[O1] nagle nie odpala

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • michalkaca88
    Classic
    • 2011
    • 7

    [O1] nagle nie odpala

    Felieton Tomasza Olbratowskiego z 26.04.2011 - o samochodzie marki Fiat Wiata http://www.rmf.fm/au/?a=wsd
  • giqus
    Ambiente
    • 2010
    • 102
    • Octavia III combi (5E5)
    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    #2
    [O1] nagle nie odpala

    Dzisiaj moja O1 chyba się na mnie obraziła.
    Popołudniu odpalam, zimno trochę bo -3 było - odpaliła z małym zakrzuśnięciem.
    Cztery godziny później, temp. na zewnątrz -2 - kręci kręci niby słychać jakieś delikatne krztuśnięcia ale beton, nie odpala.
    Kręciłem tak długo aż aku rozładowałem - teraz się ładuje spowrotem.

    Nie mogę znaleźć przyczyny za bardzo. Kontrolka świec zapala się, słyszę spod kierownicy przekaźnik jak cyka przy załączeniu i jak rozłącza grzanie świec (u mnie to chyba 103, bo 109 nie widziałem). Świece żarowe nówki - miesiąc mają. Czujnik temp. też był sprawdzany miesiąc temu. Ostatnio miałem sporadycznie problem z klapą gaszącą bo się nie otwierała spowrotem - sprawdziłem. jest otwarta. Wszystkie bezpieczniki na aku oraz w kokpicie też sprawdziłem - ok.

    Po rozładowaniu aku mam teraz check engine, wcześniej nie było wogóle błędów na kompie.

    Nie mam VAG-a i kabelka (bo u mnie to jest na szynie CAN i nie stać mnie). Co mogę sprawdzić jeszcze sam zanim go będe zmuszony holować?

    Komentarz

    • makog
      Rider
      • 2010
      • 345

      #3
      a kiedy filtr paliwa zmieniales, nie natankowales jakiegos ustrojstwa?
      http://www.wimeb.markomp.net
      Już nie moja Skodzina
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952

      Komentarz

      • webborek
        Ambiente
        • 2010
        • 129

        #4
        ja mam podobny problem, przy niskiej temp powietrza, mam takie wrazenie, ze immo nie moze sie odblokowac (na sek sie odblokowywuje i zaraz znowu blok) i dopiero za ktoryms razem sie przelamuje i odpala ( na cieplym silniku nie mam tego problemu )

        Komentarz

        • giqus
          Ambiente
          • 2010
          • 102
          • Octavia III combi (5E5)
          • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          #5
          Wszystkie filtry z rozrządem wymieniałem na przeglądzie w marcu.
          Jeśli chodzi o paliwo, to ostatnio tankowałem chyba z 3 tygodnie temu - był to Shell V-Power. Zresztą ten samochód nie jadał nigdy niczego innego niż V-Power lub Ultimate.

          Komentarz

          • german81
            L&K
            • 2010
            • 1414
            • Octavia II combi (1Z5)
            • AUQ 1.8 20VT 180 KM
            • BZB 1.8 TSI 160 KM

            #6
            kolego tylko vag ci pomoze a od kiedy o1 z silnikiem ahl jest na can
            diagnostyka vag 602-614-253

            Komentarz

            • rogoz
              Rider
              • 2006
              • 397

              #7
              giqus, Zobacz czy jest paliwo w przezroczystym wężu pomiędzy filtrem a pompą wtryskową. Może masz cofkę paliwa?

              Komentarz

              • mobi65
                Rider
                • 2009
                • 291

                #8
                sprawdz zaworek n109 na pompie wtryskowej

                Komentarz

                • giqus
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 102
                  • Octavia III combi (5E5)
                  • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
                  • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                  #9
                  Taaa paliwo jest w wężyku za filtrem.

                  Ten n109... jak go zweryfikować? mówimy o elektrozaworze czy o przekaźniku?

                  Komentarz

                  • mobi65
                    Rider
                    • 2009
                    • 291

                    #10
                    Zamieszczone przez giqus
                    Taaa paliwo jest w wężyku za filtrem.

                    Ten n109... jak go zweryfikować? mówimy o elektrozaworze czy o przekaźniku?
                    o elektrozaworze

                    Komentarz

                    • giqus
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 102
                      • Octavia III combi (5E5)
                      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
                      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                      #11
                      Problem rozwiązany.
                      Octa złapała duży oddech przez nieszczelność zaraz za filtrem paliwa na oringach przy wężykach. Nie wiem co było przyczyną nagłego rozszczelnienia, ale po wymianie tych "gumek" i ponownym zalaniu filtra jest dobrze żadnych bąbli już nawet nie ma w wężyku

                      Komentarz

                      Pracuję...