslowKrzysztof
1.9tdi AFN Seat Alhambra
-
-
Mistrzu, takie objawy mogą pochodzić od następujących przyczyn:
- padnięte wtryskiwacze - słabo rozpylają, nie od razu wszystkie cylindry zaczynają poprawnie pracować - wymienić końcówki wtryskiwaczy.
- słabe ciśnienie wtryskiwanego paliwa - także słabo rozpylone paliwo i utrudniona praca na początku, dopóki cylindry się nie nagrzeją
- być może jednak któraś ze świec - sprawdzałeś przez wykręcenie i podłączenie do prostownika?? Czasami jest tak, że sprawdzamy miernikiem i dupa, odczyt na omomierzu właściwy, czyli świeca teoretycznie sprawna as tu jednak nie grzeje.
- paliwo opadające prze noc - lekko zapowietrzony układ paliwowy. Sprawdzić szczelność.
Lub - co najgorsze - kompilacja tych czynników spowodowana wyeksploatowaniem już zespołu napędowego.
Ale według (a mam kilkanaście lat praktyki w dieslach) mnie są to objawy padniętych świec.
Wykręcić i sprawdzić - 10 minut roboty.4x4
Komentarz
-
-
obstawiam świece żarowehttp://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=27260
Było: 110 KM 235NM
potem: 129KM 267Nm
Obecnie: 154KM 354NM
Komentarz
-
-
paliwo sie nie cofa poniewaz nie ma babla powietrza w przewodzie (tym przezroczystym) za filtrem paliwa A swiece sprawdzalem na tzw zwarcie i wszystkie sie iskrzą W tamtym roku wykrecalem swiece i tez byly dobre Takze trzeba bedzie chyba oddac moja octavke do jakiegos dobrego mechanika Zna ktos moze kogos kto sprawdzi mi wtryski i pompe paliwa z okolic Olsztyna?Krzysztof
1.9tdi AFN Seat Alhambra
Komentarz
-
-
zapomniałem dodac przebieg mojej skodzinki to 275tys i z tego co widac to taki przebieg jest realny Fotele nie poprzecierane fajera tez w calkiem dobrym stanie Takze mysle ze to tylko koncowki bo na remont silnika to chyba jeszcze troche za szybko Ale czy przy problemie z ukladem zasilania paliwem przy tzw butowaniu (oczywiscie na rozgrzanym silniku) skodzinka nie powinna za soba zostawiac czarnej chmury? bo nie zostawia takiej
[ Dodano: Pon 29 Lis, 10 17:23 ]
a gdzie znajde ta wtyczke? ma ktos moze jakies zdjecie gdzie ja moge znaleźćKrzysztof
1.9tdi AFN Seat Alhambra
Komentarz
-
-
Podepnę się do tematu. A mianowicie jestem szczęśliwym posiadaczem O1 po lifcie 1.9 tdi 101 ATD. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że rano po odpaleniu auto przebiera-tak jakby się właśnie lekko zapowietrzało, a z rury buchnie białym dymem. trwa to dosłownie 3-4 sekundy i wszystko jest ok. Później do wieczora jest ok. Dzieje się tak zawsze rano po nocnym postoju, świeczki sprawdzone, filtry powymieniane i dzieje się to bez względu na ilość paliwa w zbiorniku. Dodam,że na vagu wszystkie parametry są w normie, nie ma żadnych błędów. Czy ktoś z was wie co to może być i jak się tego pozbyć. Będę wdzięczny bo pomału zaczyna mnie to już irytować.4x4 "vozidlo" na medal, 7.5l/100km
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomulaPodepnę się do tematu. A mianowicie jestem szczęśliwym posiadaczem O1 po lifcie 1.9 tdi 101 ATD. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że rano po odpaleniu auto przebiera-tak jakby się właśnie lekko zapowietrzało, a z rury buchnie białym dymem. trwa to dosłownie 3-4 sekundy i wszystko jest ok. Później do wieczora jest ok. Dzieje się tak zawsze rano po nocnym postoju, świeczki sprawdzone, filtry powymieniane i dzieje się to bez względu na ilość paliwa w zbiorniku. Dodam,że na vagu wszystkie parametry są w normie, nie ma żadnych błędów. Czy ktoś z was wie co to może być i jak się tego pozbyć. Będę wdzięczny bo pomału zaczyna mnie to już irytować.4x4
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez duszek-44mysle ze to tylko koncowki bo na remont silnika to chyba jeszcze troche za szybko Ale czy przy problemie z ukladem zasilania paliwem przy tzw butowaniu (oczywiscie na rozgrzanym silniku) skodzinka nie powinna za soba zostawiac czarnej chmury? bo nie zostawia takiej
Przy problemach z zasilaniem objawem są nie czarne spaliny a błękitne, po prostu nadmiar powietrza w stosunku do paliwa którego jest za mało. Przy nadmiarze paliwa jest odwrotnie. Za dużo paliwa - czarny dym z rury.
[ Dodano: Wto 30 Lis, 10 16:37 ]
Zamieszczone przez duszek-44swiece sprawdzalem na tzw zwarcie i wszystkie sie iskrzą W tamtym roku wykrecalem swiece i tez byly dobre...
To, że iskrzy nie znaczy że grzeje jak trzeba. No i sprawdzenie oporności nie zaszkodzi. Ok.1,5ohm - a najlepiej zobaczyć jaki producent i model, wygooglować sobie i będzie wiadomo ile mają mieć.
W temacie świec, nieco innych - kiedyś pojechałem na moto w teren. Wywiozłem sobie enduraka busem do lasu i ogień. Po jakimś czasie WR-ka zgasła. Sprawdzam wszystko, świeca lekko okopcona ale iskra jest na świecy. Nie mogłem dojść ładu co jest i pchałem tą kur...wę jakieś 5-6km.
Wróciłem do domu i siadłem do niej. Uznałem że najlepszym sposobem żeby dowiedzieć się co jej się stało, będzie kolejne sprawdzanie możliwych przyczyn. Zacząłem od wyczyszczenia szmatką i papierem świecy. Wkręcam, kopie - pali... Gdybym w lesie nie oglądał a przeczyścił świecę nie pchałbym żelastwa półtorej godziny...
Ot, taka mała przypowieść.4x4
Komentarz
-
-
u mnie jest podobnie. po nocnym postoju na mrozie jak rano odpala się to lekko zakopci i przez chwilę stuka i nie równe obroty doslownie z 5-10 sekund. A później wszystko normalnie.Zarabiam - podatek, lokata - podatek, kupuje auto -podatek, benzyna - 3zł podatku, sprzedaje samochód podatek. Ile % zostaje z moich pieniędzy ? 20% ?
Komentarz
-
Komentarz