Zamieszczone przez Marcello01
[O1] Żółty osad pod korkiem.
Zwiń
X
-
[O1] Żółty osad pod korkiem.
Od jakiegoś czasu zbiera mi się spora ilość żółtego osadu pod korkiem wlewu oleju, a także na bagnecie. Pytanie proste: Czy to koniecznie oznacza uszczelkę pod głowicą?
Słyszałem, że w warunkach zimowych, na krótkich trasach jest to normalny objaw. Jakoś nie chce mi się w to wierzyć, więc pytam.
Dodam,że nie zauważyłem ubytku płynu w chłodnicy.
-
-
Zamieszczone przez oto1Dodam,że nie zauważyłem ubytku płynu w chłodnicy.Była O2 RS 190 km / 436 Nm
Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm
Komentarz
-
-
"w warunkach zimowych, na krótkich trasach jest to normalny objaw" - i potwierdzam to w 100%.
Dawno temu jeździłem Golfem mk2 na odcinkach 10-15km - i wtedy miałem budyń na bagnecie i korku oleju - wrecz nadmiar tej substancji wylewał sie przez bagnet. Ale szybka traska Sosnowiec-Warszawa/Radzymin w 100% czyściło tą substancję.
Komentarz
-
-
Agamek12, u mnie jest tak samo, przebiegi (do pracy) w jedną stronę ok. 15 km, ilość budyniu niewielka, ale jak piszesz że po trasie znika to po sobotniej wyprawie nie powinno być śladu, aż sprawdzę dziś z ciekawości.Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/
Komentarz
-
-
U mnie również na korku i kołnierzu wlewu oraz na bagnecie lekki majonez, i to mimo weekendowych tras po 300-400km, podejrzewam że aby to zniknęło trzeba by troszkę szybciej pojechać, przy emeryckiej jeździe typu 90-120km/h objaw nie znika, przynajmniej u mnie. Ja raczej nie zamierzam się tym zbytnio przejmować, trzeba chyba poczekać do wiosny, chyba że się prędzej zdarzy okazja żeby się rozpędzić do 160-170km/h przez przynajmniej godzinkę, ale w tych warunkach raczej ciężko o to.
Komentarz
-
-
Nie wiem czy jestem osobą wiarygodną w tym co napiszę ponieważ nie jestem mechanikiem, ale miałem podobny przypadek. Zasięgałem rady specjalisty w tej dziedzinie. Werdykt brzmiał: jeśli tylko majonez występuje pod korkiem wlewu - nie ma się czym przejmować - czekać do wiosny i obserwować czy zniknie. Jeśli natomiast majonez jest już w bagnecie trzeba uważać - ponieważ wysoce prawdopodobne że to jednak uszczelka pod głowicą. Należy regularnie kontrolować poziom oleju i płynu. Dodał, że ludzie błędnie postrzegają awarię uszczelki pod głowicą - to nie musi być dziura wielkości palca a jedynie maleńka szczelinka która przy wysokich obrotach przepuszcza odrobinkę płynu.
Komentarz
-
Komentarz