[O1] bierze olej

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jacek1708
    Drive
    • 2012
    • 44
    • Octavia III combi (5E5)

    [O1] bierze olej

    Byłem dziś na oględzinach auta w welmie z Panem z PZU. Siedzę sobie na murku i patrze a tu dwóch Panów od Korczyka. Ten kierownik lakierni i ten drugi, ważniejszy.

    Podszedł do mnie ten Pan ważniejszy i mówi: "ładnie się popisało na internecie". Ja mu na to: "lakier mi odpadł", a Pan na to: "trzeba było VAT zapłacić", odpowiadając mówię: "listwa mi odpadła" a szanowny Pan odpowiada "ale to się stało później".

    I taka gadka, zamiast zapytać "kiedy Panu auto naprawić?". Ja mam auto w stanie gorszym niż 13 letni polonez a ciagle o tym vacie nawijają. Kiedy ściągną klapki z oczy i zaczną się oglądać że nie są jedynym ASO na świecie?

    Co im to da? Zapłacę im ten VAT ale to nie skasuje tego tematu, nie wybuchnie we mnie chęć na naprawę auta u nich. Będą mieli swój vacik i opinię.

    Jak by im zależało przysłali by lawetę po moją skodę, naprawili by, porobili by zdjęcia jak ładnie i szybko naprawili i opublikowali w tym temacie i dopisali że im strasznie przykro że mam trzeci lakier na aucie. No i pasowało by również jakoś zrekompensować spadek wartości auta po takich cyrkach.

    Firmy dopiero po interwencji kamery łapią się za głowę i naprawiają błędy. Ciekawe co ich ruszy?
  • YETI1213
    Classic
    • 2010
    • 30

    #2
    [O1] bierze olej

    Moje auto ma oryginalnie 80 tys. najechane.Silnik 110 km.
    Auto bierze mi olej.Na 1000 km 1l oleju.
    Nigdzie nie widzę wycieków.
    Miałem problem z turbo-bo były zapieczone kierownice z powodu zawalonego katalizatora.
    Turbo zostało wyczyszczone i zrobione.Kat wycięty.
    Jaka może być przyczyna brania oleju przy tak małym przebiegu?
    Czytałem o uszczelniaczach zaworów albo o pierścieniach zużytych-ale czy przy tak małym przebiegu to możliwe?
    Na co mam zwrócić uwagę?
    Co może powodować taki duży ubytek oleju?

    Komentarz

    • AdamB
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 8029
      • Octavia IV (NX3)
      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

      #3
      Zamieszczone przez YETI1213
      Miałem problem z turbo-bo były zapieczone kierownice z powodu zawalonego katalizatora.
      Z jakiego powodu "zawalił" Ci się katalizator przy takim przebiegu?-mam wrażenie, że twój silnik nie widział w życiu obrotów większych niż 2000obr/min. I od kiedy masz takie zużycie oleju?

      Może nie aż tak ważne, ale czy jesteś pierwszym właścicielem?
      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

      Komentarz

      • YETI1213
        Classic
        • 2010
        • 30

        #4
        Auto kupiłem m-c temu. Jeździła nim kobieta i pewnie zamulała.Kat był zawalony a kierownice zapieczone.Ale to nie powód żeby wciągało olej.
        Może zawalony kat spowodował jakieś inne zmiany i dlatego olej bierze?

        Komentarz

        • tomus7
          RS
          • 2010
          • 1896
          • Peugeot

          #5
          To może jest jeszcze na gwarancji skoro ma taki przebieg :lol:
          ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
          http://www.bunkry.pl/pl/index.html
          a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
          http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
          Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

          Komentarz

          • marekzu
            L&K
            • 2007
            • 1412
            • Superb II combi (3V5)

            #6
            Czy olej wciagalo juz wczesniej?? Tzn przed zrobieniem sprezarki??
            Mozliwe ze autko bylo lekko przegrzane , przypieklo pierscionki i zaczal zrec olej.

            No i czy to autko ma na 100% taki przebieg?? Bo to ze jezdzila kobieta nie przesadza o niczym - widze po zonie - choc ona wie ze to ja kontroluje auto wiec ona nie musi ale nie wszedzie jest tak pieknie

            Komentarz

            • YETI1213
              Classic
              • 2010
              • 30

              #7
              na 100% przebieg jest ok.kupiłem od pierwszego właściciela.
              Skody można znaleźć nie zajechane tak jak vw czy audi.
              Mam auto 2 m-ce.
              Przed zrobieniem turbo też wciągało olej.
              Kobieta mało jeździła, pewnie tylko do miasta.
              Miałem kata niedrożnego już-po wycięciu i zrobieniu turbo od razu kilka koni więcej.
              Ale dalej wciąga olej i to sporo 1l na 1000 km.

              Komentarz

              • tomus7
                RS
                • 2010
                • 1896
                • Peugeot

                #8
                Zamieszczone przez YETI1213
                na 100% przebieg jest ok.kupiłem od pierwszego właściciela.
                Skody można znaleźć nie zajechane tak jak vw czy audi.
                Mam auto 2 m-ce.
                Przed zrobieniem turbo też wciągało olej.
                Kobieta mało jeździła, pewnie tylko do miasta.
                Miałem kata niedrożnego już-po wycięciu i zrobieniu turbo od razu kilka koni więcej.
                Ale dalej wciąga olej i to sporo 1l na 1000 km.
                Skoro jesteś pewny przebiegu to ile to autko ma latek?
                Kobieta jeździła i katalizator zawalony bo co ? 80 kkm ja mam ponad 200kkm i katalizator OK.
                Albo trefna sztuka i się pozbyła kłopotu albo autko ma sporo nalatane i licznik cofnięty.
                Ale skoro autko bierze olej to odpada wymiana bo co 4kk nowe 4 litry :szeroki_usmiech
                ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                Komentarz

                • marekzu
                  L&K
                  • 2007
                  • 1412
                  • Superb II combi (3V5)

                  #9
                  tak gdybam - gdy wcina olej mamy spaliny maja pewnie wieksza sklonnosc do zalepiana kata - ale to sie nie stanie po przejechaniu 1kkm - wiec moze bardzo prawdopodobne ze pozbyla sie klopotu - byc moze ten olej znika juz od bardzo dawna

                  [ Dodano: Sro 22 Gru, 10 20:22 ]
                  Zamieszczone przez YETI1213
                  na 100% przebieg jest ok
                  sprawdzales w sterowniku silnika , historie serwisowa w ASO??

                  Komentarz

                  • YETI1213
                    Classic
                    • 2010
                    • 30

                    #10
                    auto jest z 2004 r.
                    no napewno nie sprzedała auta z przebiegiem 80 tys. km bo mnie lubi.
                    zapłacili za nową 75 tys a sprzedali za 25 więc domniemam,że nie mogli sobie z czymś poradzić.Przebieg sprawdzony w ASO standardowo po nr VIN.Auto serwisowane i kupione w kraju.
                    Może uszczelaniacze poszły albo pierścienie,albo odma bierze olej.
                    To wszystko i tak g... koszty.Wolę zapłacić niż za auto nowe 75 tys.
                    Przyczyn brania oleju jest wiele,ale wszystko można zrobić.

                    Komentarz

                    • radaralpin
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 127

                      #11
                      coś nie tak,
                      mi tyle wychłeptała 3letnia skoda oleju jak turbina padła przy ok 150tys. na autostradzie przy Monachium ale i tak dojechałem w alpy i z powrotem

                      później już komputer odciął turbinę/smarowanie

                      musisz mieć jakiś złożony problem
                      radar
                      zwykły tdi po raz czwarty
                      Octavię Tour pierwszej generacji wyprodukowano w liczbie aż 1 442 126 egzemplarzy

                      Komentarz

                      • Udesky
                        RS
                        • 2007
                        • 1692
                        • Octavia I (1U2)
                        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                        #12
                        Sprawdź wąż między turbo, a IC. Jeśli jest tam olej tzn., że trzeba się bliżej przyjrzeć turbinie. A jeśli tam jest ok, to pozostaję branie się za silnik.
                        A jak z dymieniem? Spaliny mają jakiś konkretny kolor/zapach?
                        W Polsce nie ma kryzysu.
                        Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                        Komentarz

                        • 13karolss
                          Ambiente
                          • 2010
                          • 199

                          #13
                          powiem tobie ze dla mnie na 1300 kilometrow na trasie ciaglej jazdy do mojej octavi musialem dolac 800 militrow, a jak wracalem 1100km
                          dolalem tylko pol litra niewiem czy to dobrze czy zle, podobno niektore modele tak majo ale niewiem czy to prawda czy nei
                          karol - człowiek który zostal papierzem

                          Komentarz

                          • YETI1213
                            Classic
                            • 2010
                            • 30

                            #14
                            110 km to nie pompowtryski-90 km i 110 km generalnie nie biorą wogóle oleju.
                            Zrobię jak pisze UDESKY.
                            Przy pierwszym odpaleniu po nocy pojawia się chmura białgo dymu.
                            W ASO mówili mi, że to nie problem.
                            Turbinę zrobiłem bo auto łapało notlauf. Mam gwarancję, że turbo nie bierze oleju i jest ok.
                            Jadę do mechanika i posprawdza mi wszystko-chociaż cieżko takiego trafić, który jednozancznie określi przyczynę brania oleju.
                            U mnie temat może być złożony jak pisze RADARALPIN.
                            Miałem zawalony katalizator, zatarte kierownice w turbinie-może jest problem z ODMĄ albo auto zostało przegrzane i coś z pierścieniami jest-chociaż byłoby to dziwne przy przebiegu 80 tys. km.
                            Silnik ma spalanie w normie, przecieków spod klawiatury nie widać.

                            Komentarz

                            • marekzu
                              L&K
                              • 2007
                              • 1412
                              • Superb II combi (3V5)

                              #15
                              Zamieszczone przez YETI1213
                              auto zostało przegrzane i coś z pierścieniami jest-chociaż byłoby to dziwne przy przebiegu 80 tys. km.
                              a dla mnie dziwne ze przy takim przebiegu zawalaony kat+zapieczone kierownice

                              Komentarz

                              • sebu
                                L&K
                                • 2008
                                • 1304
                                • Octavia II (1Z3)
                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez YETI1213
                                Kobieta mało jeździła, pewnie tylko do miasta.
                                Może niezerkneła któregoś dnia jak wskazówka temperatury przekroczyła czerwone pole
                                Zamieszczone przez marekzu
                                a dla mnie dziwne ze przy takim przebiegu zawalaony kat+zapieczone kierownice
                                To akurat można wytłumaczyć,mam kolegę który ma GOLFA lV TDI 110 koni i już 3 razy regenerował turbinę ( z czego ten 3 raz uznali mu na gwarancji ) ,a do pracy pokonuje 7 km w jedną stronę i do tego praktycznie w korkach.Auto wiecznie zimne,a obroty nie więcej jak 1700-2000.i to już max.
                                Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                                jak pomogłem to daj punkcik
                                sprzęgło od G 60

                                Komentarz

                                • piotrus141205
                                  Classic
                                  • 2010
                                  • 8

                                  #17
                                  KOLEDZY MI TEŻ OCTAVKA BRAŁA TAK OLEJ. STRACIŁA NA MOCY I NIE WIEDZIAŁEM CO SIĘ DZIEJE AŻ JAKIŚ PRZYTOMNY FACET STWIERDZIŁ ABYM PRZEPŁYWOMIERZ POWIETRZA WYMIENIŁ I TĄ TAKĄ MAŁĄ PIŁKĘKTÓRA JEST KOŁO POMPY(ZAPOMNIAŁEM JAK SIĘ NAZYWA) WYMIENIŁ. KUPIŁEM UŻYWKI I TERAZ OLEJU NIE BIERZE I CZUĆ TE 110KONI MOŻE WYSTARCZY TUTAJ ZOBACZYĆ

                                  Komentarz

                                  • robekcool
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 2041
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #18
                                    przy takim zjadaniu oleju musi przydymiać na niebiesko- szaro. może zmierz sprężanie- jak pierścienie stanęły będzie niższe
                                    www.k-mot.pl
                                    Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                    Autoholowanie.
                                    Robert Kulma

                                    Komentarz

                                    • YETI1213
                                      Classic
                                      • 2010
                                      • 30

                                      #19
                                      auto z rano przy odpaleniu po nocy puszcza dużego dymka niebiesko-szarego-ale później jak jadę to już nie.
                                      nie odczuwam podczas jazdy spadku mocy-wręcz przeciwnie po wycięciu kata chodzi idealnie
                                      auto spala na trasie 4,9 l, silnik pracuje równo i cicho.
                                      myślę, że jakby pierścienie siadły to auto byłoby mułowate-szczególnie pod górkę
                                      Nie wiem też czy jak jest coś z pierścieniami to nie powinien wtedy więcej palić.
                                      Jadę do mechaniora niebawem.Sprawdzi szczelność węży, odmę.Przepływomierz raczej nie-bo auto by przerywało podczas jazdy i miało zamułę.

                                      Komentarz

                                      • robekcool
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 2041
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #20
                                        więc może uszczelniacze zaworowe
                                        www.k-mot.pl
                                        Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                        Autoholowanie.
                                        Robert Kulma

                                        Komentarz

                                        • YETI1213
                                          Classic
                                          • 2010
                                          • 30

                                          #21
                                          to jest wielce prawdopodobne-w tym przypadku nawet 80%

                                          ja jednak chcę sprawdzić układ-bo kat był zawalony i zanieczyścił turbo-może jeszcze coś i to ma wpływ na spalanie

                                          Nie wiem co może spowodować zawalony kat jeszcze?
                                          Ktoś mi mówił, że odma może oleć wciągać

                                          Komentarz

                                          • AdamB
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 8029
                                            • Octavia IV (NX3)
                                            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                            #22
                                            Ktoś mi mówił, że odma może oleć wciągać
                                            Odma nie wciąga oleju, tylko oddziela olej od powietrza z pokrywy głowicy, a dokładnie odpowietrzenia. Przewód ten idzie od pokrywy zaworów do przewodu powietrza od filtra (powietrza) do EGR.
                                            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                            Komentarz

                                            • YETI1213
                                              Classic
                                              • 2010
                                              • 30

                                              #23
                                              ale czy odma ma jakiś wpływ na to że auto wciąga olej?

                                              Komentarz

                                              • AdamB
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 8029
                                                • Octavia IV (NX3)
                                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez YETI1213
                                                ale czy odma ma jakiś wpływ na to że auto wciąga olej?
                                                I to duży, jak jest uszkodzona lub coś ją z nie tak to olej będzie z powietrzem z pod pokrywy zaworów "wyciągany" przez turbinę i będzie trafiał do komory spalania. W zdrowym silniku takie zjawisko na pewnym poziomie minimalnym jest naturalne.
                                                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                                Komentarz

                                                • YETI1213
                                                  Classic
                                                  • 2010
                                                  • 30

                                                  #25
                                                  jutro mechanik mi to sprawdzi
                                                  nie wierzę, że silnik 110 km przy przebiegu 80 tys. ma problem z pierścieniami
                                                  pewnie zawalony kat spowodował jakieś zanieczyszczenia układu
                                                  turbinę zrobiłem - oleju nie puszcza-ale czy bierze-to juz mi turbiniarz nie był w stanie odpowiedzieć

                                                  co mam sprawdzić AdamB wg Ciebie jutro?

                                                  [ Dodano: Czw 30 Gru, 10 11:58 ]
                                                  sprawdzili mi kilka tematów-zero śladów oleju,bądź wycieków.
                                                  olej na 100% jest gdzieś spalany
                                                  pozostają uszczelniacze zaworów -chociaż powiedzieli mi że to mało daje
                                                  jak już robić to pierścienie+uszczelniacze-koszt wymiany 800 zł+części

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...