[O1] rzuca silnikem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Metyl
    Classic
    • 2012
    • 7

    [O1] rzuca silnikem

    TVP INFO - wywiad z dzisiaj z min. Bieleckim od 7 min. 5 s. o reformie emerytalnej.

    Na oficjalnej stronie Telewizji Polskiej (tvp.pl) obejrzysz wiele programów, znajdziesz istotne informacje, program tv, dowiesz się więcej o audycjach i gwiazdach telewizji publicznej.
  • duszek-44
    Drive
    • 2010
    • 71

    #2
    [O1] rzuca silnikem

    witam mam problem z moja o1 1.9tdi agr a mianowicie swiece sprawne kat wtrysku w granicach normy czujnik temperatury cieczy nowy a po odpaleniu zimnego silnika rzuca nim jak starym traktorem ale to doslownie max 10 sek przy tym obroty nieznacznie faluja pozniej wszustko ucicha jak powoli ruszam to czuje takie lekkie szarpanie ale po ok 200-300metrow wszystko jest ok czy lato czy zima jest tak samo Co to moze byc bo juz nie mam pomyslow
    Krzysztof
    1.9tdi AFN Seat Alhambra

    Komentarz

    • 4x4BKF
      L&K
      • 2010
      • 1279

      #3
      Mistrzu, takie objawy mogą pochodzić od następujących przyczyn:

      - padnięte wtryskiwacze - słabo rozpylają, nie od razu wszystkie cylindry zaczynają poprawnie pracować - wymienić końcówki wtryskiwaczy.

      - słabe ciśnienie wtryskiwanego paliwa - także słabo rozpylone paliwo i utrudniona praca na początku, dopóki cylindry się nie nagrzeją

      - być może jednak któraś ze świec - sprawdzałeś przez wykręcenie i podłączenie do prostownika?? Czasami jest tak, że sprawdzamy miernikiem i dupa, odczyt na omomierzu właściwy, czyli świeca teoretycznie sprawna as tu jednak nie grzeje.

      - paliwo opadające prze noc - lekko zapowietrzony układ paliwowy. Sprawdzić szczelność.

      Lub - co najgorsze - kompilacja tych czynników spowodowana wyeksploatowaniem już zespołu napędowego.

      Ale według (a mam kilkanaście lat praktyki w dieslach) mnie są to objawy padniętych świec.
      Wykręcić i sprawdzić - 10 minut roboty.
      4x4

      Komentarz

      • florek186
        Ambiente
        • 2009
        • 235

        #4
        obstawiam świece żarowe
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=27260
        Było: 110 KM 235NM
        potem: 129KM 267Nm
        Obecnie: 154KM 354NM

        Komentarz

        • duszek-44
          Drive
          • 2010
          • 71

          #5
          paliwo sie nie cofa poniewaz nie ma babla powietrza w przewodzie (tym przezroczystym) za filtrem paliwa A swiece sprawdzalem na tzw zwarcie i wszystkie sie iskrzą W tamtym roku wykrecalem swiece i tez byly dobre Takze trzeba bedzie chyba oddac moja octavke do jakiegos dobrego mechanika Zna ktos moze kogos kto sprawdzi mi wtryski i pompe paliwa z okolic Olsztyna?
          Krzysztof
          1.9tdi AFN Seat Alhambra

          Komentarz

          • mobi65
            Rider
            • 2009
            • 291

            #6
            odepnij wtyczke od impulsatora w skrzyni biegow i sprawdz jak po tym sie zachowuje , mi to wyglada na brudny nastawnik w pompie wtryskowej

            wtyczka znajduje sie w gornej czesci skrzyni , za wybierakiem , widac z gory dostep jest bez problemu ,

            Komentarz

            • duszek-44
              Drive
              • 2010
              • 71

              #7
              zapomniałem dodac przebieg mojej skodzinki to 275tys i z tego co widac to taki przebieg jest realny Fotele nie poprzecierane fajera tez w calkiem dobrym stanie Takze mysle ze to tylko koncowki bo na remont silnika to chyba jeszcze troche za szybko Ale czy przy problemie z ukladem zasilania paliwem przy tzw butowaniu (oczywiscie na rozgrzanym silniku) skodzinka nie powinna za soba zostawiac czarnej chmury? bo nie zostawia takiej

              [ Dodano: Pon 29 Lis, 10 17:23 ]
              a gdzie znajde ta wtyczke? ma ktos moze jakies zdjecie gdzie ja moge znaleźć
              Krzysztof
              1.9tdi AFN Seat Alhambra

              Komentarz

              • tomula
                Classic
                • 2010
                • 12

                #8
                Podepnę się do tematu. A mianowicie jestem szczęśliwym posiadaczem O1 po lifcie 1.9 tdi 101 ATD. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że rano po odpaleniu auto przebiera-tak jakby się właśnie lekko zapowietrzało, a z rury buchnie białym dymem. trwa to dosłownie 3-4 sekundy i wszystko jest ok. Później do wieczora jest ok. Dzieje się tak zawsze rano po nocnym postoju, świeczki sprawdzone, filtry powymieniane i dzieje się to bez względu na ilość paliwa w zbiorniku. Dodam,że na vagu wszystkie parametry są w normie, nie ma żadnych błędów. Czy ktoś z was wie co to może być i jak się tego pozbyć. Będę wdzięczny bo pomału zaczyna mnie to już irytować.
                4x4 "vozidlo" na medal, 7.5l/100km

                Komentarz

                • 4x4BKF
                  L&K
                  • 2010
                  • 1279

                  #9
                  Zamieszczone przez tomula
                  Podepnę się do tematu. A mianowicie jestem szczęśliwym posiadaczem O1 po lifcie 1.9 tdi 101 ATD. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że rano po odpaleniu auto przebiera-tak jakby się właśnie lekko zapowietrzało, a z rury buchnie białym dymem. trwa to dosłownie 3-4 sekundy i wszystko jest ok. Później do wieczora jest ok. Dzieje się tak zawsze rano po nocnym postoju, świeczki sprawdzone, filtry powymieniane i dzieje się to bez względu na ilość paliwa w zbiorniku. Dodam,że na vagu wszystkie parametry są w normie, nie ma żadnych błędów. Czy ktoś z was wie co to może być i jak się tego pozbyć. Będę wdzięczny bo pomału zaczyna mnie to już irytować.
                  W mojej ten objaw był kiedy ją kupiłem. Po wymianie rozrządu, płynów, filtrów wszystko wróciło do stanu książkowego. Silnik ten sam co Twój
                  4x4

                  Komentarz

                  • Kropek69
                    Classic
                    • 2010
                    • 20

                    #10
                    podpinam sie do prosby o pomoc . Tylko przy tej temperaturze tzn -8 po kilku godzinach sie tak dzieje. jak bylo cieplo nic takiego sie nie dzialo

                    Komentarz

                    • 4x4BKF
                      L&K
                      • 2010
                      • 1279

                      #11
                      Zamieszczone przez duszek-44
                      mysle ze to tylko koncowki bo na remont silnika to chyba jeszcze troche za szybko Ale czy przy problemie z ukladem zasilania paliwem przy tzw butowaniu (oczywiscie na rozgrzanym silniku) skodzinka nie powinna za soba zostawiac czarnej chmury? bo nie zostawia takiej
                      Z tym zapowietrzaniem układu może być tak, że po kilu godzinach cofa Ci paliwo z powrotem do baku, oczywiście nie dużo, bo być w ogóle nie odpalił, a jeśli już to na krótko. Po rozruchu pompka da tyle paliwa że będzie już ok.
                      Przy problemach z zasilaniem objawem są nie czarne spaliny a błękitne, po prostu nadmiar powietrza w stosunku do paliwa którego jest za mało. Przy nadmiarze paliwa jest odwrotnie. Za dużo paliwa - czarny dym z rury.

                      [ Dodano: Wto 30 Lis, 10 16:37 ]
                      Zamieszczone przez duszek-44
                      swiece sprawdzalem na tzw zwarcie i wszystkie sie iskrzą W tamtym roku wykrecalem swiece i tez byly dobre...
                      Sprawdzanie na iskrzenie nie jest w pełni miarodajne. Jak już się potrudziłeś i odkręciłeś od każdej ze świec przewód, to trzeba było dać je pod aku i zobaczyć czy na prawdę grzeją.
                      To, że iskrzy nie znaczy że grzeje jak trzeba. No i sprawdzenie oporności nie zaszkodzi. Ok.1,5ohm - a najlepiej zobaczyć jaki producent i model, wygooglować sobie i będzie wiadomo ile mają mieć.

                      W temacie świec, nieco innych - kiedyś pojechałem na moto w teren. Wywiozłem sobie enduraka busem do lasu i ogień. Po jakimś czasie WR-ka zgasła. Sprawdzam wszystko, świeca lekko okopcona ale iskra jest na świecy. Nie mogłem dojść ładu co jest i pchałem tą kur...wę jakieś 5-6km.
                      Wróciłem do domu i siadłem do niej. Uznałem że najlepszym sposobem żeby dowiedzieć się co jej się stało, będzie kolejne sprawdzanie możliwych przyczyn. Zacząłem od wyczyszczenia szmatką i papierem świecy. Wkręcam, kopie - pali... Gdybym w lesie nie oglądał a przeczyścił świecę nie pchałbym żelastwa półtorej godziny...
                      Ot, taka mała przypowieść.
                      4x4

                      Komentarz

                      • seba12a
                        Ambiente
                        • 2010
                        • 142

                        #12
                        u mnie jest podobnie. po nocnym postoju na mrozie jak rano odpala się to lekko zakopci i przez chwilę stuka i nie równe obroty doslownie z 5-10 sekund. A później wszystko normalnie.
                        Zarabiam - podatek, lokata - podatek, kupuje auto -podatek, benzyna - 3zł podatku, sprzedaje samochód podatek. Ile % zostaje z moich pieniędzy ? 20% ?

                        Komentarz

                        • duszek-44
                          Drive
                          • 2010
                          • 71

                          #13
                          no wlasnie mnie to tak wpienia ze szok! w przyszlym tygodniu umawiam sie na sprawdzenie wtryskow komprechy pompy paliwa i nastawnika Jak bede cos wiedzial to napisze

                          [ Dodano: Nie 12 Gru, 10 16:36 ]
                          No i padlo na wtryskiwacze Komprecha jest ok
                          Krzysztof
                          1.9tdi AFN Seat Alhambra

                          Komentarz

                          Pracuję...