Silniczek krokowy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lisek516
    Drive
    • 2010
    • 77

    Silniczek krokowy

    No to mnie uspokoiliście. Przyzwyczajony do tego, że cały spód psika się bitexem, a drzwi fluidolem, wlazłem również do kanału po zakupie Nowego Toura.

    No i zwątpiłem. Bo albo zachlapałbym wydech (część którego podobno jest z nierdzewki), albo błyszczące (chyba też nierdzewne) ekrany cieplne od katalizatora i czegoś tam jeszcze. albo fabryczne zabezpieczenie w kolorze nadwozia (antracyt) lub takie jaśniutkie szare. Albo zarzygałbym gumowe części wahaczy, których jest tam sporo, czy też jakieś inne plastiki, które pod podłogą też są. A że w końcu miałbym pewnie problemy z gwarancją w ASO, to dałem sobie na spokój.
  • gregmartin
    Classic
    • 2009
    • 30

    #2
    Silniczek krokowy

    Witam,
    mam taki kłopot-od pewnego czasu rosna mi obroty silnika.Problem ten juz wczesniej opisałem na forum,a dzisiaj zadzwoniłem do mechanika i uwaga-on powiedział mi ze w moim samochodzie nie ma silniczka krokowego tylko przepustnica i sterowniki-jezdze skodą octavią 1.4 16V BCA-czy ktos mógłby mi tą wiadomosc zweryfikowac?
    Z góry dziękuje!
    Greg

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      A pedał gazu jest na linkę czy elektroniczny. Jak na linkę to nie masz krokowca a jak elektroniczny to na 99,9% jest silniczek krokowy.
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • fidodido
        Rider
        • 2010
        • 440

        #4
        oj skody maja korkowca zintegrowanego z przepustnica i sa magicy umiejący czyścic te silniczki krokowe
        Auto: Skoda Octavia I
        Kolor: Srebrny
        Pojemność: 1,8T 20V
        Moc: 150KM
        Typ silnika: AGU
        Gaz: STAG-4

        Komentarz

        • Damianjg
          Rider
          • 2008
          • 621

          #5
          Zamieszczone przez fidodido
          oj skody maja korkowca zintegrowanego z przepustnica i sa magicy umiejący czyścic te silniczki krokowe
          Czyli maja przepustnice. Przepustnice sie czyści bądź wymienia. I mechanik dobrze mówi ze nie ma krokowca. Jest elektroniczna przepustnica

          Komentarz

          • fidodido
            Rider
            • 2010
            • 440

            #6
            Zamieszczone przez Damianjg
            Zamieszczone przez fidodido
            oj skody maja korkowca zintegrowanego z przepustnica i sa magicy umiejący czyścic te silniczki krokowe
            Czyli maja przepustnice. Przepustnice sie czyści bądź wymienia. I mechanik dobrze mówi ze nie ma krokowca. Jest elektroniczna przepustnica
            przyjacielu z tego co wiem przepustnica swoja droga a silniczek krokowy swoja to ze jest zintegrowany nie znaczy ze czyszcząc przepustnice czyścisz krokowca.
            Z tego co wiem i bodajże jak jest u mnie.
            Auto: Skoda Octavia I
            Kolor: Srebrny
            Pojemność: 1,8T 20V
            Moc: 150KM
            Typ silnika: AGU
            Gaz: STAG-4

            Komentarz

            • gregmartin
              Classic
              • 2009
              • 30

              #7
              Witam,no więc okazało sie ze w moim silniku(1.4 16V)nie ma silniczka krokowego a jedynie przepustnica.Byłem u dobrego,solidnego mechanika i na komputerze nie wykazało żadnych błędów.Pierwsza rzecz jaka sie nasunęła mechanikom to brudna przepustnica.Wyczyścili więc przepustnice plus wgrali od nowa ustawienia podstawowe.To było kilka dni temu.Niestety dzisiaj obroty znów weszły na 1000 na biegu jałowym.Jako ze byłem blisko w/w warsztatu podjechałem na sprawdzenie ale w między czasie obroty weszły na właściwą wartość,tj. 700-800 i mechanik mimo podłączenie pod kompa nic nie mógł znaleźć!Stwierdził ze nawet nie bardzo wie gdzie i czego szukać.Jeśli ktoś ma pomysły lub podpowiedzi do w/w problemu to będę baaaardzo wdzięczny.Auto jest sprawne,nie zauwazyłem np.większego spalania a w/w problem nie przeszkadza w jeździe ale jest "upierdliwy"!Proszę o pomoc!
              Greg

              Komentarz

              • mozgi
                L&K
                • 2009
                • 1127
                • Octavia I (1U2)
                • AKL 1.6 MPI 101 KM

                #8
                u mnie jak skakały obroty, to podjechałem do jednego z lepszych warsztatów polecanych u nas na forum

                powiedziałem, że trzeba przeczyścić silnik krokowy i przepustnice - na to uzyskałem odpowiedź, ze to jest to samo :wink:

                adaptacja u mnie została wykonana automatycznie po przejechaniu ok 250km, teraz też czasami jak odpalam to na zimnym obroty sa w granicy 1100-1300, ale jak tylko złapie silnik temperaturę to spadają
                ASO Skoda Warszawa Ursynów ul.Gruchacza 39 - najlepsze ceny w Polsce na hasło :Octavia Club Polska
                Kontakt mailowy w sprawie wyceny części: [email protected] (p.Adam Wiśniewski, p.Łukasz Poniatowski i p.Kamil Banaszek) , tel.22-549-10-60

                Komentarz

                • gregmartin
                  Classic
                  • 2009
                  • 30

                  #9
                  Aha no i o co chodzi z adaptacją,bo u mnie po wyczyszczeniu przepustnicy preparatem w sprayu mechanik zrobił mi tzw."ustawienia podstawowe".Ile moze trwac zanim to wszystko znów zacznie działac jak nalezy?Na razie od czyszczenia przepustnicy przejechałem 80-100 km.
                  Greg

                  Komentarz

                  • mozgi
                    L&K
                    • 2009
                    • 1127
                    • Octavia I (1U2)
                    • AKL 1.6 MPI 101 KM

                    #10
                    gregmartin u mnie mechanik przy mnie wyjął cała przepustnicę i dokładnie umył szczoteczką do zębów( dużo czarnego nalotu na niej było), podłączyli vaga ( mimo to obroty nadal wysokie były) ,kazali mi przejechać jakoś dłuższą trasę ( akurat tego samego dnia musiałem ok. 250km pokonać) i się udało.

                    z tego co mi wiadomo jednemu adaptacja dokona się po 10km, innemu po 100 a innemu nawet po 400km, a innemu wcale nie dokona się adaptacja i czeka go wymiana przepustnicy ( i tutaj też jest loteria)

                    PS. Ja na Twoim miejscu przejechałbym do 300km i jakby to nie pomogło to wróciłbym do mechanika
                    ASO Skoda Warszawa Ursynów ul.Gruchacza 39 - najlepsze ceny w Polsce na hasło :Octavia Club Polska
                    Kontakt mailowy w sprawie wyceny części: [email protected] (p.Adam Wiśniewski, p.Łukasz Poniatowski i p.Kamil Banaszek) , tel.22-549-10-60

                    Komentarz

                    • gregmartin
                      Classic
                      • 2009
                      • 30

                      #11
                      Witam,
                      no wiec wracając do moich kłopotów z obrotami(które nadal występują),udało mi sie podpiąć auto do kompa gdy występowały te w/w obroty.No i wystapił nast. błąd--"system odpowietrzania zbiornika paliwa"No i pytanie z czym sie to je???I czy w/w błąd moze powodowac wyzsze obroty?
                      Z góry dziękuje za pomoc!
                      Greg

                      Komentarz

                      • german81
                        L&K
                        • 2010
                        • 1414
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                        • BZB 1.8 TSI 160 KM

                        #12
                        naj prawdo podobniej padł ci zaworek w filtrze weglowym lub masz gdziesz uszkodzony przewud doprowadzajaca par paliwa do kolektora
                        diagnostyka vag 602-614-253

                        Komentarz

                        Pracuję...