[O1] bierze olej

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • igor33c
    Ambiente
    • 2010
    • 115
    • Octavia II (1Z3)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #26
    Mam podobny problem z tym, że moja O1 110km tdi z 1999 spala 0,5 l oleju na 1000 km... Czy przy 245 tys km to normalne? Dodam, że silnik pracuje cicho, nie dymi, turbina była wymieniona rok temu, a spalanie trasa/miasto to 4,7 l/100km :roll:

    Komentarz

    • wielki8
      Classic
      • 2010
      • 16

      #27
      Proponuję w pierwszej kolejności zajżeć do intecoolera to bardzo dużo ci powie , będzie wiadomo którą stroną auto spożywa olej
      DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA
      MECHANIKA
      BLACHARSTWO
      VW SKODA AUDI SEAT

      Komentarz

      • marekzu
        L&K
        • 2007
        • 1412
        • Superb II combi (3V5)

        #28
        Zamieszczone przez igor33c
        Czy przy 245 tys km to normalne?
        Nie to nie jest normalne - ja przy takim przebiegu miedzy wymianami nic nie dolewalem

        Komentarz

        • YETI1213
          Classic
          • 2010
          • 30

          #29
          u mnie olej jest spalany-na pytanie gdzie nikt mi nie potrafi odpowiedzieć
          Nie musi być widać wycieków oleju nigdzie.
          Ja wymienię uszczelniacze zaworowe -jak nie pomoże to pozostaje gonić auto, bo dalsze naprawy są kosztowne i nie wiadomo czy pomogą.
          Czy ktoś wie jakie są objawy jak auto spala olej i winą są uszczelniacze zaworowe?
          Dodam że mój nie dymi podczas przyspieszania,czy zmieniania biegów.
          Z rana po odpaleniu puszcza siwego dymka i tyle.
          Dodam że wciąga mi podobnie około 0,7 l na 1000 km

          Komentarz

          • maxdax
            Drive
            • 2010
            • 94

            #30
            a na jakim oleju jeździsz?

            Komentarz

            • Octan
              Rider
              • 2006
              • 653

              #31
              Zamieszczone przez sebu
              .Auto wiecznie zimne,a obroty nie więcej jak 1700-2000.
              Lepsza dla turbiny taka jazda niż, zimne auto i wysokie obroty

              Komentarz

              • kiki
                Rider
                • 2010
                • 359

                #32
                Zamieszczone przez YETI1213
                Czy ktoś wie jakie są objawy jak auto spala olej i winą są uszczelniacze zaworowe?
                może to być już wspomniana sytuacja puszczania chmurki po odpaleniu.

                Co do spalania takich ilości oleju to może być sytuacja źle dotartego silnika- po prostu nie miał odpowienich obrotów (był zamulony) i olej zeszklił sie na sciankach cylindrów (glazing :idea: ( :?: )).
                Takie coś ma miejsce bardzo czesto w motocyklach które dociera się za łagodnie -ratunek jest jeden - ponowne honowanie cylindrów i dobre dotarcie

                Oczywiście to tylko przypuszczenia, że u Ciebie tak jest ale zawsze może być taka możliowść

                Komentarz

                • 4x4BKF
                  L&K
                  • 2010
                  • 1279

                  #33
                  Yeti, a kiedy wymieniałeś olej?? Bo mniemam, że kupiłeś i jeszcze nie robiłeś wymiany??

                  Znam przypadki gdzie powodem brania oleju jest jazda na starej oliwie, lub oliwie która była przegrzana, np. silnik latem złapał temperatury i olej się lekko spienił.

                  Ja polecam ELF/TOTAL. Mój przyjaciel jest autoryzowanym dystrybutorem i u niego kupuję. W wozach w firmie po 10-12kkm czasami trzeba było dolać 0,3-0,5l kiedy jeździły na Castrolu lub Mobilu. Po przejściu na Elf/Total śmigają 15kkm bez dolewek, więc oczywiste że akurat w moim przypadku Elf/Total jest lepszy.
                  4x4

                  Komentarz

                  • JohnBv
                    Drive
                    • 2010
                    • 71

                    #34
                    Oto wyciąg z książki obsługi auta Skoda Octavia:

                    "Normalne jest , że silnik zużywa olej. Zależnie od sposobu jazdy i warunków eksploatacji zużycie oleju może wynieść do 0,5l/1000km. Przez pierwsze 5000 zużycie może być większe.

                    Dlatego poziom oleju trzeba regularnie sprawdzać, najlepiej przy każdym tankowaniu i przed dłuższymi podróżami.

                    Przy dużych obciążenia silnika, jak np. długotrwała jazda autostradą latem, jazda z przyczepą lub jazda w wysokich górach."

                    Obsługa Samochodu Skoda Octavia-wskazówki eksploatacyjne-Sprawdzanie i dolewanie-olej silnikowy=>232str
                    Skoda Octavia II combi 1,9 TDI BKC 77kW 105KM

                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53228

                    >>>>>JohnBv<<<<<
                    mailto: [email protected]

                    Komentarz

                    • marekzu
                      L&K
                      • 2007
                      • 1412
                      • Superb II combi (3V5)

                      #35
                      ten wpis w ksiazce to zwykly dupochron jest zeby ludki jak muchy nie lataly do ASO.

                      Takie zuzycie oleju nie jest normalne - byc moze faktycznie cos nie tak z olejem

                      Moja na shelu potrzebowala 1l/15kkm , zmienilem na motul i bez dolewek

                      Komentarz

                      • YETI1213
                        Classic
                        • 2010
                        • 30

                        #36
                        kochani-jeżeli chodzi o wymianę oleju to wymieniłem olej
                        -to że od nowości był zamulany to wiem na pewno-jeździła kobieta, kat był totalnie zawalony przy przebiegu 80 tys. km, kierownice w turbo zatarte
                        Zrobiłem turbinę u turbiniarza, wywaliłem kata,ale skubaniec dalej wciąga olej.
                        Dzisiaj znowu zapaliła się kontrolka oleju-około 1 l. na 1000 km.
                        Ale pojawiła się przypadłość która może coś podpowiedzieć.
                        Jak auto czasami jest na luzie i pochodzi trochę to nagle wariują obroty,rzuca autem i kopci mocno na czarno siwo.
                        Przy wyprzedzaniu nie kopci jak wcisnę pedał gazu.

                        Cczy da się powiązać te 3 rzeczy:
                        -rano puszcza chmurę dymu siwego przy odpaleniu
                        -na parkingu jak pochodzi na luzie zaczyna rzucać autem i dymi mocno
                        -wciąga b.dużo oleju 1l na 1000 km i nie widać nigdzie wycieków

                        jakieś propozycje?

                        Komentarz

                        • abyk
                          Rider
                          • 2009
                          • 370

                          #37
                          ja mam Olej Motul i 4 wymiany oleju wsumie 40tys i ani razu nie dolałem oliwy
                          Była O1 i Superb 1 jest AUDI S3 8L Quattro
                          Jest 235 KM kolejne konie czekają
                          Nowy Projekt http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=84113

                          http://www.pro-tune.pl - Polecam

                          Komentarz

                          • tomaszwrc
                            Rider
                            • 2010
                            • 373
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            #38
                            a nie bedzie walnieta uszczelka pod glowicą skoro zjada olej i kopci

                            Komentarz

                            • Udesky
                              RS
                              • 2007
                              • 1692
                              • Octavia I (1U2)
                              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                              #39
                              Sprawdź czy nie bulgocze w zbiorniczku jak silnik odpalony.
                              W Polsce nie ma kryzysu.
                              Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                              Komentarz

                              • YETI1213
                                Classic
                                • 2010
                                • 30

                                #40
                                sprawdzałem raczej nic nie bulgocze
                                pozostaje mi zbadać ciśnienie na cylindrach-a jak będzie ok wymienić uszczelniacze zaworowe
                                jak to nie pomoże to żeby coś ustalić trzeba by było cały silnik rozebrać
                                nie chciałbym gonić tego auta-jeździłem Audi A3,VW 4 -ale tym jeździ mi się najlepiej.

                                [ Dodano: Czw 20 Sty, 11 20:43 ]
                                czy ktoś wie z czym to powiązać: na luzie na parkingu jak pochodzi nagle obroty falują,rzuca autem i dymi z rury-śmierdzący zapach?

                                dalej nie wiem czy w moim aucie winowajcą brania oleju nie jest turbina czy może elementy silnika typu pierścienie,uszczelniacze zaworowe

                                Komentarz

                                • Torreto
                                  Drive
                                  • 2011
                                  • 85

                                  #41
                                  Mam taki sam problem jak kolega Yeti, czy moze ktos wie w czym jest ten problem?

                                  Komentarz

                                  • mobi65
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 291

                                    #42
                                    mozna sprubowac zalozyc oil catch tanka , w ten sposob sprawdzisz czy olej nie znika ci przez odme

                                    Komentarz

                                    • Udesky
                                      RS
                                      • 2007
                                      • 1692
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                      #43
                                      Sprawdź ciśnienie na cylindrach.
                                      U mnie trzeci odbiega od reszty, auto bierze olej, ok 0.5 na 1000km. Wyrzuca też sporo przez odmę.
                                      Prawdopodobnie padły pierścienie, ale to jeszcze nie jest przesądzone.
                                      W Polsce nie ma kryzysu.
                                      Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                                      Komentarz

                                      • mariom122
                                        Ambiente
                                        • 2011
                                        • 117

                                        #44
                                        Yeti weź może napisz jaki masz silnik, a najlepiej kod literowy (trzy litery) bo jak na razie to widzę że dyskusja kwitnie a ty piszesz że masz silnik 110km. A mi się nie wydaje żeby octavia II miała taki silnik. Diesel czy benzyna chociaż.

                                        Komentarz

                                        • EMP-TURBO
                                          Drive
                                          • 2010
                                          • 89

                                          #45
                                          najlepiszj sprawdzić nadciśnienie w skrzyni korbowej (misce olejowej) .........posłuży Wam do tego U-rurka , ze skalą milimetrową .Do jednego końca U-rurki mocujemy wężyk dość długi aby swobodnie wykonac pomiar .Do U-rurki wlewamy wodę na poziom "0" .Na czas pomiaru odłączamy odmę ,wyciągamy bagnet oleju,wężyk z U-rurki podłączamy do otwóru gdzie wchodzi bagnet ,odpalamy motor i patrzymy ile woda się unosi .Przy zdrowym motorze woda praktycznie będzie stała w miejscu ,czym bardziej będzie się podnosiła tym silnik jest bardziej złużyty ,lub ma problem na któryms z cylindrów .Trzeba też sprawdzić drożność odmy (w 2,5 TDI V6 lubiły się zatykać ) .Przy niedrożnej odmie pomiar jest błędny ,można w czasie pomiaru lekko przytykac palcem odmę i patrzeć czy manometr reaguje na to ,powinna momentalnie podnosić sie woda ..........

                                          pozdrawiam i życzę udanych pomiarów
                                          www.emp-turbo.pl
                                          www.facebook.com/emp-turbo

                                          Komentarz

                                          • Torreto
                                            Drive
                                            • 2011
                                            • 85

                                            #46
                                            Jak mi rozrzad wymieniali to odpinali jakis waz od turbo i olej kapal z niej, czy on kapie jak turbina jest zjechana czy normalnie tez? Ogolnie turbina jest do regeneracji bo powyzej 3200 obr przestaje dzialac i auto traci moc. Po dluzszym postoju auto po odpaleniu dymi przez chwile a pozniej juz nie. Jak stoi jakis czas na postoju odpalona to faluja obroty i zaczyna dymic.

                                            Komentarz

                                            • EMP-TURBO
                                              Drive
                                              • 2010
                                              • 89

                                              #47
                                              Zamieszczone przez Torreto
                                              jakis waz od turbo i olej kapal z niej, czy on kapie jak turbina jest zjechana czy normalnie tez?
                                              pytanie ,który to był wąż ,czy od odmy ten cieńki ,który idzie z pokrywy zaworów ,czy ten gruby przez ,który tłoczy turbina ?
                                              www.emp-turbo.pl
                                              www.facebook.com/emp-turbo

                                              Komentarz

                                              • Torreto
                                                Drive
                                                • 2011
                                                • 85

                                                #48
                                                Ten gruby. I mowili ze to moze jakies uszczelniacze w turbinie. I wlasnie sie zastanawiam czy to przez to ten olej mi wciaga...

                                                Komentarz

                                                • EMP-TURBO
                                                  Drive
                                                  • 2010
                                                  • 89

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez Torreto
                                                  Ten gruby. I mowili ze to moze jakies uszczelniacze w turbinie. I wlasnie sie zastanawiam czy to przez to ten olej mi wciaga...
                                                  No może puszczać turbina ..........ale sprawdź jeszcze ten cieńszy ,który idzie z pokrywy zaworów .On jest wpięty gdzieś między filtr powietrza ,a turbo ..............odepnij go i zobacz czy jest mocno zaolejony w środku .

                                                  ............uszczelniacze jak najbardziej mogą ją padać ............czy turbo jest głośne czy pracuje normalnie ?
                                                  www.emp-turbo.pl
                                                  www.facebook.com/emp-turbo

                                                  Komentarz

                                                  • Torreto
                                                    Drive
                                                    • 2011
                                                    • 85

                                                    #50
                                                    Jezeli chodzi o ten swist turbo to jest ledwo slyszalny, no i powyzej 3200 obr nagle mula lapie i nie chce sie rozpedzac dalej.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...