[O1] Notlauf ? Kto pomoże w ustaleniu przyczyn braku mocy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mariag10
    Classic
    • 2011
    • 5

    [O1] Notlauf ? Kto pomoże w ustaleniu przyczyn braku mocy

    zepter00, carbonowy był ale teraz będzie szczotkowane :wink: Za dywaniki dzięki
    LUKI, dziękować, no nie było ale teraz już są :wink:



    Octa po pierwszym przeglądzie, przeprogramowana na QG0 czyli co 15 tys. lub 1 rok, generalnie ok tylko jak meches wymieniał filtr paliwa (na moją prośbę) rozlał ON po komorze i w aucie waliło niemożebnie ops:

    Z planów zaległych jak wreszcie uzyskam dostęp do garażu zmieniam listwy na lakierowane :wink:

    PS. w czerwcu czeka mnie wykupienie OC+AC więc z modami nie poszaleje :wink:
    Mariag
  • xxxmikey
    Rider
    • 2010
    • 351

    #2
    [O1] Notlauf ? Kto pomoże w ustaleniu przyczyn braku mocy

    Witajcie!

    Wiem wiem, wątków o notlafie jest sporo. Ale czy ktoś pomoże ustalić czego tyczy się mój problem?

    Tyczy się on Octavii I 1.9 TDI ASV - 110KM...

    Wczoraj - auto po kilku kilometrach jazdy stało odpalone przez jakies 40 minut. Następnie po przejechaniu paru km, przy wyprzedzaniu, na 3-cim biegu, straciło chęci do jazdy. 2800-3000 rpm i du*a... Szybki zjazd na pobocze, gaszenie silnika. Po paru chwilach odpalanie i heja. Pomogło :P Pomyślałem - zima, notalauf, no cóż, bywa. Wszystko obyło się bez wywalania Check engine.
    Dzisiaj od rana mała trasa. Auto rano odpalone, chwilkę się pogrzało, parę km po woli - niech się bestia rozgrzeje. Auto bez zająknięcia zrobiło ponad 300 km w obie strony. Jechało zgodnie ze swoją mocą - zero jej spadków. Wracam do domu, mam jeszcze jakieś 4-5 km, wyprzedzam innych i nagle 3-ci bieg i znowu porażka. Zjechałem na stację, zatankowałem, odpalam, chwilkę odczekałem i rura... Przejechałem te 4-5 km "na ostro", no i niestety zapaliła się kontrolka silnika. Co gorsza, po zgaszeniu i odpaleniu motorowni, nie gaśnie. Błąd przeładowania? Jeśli jest sporadyczny, kontrolka powinna zgasnąć. Niestety, pali się cały czas

    Wcześniej już opisywałem inny problem: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0 Zgodnie z Waszymi poradami olalem temat. ASV widać tak ma. Tym razem jednak nieco się przestraszyłem.

    Czy znajdzie się tu ktoś, kto pomoże w ustaleniu przyczyn zapalania się kontrolki, odczyta i usunie błąd :?: Co do ASO - jakoś nie do końca wierzę w Ich umiejętności. Koledzy z
    Poznania i okolic, pomożecie :?: Znajdzie sie ktoś bardziej kumaty niż ASO :?:

    Pozdrawiam...
    Moja toczka -> tu

    Komentarz

    • alfee
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 2583

      #3
      Zamieszczone przez xxxmikey
      Przejechałem te 4-5 km "na ostro"
      IMO za krótko. Jak kierowniczki zaczęły się przycinać, to powinieneś tak ze 100 km przegnać auto z pedałem prawie w podłodze. A jak nie pomoże, to tylko czyszczenie turbulum.
      Alfee
      Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
      Kawasaki ER5 :-)

      Komentarz

      • xxxmikey
        Rider
        • 2010
        • 351

        #4
        alfee, po wczorajszym "problemie", dzisiaj zrobiłem te 300-350 km z pedałem w podłodze. Skończyło się kontrolką, która nie gaśnie. Zaznaczam, że po stracie mocy i wizycie na stacji, po ponownym odpaleniu i ostrej jeździe, dopiero się kontrolka zapaliła. Myślałem, że ponad 300 km z dość ciężką nogą - pomoże. Z tego, co przed chwilą gdzieś na forum wyczytałem, kontrolka nie za często się zapala. A ja nie mam pewności, że to notlauf...

        Potrzebowałbym więc namiary na kogoś, kto dokładnie przyglądnie się sprawie.
        Moja toczka -> tu

        Komentarz

        • alfee
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 2583

          #5
          xxxmikey, Nie wiem kto z wlkp może ci pomóc, ale w wawie na pewno dobrygrześwawa. Napisz do niego na PW.
          Alfee
          Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
          Kawasaki ER5 :-)

          Komentarz

          • xxxmikey
            Rider
            • 2010
            • 351

            #6
            alfee, pewnie napiszę z zapytaniem o poradę. Choć ponad 300 km z kontrolką silnika do Wa-wy, to nienajlepszy pomysł...
            Moja toczka -> tu

            Komentarz

            • alfee
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 2583

              #7
              xxxmikey, w ogóle to zacznij od podpięcia VAG-a. Bo narazie to wróżenie z fusów. Jak będzie wiadomo jaki jest kod błędu to będzie wiadomo coś bliżej czego szukać i gdzie.
              Alfee
              Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
              Kawasaki ER5 :-)

              Komentarz

              • xxxmikey
                Rider
                • 2010
                • 351

                #8
                alfee, zdaję sobie z tego sprawę, pomimo bycia totalnym laikiem.

                Stąd rozpaczliwe wołanie o pomoc:

                Zamieszczone przez xxxmikey
                Czy znajdzie się tu ktoś, kto pomoże w ustaleniu przyczyn zapalania się kontrolki, odczyta i usunie błąd
                Mam tu na myśli kogoś z odpowiednim kabelkiem, wiedza i odrobiną czasu, z moich okolic...

                Nie wiem, na ile auto może się poruszać z kontrolką świecącą po oczach . . . .
                Moja toczka -> tu

                Komentarz

                • rumianko
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 160

                  #9
                  100km masz z Poznania do mnie, jak chcesz to przyjedz to ogarniemy
                  chip-tuning edc-15/16/17 1,8Turbo - www.brk-tuning.pl
                  Hamownia obciążeniowa - Inowrocław
                  one quoter mile - 13,3 tdikiem.
                  promocja 1,9/2,0 tdi sprawdź na www.brk-tuning.pl

                  Komentarz

                  • xxxmikey
                    Rider
                    • 2010
                    • 351

                    #10
                    rumianko, konkretniej, to ze 125 km... I cholera wie, co z autem jest i czy taką trasę może zaliczyć, bez jakiejś konkretniejszej awarii po drodze . . .
                    Moja toczka -> tu

                    Komentarz

                    • kaliber09
                      Classic
                      • 2010
                      • 16

                      #11
                      witam mialem ten sam problem podpiolem vaga-a i stwierdzono że są zapieczone kierownice zostawilem samochód na kilka godzin u mechanika rozkręcił turbine wyczyścił zlożyl wykasowal bląd i wszystko wruciło do normy skasowal 500zl.

                      Komentarz

                      • makog
                        Rider
                        • 2010
                        • 345

                        #12
                        xxxmikey, Jesli to blad przeladowania tirbo to mozesz tak jechac na drugi koniec polsk !!
                        http://www.wimeb.markomp.net
                        Już nie moja Skodzina
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952

                        Komentarz

                        • xxxmikey
                          Rider
                          • 2010
                          • 351

                          #13
                          makog, hehe, no to się domyślam. Ale niestety nie mam kabelka, żeby to sprawdzić. Chętnych do pomocy z kabelkiem z okolic niestety nie znalazłem.

                          kaliber09, 500 zł, to do przeżycia. Niestety nie mam nikgo na tyle zaufanego i znającego się na turbo z moich pkolic, żeby to zrobić. A ASO na pewno nie skasuje 500 zł....
                          Moja toczka -> tu

                          Komentarz

                          • kaliber09
                            Classic
                            • 2010
                            • 16

                            #14
                            ja mam dobrego mechanika koło domu to duży plus ale ja jak bym miał klucze to sam bym się za to wzioł, ja z tym problemem jeżdziłem 6 miesięcy albo lepiej i robiłem trasy także nie bylo problemu mój przebiek to 270tys a turbina niestety wydaje mi się że co druga octa ma ten problem nawet po 50 tys.

                            Komentarz

                            • DGW
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 2330

                              #15
                              Panowie, w takim razie po co w ogóle coś robić gdy wywali błąd przeładowania :?: :twisted:
                              Może przejechać całą Polskę a może puścić duuuuużego bąka na kolejnym skrzyżowaniu
                              Zamieszczone przez makog
                              Jesli to blad przeladowania tirbo to mozesz tak jechac na drugi koniec polsk !!
                              czy wiesz może co się wtedy dzieje? Myślę że nie bardzo bo takich rad byś nie udzielał.
                              Zamieszczone przez kaliber09
                              podpiolem vaga-a i stwierdzono że są zapieczone kierownice
                              bez zdjęcia mieszka taka diagnoza jest powiedzmy w mniej-więcej 30% sprawdzalna
                              Nigdy nie zaryzykuje diagnozy notlaufa tylko po podpięciu VAG-a
                              Jeżdżąc z przeładowaniem przez pół roku masz sporo szczęścia że jeszcze nie znalazłeś wirnika w wydechu a na pewno w sposób drastyczny przybliżyłeś dzień w którym uszczelnienie puści oleum ze względu na wytarte łożyskowanie (luz poprzeczny)

                              Nie jest powiedzmy aż tak groźne to jak przy 2000obr/min map sensor się kończy (doładowanie ponad skalę) ale jeśli dzieje się tak przy powiedzmy 3000-3500obr/min. to jest to zabójstwo dla sprężarki
                              Myślę że w sposób dostateczny wyjaśniłem dlaczego zwróciłem uwagę na wasze rady...
                              NFPNorth-West
                              2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                              WARSZTAT www.dsize.pl
                              ->
                              CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                              spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                              Komentarz

                              • xxxmikey
                                Rider
                                • 2010
                                • 351

                                #16
                                dobrygrzeswawa, oo fuck...

                                W każdym razie dzięki za pomoc na PW. Już znalazlem właściwy adres www 8)

                                Maila zaraz wysyłam i zobaczymy co będzie dalej . . .
                                Moja toczka -> tu

                                Komentarz

                                • konradw9
                                  Drive
                                  • 2009
                                  • 68
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  #17
                                  DOBRYGRZESWAWA:
                                  Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                  Jeżdżąc z przeładowaniem przez pół roku masz sporo szczęścia że jeszcze nie znalazłeś wirnika w wydechu a na pewno w sposób drastyczny przybliżyłeś dzień w którym uszczelnienie puści oleum ze względu na wytarte łożyskowanie (luz poprzeczny)
                                  Witam
                                  Grześ hmmm... trochę powiało grozą bo jeźdzę z NotLaufem już ponad rok.

                                  W między czasie dałem turbo do czyszczenia i pomogło - ale na miesiąc. / Następnie wymieniłem zawór N75 - nic to nie dało.

                                  Jeżdzę tak dalej i czekam na cieplejsze dni.
                                  - Będę chciał wymienić przewody podciśnienia idące od N75 do turba (wymieniając olej zauważyłem, że jeden był dziurawy - zaraz przy turbie więc go skróciłem) inne też są poszarpane przy gniazdach.
                                  - Następnie intercooler do czyszczenia - jest cały zapocony.

                                  Ach i ostatni czasy zaczął brać mi olej. Zawsze wymieniałem co 10 tyś. Nie brał "ani kropli" Ostatnio wymieniłem olej po 15 tyś ale zanim to zrobiłem dolałem 0,5 l bo już miałem na min.
                                  Wkońcu wymieniłem po tych 15 tyś. (z Opla) i po 1000km musiałem dolać 0,5 l - i dalej obserwuje...

                                  Jeszcze jedna uwaga. Podczas GWAŁT`ownego przyspieszania na 2biegu - wszystko ok - piękny gwizd turbinki, który nagle ok 4tys/min zamienia się w `dziwny głośniejszy - nieprzyjemny` dzwięk ;( - coś podejrzanego...

                                  Grzesio jeśli mój opis coś Ci mówi i mosz jakieś przeczucie to miło by było...
                                  Pozdrawiam
                                  konradw9

                                  Komentarz

                                  • kaliber09
                                    Classic
                                    • 2010
                                    • 16

                                    #18
                                    nie wiem nie jestem mechanikiem ale ja tą skodą smigam ponad 7 miesięcy i jak ją nabyłem to myślę że ten problem już istniał i to długo długo bo byla odpięta kontrolka silnika na liczniku poprostu ktoś nie dbał oto ja raczej nie zamulam jej, czasami kręce ją na 4,7tys i szła do odcięcia potem następny bieg i dalej aż 213km/h no i bylo w porządku do puki nie zaczołem przyspieszac na maxa z 3 biegu wtedy się zaczeło ale wygaszałem ją i dalej az po Anglie i spowrotem. Myśle ze to nie ma nic do żeczy czy swieci kontrolka czy nie nie ja tylko miałem ten problem mają go tez inni i nie wiedzą i tyle.

                                    Komentarz

                                    • looker
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 1886
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                      #19
                                      Zwróćcie uwagę jeszcze na tzw. mieszek (puszkę) podciśnienia. Ma ona tendencję do zasyfiania się/rdzewienia/zamarzania etc. A to ona steruje "sztangą" i zarazem wychyleniem łopatek turbiny przy zmiennej geometrii.
                                      Coś mnie ostatnio doszły słuchy, że nie figuruje "toto" jako część zamienna w naszej kochanej rodzinie VW i sprzedają to ... razem z turbiną ! :shock:
                                      Piszę o tym bo chyba sam zaczynam się rozglądać za tym elementem do kupienia...
                                      OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                      SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                      Komentarz

                                      • DGW
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 2330

                                        #20
                                        konradw9, czy Ty masz taki silnik jak w opisie ?
                                        Jeśli tak to "oddałem do czyszczenia" to stwierdzenie trochę na wyrost. W AGR może tylko zacinać się "klapka" upuszczająca spaliny lub być problem z mieszkiem (w agr jest trochę inny mieszek)
                                        Przez net diagnozowanie czegokolwiek w tym temacie będzie tylko wróżeniem z fusów.
                                        Dźwięk który słyszysz w górnym zakresie obrotów może oznaczać że turbina wkręca się ponad max. obroty przewidziane dla niej.
                                        Jednak piszesz o ubywającym oleju (raptownie). Może to oznaczać, że turbulum zaczęło popuszczać.
                                        Po dokładnym zdiagnozowaniu może się okazać, że potrzebna będzie regeneracja lub niestety nowa turbina...

                                        kaliber09, czy zapali się kontrolka czy nie, to zależy tylko od sterownika. Masz rację że większość jeździ autami w nieświadomości ponieważ w mniejszym lub większym stopniu mają przeładowanie lub niedoładowanie. Aby wystąpił notlauf muszą być spełnione pewne warunki więc nie zawsze do tego dojdzie.

                                        Zrobienie log-ów wyjaśnia wszystko. Czy jest wszystko ok czy też nie.

                                        Miałem ostatnio BKD na przeglądzie gdzie przy 4500 obr/min turbina ładowała 1.3 bara :shock: Graty seryjne, soft też - niektórzy wiedzą o co chodzi :wink: Dla nie wtajemniczonych powiem że to dużo za dużo. Potrzebna była regulacja mieszka. W tej chwili już powinna być po naprostowaniu dodatkowo przez Rogallotiego i z pewnością właściciel powinien mieć spokojniejszy sen niż jeszcze kilka tygodni temu (choć wtedy właśnie żył w nieświadomości )

                                        [ Dodano: Nie 19 Gru, 10 00:57 ]
                                        kaliber09, zmień oznaczenie silnika w opisie ponieważ w O1 nie występował silnikak AVF
                                        Zamieszczone przez looker
                                        Coś mnie ostatnio doszły słuchy, że nie figuruje "toto" jako część zamienna w naszej kochanej rodzinie VW i sprzedają to ... razem z turbiną ! :shock:
                                        W Garrecie jest to część dostępna już od czasu gdy Garrett przestał dostarczać części potrzebne do regeneracji czyli około 2-3 lata. Niestety u przedstawiciela, cena powala na kolana :shock:
                                        NFPNorth-West
                                        2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                        WARSZTAT www.dsize.pl
                                        ->
                                        CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                        spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                        Komentarz

                                        • konradw9
                                          Drive
                                          • 2009
                                          • 68
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          #21
                                          DOBRYGRZESWAWA
                                          Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                          Zrobienie log-ów wyjaśnia wszystko. Czy jest wszystko ok czy też nie.
                                          Mam VAGa i mam kabelek ale służy mi to tylko do wglądu i kasowania błędów. Chciałbym zrobić te LOG`i - jeśłi nie jest to skomplikowane i jeśłi jest jakaś instrukcja - wklejcie linka z Instrukcją robienia LOG`ów

                                          Grześ mam silnik AGR - dokładnie AGR 597 716 - i to co napisłałeś już usłyszałem że mnie w jajo zrobili. Dobrze że były to tylko dwie stówki

                                          Grześ widać, że wiesz o czym piszesz - masz jakiegoś linka jak zrobić te LOG`i ?
                                          Dokładnie mam VAG-COM Release 311.2-N
                                          Pozdrawiam
                                          konradw9

                                          Komentarz

                                          • alfee
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 2583

                                            #22
                                            konradw9, wpisz w google "logi dynamiczne" i się wszystkiego dowiesz.
                                            Alfee
                                            Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                                            Kawasaki ER5 :-)

                                            Komentarz

                                            • konradw9
                                              Drive
                                              • 2009
                                              • 68
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez alfee
                                              konradw9, wpisz w google "logi dynamiczne" i się wszystkiego dowiesz
                                              no proszę ! ...czy powinno mi być wstyd...

                                              Pozdrawiam
                                              konradw9

                                              Komentarz

                                              • DGW
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 2330

                                                #24
                                                Zamieszczone przez konradw9
                                                Grześ mam silnik AGR - dokładnie AGR 597 716 - i to co napisłałeś już usłyszałem że mnie w jajo zrobili. Dobrze że były to tylko dwie stówki
                                                może nie do końca w jajo bo chyba różnica jakaś jest Mogli po prostu rozruszać trochę mechanizm upuszczania spalin bo nie sądzę aby za 200zł ktoś wyciągał turbinę...

                                                Z logami chyba już wiesz co i jak :szeroki_usmiech
                                                NFPNorth-West
                                                2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                                WARSZTAT www.dsize.pl
                                                ->
                                                CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                                spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                                Komentarz

                                                • xxxmikey
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 351

                                                  #25
                                                  Błąd zaczytany...

                                                  Numer: 17965 P1557 035

                                                  Przekroczone ciśnienie doładowania
                                                  Przekroczona granica regulacji...

                                                  Jakieś dalsze pomysły :?:
                                                  Moja toczka -> tu

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...