[O1] Żółty osad pod korkiem.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • unsecik
    Classic
    • 2011
    • 18

    [O1] Żółty osad pod korkiem.

    Zamieszczone przez Marcello01
    ja w swojej O1 sprowadzonej z Antferpii po zdjęciu podszybia odnalazłem ogromną ilość liści.... zazdroszczę kolegom którzy swoje wozy mają z Holandii 8)
    Jak mój kolega sprowadził z NL starutką Hondę Civic to tak w niej śmierdziało "gandzią", że kiedyś podczas kontroli auta policja chciała do niego ściagnąć psa do wykrywania narkotyków... :szeroki_usmiech . Wietrzył to auto kilka miesięcy...
  • oto1
    Classic
    • 2010
    • 4

    #2
    [O1] Żółty osad pod korkiem.

    Od jakiegoś czasu zbiera mi się spora ilość żółtego osadu pod korkiem wlewu oleju, a także na bagnecie. Pytanie proste: Czy to koniecznie oznacza uszczelkę pod głowicą?
    Słyszałem, że w warunkach zimowych, na krótkich trasach jest to normalny objaw. Jakoś nie chce mi się w to wierzyć, więc pytam.
    Dodam,że nie zauważyłem ubytku płynu w chłodnicy.

    Komentarz

    • AdamB
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 8030
      • Octavia IV (NX3)
      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

      #3
      oto1, osad to jest objaw niedogrzania silnika, czego powodem jest jazda na krótkich odcinkach zimą, szczególnie w mroźne dni. Jeżeli płynu Ci nie ubywa, to spróbuj przegonić porządnie auto.
      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

      Komentarz

      • oolsztyniak
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 6647
        • Superb II combi (3T5)
        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

        #4
        Zamieszczone przez oto1
        Dodam,że nie zauważyłem ubytku płynu w chłodnicy.
        bo niekoniecznie musi ubywać. Sprawdź jaki masz kolor płynu w chłodnicy , jeśli ma brunatną barwe najprawdopodobniej wymieszał się z olejem - płych z chłodnicy do oleju , olej do płynu chłodnicy. Jeśli jest tak jak mówie może to być oznaka uszkodzonej uszczelki.
        Była O2 RS 190 km / 436 Nm
        Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

        Komentarz

        • Agamek12
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 9935
          • Ford

          #5
          "w warunkach zimowych, na krótkich trasach jest to normalny objaw" - i potwierdzam to w 100%.
          Dawno temu jeździłem Golfem mk2 na odcinkach 10-15km - i wtedy miałem budyń na bagnecie i korku oleju - wrecz nadmiar tej substancji wylewał sie przez bagnet. Ale szybka traska Sosnowiec-Warszawa/Radzymin w 100% czyściło tą substancję.
          Adam... Używam:
          Rolka: e11FL 97KM/130Nm
          Passek: B6 175KM/366Nm

          Komentarz

          • Skfarek
            RS
            • 2010
            • 4795
            • Octavia I (1U2)
            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

            #6
            Agamek12, u mnie jest tak samo, przebiegi (do pracy) w jedną stronę ok. 15 km, ilość budyniu niewielka, ale jak piszesz że po trasie znika to po sobotniej wyprawie nie powinno być śladu, aż sprawdzę dziś z ciekawości.
            Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
            6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
            Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

            Komentarz

            • Jedras_GW
              Drive
              • 2010
              • 60

              #7
              U mnie również na korku i kołnierzu wlewu oraz na bagnecie lekki majonez, i to mimo weekendowych tras po 300-400km, podejrzewam że aby to zniknęło trzeba by troszkę szybciej pojechać, przy emeryckiej jeździe typu 90-120km/h objaw nie znika, przynajmniej u mnie. Ja raczej nie zamierzam się tym zbytnio przejmować, trzeba chyba poczekać do wiosny, chyba że się prędzej zdarzy okazja żeby się rozpędzić do 160-170km/h przez przynajmniej godzinkę, ale w tych warunkach raczej ciężko o to.
              Serdecznie Pozdrawiam
              Jedras_GW
              O1 2.0 AZJ Elegance '03 202000km LPG LandiRenzo

              Komentarz

              • oolsztyniak
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 6647
                • Superb II combi (3T5)
                • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                #8
                Zamieszczone przez Agamek12
                "w warunkach zimowych, na krótkich trasach jest to normalny objaw"
                u mnie też tak diagnozowali problem , z tym że trasa 700 - 1000 km jest conajmniej raz w tygodniu.
                Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                Komentarz

                • gifek
                  Drive
                  • 2010
                  • 43

                  #9
                  Nie wiem czy jestem osobą wiarygodną w tym co napiszę ponieważ nie jestem mechanikiem, ale miałem podobny przypadek. Zasięgałem rady specjalisty w tej dziedzinie. Werdykt brzmiał: jeśli tylko majonez występuje pod korkiem wlewu - nie ma się czym przejmować - czekać do wiosny i obserwować czy zniknie. Jeśli natomiast majonez jest już w bagnecie trzeba uważać - ponieważ wysoce prawdopodobne że to jednak uszczelka pod głowicą. Należy regularnie kontrolować poziom oleju i płynu. Dodał, że ludzie błędnie postrzegają awarię uszczelki pod głowicą - to nie musi być dziura wielkości palca a jedynie maleńka szczelinka która przy wysokich obrotach przepuszcza odrobinkę płynu.

                  Komentarz

                  Pracuję...