Gruszka-zawor cisnieniowy przy turbinie-mialem to samo.Najprawdopodobniej przerdzewiala jak u mnie.
[O1] Notlauf ? Kto pomoże w ustaleniu przyczyn braku mocy
Zwiń
X
-
Lashlo, a jak to sprawdzić, żeby mieć 100% pewności :?:
Według informacji serwisowych, napisano, że numer błędu odpowiada błędnej regulacji ciśnienia doładowania. Jako sugestia, podawane jest uszkodzenie zaworu N75. Rozwiązania zasugerowane, to sprawdzenie elektrozaworu ograniczenia ciśnienia doładowania - N75, sprawdzenie regulacji ciśnienia doładowania. Też mi pomoc . . .Moja toczka -> tu
Komentarz
-
-
Hmmmm,az tak mocny nie jestem,zeby Ci doradzic. Podjedz do jakiegos kumatego mechanika i niech zobaczy ten zawor i oceni.
A masz moze jak silnik schodzi z obrotow takie jakby metaliczne dzwieki zgodne z obrotami silnika?
[ Dodano: Pon 20 Gru, 10 11:17 ]
looker, opisal to pare postow wyzej.Puszka podcisnienia,mi mechanik nazwal to gruszka.I w turbinach KKK w silnikach AXR nie wystepuje toto oddzielnie,lecz w komplecie z turbina-w serwisie 6 tys zl. Ale mi jakos dosztukowali uzywke i w 400zl sie zmiescilem.
[ Dodano: Pon 20 Gru, 10 11:18 ]
a jak ta gruszka w 3 letnim aucie wygladala,to ja bym obstawial,ze wyciagneli ja z 15 letniego auta.Bylem w szoku
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez LashloA masz moze jak silnik schodzi z obrotow takie jakby metaliczne dzwieki zgodne z obrotami silnika?
Z tym kumatym mechanikiem, o którym piszesz mam właśnie największy problem :cry:Moja toczka -> tu
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xxxmikeyLashlo, a jak to sprawdzić, żeby mieć 100% pewnościchip-tuning edc-15/16/17 1,8Turbo - www.brk-tuning.pl
Hamownia obciążeniowa - Inowrocław
one quoter mile - 13,3 tdikiem.
promocja 1,9/2,0 tdi sprawdź na www.brk-tuning.pl
Komentarz
-
-
rumianko, dzięki za radę... To jeszcze potrzebuję kogoś z Poznania, kto Twoją teorię przełoży na praktykę. Ja, jak już wspominałem, mam o tym raczej marne pojęcie. Jedyne, co mogę zrobić i co zrobiłem, to posprawdzałem wszystkie wężyki i ogólny wizualny stan elementów związanych z doładowaniem. Na tym moja wiedza się niestety kończy.
Polecicie kogoś z Poznania, kto może się tematem zaopiekować :?:Moja toczka -> tu
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xxxmikeyPolecicie kogoś z Poznania, kto może się tematem zaopiekować :?:
Zamieszczone przez LashloGruszka-zawor cisnieniowy przy turbinie-mialem to samo.Najprawdopodobniej przerdzewiala jak u mnie.
W AXR gruszka odpada od podstawy ściągając sztangę do pozycji max doładowania i dlatego taki błąd się pojawia.
W ASV w 50% jest to wina kierowniczek, 40% mieszek (choć częściej jest błąd za niskiego ciśnienia a nie jak w tym przypadku za wysokiego), reszta to inne rzeczy. W sumie mieszek i kierowniczki są bezpośrednio od siebie uzależnione. Jeśli jedno niedomaga to drugie też za niedługo zacznie gdy nie wyleczymy awarii w poręNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Lec nikogo nie polecił
A co do notlaufa...
Dziś oglądałem turbinę od strony "ssącej" - była czysta. Sztanga, bajpas, jak zwał tak zwał, chodzi bez najmniejszego zarzutu. Z lekkim opoem w pełnym zakresie. Gruszka jest cała, nie przegnita. Wężyki całe, nie popekane, ani nic... N75 podmieniłem na inny, z auta w pełni sprawnego, bez notlaufów.
Pełen nadzei wyruszyłem w drogę. Trzeci bieg, but w podłogę i....... niespodzianka, notlauf. Choć tym razem bez kontrolki, to jednak i tak do du*y.
Jakieś pomysły :?:Moja toczka -> tu
Komentarz
-
-
Witam sprubuj jeszcze raz najpierw z pierszego biegu sandał aż do 4tego,jeżeli będzie ok to jeszcze raz ale spokojnie do 3ego biegu a potem do podłogi i jak podejdzie pod 4tys bedzie ok, ale bedziesz musiał trszeczkę tak ją pogonić .Jeżeli nie pomoże możesz zastosować REDEX indektor cliner nie wiem czy to jest w polsce bo ja to nabyłem w Angli ale możesz zapytac napewno mają pozdrawiam i życzę powodzenia.
[ Dodano: Wto 21 Gru, 10 22:18 ]
A odnośnie tego REDEXU na pół baku pół butelki.
Komentarz
-
-
kierownice zapiekają się w turbinach o zmiennej geometrii z powodu spokojnej jazdy-taki jest powszechnie obowiązujący mit.
Większości pomaga czyszczenie-ale temat wraca.
Chodzi zupełnie o coś innego.
O zawalony katalizator, który cofa spaliy do środka i powoduje zapiekanie się kierownic.
Niemcy jeżdżą po autostradach i katy są przedmuchiwane.
My nie mamy gdziej jeździć i zawalony katalizator uszkadza turbo.
Proponuję sprawdzić drożność kata-zanim się założy już wyczyszczoną turbinę.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez YETI1213Większości pomaga czyszczenie-ale temat wraca.
Zamieszczone przez YETI1213Chodzi zupełnie o coś innego.
O zawalony katalizator, który cofa spaliy do środka i powoduje zapiekanie się kierownic.chip-tuning edc-15/16/17 1,8Turbo - www.brk-tuning.pl
Hamownia obciążeniowa - Inowrocław
one quoter mile - 13,3 tdikiem.
promocja 1,9/2,0 tdi sprawdź na www.brk-tuning.pl
Komentarz
-
-
kaliber09, auto przeszło dziś ciężkie testy pod moją nogą. Złapało jednego notlaufa... Później, przy ostrej jeździe był spokój... Mimo braku trakcji, auto pędziło spokojnie, bez notlaufów. Zrobiłem tak ok. 40 km.
YETI1213, zgodzę się z teorią zapchanego kata. Ale czy tu aby na pewno pojawiałby się błąd przeładowania? Raczej nie... Przynajmniej na mój chlopski rozum...ops:
Moja toczka -> tu
Komentarz
-
-
haha właśnie taki błąd pokazały moje 3 auta.
Notlauf przy 120, turbina przeładowuje.
Powód-zapieczone kierownice w turbinie.
Dlaczego?
Spokoja jazda-bzduraaaaaa.
Zawalony katalizator i spaliny osadzają się w turbo.
Uwierz mi.
Naciągają na czyszczenie co pół roku.
Wytnij kata i zobaczysz jak auto śmiga.
Nie przedmuchasz zapieczonych kierownic-to gadanie głupiego.
Wyczysć i wytnij kata.
Komentarz
-
-
Masz rację ale wydaje mi sie że kat. na wysokich obrotach pracuje inaczej znajomy zaczą gugić moc zajechał do serwisu i wynikło że są problemy z kat. ja od kąt wyczysciłem kierownice jest spokuj zobaczymy jak na długo niezapominajmy o jednym diessel lubi wysokie obroty.a wracając do preparatu redex on również przeczyszcza układ wydechowy.
Komentarz
-
-
YETI1213, jedynie co mogę stwierdzić to nie wiesz kompletnie nic o katach (niestety inaczej niż zapchanie kończą swój żywot! tu wiedza forumowa się kończy.......)
heh to w sumie wydatek turbo w tym przypadku jest ponad wyskalowanie map sensora i ty chcesz powiedzieć ze kat jest zapchany???? taka turbina w monecie przeładowania ma około 2 barów i jeszcze do tego tłumi go kat? heh po pierwszym przeładowaniu masz turbo w 2 częściach w przypadku takim jak ty piszesz a i zapomniałem by musiała blacha wpaść po miedzy turbo a kata.........
żeby kata zapchać przez normalne użytkowanie tdi jest niemożliwe bo co się stanie? się wypali i go nie będzie................ a nie się zablokuje lub zapcha......chip-tuning edc-15/16/17 1,8Turbo - www.brk-tuning.pl
Hamownia obciążeniowa - Inowrocław
one quoter mile - 13,3 tdikiem.
promocja 1,9/2,0 tdi sprawdź na www.brk-tuning.pl
Komentarz
-
-
rumianko jesteś taki cwany a widzisz ja miałem właśnie totalnie zawalony katalizator i o była przyczyna złej pracy turbiny w 3 moich samochodach z grupy vw.
Ja jeżdżę dieslem nie benzynką a w dieslu jak nie jeździsz po autostradach to masz potem problem z katalizatorem.
Ty jesteś zwolennikiem teorii że jak turbina przeładowuje to trzeba ją wyczyścić i tyle.
Jak ktoś się zapyta dlaczego przeładowuje-większość takich jak ty odpowiada PSJ-a to g. prawda i nie jest to podanie przyczyny przeładowywania turbiny.
Zobacz sobie jak wygląda zasyfiona turbina do której poprzyklejał się cały syf który przez kata nie jest wypuszczany na zewnątrz.
Możesz sobie jeździć nie wiem ile i tak nie przedmuchasz zawalonego katalizatora i nigdy nie wyczyści ci się turbo do połysku jaki powinno mieć.
JA wiele razy się naciąłem włącznie z ASO na tekst turbina przeładowuje.Tyle tylko,że to nic nie znaczy.Trzeba zapytać dlaczego kierownice w turbinie się zacierają a nie że jak są zatarte kierownice w turbo to auto łapie notlauf przy 120 i komp pokazuje komunikat turbina przeładowuje.
Turbo samo z siebie się nie zanieczyszcza.
Poza tym większość jeździ na którkich odcinkach.Szczególnie w zimie.Nie wolno wtedy gazować na zimnym silniku.Jak masz zawalonego kata-cały syf idzie w turbinę a nie na zewnątrz.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez YETI1213ja miałem właśnie totalnie zawalony katalizator
Jeżeli zapchał się katalizator spalinami i olejem tzn że olej dostawał się do komory spalania lub zaraz za nią.
[ Dodano: Sro 22 Gru, 10 09:31 ]
Zamieszczone przez YETI1213Poza tym większość jeździ na którkich odcinkach.Szczególnie w zimie.Nie wolno wtedy gazować na zimnym silniku.Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez YETI1213Turbo samo z siebie się nie zanieczyszcza.
Komentarz
-
-
Weekendowy notlauf
W sobotę nie miałem możliwości zatankować się w pracy (zakładowa stacja paliw była już zamknięta), więc jadąc zajechałem na Shella bo to jedyna stacja po drodze do domu.
Zalałem Shellowski ON (będąc świadomym że i tak wszystko jest z Polski). Weekendowa przejażdżka - ok.8-9 notlaufów. Szlag mnie trafiał...
Wczoraj po południu zatankowana normalna ropa z zakładowego dystrybutora (płacę w tej chwili po 4.30, zawsze mamy jakieś 20gr taniej niż najtańsza stacja np. Neste na mieście), kurs do Wawy 250km w obie strony zero notlaufa...
Słucham komentarzy...4x4
Komentarz
-
-
Re: Weekendowy notlauf
Zamieszczone przez cysterniarzZamieszczone przez 4x4BKFSłucham komentarzy...
A tak na poważnie to zbieg okoliczności :wink:
Pozdrawiam. Wiem, że jakość paliwo wpływa na proces spalania a co za tym idzie skład spalin, temperaturę spalin, ich prędkość i ciśnienie wylotowe oraz inne pochodne parametry a to z kolei wpływa na pracę suszarki. I stąd moje sugestie4x4
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez 4x4BKFczyli żaden verva-gold-ultimate tylko ON co się do TIRów leje
Zamieszczone przez 4x4BKFWiem, że jakość paliwo wpływa na proces spalania a co za tym idzie skład spalin, temperaturę spalin, ich prędkość i ciśnienie wylotowe oraz inne pochodne parametry a to z kolei wpływa na pracę suszarki....
Komentarz
-
-
umówiłem się z gościem który pomoże mi ustalić dlaczego topowy silnik z grupy vw 1,9 tdi 110 km lubi pociągnąć olej.Niestety odpowiedź po nowym roku.
Miałem wcześniej golfa IV 90 km i 110 km oba sprowadzane z Niemiec.
Jak wjechały do Polski to turbo aż chciało jechać.
Pewnie to zbieg okoliczności i awarie się nasiliły ale pojeździłem nimi około 1 m-ca, poczuły polskie paliwo -ORLEN czy SCHEL i turbo zaczęło fiksować.Stały motyw-turbina przeładowuje-odczyt z kompa-czyli do czyszczenia.
W jednym czyściłem turbo u dobrego gościa. Po 3 m-cach znowu stanęło.
Facet odkrył w moim VW zawalony i niedrożny kat.Po wycięciu jeździłem i nic się nie działo. Drugiego opchnąłem bez czyszczenia
Kupiłem silnik 110 km na pomie tym razem wsadzony do skody tylko dlatego,że te silniki wsadzają nawet w 2004 tylko do Octavii, Bory i Seatów.
W golfach niestety już tylko pompowtryski i kosztowne przygody.
3 mój silnik z topowej serii na pompie VW i problemy.
Ale zważywszy na to jak przyspiesza, jak mało pali, jak fajnie brzmi nie chciałbym jeździć innym.
Komentarz
-
Komentarz