problem silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • VVV
    Classic
    • 2012
    • 1

    problem silnika

    Zamieszczone przez misiul
    Stosuje metodę osuszania klimy, tj. wyłączam ją na 5 minut przed zgaszeniem auta
    nie dopytałeś tylko (do Ciebie żalu nie mam) czy wyłączać klimę masz przed wypuszczeniem podwozia czy zaraz po... oraz przy jakim procencie wysunięcia klap należy to zrobić. No i w ogóle zwróć się do doradców, którzy Ci to doradzili aby udostępnili całą Procedurę Podejścia do Lądowania samochodem marki skoda a następnie sprawdź czy instrukcja użytkownika pojazdu (jeszcze nie zaglądałem) również tak traktuje problem. Myślę że jednak w instrukcji nie znajdziesz tak absurdalnych rozwiązań i procedur (jeszcze raz podkreślam - nie miałem czasu wyszukiwać ale to by było olbrzymie kuriozum gdybym znalazł) gdyż konkurencja w takim przypadku by się ładnie przejechała po skodzie i miałaby pożywkę printed by skoda.

    [ Dodano: Pon 02 Maj, 11 11:23 ]
    Zamieszczone przez winni77
    innova, myślę, że dobrym pomysłem byłoby obklejenie filtra gumową uszczelką do okna, ale jej grubość musiałbyś już we własnym zakresie ustalić.
    to by było takie rozwiązanie doraźne, ja natomiast zakładając ten wątek (na innym udzieliłem się w kierunku zmobilizowania skody do usunięcia wady projektowej ale widzę "średnie" zainteresowanie innych użytkowników) dążyłem do opracowania rozwiązania profesjonalnego i trwałego oraz z opracowania metody wyczyszczenia tego, co już się przedostało (pył, kurz i huk wie co jeszcze).

    I teraz tak: moim zdaniem profesjonalnym rozwiązaniem byłoby rozwiązania oparte o dwustronne prowadnice filtra i to na ich krawędziach bocznych (wewnętrznych) należałoby umieścić uszczelki. Sam filtr powinien (wg mojej koncepcji) znaleźć się w sztywnej kasecie aby mocno oprzeć się na uszczelkach. Aby coś takiego wypracować trzeba cały układ nawiewu na biurku położyć i poważnie pokombinować. To jest złożone ale powinno rozwiązać problem (jeszcze raz podkreślam, iż to szanowny producent powinien o to zadbać).

    Zaczynając wątek nie podkreśliłem wyraźnie, iż ten filtr przez 4-ry tygodnie zbyt wiele nie przejechał (popracował może ze 2000km i pola skodą nie uprawiałem z nadejściem wiosny), dmuchowa nigdy nie była wysilona na MAX a już takie widoki jak na zdjęciu można zaobserwować. Ten punkt "przecieku" to miejsce, gdzie przepływ jest największy (wynika z konstrukcji kanałów dolotowych). Te filtry są bardziej niż elastyczne i nawet z uszczelką być może dalej będą się zwijać (działają jak harmonia) przy dużym obciążeniu otwierając drogę dla całego bałaganu nawet wcześniej zatrzymanego (nawet rozdrobnione liście) a wtedy to nawet podgrzybki i pieczarki mogą się pojawić (tu po raz pierwszy trochę w przenośni prezentuję stanowisko popierające problem również grzybów w klimatyzacji)

    Ogólnie to skoda powinna zająć się tym problemem ale jak dotąd nie miała motywacji - użytkownicy godzili się z tym stanem rzeczy. Ja się nie godzę i ponownie prezentuje swoje stanowisko: to jest błąd konstrukcyjny i to w dodatku naprawialny (dla producenta opracowanie rozwiązania nie zajmie więcej niż jeden dzień, wdrożenie... to już inna historia i tu jest pole dla pojęcia odpowiedzialności przez skodę za to, co się stworzyło)


    Inny problem, jaki zasygnalizowałem to fakt samego materiału filtra. Z pewnością nie przepuszcza on drobin liści itp ale część pyłu i kurzu to już tak (widać z chwilą, gdy się spojrzy na obie strony filtra - obie są równo zabrudzone). Można przeciągnąć ręką w kanałach po stronie powietrza przefiltrowanego (powinno być czysto a tak nie jest - zachęcam do sprawdzenia).
  • marko.@0416
    Classic
    • 2010
    • 2

    #2
    problem silnika

    podczas jazdy spadły obroty. Po chwili weszły ujechałem z 500 metrów i silnik zgasł. Co może być przyczyną?
    rafi

    Komentarz

    • abstinent
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 4842
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      marko.@0416, :evil: przesada
      wejdź w odpowiedni dział i SZUKAJ!!!

      Komentarz

      • tomus7
        RS
        • 2010
        • 1896
        • Peugeot

        #4
        Re: problem silnika

        Zamieszczone przez marko.@0416
        podczas jazdy spadły obroty. Po chwili weszły ujechałem z 500 metrów i silnik zgasł. Co może być przyczyną?
        A jaki masz silnik jakie paliwo :?: :?:
        ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
        http://www.bunkry.pl/pl/index.html
        a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
        http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
        Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

        Komentarz

        • marko.@0416
          Classic
          • 2010
          • 2

          #5
          Silnik 1.9 TDI a paliwo ropa
          rafi

          Komentarz

          • abstinent
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 4842
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            marko.@0416, po pierwsze to pouzupełniaj profil, bo tak by wyapdało

            ja stawiam na paliwo letnie, już któraś osoba to samo w ciągu kilku dni
            zgasł i co, chodzi teraz?
            wymień filtr paliwa

            Komentarz

            • florek186
              Ambiente
              • 2009
              • 235

              #7
              marko.@0416, również obstawiam filtr paliwa kolega miał to samo. Będziesz miał problemy to pomogę ci bo również jestem z Gryfic
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=27260
              Było: 110 KM 235NM
              potem: 129KM 267Nm
              Obecnie: 154KM 354NM

              Komentarz

              • tomus7
                RS
                • 2010
                • 1896
                • Peugeot

                #8
                Pewnie kasza z paliwa do wymiany filtr i do ciepłego garażu (Jeden z moich kolesi do zbiornika dolewał w zimie z 5l benzyny i nigdy nie miał problemu z odpaleniem i wytrąceniem parafiny)
                ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                Komentarz

                • florek186
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 235

                  #9
                  tomus7, można trochę denaturatu wlać i tak jak mówisz benzynki i nic mu nie będzie, nie zamarznie nic i nie wytraci się parafiny
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=27260
                  Było: 110 KM 235NM
                  potem: 129KM 267Nm
                  Obecnie: 154KM 354NM

                  Komentarz

                  • mobi65
                    Rider
                    • 2009
                    • 291

                    #10
                    oprucz paliwka tez moze byc winny zaworek n109,no i bywa tez egr

                    Komentarz

                    • wojtas_110
                      Classic
                      • 2010
                      • 33

                      #11
                      Jeśli tankujesz na Orlenie to niestety, ale większość stacji ma jeszcze letnie paliwo w zbiornikach...

                      Komentarz

                      • Owrone
                        Ambiente
                        • 2010
                        • 115

                        #12
                        Zamieszczone przez abstinent
                        marko.@0416, po pierwsze to pouzupełniaj profil, bo tak by wyapdało

                        ja stawiam na paliwo letnie, już któraś osoba to samo w ciągu kilku dni
                        zgasł i co, chodzi teraz?
                        wymień filtr paliwa
                        Pytałem na BP odnosnie paliwa, przynajmniej u mnie paliwo sprzedaja od tygodnia tzw zimowe.. ale ropa sama w spbie nie powinna zamarznac w tem do -30 chyba ze tankujemy na stacjach krzak i polowa ropy to woda:P:P:P
                        Była : Octavia II 1.9TDI BJB Elegance
                        Jest : Opel Insignia 2.0 cdti 160ps Cosmo automat

                        Komentarz

                        • florek186
                          Ambiente
                          • 2009
                          • 235

                          #13
                          Owrone, może nie połowa ale dożo stacji jest zmieszanych z tzw H2O dlatego robi się kasza z paliwa
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=27260
                          Było: 110 KM 235NM
                          potem: 129KM 267Nm
                          Obecnie: 154KM 354NM

                          Komentarz

                          • Owrone
                            Ambiente
                            • 2010
                            • 115

                            #14
                            no niestety, a nam zostaje tylko remontowac silniki:P
                            Była : Octavia II 1.9TDI BJB Elegance
                            Jest : Opel Insignia 2.0 cdti 160ps Cosmo automat

                            Komentarz

                            • florek186
                              Ambiente
                              • 2009
                              • 235

                              #15
                              Owrone, tak jak piszesz
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=27260
                              Było: 110 KM 235NM
                              potem: 129KM 267Nm
                              Obecnie: 154KM 354NM

                              Komentarz

                              • Owrone
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 115

                                #16
                                florek186 no niestety znam to z autopsji, juz spuszczalem paliwo ze zbiornika i remontowalem pompowtryskiwacze:P Nie polecam... od jakiegos czasu tankuje tylko na BP alitmejta i nie mam zadnych problemow! a z orlenem juz sie przejechalem nie raz..
                                Była : Octavia II 1.9TDI BJB Elegance
                                Jest : Opel Insignia 2.0 cdti 160ps Cosmo automat

                                Komentarz

                                • florek186
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 235

                                  #17
                                  Owrone, powiem tobie że ja też już miałem problemy z filtrami itp w zimę i Shell i BP tankuję i żadnych problemów
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=27260
                                  Było: 110 KM 235NM
                                  potem: 129KM 267Nm
                                  Obecnie: 154KM 354NM

                                  Komentarz

                                  • Owrone
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 115

                                    #18
                                    florek186, wole dołożyć te10 czy 15zl do zbiornika i mam spokój, rano do samochodu pstryk i pali
                                    Była : Octavia II 1.9TDI BJB Elegance
                                    Jest : Opel Insignia 2.0 cdti 160ps Cosmo automat

                                    Komentarz

                                    • florek186
                                      Ambiente
                                      • 2009
                                      • 235

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Owrone
                                      florek186, wole dołożyć te10 czy 15zl do zbiornika i mam spokój, rano do samochodu pstryk i pali
                                      tak jak mówisz zero problemów
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=27260
                                      Było: 110 KM 235NM
                                      potem: 129KM 267Nm
                                      Obecnie: 154KM 354NM

                                      Komentarz

                                      • Owrone
                                        Ambiente
                                        • 2010
                                        • 115

                                        #20
                                        Była : Octavia II 1.9TDI BJB Elegance
                                        Jest : Opel Insignia 2.0 cdti 160ps Cosmo automat

                                        Komentarz

                                        • brzozka855
                                          Classic
                                          • 2010
                                          • 26

                                          #21
                                          może być że to wina paliwa w zbiornikach stacj znajduje sie woda po tankowaniu z cysterny miesza sie z paliwem najlepiej nie tankowac jak widzimy cysterne ja bym zobaczył zawór egr lub przepływomież

                                          [ Dodano: Sob 04 Gru, 10 16:22 ]
                                          a i nie radze lać benzyny do ropy ani dinksu są przecież ulepszacze do paliwa

                                          Komentarz

                                          • konkon
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 667
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                            #22
                                            Było wielokrotnie na forum, paliwa Ultimate czy Verva itp. w silnikach PD (pompowtryskiwacze) nic nie dają, a często moc nawet spada. Lać zwykłą gnojówkę Od święta można spróbować Ultimata. A jak chcecie zabezpiczyć się przed parafiną to dolewajcie Diesel Skydd. Co do czystości układu wtryskowego- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0 oraz http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=41038
                                            Konrad
                                            OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                            90 konny AGRessor
                                            PerfectServiceBy DGW
                                            WhitePride :smokedevil

                                            Komentarz

                                            • Kabraxis
                                              Ambiente
                                              • 2009
                                              • 106

                                              #23
                                              Zamieszczone przez wojtas_110
                                              Jeśli tankujesz na Orlenie to niestety, ale większość stacji ma jeszcze letnie paliwo w zbiornikach...
                                              Wiesz co ja tankowałem w zeszły poniedzialek na orlenie, dzis cala noc na dworze (rano bylo ok. -16), na wszelki wypadek 2x swiece i cyk odpalil, fakt ze na poczatku troche zakopcil ale pozniej juz wszystko ok.

                                              Komentarz

                                              Pracuję...