[O1] problem z ESP

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • WiktorBiernacki
    Classic
    • 2011
    • 32

    [O1] problem z ESP

    [quote="Enriquez"]kolego, tu masz wszsytko dokłądnie napisane:



    Dzieki kolego,ale sprawa taka ze mam obraz mapy w formacie cdr.i taraz jak go wypalic za pomoca cdrwin,bo jakos nie moge go zamontowac w tym cdrwinie.Czy ten spis nagrywarek tylko obsluguje cdrwin?
    TDI
  • Slawcio
    Classic
    • 2010
    • 11

    #2
    [O1] problem z ESP

    Posiadam Octavie 1 2000rok L&K 1,9 TDI silnik ASV. Auto posiada sterownik ESP firmy Bosch jednak ESP jako takie nie działa. Vag nie wykazuje żadnych błędów. Po przyciśnięciu przycisku ESP na konsoli środkowej zapala się na liczniku kontrolka, która gaśnie zaraz po puszczeniu tego przycisku.
    Czy któryś z forumowiczy spotkał się z podobnym problemem i czy zna rozwiązanie jak przywrócić sprawność temu systemowi.
    Z góry dzięki za pomoc
    1,9 TDI (81 kW) L&K Silnik ASV

    Komentarz

    • jacki64
      Drive
      • 2010
      • 82
      • Octavia I (1U2)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      Piszesz że ESP u ciebie nie działa. Tak Ci się wydaje czy poparte jest to testami? Przycisk na konsoli środkowej służy do "wyłączania" ESP, co sygnalizowane jest kontrolką na liczniku ( czyli wszystko jest OK) Działanie ESP możesz zaobserwować ruszając na śliskiej powierzchni lub wchodząc w zakręt na lodzie słychać wtedy jak by działał ABS. Gdy wyłączysz ESP przyciskiem łatwiej możesz "robić boki" na śniegu lub wyjechać z zaspy. Poczytaj http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...&highlight=esp

      Komentarz

      • rogoz
        Rider
        • 2006
        • 397

        #4
        Zamieszczone przez jacki64
        Działanie ESP możesz zaobserwować ruszając na śliskiej powierzchni
        W ten sposób można sprawdzić działanie ASR i EDS.

        Zamieszczone przez jacki64
        lub wchodząc w zakręt na lodzie słychać wtedy jak by działał ABS
        Tu powinno wkroczyć do akcji ESP

        Komentarz

        • Slawcio
          Classic
          • 2010
          • 11

          #5
          Na śliskiej nawierzchni koła kręcą się jak oszalałe. Nie słychać działania systemu ani tym bardziej nie widać (mówie o kontrolce na liczniku, która powinna świecić w trakcie działanie systemu). Poza tym po wciśnięciu przycisku ESP kontrolka powinna się zaświecić na liczniku i pozostać, dopiero po następnym wciśnięciu ESP powinna zgasnąć! U mnie świeci się tylko w momencie jak trzymam przycisk.
          1,9 TDI (81 kW) L&K Silnik ASV

          Komentarz

          • abstinent
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 4842
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Slawcio, no to coś masz nie tak :|
            po kodach masz esp?(1AT chyba)

            Komentarz

            • mulder
              Drive
              • 2010
              • 96

              #7
              abstinent, tak jak piszesz, znam auto i sterownik, VAG rozpoznaje jak z ESP, ale sam system nie działa...
              parę rzeczy widziałem ale takiego "ESP" jeszcze nie :roll:

              [ Dodano: Pon 03 Sty, 11 16:34 ]
              rogoz, masz rację, ale samo wciśnięcie przycisku ESP powoduje wyłączenie przez Ciebie wymienionych systemów oraz kontrolkę świecącą na stale na wskaźnikach... tutaj jak puścisz gaśnie :wink:
              usterka mocno nietypowa liczymy na wasze sugestie
              Черный Bymep

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Slawcio
                Na śliskiej nawierzchni koła kręcą się jak oszalałe
                Zamieszczone przez mulder
                wciśnięcie przycisku ESP powoduje wyłączenie przez Ciebie wymienionych systemów
                EDS sie nie wylacza nawet jak wylaczysz ESP wraz z asr, wiec jesli kola buksuja a nie slyschac przy tym charakterystycznego "terkotania" to znaczy ze eds tez moze byc nie sprawny, moze ma to jedna i ta sama przyczyne. ASR dziala?! jesli tak to nic zwiazanego z wylacznikiem, ESP i EDS maja cos wspolnego, oba dzialaja na zasadzie wykorzystania czujnikow abs i hamulcow, tu bym upatrywal przyczyn.

                Komentarz

                • GUAPA
                  Drive
                  • 2011
                  • 59

                  #9
                  Witam.
                  Ja również mam problem z ESP. Mam octavię 1.9TDI z napędem 4x4. W serwisie stwierdzono, że uszkodzony jest czujnik ESP/ABS. Objaw był taki, że najpierw po jakimś czasie jazdy zapalała się sama kontrolka ESP, później zapalała się razem z ABS. Oba systemy nie działają w momencie, gdy zapalają się kontrolki na kokpicie - co jest oczywiste. W serwisie oczywiście lakonicznie stwierdzono (po zczytaniu błędów), że uszkodzony jest czujnik ESP. Wymieniłem. Po 2 tyg zaczęło dziać się to samo. Podejrzewam, że może to być coś innego, co powoduje albo uszkodzenie czujnika, albo jego złą pracę. Macie w tej kwestii doświadczenie? Jakieś sugestie?
                  Pozdr
                  Moja platynka!!

                  Komentarz

                  • mulder
                    Drive
                    • 2010
                    • 96

                    #10
                    GUAPA, ten czujnik, który wymieniłeś to oryginał czy podróba?
                    Черный Bymep

                    Komentarz

                    • GUAPA
                      Drive
                      • 2011
                      • 59

                      #11
                      Oryginał, ale używany. Zorganizował go pracownik serwisu, w którym serwisuję auto. Przeszła mi przez myśl opcja, że może ten czujnik też jest walnięty, ale jakie jest prawdopodobieństwo? W dodatku działał poprawnie przez 2 tygodnie.

                      Jeszcze jedno. Gdy podłączałem komputer pod diagnostykę, w sytuacji, gdy zapalała się tylko kontrolka ESP, wyskakiwał błąd "Uszkodzony czujnik zarzucania bocznego".
                      Moja platynka!!

                      Komentarz

                      • krzysiek13
                        L&K
                        • 2010
                        • 1155

                        #12
                        GUAPA, jeśli chodzi o czujniki przy kołach (nie jestem pewny czy o ten chodzi, nie bić jak nie to :roll: ), łatwo go uszkodzić przy montażu. Jeśli chodzi o sprawdzenie ich działania - VAG-COM, lewarek i kręcimy każdym kołem po kolei, patrzymy co się dzieje, czy prędkość spada łagodnie, czy przeskakuje. Czasami wystarczy poruszać czujnikiem i jest ok.
                        Octavia

                        Komentarz

                        • GUAPA
                          Drive
                          • 2011
                          • 59

                          #13
                          Czujnik ESP, to jest małe urządzenie w srebrnej obudowie z 4-ro pinowa wtyczką. Mój ma np. oznaczenie 1J0 907 652 A. Jest to 1 czujnik, który oczywiście współpracuje z ABS. Jeśli chodzi o czujniki ABS, masz rację, są przy kołach. Nad nimi też się zastanawiałem, czy może to, że któryś szwankuje, może powodować taki objaw, ale sądzę, że wówczas komp by to wykazał (że czujnik ABS jest uszkodzony).
                          Moja platynka!!

                          Komentarz

                          • czesiu1929
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 142

                            #14
                            witam
                            ja mam octavię L&K z 2001 roku i mam ASR a nie ESP, wczoraj wymieniałem czujnik ABS i system wrócił do sprawności, ABS działa przy gwałtownym hamowaniu na śniegu i ASR działa przy poślizgach, więc prponuje sprawdzić auto na śniegu jak się zachowuje. Jeżeli przy poślizgu zadziała ASR/ESP to kontrolka zacznie mrugać na konsoli.
                            L&K

                            Komentarz

                            • krzysiek13
                              L&K
                              • 2010
                              • 1155

                              #15
                              Zamieszczone przez GUAPA
                              wówczas komp by to wykazał (że czujnik ABS jest uszkodzony).
                              Nie koniecznie sygnał może być, ale przekłamany. Warto sprawdzić - to nic nie kosztuje, tylko trochę czasu
                              Octavia

                              Komentarz

                              • GUAPA
                                Drive
                                • 2011
                                • 59

                                #16
                                Zgadza sie. Kontrolka ESP to trójkącik w kółku. Jak był sprawny to mrugał w momencie poślizgu. Teraz pali się cały czas, czyli nie działa... i faktycznie nie działa. Wczoraj była gołoledź i pojechałem jak dłuuuuuuugi ;-)

                                [ Dodano: Pią 28 Sty, 11 13:36 ]
                                8) Rozumiem, że jak przy kreceniu kołem przeskakuje, to znaczy, że czujnik ABS jest uszkodozy?
                                Moja platynka!!

                                Komentarz

                                • eX
                                  Elegance
                                  • 2006
                                  • 980

                                  #17
                                  u mnie podobny obiaw, wariowalo przednie prawe kolo, pozniej co jakis czas wlaczal sie symbol esp, az wreszcie zapalil sie na stale , diagnoza uszkodzony czujnik skretu kierownicy.

                                  Komentarz

                                  • GUAPA
                                    Drive
                                    • 2011
                                    • 59

                                    #18
                                    Pomogło?
                                    Moja platynka!!

                                    Komentarz

                                    • Slawcio
                                      Classic
                                      • 2010
                                      • 11

                                      #19
                                      Address 03: ABS Brakes
                                      Controller: 1C0 907 379
                                      Component: ESP 20 CAN V005
                                      Coding: 00001
                                      Shop #: WSC 20440
                                      1 Fault Found:
                                      00538 - Reference Voltage
                                      57-10 - Electric Circuit Failure - Intermittent

                                      Takie coś pokazał VAG! Czy może ktoś się wypowiedzieć gdzie leży problem?
                                      1,9 TDI (81 kW) L&K Silnik ASV

                                      Komentarz

                                      • GUAPA
                                        Drive
                                        • 2011
                                        • 59

                                        #20
                                        Wizyta w serwisie. Test układu elektrycznego - uszkodzony czujnik esp. PONOĆ wszystkie czujniki ABS oraz czujnik skrętu kierownicy sprawne.... jak mnie poinformowali: możemy sprawdzić Panu, czy czujnik esp jest dobrze zamontowany, ale to trwa 3h i kosztuje 300 zł (samo sprawdzenie!!!!) Jak może być źle zamontowany, jak tam jest tylko 1!!!!! wtyczka... ręce opadają. Nie wiem co robić...
                                        Moja platynka!!

                                        Komentarz

                                        • daneczek76
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 3642
                                          • Toyota

                                          #21
                                          Ja bym sprawdził sam wyłącznik/przycisk ESP i bezpiecznik.
                                          lub osobiście stawiam na 6Q0945511 - włącznik świateł stopu około 40zł też maiłem u kolegi taki problem i był to banalny czujnik oczywiście jego też trzeba dobrze zamontować.
                                          a był taki bład:
                                          01425 - Yaw Rate Sensor (G202): Signal Wire
                                          57-10 - Electric Circuit Failure - Intermittent
                                          [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                          Komentarz

                                          Pracuję...