Witam.
wczoraj odebralismy naszą nową skodę octavie tour 2 i mam kilka pytań , czy możecie mi pomóc?
1. Czy to normalne że światła mijania mają się nonstop palić na włączonym silniku , nawet jak przekręce wyłącznik na zero?
Światła mogę dopiero wyłączyć jak wyłącze silnik i wyciągne kluczyki.- dla mnie to dziwne.
2. Jak zamawiałem auto to zamawiałem też czujnik cofania, i przy okazji gosciu mi powiedział żebym wziął te droższe radio swing , bo współpracuje z czujnikiem cofania i na wyświetlaczu będzie pokazywać odległość. no i dzisiaj sprawdzam a na radyjku nic nie pokazuje , słychać tylko sygnał dzwiękowy.
bardzo prosze o pomoc.
1. masz włączony tryb skandynawski bodajże i on automatycznie włącza światła po przekręceniu stacyjki, da radę to VCDS-em przestawić.
2. Swing jeszcze nie ogarnia czujników parkowania z Toura (znaczy jeszcze nie pokazuje na wyświetlaczu) i SAP cały czas nad tym pracuje więc póki co to normalka.
czy to normalne że pierwszy przęgląd i wymiane oleju będe miał za 2 lata lub za 30 tyś km?
bo tak mi sprzedawca powiedział, i czy muszę docierać auto, bo również mi powiedział że nie muszę , że mogę go normalnie eksploatować, a w instrukcji pisze że do 1500 km jest docieranie. Myslałem że pierwsza wymiana oleju to 5 tyś a on mówi że nie ma takiej potrzeby, co o tym myślicie?
I dopiero to zauważyłem że na wolnym biegu jest jakieś ograniczenie obrotów silnika , gdy wciskam pedał gazu do dechy to jest coś około 4 tyś i dalej nie może , czy tak ma być?
czy to normalne że pierwszy przęgląd i wymiane oleju będe miał za 2 lata lub za 30 tyś km?
tak, możesz przejśc na QG1 co 15 tys km lub rok - zależy na co się zdecydujesz wziąwszy pod uwagę styl jazdy, koszty itd.
Zamieszczone przez jonbob
czy muszę docierać auto
2 kkm spokojnie pojeździsz nie kręcąc silnika na max i będzie dobrze.
Zamieszczone przez jonbob
I dopiero to zauważyłem że na wolnym biegu jest jakieś ograniczenie obrotów silnika , gdy wciskam pedał gazu do dechy to jest coś około 4 tyś i dalej nie może , czy tak ma być?
nie wiem ale nie piłuje się IMO tak nowego silnika.
czy to normalne że pierwszy przęgląd i wymiane oleju będe miał za 2 lata lub za 30 tyś km?
bo tak mi sprzedawca powiedział, i czy muszę docierać auto, bo również mi powiedział że nie muszę , że mogę go normalnie eksploatować, a w instrukcji pisze że do 1500 km jest docieranie. Myslałem że pierwsza wymiana oleju to 5 tyś a on mówi że nie ma takiej potrzeby, co o tym myślicie?
Po odebraniu nowego samochodu na początku stosowałem zarówno tzw. docieranie czyli łagodną jazdę, bez ekstremalnych obrotów, przy czym unikałem zarówno katowania silnika wysokimi obrotami jak i obciążania poprzez jazdę na zbyt wysokim biegu i skrajnie niskich obrotach.
Po niecałych 3000 km wymieniłem olej i filtr, chcoiaż mi tez oczywiście mówili, że nie trzeba.
Jestem zdecydowanym zwolennikiem takiego właśnie podejścia, chociaż wiem, że niektórzy preferują ostrą eksploatacje od początku.
jonbob, co do wolnych obrotów i gazowania na luzie jest to normalne, teraz prawie każdy samochód nowy tak ma. Więc spokojnie sobie nią pojeździj te 1500 km a później ciesz sie swoją nową Skodą
2. Jak zamawiałem auto to zamawiałem też czujnik cofania, i przy okazji gosciu mi powiedział żebym wziął te droższe radio swing , bo współpracuje z czujnikiem cofania i na wyświetlaczu będzie pokazywać odległość. no i dzisiaj sprawdzam a na radyjku nic nie pokazuje , słychać tylko sygnał dzwiękowy.
Podobno w styczniu mają mieć nowy soft i będzie hulać - ja mam to samo :P
Co do przeglądu - u mnie 2 lata lub 30kkm - chyba, że komp się wcześniej upomni.
chlopie, piluj i ostro rznij ta octavie od nowosci. Mam kumpla z co kupil felicje wtedy co ja. On 1.6 golfa a ja 1.3 skode (chodzi o silnik). Po 10 latach moja jest jak brzytwa, ostro gna bo tak od poczatku jezdilem, a jemu muli te 1.6 bo oszczedzal... he he he
Aktualnie Felicja 1.3,
Nowa Octavia Tour 1.4 zamówiona
chlopie, piluj i ostro rznij ta octavie od nowosci
dajesz jakąś gwarancję, że na 100% będzie OK :?:
na przykład pokrywasz koszta nadprogramowych dolewek oleju :szeroki_usmiech
ja na ten Twój jeden przykład feli mogę dać trzy od najbliższych znajomych, które po takim "docieraniu" żłopią olej jak się masz i mają zaniżone parametry -> hamownia :lol:
po 10 latach to trudno mówić o jakimś wpływie docierania na to co jest aktualnie, parę jeszcze czynników w międzyczasie miało okazję wystąpić
owszem, są różne szkoły ale ja uważam, że jeździć trzeba NORMALNIE, ani nie zamulać ani nie pałować, jeszcze się na tym nie przejechałem -> razy 5.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
jonbob, sorry, ale nie mogę się powstrzymać - dealer dał Ci instrukcję?
Owszem, ja na punkcie mechaniki i dbania o motorownię jestem lekko skrzywiony, ale jak czytam, że ktoś nówkę sztukę silnik chce ot tak dla kaprysu kręcić na czerwone pole to mi ręce opadają. Przecierp jakoś te pierwsze 1-2 kkm, a silnik na pewno Ci się odwdzięczy.
Co do wymiany oleju to ja na bank pojadę na wymianę po jakichś 3 kkm. Jakby silnika nie docierać, to jakiś tam syf musiał się do oleju dostać, a nie mam zamiaru jeździć z nim jeszcze 27kkm.
Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
O II Tour Combi 1.6
Mitsu Carisma 4G93 GDI
zwolin - spoko spoko napisałem tylko że sprawdzałem na wolnych obrotach dzwięk silnika, i nie dawałem na czerwone pole, jeszcze miałem daleko do czerwonego, wskazówke miałem dokkładnie tak jak z zegarze na godzinie 12 czyli coś około 4 tyś i dalej nieszło ,i to mnie żdziwiło a wstarym aucie dawałem na maxa i wskażnik szedł do konca.
I dealer dał mi instrukcje , i jest tam napisane że np: gdy cofam autem powinno być pokazane coś tam na radyjku , a nie ma.
tak samo co do tych świateł- nic w instrukcji nie ma że światła się palą w pozycji przełącznika na 0, pisze tylko coś tam o funkcji day light ale nie potrafie tego wyłączyć. i nie wiem na 100% teraz czy to z powodu tej funkcji swiecą mi śię światła w pozycji 0.
tak samo co do tych świateł- nic w instrukcji nie ma że światła się palą w pozycji przełącznika na 0, pisze tylko coś tam o funkcji day light ale nie potrafie tego wyłączyć. i nie wiem na 100% teraz czy to z powodu tej funkcji swiecą mi śię światła w
pozycji 0.
tak jak już mówiono masz załączony tryb skandynawski, jeśli bardzo Ci to przeszkadza a być może w Tour II nie możesz sam tego wyłączyć to musisz pojechac do ASO albo poprosic któregos z kolegów, żeby wyłączyli to kompem i tyle.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Może, w instrukcji napisali nawet jak :diabelski_usmiech
Włączasz zapłon, lewa wajcha pod kierownicą do kierownicy i w dół, trzymasz tak 3s (aż pipnie ) i masz wyłączone. Żeby włączyć robisz tak samo, tylko do góry.
Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
O II Tour Combi 1.6
Mitsu Carisma 4G93 GDI
odnośnie tego radia to byłem w salonie po odbiór swojego autka i dostałem info na samym początku, iż skoda na razie nie wie co z fantem (niewyświetlanania się odległości od przeszkody na radiu) zrobić na chwilę obecną ;((
sprzedawca zapropnował mi, że trzeba poczekać i będzie się ze mną kontaktował ;/
a samochodu niestety nie odebrałem bo ... założyli nie te opony co się umawialiśmy ;/
więc odbiór autka przedłuży się do wtorku, środy ;(((
a tak przy okazji to czy przy odbiorze moge od razu poprosic o przejscie na rok/15 kkm?
nie ma takiej potrzeby - przecież będziesz miał prymitywny, niewysilony - a tym samym trwały silnik 1,6. Szkoda czasu na częstsze przeglądy. Chyba, że planujesz non stop jazdę miejską to może warto
marcovan - czyli ktoś kłamie , albo w instrukcji albo w skodzie. bo w instrukcji jest jak byk napisane że samochód z zamontowanym fabrycznie radiem pokazuje graficznie na wyswietlaczu odległosc od przeszkody, jutro jeszcze zadzwonie do skody i zobacze co powiedzą.
a tak przy okazji to czy przy odbiorze moge od razu poprosic o przejscie na rok/15 kkm?
nie ma takiej potrzeby - przecież będziesz miał prymitywny, niewysilony - a tym samym trwały silnik 1,6. Szkoda czasu na częstsze przeglądy. Chyba, że planujesz non stop jazdę miejską to może warto
dokładnie tak
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz