[O1] Notlauf ? Kto pomoże w ustaleniu przyczyn braku mocy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Lashlo
    L&K
    S_OCP Member
    • 2007
    • 1455

    #26
    Gruszka-zawor cisnieniowy przy turbinie-mialem to samo.Najprawdopodobniej przerdzewiala jak u mnie.

    Komentarz

    • xxxmikey
      Rider
      • 2010
      • 351

      #27
      Lashlo, a jak to sprawdzić, żeby mieć 100% pewności :?:

      Według informacji serwisowych, napisano, że numer błędu odpowiada błędnej regulacji ciśnienia doładowania. Jako sugestia, podawane jest uszkodzenie zaworu N75. Rozwiązania zasugerowane, to sprawdzenie elektrozaworu ograniczenia ciśnienia doładowania - N75, sprawdzenie regulacji ciśnienia doładowania. Też mi pomoc . . .
      Moja toczka -> tu

      Komentarz

      • Lashlo
        L&K
        S_OCP Member
        • 2007
        • 1455

        #28
        Hmmmm,az tak mocny nie jestem,zeby Ci doradzic. Podjedz do jakiegos kumatego mechanika i niech zobaczy ten zawor i oceni.
        A masz moze jak silnik schodzi z obrotow takie jakby metaliczne dzwieki zgodne z obrotami silnika?

        [ Dodano: Pon 20 Gru, 10 11:17 ]
        looker, opisal to pare postow wyzej.Puszka podcisnienia,mi mechanik nazwal to gruszka.I w turbinach KKK w silnikach AXR nie wystepuje toto oddzielnie,lecz w komplecie z turbina-w serwisie 6 tys zl. Ale mi jakos dosztukowali uzywke i w 400zl sie zmiescilem.

        [ Dodano: Pon 20 Gru, 10 11:18 ]
        a jak ta gruszka w 3 letnim aucie wygladala,to ja bym obstawial,ze wyciagneli ja z 15 letniego auta.Bylem w szoku

        Komentarz

        • xxxmikey
          Rider
          • 2010
          • 351

          #29
          Zamieszczone przez Lashlo
          A masz moze jak silnik schodzi z obrotow takie jakby metaliczne dzwieki zgodne z obrotami silnika?
          Nie, nic takiego nie zaobserwowałem... Choć każdorazowo, przy schodzeniu z obrotów słyszę coś jakby zawór upustowy.... Nie mniej jednak ponoć nie ma to wpływu na doładowanie...

          Z tym kumatym mechanikiem, o którym piszesz mam właśnie największy problem :cry:
          Moja toczka -> tu

          Komentarz

          • rumianko
            Ambiente
            • 2009
            • 160

            #30
            Zamieszczone przez xxxmikey
            Lashlo, a jak to sprawdzić, żeby mieć 100% pewności
            najpierw sprawdzasz jakie podciśnienie daje n75 na zegarze ciśnieniowym potem szczelność układu podciśnień następnie wyciągasz gruszkę i tez ja sprawdzasz, jeśli jest wszystko ok to turbo na stół i czyszczenie.
            chip-tuning edc-15/16/17 1,8Turbo - www.brk-tuning.pl
            Hamownia obciążeniowa - Inowrocław
            one quoter mile - 13,3 tdikiem.
            promocja 1,9/2,0 tdi sprawdź na www.brk-tuning.pl

            Komentarz

            • xxxmikey
              Rider
              • 2010
              • 351

              #31
              rumianko, dzięki za radę... To jeszcze potrzebuję kogoś z Poznania, kto Twoją teorię przełoży na praktykę. Ja, jak już wspominałem, mam o tym raczej marne pojęcie. Jedyne, co mogę zrobić i co zrobiłem, to posprawdzałem wszystkie wężyki i ogólny wizualny stan elementów związanych z doładowaniem. Na tym moja wiedza się niestety kończy.

              Polecicie kogoś z Poznania, kto może się tematem zaopiekować :?:
              Moja toczka -> tu

              Komentarz

              • DGW
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 2330

                #32
                Zamieszczone przez xxxmikey
                Polecicie kogoś z Poznania, kto może się tematem zaopiekować :?:
                Lec nikogo nie polecił :?: :?
                Zamieszczone przez Lashlo
                Gruszka-zawor cisnieniowy przy turbinie-mialem to samo.Najprawdopodobniej przerdzewiala jak u mnie.
                nie byłbym taki pewien. zauważ że kolega ma motor ASV więc inna turbinę niż u Ciebie.
                W AXR gruszka odpada od podstawy ściągając sztangę do pozycji max doładowania i dlatego taki błąd się pojawia.
                W ASV w 50% jest to wina kierowniczek, 40% mieszek (choć częściej jest błąd za niskiego ciśnienia a nie jak w tym przypadku za wysokiego), reszta to inne rzeczy. W sumie mieszek i kierowniczki są bezpośrednio od siebie uzależnione. Jeśli jedno niedomaga to drugie też za niedługo zacznie gdy nie wyleczymy awarii w porę
                NFPNorth-West
                2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                WARSZTAT www.dsize.pl
                ->
                CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                Komentarz

                • xxxmikey
                  Rider
                  • 2010
                  • 351

                  #33
                  Lec nikogo nie polecił
                  Nie bardzo miał czas, jesli dobrze zrozumiałem. Może podjade na chwilkę na spota dzisiaj i ktoś będzie miał VAG'a, żeby logi zrobić...

                  A co do notlaufa...
                  Dziś oglądałem turbinę od strony "ssącej" - była czysta. Sztanga, bajpas, jak zwał tak zwał, chodzi bez najmniejszego zarzutu. Z lekkim opoem w pełnym zakresie. Gruszka jest cała, nie przegnita. Wężyki całe, nie popekane, ani nic... N75 podmieniłem na inny, z auta w pełni sprawnego, bez notlaufów.

                  Pełen nadzei wyruszyłem w drogę. Trzeci bieg, but w podłogę i....... niespodzianka, notlauf. Choć tym razem bez kontrolki, to jednak i tak do du*y.

                  Jakieś pomysły :?:
                  Moja toczka -> tu

                  Komentarz

                  • kaliber09
                    Classic
                    • 2010
                    • 16

                    #34
                    Witam sprubuj jeszcze raz najpierw z pierszego biegu sandał aż do 4tego,jeżeli będzie ok to jeszcze raz ale spokojnie do 3ego biegu a potem do podłogi i jak podejdzie pod 4tys bedzie ok, ale bedziesz musiał trszeczkę tak ją pogonić .Jeżeli nie pomoże możesz zastosować REDEX indektor cliner nie wiem czy to jest w polsce bo ja to nabyłem w Angli ale możesz zapytac napewno mają pozdrawiam i życzę powodzenia.

                    [ Dodano: Wto 21 Gru, 10 22:18 ]
                    A odnośnie tego REDEXU na pół baku pół butelki.

                    Komentarz

                    • YETI1213
                      Classic
                      • 2010
                      • 30

                      #35
                      kierownice zapiekają się w turbinach o zmiennej geometrii z powodu spokojnej jazdy-taki jest powszechnie obowiązujący mit.
                      Większości pomaga czyszczenie-ale temat wraca.
                      Chodzi zupełnie o coś innego.
                      O zawalony katalizator, który cofa spaliy do środka i powoduje zapiekanie się kierownic.
                      Niemcy jeżdżą po autostradach i katy są przedmuchiwane.
                      My nie mamy gdziej jeździć i zawalony katalizator uszkadza turbo.
                      Proponuję sprawdzić drożność kata-zanim się założy już wyczyszczoną turbinę.

                      Komentarz

                      • rumianko
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 160

                        #36
                        Zamieszczone przez YETI1213
                        Większości pomaga czyszczenie-ale temat wraca.
                        jak amator wyczyści turbo to po tygodniu się zapiecze

                        Zamieszczone przez YETI1213
                        Chodzi zupełnie o coś innego.
                        O zawalony katalizator, który cofa spaliy do środka i powoduje zapiekanie się kierownic.
                        bzdura......
                        chip-tuning edc-15/16/17 1,8Turbo - www.brk-tuning.pl
                        Hamownia obciążeniowa - Inowrocław
                        one quoter mile - 13,3 tdikiem.
                        promocja 1,9/2,0 tdi sprawdź na www.brk-tuning.pl

                        Komentarz

                        • YETI1213
                          Classic
                          • 2010
                          • 30

                          #37
                          rumianko-ja ten temat przerabiałem w VW,audi a teraz w skoda.
                          Czyszczenie kierownic nic nie daje jak jest zawalony katalizator bo spaliny nie wychodzą na zewnątrz.
                          Bzdurą jest czyszczenie kierownic jak auto nie ma gdzie wydalać spalin.
                          ZA 3 m-ce wracasz z powrotem na czyszczenie.

                          Komentarz

                          • xxxmikey
                            Rider
                            • 2010
                            • 351

                            #38
                            kaliber09, auto przeszło dziś ciężkie testy pod moją nogą. Złapało jednego notlaufa... Później, przy ostrej jeździe był spokój... Mimo braku trakcji, auto pędziło spokojnie, bez notlaufów. Zrobiłem tak ok. 40 km.
                            YETI1213, zgodzę się z teorią zapchanego kata. Ale czy tu aby na pewno pojawiałby się błąd przeładowania? Raczej nie... Przynajmniej na mój chlopski rozum... ops:
                            Moja toczka -> tu

                            Komentarz

                            • YETI1213
                              Classic
                              • 2010
                              • 30

                              #39
                              haha właśnie taki błąd pokazały moje 3 auta.
                              Notlauf przy 120, turbina przeładowuje.
                              Powód-zapieczone kierownice w turbinie.
                              Dlaczego?
                              Spokoja jazda-bzduraaaaaa.
                              Zawalony katalizator i spaliny osadzają się w turbo.
                              Uwierz mi.
                              Naciągają na czyszczenie co pół roku.
                              Wytnij kata i zobaczysz jak auto śmiga.
                              Nie przedmuchasz zapieczonych kierownic-to gadanie głupiego.
                              Wyczysć i wytnij kata.

                              Komentarz

                              • kaliber09
                                Classic
                                • 2010
                                • 16

                                #40
                                Masz rację ale wydaje mi sie że kat. na wysokich obrotach pracuje inaczej znajomy zaczą gugić moc zajechał do serwisu i wynikło że są problemy z kat. ja od kąt wyczysciłem kierownice jest spokuj zobaczymy jak na długo niezapominajmy o jednym diessel lubi wysokie obroty.a wracając do preparatu redex on również przeczyszcza układ wydechowy.

                                Komentarz

                                • rumianko
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 160

                                  #41
                                  YETI1213, jedynie co mogę stwierdzić to nie wiesz kompletnie nic o katach (niestety inaczej niż zapchanie kończą swój żywot! tu wiedza forumowa się kończy.......)

                                  heh to w sumie wydatek turbo w tym przypadku jest ponad wyskalowanie map sensora i ty chcesz powiedzieć ze kat jest zapchany???? taka turbina w monecie przeładowania ma około 2 barów i jeszcze do tego tłumi go kat? heh po pierwszym przeładowaniu masz turbo w 2 częściach w przypadku takim jak ty piszesz a i zapomniałem by musiała blacha wpaść po miedzy turbo a kata.........

                                  żeby kata zapchać przez normalne użytkowanie tdi jest niemożliwe bo co się stanie? się wypali i go nie będzie................ a nie się zablokuje lub zapcha......
                                  chip-tuning edc-15/16/17 1,8Turbo - www.brk-tuning.pl
                                  Hamownia obciążeniowa - Inowrocław
                                  one quoter mile - 13,3 tdikiem.
                                  promocja 1,9/2,0 tdi sprawdź na www.brk-tuning.pl

                                  Komentarz

                                  • YETI1213
                                    Classic
                                    • 2010
                                    • 30

                                    #42
                                    rumianko jesteś taki cwany a widzisz ja miałem właśnie totalnie zawalony katalizator i o była przyczyna złej pracy turbiny w 3 moich samochodach z grupy vw.
                                    Ja jeżdżę dieslem nie benzynką a w dieslu jak nie jeździsz po autostradach to masz potem problem z katalizatorem.
                                    Ty jesteś zwolennikiem teorii że jak turbina przeładowuje to trzeba ją wyczyścić i tyle.
                                    Jak ktoś się zapyta dlaczego przeładowuje-większość takich jak ty odpowiada PSJ-a to g. prawda i nie jest to podanie przyczyny przeładowywania turbiny.
                                    Zobacz sobie jak wygląda zasyfiona turbina do której poprzyklejał się cały syf który przez kata nie jest wypuszczany na zewnątrz.
                                    Możesz sobie jeździć nie wiem ile i tak nie przedmuchasz zawalonego katalizatora i nigdy nie wyczyści ci się turbo do połysku jaki powinno mieć.

                                    JA wiele razy się naciąłem włącznie z ASO na tekst turbina przeładowuje.Tyle tylko,że to nic nie znaczy.Trzeba zapytać dlaczego kierownice w turbinie się zacierają a nie że jak są zatarte kierownice w turbo to auto łapie notlauf przy 120 i komp pokazuje komunikat turbina przeładowuje.
                                    Turbo samo z siebie się nie zanieczyszcza.
                                    Poza tym większość jeździ na którkich odcinkach.Szczególnie w zimie.Nie wolno wtedy gazować na zimnym silniku.Jak masz zawalonego kata-cały syf idzie w turbinę a nie na zewnątrz.

                                    Komentarz

                                    • AdamB
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 8033
                                      • Octavia IV (NX3)
                                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                      #43
                                      Zamieszczone przez YETI1213
                                      ja miałem właśnie totalnie zawalony katalizator
                                      U Ciebie jest dość dziwna sytuacja bo silnik bierze Ci 1L oleju na 1000km i to jest prawdopodobnie powód zapchania u Ciebie katalizatora. Olej wraz z spalinami osiada w katalizatorze i oblepia go. Poprzedni właściciel zamulał auto i katalizator nie był wstanie się "wypalić".

                                      Jeżeli zapchał się katalizator spalinami i olejem tzn że olej dostawał się do komory spalania lub zaraz za nią.

                                      [ Dodano: Sro 22 Gru, 10 09:31 ]
                                      Zamieszczone przez YETI1213
                                      Poza tym większość jeździ na którkich odcinkach.Szczególnie w zimie.Nie wolno wtedy gazować na zimnym silniku.
                                      Nie przesadzaj, jak będziesz wkręcał delikatnie silnik do 2500-3000 obr/min podczas przyspieszania to nic złego się nie stanie. Jakbym swoją OII 1.9TDI zmieniał biegi na zimnym silniku przy 2000obr/min to już bym dawno miałbym katalizator zapchany i kierownice zapieczone. Po odpaleniu i ruszeniu wkręcam z umiarem na 1, 2, 3 do 2500-2700obr/min. i autko śmiga, aż miło.
                                      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                      Komentarz

                                      • wojciech_
                                        Ambiente
                                        • 2008
                                        • 164

                                        #44
                                        Zamieszczone przez YETI1213
                                        Turbo samo z siebie się nie zanieczyszcza.
                                        - spaliny same w sobie przeciez czysciutkie nie sa. Przyznam ze zaskakujaca teoria (jak dla mnie teoria, bo w praktyce nie doswiadczylem), ze kierownice zapiekaja sie od zapchanego kata. Przeciez pomiedzy katem a turbo jest kawalek rury. Do tego jesli mamy ruchoma czesc (kierownice) w srodowisku spalin (ktore czyste nie sa), to normalnym jest, ze jesli nie bedzie ona pubudzana do ruchu w pelnym zakresie albo wcale, to z czasem sie zasyfi tak, ze bedzie sie poruszac bardzo ciezko. YETI1213 obstawiam (czytso teoretycznie) ze z PSJ i bez kata zapieczesz z czasem kierownice w turbinie. Trzebaby zrobic test

                                        Komentarz

                                        • 4x4BKF
                                          L&K
                                          • 2010
                                          • 1279

                                          #45
                                          Weekendowy notlauf

                                          W sobotę nie miałem możliwości zatankować się w pracy (zakładowa stacja paliw była już zamknięta), więc jadąc zajechałem na Shella bo to jedyna stacja po drodze do domu.
                                          Zalałem Shellowski ON (będąc świadomym że i tak wszystko jest z Polski). Weekendowa przejażdżka - ok.8-9 notlaufów. Szlag mnie trafiał...
                                          Wczoraj po południu zatankowana normalna ropa z zakładowego dystrybutora (płacę w tej chwili po 4.30, zawsze mamy jakieś 20gr taniej niż najtańsza stacja np. Neste na mieście), kurs do Wawy 250km w obie strony zero notlaufa...

                                          Słucham komentarzy...
                                          4x4

                                          Komentarz

                                          • cysterniarz
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 1887
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                            #46
                                            Re: Weekendowy notlauf

                                            Zamieszczone przez 4x4BKF
                                            Słucham komentarzy...
                                            To pewnie sprawka św. Mikołaja, musiałeś być niegrzeczny i zamiast rózgi przyniósł notlaufy.

                                            A tak na poważnie to zbieg okoliczności :wink:

                                            Komentarz

                                            • 4x4BKF
                                              L&K
                                              • 2010
                                              • 1279

                                              #47
                                              Re: Weekendowy notlauf

                                              Zamieszczone przez cysterniarz
                                              Zamieszczone przez 4x4BKF
                                              Słucham komentarzy...
                                              To pewnie sprawka św. Mikołaja, musiałeś być niegrzeczny i zamiast rózgi przyniósł notlaufy.

                                              A tak na poważnie to zbieg okoliczności :wink:
                                              Cysterniarz, początkowo tak myślałem. Ale jak to się stało 3, 4, 5 ty raz miałem już podejrzenia... Jak wczoraj zatankowałem to co zwykle, czyli żaden verva-gold-ultimate tylko ON co się do TIRów leje i zrobiłem trasę bez notlaufa to myślę to co myślę

                                              Pozdrawiam. Wiem, że jakość paliwo wpływa na proces spalania a co za tym idzie skład spalin, temperaturę spalin, ich prędkość i ciśnienie wylotowe oraz inne pochodne parametry a to z kolei wpływa na pracę suszarki. I stąd moje sugestie
                                              4x4

                                              Komentarz

                                              • wojciech_
                                                Ambiente
                                                • 2008
                                                • 164

                                                #48
                                                Zamieszczone przez 4x4BKF
                                                czyli żaden verva-gold-ultimate tylko ON co się do TIRów leje
                                                probowalem tych "uszlachetnionych" i w przypadku zadnego nie widzialem zadnych wartosci dodanych w porownaniu do jazdy na zwyklym ON

                                                Zamieszczone przez 4x4BKF
                                                Wiem, że jakość paliwo wpływa na proces spalania a co za tym idzie skład spalin, temperaturę spalin, ich prędkość i ciśnienie wylotowe oraz inne pochodne parametry a to z kolei wpływa na pracę suszarki....
                                                mysle ze nie na tyle, zeby powodowac notlaufa

                                                Komentarz

                                                • Lashlo
                                                  L&K
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 1455

                                                  #49
                                                  troszke off sie zrobil a chodzilo o pomoc koledze...

                                                  Komentarz

                                                  • YETI1213
                                                    Classic
                                                    • 2010
                                                    • 30

                                                    #50
                                                    umówiłem się z gościem który pomoże mi ustalić dlaczego topowy silnik z grupy vw 1,9 tdi 110 km lubi pociągnąć olej.Niestety odpowiedź po nowym roku.
                                                    Miałem wcześniej golfa IV 90 km i 110 km oba sprowadzane z Niemiec.
                                                    Jak wjechały do Polski to turbo aż chciało jechać.
                                                    Pewnie to zbieg okoliczności i awarie się nasiliły ale pojeździłem nimi około 1 m-ca, poczuły polskie paliwo -ORLEN czy SCHEL i turbo zaczęło fiksować.Stały motyw-turbina przeładowuje-odczyt z kompa-czyli do czyszczenia.
                                                    W jednym czyściłem turbo u dobrego gościa. Po 3 m-cach znowu stanęło.
                                                    Facet odkrył w moim VW zawalony i niedrożny kat.Po wycięciu jeździłem i nic się nie działo. Drugiego opchnąłem bez czyszczenia
                                                    Kupiłem silnik 110 km na pomie tym razem wsadzony do skody tylko dlatego,że te silniki wsadzają nawet w 2004 tylko do Octavii, Bory i Seatów.
                                                    W golfach niestety już tylko pompowtryski i kosztowne przygody.

                                                    3 mój silnik z topowej serii na pompie VW i problemy.
                                                    Ale zważywszy na to jak przyspiesza, jak mało pali, jak fajnie brzmi nie chciałbym jeździć innym.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...