[O1] problem z ESP
Zwiń
X
-
[O1] problem z ESP
Posiadam Octavie 1 2000rok L&K 1,9 TDI silnik ASV. Auto posiada sterownik ESP firmy Bosch jednak ESP jako takie nie działa. Vag nie wykazuje żadnych błędów. Po przyciśnięciu przycisku ESP na konsoli środkowej zapala się na liczniku kontrolka, która gaśnie zaraz po puszczeniu tego przycisku.
Czy któryś z forumowiczy spotkał się z podobnym problemem i czy zna rozwiązanie jak przywrócić sprawność temu systemowi.
Z góry dzięki za pomoc1,9 TDI (81 kW) L&K Silnik ASV
-
-
Piszesz że ESP u ciebie nie działa. Tak Ci się wydaje czy poparte jest to testami? Przycisk na konsoli środkowej służy do "wyłączania" ESP, co sygnalizowane jest kontrolką na liczniku ( czyli wszystko jest OK) Działanie ESP możesz zaobserwować ruszając na śliskiej powierzchni lub wchodząc w zakręt na lodzie słychać wtedy jak by działał ABS. Gdy wyłączysz ESP przyciskiem łatwiej możesz "robić boki" na śniegu lub wyjechać z zaspy. Poczytaj http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...&highlight=esp
Komentarz
-
-
Na śliskiej nawierzchni koła kręcą się jak oszalałe. Nie słychać działania systemu ani tym bardziej nie widać (mówie o kontrolce na liczniku, która powinna świecić w trakcie działanie systemu). Poza tym po wciśnięciu przycisku ESP kontrolka powinna się zaświecić na liczniku i pozostać, dopiero po następnym wciśnięciu ESP powinna zgasnąć! U mnie świeci się tylko w momencie jak trzymam przycisk.1,9 TDI (81 kW) L&K Silnik ASV
Komentarz
-
-
abstinent, tak jak piszesz, znam auto i sterownik, VAG rozpoznaje jak z ESP, ale sam system nie działa...
parę rzeczy widziałem ale takiego "ESP" jeszcze nie :roll:
[ Dodano: Pon 03 Sty, 11 16:34 ]
rogoz, masz rację, ale samo wciśnięcie przycisku ESP powoduje wyłączenie przez Ciebie wymienionych systemów oraz kontrolkę świecącą na stale na wskaźnikach... tutaj jak puścisz gaśnie :wink:
usterka mocno nietypowa liczymy na wasze sugestieЧерный Bymep
Komentarz
-
-
Gość
Zamieszczone przez SlawcioNa śliskiej nawierzchni koła kręcą się jak oszalałeZamieszczone przez mulderwciśnięcie przycisku ESP powoduje wyłączenie przez Ciebie wymienionych systemów
Komentarz
-
Witam.
Ja również mam problem z ESP. Mam octavię 1.9TDI z napędem 4x4. W serwisie stwierdzono, że uszkodzony jest czujnik ESP/ABS. Objaw był taki, że najpierw po jakimś czasie jazdy zapalała się sama kontrolka ESP, później zapalała się razem z ABS. Oba systemy nie działają w momencie, gdy zapalają się kontrolki na kokpicie - co jest oczywiste. W serwisie oczywiście lakonicznie stwierdzono (po zczytaniu błędów), że uszkodzony jest czujnik ESP. Wymieniłem. Po 2 tyg zaczęło dziać się to samo. Podejrzewam, że może to być coś innego, co powoduje albo uszkodzenie czujnika, albo jego złą pracę. Macie w tej kwestii doświadczenie? Jakieś sugestie?
PozdrMoja platynka!!
Komentarz
-
-
Oryginał, ale używany. Zorganizował go pracownik serwisu, w którym serwisuję auto. Przeszła mi przez myśl opcja, że może ten czujnik też jest walnięty, ale jakie jest prawdopodobieństwo? W dodatku działał poprawnie przez 2 tygodnie.
Jeszcze jedno. Gdy podłączałem komputer pod diagnostykę, w sytuacji, gdy zapalała się tylko kontrolka ESP, wyskakiwał błąd "Uszkodzony czujnik zarzucania bocznego".Moja platynka!!
Komentarz
-
-
GUAPA, jeśli chodzi o czujniki przy kołach (nie jestem pewny czy o ten chodzi, nie bić jak nie to :roll: ), łatwo go uszkodzić przy montażu. Jeśli chodzi o sprawdzenie ich działania - VAG-COM, lewarek i kręcimy każdym kołem po kolei, patrzymy co się dzieje, czy prędkość spada łagodnie, czy przeskakuje. Czasami wystarczy poruszać czujnikiem i jest ok.
Komentarz
-
-
Czujnik ESP, to jest małe urządzenie w srebrnej obudowie z 4-ro pinowa wtyczką. Mój ma np. oznaczenie 1J0 907 652 A. Jest to 1 czujnik, który oczywiście współpracuje z ABS. Jeśli chodzi o czujniki ABS, masz rację, są przy kołach. Nad nimi też się zastanawiałem, czy może to, że któryś szwankuje, może powodować taki objaw, ale sądzę, że wówczas komp by to wykazał (że czujnik ABS jest uszkodzony).Moja platynka!!
Komentarz
-
-
witam
ja mam octavię L&K z 2001 roku i mam ASR a nie ESP, wczoraj wymieniałem czujnik ABS i system wrócił do sprawności, ABS działa przy gwałtownym hamowaniu na śniegu i ASR działa przy poślizgach, więc prponuje sprawdzić auto na śniegu jak się zachowuje. Jeżeli przy poślizgu zadziała ASR/ESP to kontrolka zacznie mrugać na konsoli.L&K
Komentarz
-
-
Zgadza sie. Kontrolka ESP to trójkącik w kółku. Jak był sprawny to mrugał w momencie poślizgu. Teraz pali się cały czas, czyli nie działa... i faktycznie nie działa. Wczoraj była gołoledź i pojechałem jak dłuuuuuuugi ;-)
[ Dodano: Pią 28 Sty, 11 13:36 ]
8) Rozumiem, że jak przy kreceniu kołem przeskakuje, to znaczy, że czujnik ABS jest uszkodozy?Moja platynka!!
Komentarz
-
-
Address 03: ABS Brakes
Controller: 1C0 907 379
Component: ESP 20 CAN V005
Coding: 00001
Shop #: WSC 20440
1 Fault Found:
00538 - Reference Voltage
57-10 - Electric Circuit Failure - Intermittent
Takie coś pokazał VAG! Czy może ktoś się wypowiedzieć gdzie leży problem?1,9 TDI (81 kW) L&K Silnik ASV
Komentarz
-
-
Wizyta w serwisie. Test układu elektrycznego - uszkodzony czujnik esp. PONOĆ wszystkie czujniki ABS oraz czujnik skrętu kierownicy sprawne.... jak mnie poinformowali: możemy sprawdzić Panu, czy czujnik esp jest dobrze zamontowany, ale to trwa 3h i kosztuje 300 zł (samo sprawdzenie!!!!) Jak może być źle zamontowany, jak tam jest tylko 1!!!!! wtyczka... ręce opadają. Nie wiem co robić...Moja platynka!!
Komentarz
-
-
Ja bym sprawdził sam wyłącznik/przycisk ESP i bezpiecznik.
lub osobiście stawiam na 6Q0945511 - włącznik świateł stopu około 40zł też maiłem u kolegi taki problem i był to banalny czujnik oczywiście jego też trzeba dobrze zamontować.
a był taki bład:
01425 - Yaw Rate Sensor (G202): Signal Wire
57-10 - Electric Circuit Failure - Intermittent[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
Komentarz