Dwa pytania odnosnie akumulatora

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • neuro
    Classic
    • 2010
    • 5

    Dwa pytania odnosnie akumulatora

    Dzisiaj kupiłem filtr z węglem (61zł w ASO) i będę walczył :diabelski_usmiech
    Jeszcze piankę do uszczelnienia muszę poszukać
    A i mówiłem że jest nieszczelność przy filtrze i Pan zrobił :shock:
    Na koniec powiedział że co roku powinno się odgrzybiać
    Już miałem powiedzieć że muszą na czymś zarabiać, ale ugryzłem się w język zwłaszcza że byłem się pytać o malowanie progów i kodowanie kluczyka
  • lukaszek1232
    Classic
    • 2009
    • 29

    #2
    Dwa pytania odnosnie akumulatora

    witam prosilbym o pomoc w ocenie aku a mianowicie z jakiej epoki moze on pochodzic ! zawiódł mnie juz drugi raz nie krecił wogole i nadaje sie pewnie do wymiany bo nie wiem ile poprzedni własciciel go uzytkował ? nie odpalil z przewodów i zobaczymy jak sie zachowa po spotkaniu z prostownikiem ? fot.1

    a drugie moje pytanko czy orientuje sie ktos moze od czego sa te bezpieczniki zamieszczone na zdjeciu brak instrukcji i nie moc w przeszukiwaniu internetu setki przegladanych stron nic nie daja dodam iz moje auto to skoda octavia 1.9tdi klimatronic z gory dziekuje za pomoc! fot.2
    Załączone pliki
    Nigdy się nie poddawaj !

    Komentarz

    • Octan
      Rider
      • 2006
      • 653

      #3
      Jeden z tych bezpieczników to wentylator chłodnicy, a drugi bodaj jest od ABSu

      Komentarz

      • Dzida
        RS
        • 2006
        • 2253

        #4
        Zamieszczone przez lukaszek1232
        witam prosilbym o pomoc w ocenie aku a mianowicie z jakiej epoki moze on pochodzic
        ZTCW każdy akumulator powinien mieć wybitą/wypalona/wygrawerowaną datę produkcji (coś podobnego jak DOT na oponach) w formie miesiąca oraz roku. Poszukaj takich informacji na swojej baterii, powinny być gdzieś na górze lub z boku.

        Komentarz

        • lukaszek1232
          Classic
          • 2009
          • 29

          #5
          dzida po aku sa wybite dwa kołka z strzałkami jedna na 05 druga na 8 z czego wnioskuje ze data produkcji to sierpien 2005 ! nic innego nie ma wybitego cały aku sprawdzalem..

          octan a trzeci nie orientujesz sie od czego moze byc? od centralnego zamka moze? bo nie otwiera mi sie bagaznik z pilota i szukam przyczyny..... i dzieki za pomoc
          Nigdy się nie poddawaj !

          Komentarz

          • krisoctav
            Rider
            • 2008
            • 417

            #6
            jak na akumę to jest za słaby na diesla powinno byc minimum 77 Ah
            te bezpieczniki są od głównych zabezpieczeń jak wyjmiesz to będziesz wiedział co nie nie działa
            a tak w skrócie to bezpieczniki 30 amperowe
            od pompy układu ABS-u, zawór układu ABS-u, pierwszy wentylator chłodnicy

            Komentarz

            • sebu
              L&K
              • 2008
              • 1304
              • Octavia II (1Z3)
              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
              • CDAA 1.8 TSI 160 KM

              #7
              Zamieszczone przez krisoctav
              te bezpieczniki są od głównych zabezpieczeń jak wyjmiesz to będziesz wiedział co nie nie działa
              radził bym nie wyjmować bezpieczników bez potrzeby,że by nie narobić błędów.
              Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
              jak pomogłem to daj punkcik
              sprzęgło od G 60

              Komentarz

              • lukaszek1232
                Classic
                • 2009
                • 29

                #8
                Zamieszczone przez krisoctav
                jak na akumę to jest za słaby na diesla powinno byc minimum 77 Ah
                te bezpieczniki są od głównych zabezpieczeń jak wyjmiesz to będziesz wiedział co nie nie działa
                a tak w skrócie to bezpieczniki 30 amperowe
                od pompy układu ABS-u, zawór układu ABS-u, pierwszy wentylator chłodnicy
                przeczytaj on jest 80ah dokladniej
                i ja go nie kupowałem taki aku miał poprzedni własciciel a ja od połtora roku uzytkowania go nie wymieniałem i chciałbym sie dowiedziec mniej wiecej ile moze miec czasu!
                Nigdy się nie poddawaj !

                Komentarz

                • Dzida
                  RS
                  • 2006
                  • 2253

                  #9
                  Zamieszczone przez lukaszek1232
                  i ja go nie kupowałem taki aku miał poprzedni własciciel a ja od połtora roku uzytkowania go nie wymieniałem i chciałbym sie dowiedziec mniej wiecej ile moze miec czasu!
                  OK no to się dowiedziałeś. Spróbuj go jeszcze uratować. W sumie 5 latek to jeszcze nie dużo jak na baterię..

                  Komentarz

                  • lukaszek1232
                    Classic
                    • 2009
                    • 29

                    #10
                    dzida powiem ci tak w tamta zime nie zapalił rowniez z przewodow i musiałem go ladowac by mogł wrocic do zywych i tak jezdziłem do tej zimy postał na mrozie tym wiekszym i koniec z nim odpalalem go z przewodow i nic ! a w dodatku pojawily mi sie problemy z odpalaniem przed okresem zimowym było tak ze pierwszy raz palil jak zloto a nastepne razy za 5 czy 6 razem jak duzo jezdzilem po miescie i zatrzymywalem sie to tu to tam juz chehłal sie i ciezko mu było zapalic na juz wczesniej rozgrzanym silniku .... wiec mysle ze jego zywot juz sie skonczył ? :diabelski_usmiech
                    Nigdy się nie poddawaj !

                    Komentarz

                    • krisoctav
                      Rider
                      • 2008
                      • 417

                      #11
                      no tak na szybko lukłem rzeczywiście 80 ah no i ten rozruch
                      co daty to najlepiej podjechać do sklepu z akumulatorami i topie powiedzą i sprawdzą na obciążeniu czy jest dobry czy nie. U mnie na rok wybito na bolcu plusowym chyba lub minusowy wybito rocznik tzn 02 - 2002 więc może u ciebie również.

                      Komentarz

                      • lukaszek1232
                        Classic
                        • 2009
                        • 29

                        #12
                        ten rozruch? co z nim ? za słaby ?
                        Nigdy się nie poddawaj !

                        Komentarz

                        • AUDIag
                          Classic
                          • 2010
                          • 26

                          #13
                          oto opis bezpieczników :
                          kolejność tak jak na fotce od lewej strony :
                          S180- Wentylator 30A
                          S179- Abs sterownik 30A
                          S178- Abs pompa 30A
                          Elektronika Samochodowa AUDI VW SEAT SKODA
                          VAS VCDS
                          WWA - GROCHÓW

                          Komentarz

                          • lukaszek1232
                            Classic
                            • 2009
                            • 29

                            #14
                            AUDIag dzieki za pomoc przy fotce numer 2
                            Nigdy się nie poddawaj !

                            Komentarz

                            • sebu
                              L&K
                              • 2008
                              • 1304
                              • Octavia II (1Z3)
                              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                              • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                              #15
                              tu masz opis bezpieczników
                              Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                              jak pomogłem to daj punkcik
                              sprzęgło od G 60

                              Komentarz

                              • lukaszek1232
                                Classic
                                • 2009
                                • 29

                                #16
                                tylko co tu teraz zrobic z tym aku ? zrobie jak radzi krisoctavi zobaczymy co madrego powiedza ? nasi polscy specjalisci i w najblizszych dniach zdam relacje ....
                                Nigdy się nie poddawaj !

                                Komentarz

                                • KiePeK
                                  Classic
                                  • 2010
                                  • 38

                                  #17
                                  Witam. Temat który i mnie ciekawi. Mam taką prośbę niech ktoś kto jest w temacie rzuci okiem na owy aku. Znalazłem i zastanawiam się nad zakupem ale chętnie zasięgnę jakiejś opinii, może ktoś taki ma??? Czy te parametry są OK???
                                  NIE JEST WAŻNE TO CO ROBISZ ALE TO KIM JESTEŚ!!!

                                  Komentarz

                                  • lukaszek1232
                                    Classic
                                    • 2009
                                    • 29

                                    #18
                                    ja na twoim miejscu aku kupiłbym min 80a z duzym rozruchem min 740a widze ze masz combi np. taki http://allegro.pl/wwwmotohurtcom-80-...370177121.html Do zakupu takiego przymierzam sie na wiosne bo obecnie brak funduszu i stary aku musi wzniesc sie na wyzyny i dotrwac do wiosny :diabelski_usmiech
                                    Nigdy się nie poddawaj !

                                    Komentarz

                                    • Damianjg
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 621

                                      #19
                                      Dajcie se spokój z tym Boschem. Ja kupiłem ojcu 2 lata temu boscha aby był zadowolony,i co?? Na szrot sie nadaje. i usłyszałem "qrwa 500 za niego dałeś" Poczytajcie sobie opinie, na temat silverów. 2 latka i koniec to juz nie te czasy ze aku wytrzymywał 10 lat. Aku najlepiej kupić w sklepie motoryzacyjnym blisko domu,kupisz na allegro 20 zł taniej a jak będziesz chciał oddać do reklamacji to na przesyłki będziesz wydawał. Kolego KiePeK, nie przepłacaj za akumulator bo każdy mechanik Ci powie ze teraźniejsze akumulatory to syf w porównaniu z tym co było kilka lat temu. Nie ma sensu przepłacać, a i tak każdy ma 2 lata gwarancji. Ja mam centre future tak bardzo zachwalanego na necie, od roku. Jeszcze poprzedniej zimy kręcił pięknie przy -20 teraz -18 i padaka. Teraz jak będę wymieniał kupie Średniej klasy za niewielkie pieniądze i tak padnie w tym samym czasie co te markowe

                                      Komentarz

                                      • lukaszek1232
                                        Classic
                                        • 2009
                                        • 29

                                        #20
                                        czyli co bys polecał moja kobieta kupiła aku firmy gigawat i druga zima kreci jak szalony samochod cały czas stoi pod chmurka czasami odpalony po tygodniu mrozów kreci od razu ... ! Az sam jestem zaskoczony ja bym wział cos takiego jesli nie boscha http://allegro.pl/bosch-gigawat-74ah...382489243.html ale osobiscie skłaniałbym sie do takich parametrów 80ah 740a? jak sadzisz?
                                        Nigdy się nie poddawaj !

                                        Komentarz

                                        • Damianjg
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 621

                                          #21
                                          Gigawat jest na licencji Boscha ale jeżeli sie sprawuje

                                          Komentarz

                                          • karolw2
                                            Drive
                                            • 2010
                                            • 49

                                            #22
                                            Ja się zastanawiam nad kupieniem akumulatora firmy TAB TOPLA wersja TOP 75Ah 720A. Słoweński producent. Na alle... są za ok 300-350 zł. Podobno nie ma reklamacji na te akumulatory a dystrybucja jest w całym kraju, szukam u mnie w okolicy. http://www.tab-polska.pl/akumulatory_samochodowe.html

                                            Komentarz

                                            • Dzida
                                              RS
                                              • 2006
                                              • 2253

                                              #23
                                              lukaszek1232, mogę polecić akumulator FAIRLINE z MAKRO. To akumulator produkowany przez Centrę dla Makro, za dużo mniejsze pieniądze niż Centra. Chyba że chcesz baterię TIP TOP, to wtedy tylko VARTA, MOL lub austriacki BANNER.

                                              Komentarz

                                              • KiePeK
                                                Classic
                                                • 2010
                                                • 38

                                                #24
                                                OK Panowie czyli szukać coś w okolicach 80A i 740A jak rozumiem. Dla mnie firma nie gra roli jak już zresztą zostało napisane i tak wszystko jest podobne tylko za firmę jeszcze placimy.
                                                NIE JEST WAŻNE TO CO ROBISZ ALE TO KIM JESTEŚ!!!

                                                Komentarz

                                                • lukaszek1232
                                                  Classic
                                                  • 2009
                                                  • 29

                                                  #25
                                                  Dzida wole dac drozej i zaplacic za dobry aku niz denerwowac sie i osczedzac a potem tylko miec wiecej problemow ? wiesz o co chodzi ? napewno parametry 80ah 740a.. Kiepek dieselki potrzebuja baterie z dobrym kopem !

                                                  [ Dodano: Sro 29 Gru, 10 12:23 ]
                                                  Zamieszczone przez Damianjg
                                                  Gigawat jest na licencji Boscha ale jeżeli sie sprawuje

                                                  jezeli sie sprawuje ? nie bardzo rozumiem kontekstu ?
                                                  Nigdy się nie poddawaj !

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...