skrzynia biegów automat

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • TomekP
    Classic
    • 2010
    • 7

    skrzynia biegów automat

    niestety panowie ale to tak samo jak z wytrzymaloscia baterii w telefonie komorkowym. Dane producenta sa na ogol z kosmosu. Ja wlasnie jedyne do czego ich uzywam to do porownan miedzy soba. Nie spotkalem sie z telefonem ktory w warunkach wrecz laboratoryjnych czyli, lezy plackiem, nie dotykany, doslownie na BTS-ie wytrzymal dane producenta.

    W testach spalania, jak juz koledzy wspomnieli nie brane sa pod uwage wiele czynnikow, dlatego ja te dane zawsze traktuej szacunkowo.

    Ja natomaist pisze tego posta w innym celu. Do niedawna mialem BXE teraz mam BLS, oba w DSG. ewidentnie BLS pali wiecej. stylu jazdy nie zmienilem, trasa ta sama (tez "laboratoryjna", autostrada stala predkosc 100km/h na odcinku 200 km)

    a w cennikach 1,9 105 koni to 1,9 i roznych danych na temat spalania nie bylo...

    I jescze jeden kwiatek. W obu maxidot zanizal srednia tak o 0,5 litra. (albo wala mnie w konia na mojej ulubionej stacji shell :wink: )
    Tomek P.
  • Rafi
    Classic
    • 2008
    • 15

    #2
    skrzynia biegów automat

    Mam mały dylemat
    Chodzi o wymianę oleju w skrzyni biegów, wymieniać czy nie wymieniać, bo słyszę różne poglądy, jedni mówią ze to układ zamknięty hermetycznie i jeśli wszystko jest ok to nie rozbierać ( mechanik polecany na tym forum ), z drugiej strony czytałem ostatnio w magazynie motoryzacyjnym ze należy wymieniać, bo olej się zużywa.
    miałem już dwa razy przypadek że po staniu w dużym w korku bieg się nie zmieniał, tak jakby cały czas był na 1, dopiero po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wracało do normy.
    Poradźcie na co mam robić jeśli wymieniać to jaki olej najlepszy ?
    dodam jeszcze ze mam przejechane 220 tys km
    Rafi

    Komentarz

    • 4x4BKF
      L&K
      • 2010
      • 1279

      #3
      Mistrzu, to wszystko zależy od tego co skrzynia przeszła.

      Ponad 200kkm to niewiele jak na skrzynię, ale tez nie wiadomo jak ona w wozie chodziła. Jeśli auto ciągało przyczepy i olej się grzał jak w smażalnicy frytek to trzeba mieniać.

      A jeśli lightowo jeżdżone to daj sobie spokój.



      I jedna ostatnia rada dla każdego użytkownika automatu. Podjeżdżasz na czerwone, zatrzymujesz wóz i wyrzucasz na luz "N". KONIECZNIE :!: :!: :!:

      Kiedy stoisz w korku, lub na światłach i trzymasz na D to olej w skrzyni ciągle chodzi w obiegu i grzeje się nie mając chłodzenia z przepływu powietrza, a skrzynia non stop "ciągnie". Ponadto cały czas naciskamy na hamulce, co po jakimś czasie może zaowocować rozszczelnieniem cylinderka.
      Pamiętaj, wyrzucasz na N przy każdym postoju.


      Wiem że mogą się zaraz krzyki podnieść, ale prawda jest tylko jedna "postój = N"

      A czy skrzynia jest hermetycznie zamknięta?? No nie za bardzo, bo w każdej jest odpowietrznik, więc z hermetyką ma niewiele wspólnego. Poza tym jest cześć mechaników, która się po prostu boi automatów. Ja powiem jedno. Jeszcze nie zaglądaj, ale nawet jak zajrzysz to bać się nie ma czego, bo to wszystko ludzie zrobili



      Pisałeś o tym że bieg Ci się nie zmieniał po staniu w dużym korku. Być może olej się własnie zagrzał jak ciągle było na D zamiast N, poszedł sygnał do czujnika ciśnienia o niskim ciśnieniu oleju (bo zagrzany olej w silniku czy skrzyni = niskie ciśnienie) i czujnik nie dawał impulsu do zmiany biegu no bo czym jak "nie widział oleju"
      Pozdrawiam.

      Jak pomogłem to wciśnij Taki przycisk pod moim postem
      4x4

      Komentarz

      • staszek413
        Classic
        • 2010
        • 12

        #4
        W skrzyni DSG wymiana oleju co 60 000km – jak w książce.
        chyba, że coś pomotałem.
        Staszek

        Komentarz

        • Rafi
          Classic
          • 2008
          • 15

          #5
          Z tym wrzucaniem na luz na czerwonym to wszyscy mówią żeby nie wrzucać na luz N tylko trzymać na D bo wtedy właśnie jest chłodzenie skrzyni,
          Rafi

          Komentarz

          • 4x4BKF
            L&K
            • 2010
            • 1279

            #6
            Zamieszczone przez Rafi
            Z tym wrzucaniem na luz na czerwonym to wszyscy mówią żeby nie wrzucać na luz N tylko trzymać na D bo wtedy właśnie jest chłodzenie skrzyni,
            tak tak, a dzieciom mówią żeby się nie bawiły zapałkami bo się w nocy zsikają

            Trzymaj jak chcesz

            Rafi, a może w tym korku to sobie tak tym trzymaniem na D schłodziłeś olej, że Ci od tego zwariowała :?: :?: :?:


            Ja w do skrzyń lałem Zazwyczaj Mobil ATF, taki czerwony olej do skrzyń i wspomagania.
            A kiedyś się wk...wiłem, bo nie miałem nic innego a musiałem wóz uruchomić, była już noc a wóz na drugi dzień miał chodzić i nalałem polskiego BOXOLU - tak tak, tego co w Jelczach, Fadromach i innych wozach w ukłądach kierowniczych chodził i skrzynia przelatała jeszcze 50000km bezawaryjnie i z tego co wiem i widzę dalej chodzi.

            [ Dodano: Wto 11 Sty, 11 16:43 ]
            Zamieszczone przez staszek413
            W skrzyni DSG wymiana oleju co 60 000km – jak w książce.
            chyba, że coś pomotałem.
            DSG to trochę inna skrzynia. Może nie automatyczna w klasycznym tego słowa znaczeniu, a raczej zautomatyzowana. A wymiana co 60000km - jak książka tak mówi, to chyba trzeba wymieniać. Żeby gwarancji nie stracić i mieć spokojne sumienie. A jak przelata 150kkm bez wymiany to też jej raczej nic nie będzie
            4x4

            Komentarz

            • Robercik
              Drive
              • 2008
              • 91
              • Octavia II (1Z3)
              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

              #7
              Powiem Tak tez mam auto z automatem i olej w skrzyni wymieniłem
              wchodzi 4 litry oleju + filtr i uszczelka miski olejowej cena za wszystko 150 zł + 80 zeta wymiana
              W książce serwisowej piszą że oleju się nie wymienia, ale skrzynia się zużywa pracując, w oleju sa drobne cząsteczki metalu oraz odrobiny z tarcz sprzegłowych
              tak czy siak ja wymieniłem i skrzynia jakby płynniej zmienia biegi
              mechnik powiedział że teraz co 50 tys km wymienić i że napewno wpływa to na wydłużenie zywotnośći skrzyni
              Jest O2Fl CFHC, Passat B6 1.9tdi BLS
              Była O2FL BXE, Audi A2 1.4TDI,
              Była O2 BXE
              Była O1 1.8T + automat

              Komentarz

              • Arti23
                Elegance
                S_OCP Member
                • 2005
                • 892
                • Superb II combi (3T5)
                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                #8
                Rafi, najlepiej zasięgnij opinii jakiegoś dobrego serwisu zajmującego się automatami.

                Automatyczne skrzynie to jakby nie było u nas marginalna sprawa a będzie tu tyle opini ilu użytkowników.
                Zaraz ktoś się znajdzie i napisze że Kujawskiego nalał i też jeździ :szeroki_usmiech tylko jak długo ? Później następny właściciel będzie klął że "automat to zło" bo się ciągle sypie.

                wymiana oleju to nie są jakieś straszne koszty w porównaniu z ewentualną późniejszą naprawą
                Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

                Komentarz

                • maroko2007
                  Drive
                  • 2010
                  • 68

                  #9
                  Zamieszczone przez Rafi
                  Z tym wrzucaniem na luz na czerwonym to wszyscy mówią żeby nie wrzucać Na luz N tylko trzymać na D bo wtedy właśnie jest chłodzenie skrzyni,
                  No wlasnie jak to jest z tym luzowaniem na światłach
                  Zamieszczone przez Arti23
                  najlepiej zasięgnij opinii jakiegoś dobrego serwisu zajmującego się automatami
                  Na forum jest dużo ludzi co ma dsg i pewnie wiedzą co i jak

                  Komentarz

                  • 4x4BKF
                    L&K
                    • 2010
                    • 1279

                    #10
                    Zamieszczone przez Arti23
                    Zaraz ktoś się znajdzie i napisze że Kujawskiego nalał i też jeździ :szeroki_usmiech tylko jak długo ? Później następny właściciel będzie klął że "automat to zło" bo się ciągle sypie.
                    Że niby kolega do mnie pije??
                    Oto czym jest BOXOL

                    więc nie mów że wynalazek nalałem.

                    [ Dodano: Sro 12 Sty, 11 07:08 ]
                    Zamieszczone przez Arti23
                    Automatyczne skrzynie to jakby nie było u nas marginalna sprawa
                    No, tak marginalna jak napęd 4x4.
                    4x4

                    Komentarz

                    • Rekin Chlebojad
                      Rider
                      • 2010
                      • 474

                      #11
                      Zamieszczone przez Arti23
                      najlepiej zasięgnij opinii jakiegoś dobrego serwisu zajmującego się automatami.
                      a jest wogole taki w Polsce?? bo jakos wierzyc mi sie nie chce. W rodzinie było juz z 5 automatow zaczynajac od Mercedesa (przejscowki Beczki lata 80') idac przez Toyote Yaris,Mercury Topaz,Jaguar s-type i konczac jak narazie na Mojej Skodzinie, i serwisu dobrego jak nie było tak nie ma. To że komus na 10 skrzyn udało sie 6 naprawic a 4 spartolic, nie oznacza ze jest dobry, to jest ryzyko w Polsce kupowac auto z Automatem uzywane, ja bym sie nie pisał za zadne pieniadze.
                      A z wrzucaniem N na "swiatłach" to nie jest dobry pomysł wg mnie, skrzynia nie lubi wajchowania, trzeba cierpliwie trzymac noge na pedale hamulca i tyle, no chyba że cos np: dziecko chce z tyłu w foteliku i żeby sie odwrocic no to ok, ale tak dla wygody wg mnie odpada bo nie jest to zdrowe.
                      [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                      Komentarz

                      • Arti23
                        Elegance
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 892
                        • Superb II combi (3T5)
                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                        #12
                        maroko2007, ale DSG to zupełnie inna bajka, tam wiadomo że co 60 kkm trzeba wymienić olej a kolega ma zwykłego automata
                        Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

                        Komentarz

                        • firmek
                          Rider
                          • 2008
                          • 477

                          #13
                          Nie sadze by wrzucanie N na postoju cos dawalo, wrecz przeciwnie. Wg instrukcji aut ktorymi jezdzilem bez wyjatku napisane bylo by nie zmieniac polozenia wajchy tylko trzymac hamulec. Takze za jak najbardziej normalne uwazal bym trzymanie na postoju na D, natomiast zmienianie biegow juz niekoniecznie. Z reszta po to ma sie automat by nie trzeba bylo wachlowac. Skrzynie sa na tyle inteligentne, ze rozumieja iz auto stoi i nic zlego im sie nie dzieje.
                          Co do wymiany oleju to odpowiednia informacja, tzn co ile i na jaki powinna byc w instrukcji.

                          Komentarz

                          • 4x4BKF
                            L&K
                            • 2010
                            • 1279

                            #14
                            Zamieszczone przez firmek
                            Nie sadze by wrzucanie N na postoju cos dawalo, wrecz przeciwnie. Wg instrukcji aut ktorymi jezdzilem bez wyjatku napisane bylo by nie zmieniac polozenia wajchy tylko trzymac hamulec. Takze za jak najbardziej normalne uwazal bym trzymanie na postoju na D, natomiast zmienianie biegow juz niekoniecznie. Z reszta po to ma sie automat by nie trzeba bylo wachlowac. Skrzynie sa na tyle inteligentne, ze rozumieja iz auto stoi i nic zlego im sie nie dzieje.
                            Co do wymiany oleju to odpowiednia informacja, tzn co ile i na jaki powinna byc w instrukcji.
                            Skoro skrzynie sa takie inteligentne, to ta inteligencja powinna im pozwolić zrozumieć fakt, ze my bardzo się smucimy że one się psują no i te skrzynie nie powinny się psuć


                            A jakim autami jeździłeś??
                            4x4

                            Komentarz

                            • Rafi
                              Classic
                              • 2008
                              • 15

                              #15
                              w tym problem ze instrukcja jest po niemiecku :cry:
                              ciekawy jestem co na to autoryzowany serwis?

                              co do stania na światłach to kiedyś wyrzucałem na N przynajmniej jak przewidywałem ze postoje dłużej ale po przeczytaniu mądrego artykułu w AutoSwiat iż po wciśnięciu hamulca automatycznie sie wysprzęgla, poza tym należy gasić silnik wyłącznie na P i nie jeździć na N. i to tyczyło sie wszystkich automatów.
                              W tym ze mądrym pisemku napisali też ze olej powinno sie wymieniać ( nie pamiętam juz dokładnie) ale chyba pierwsza wymiana koło 150 tys km natomiast następne chyba po 100 tys.
                              Rafi

                              Komentarz

                              • firmek
                                Rider
                                • 2008
                                • 477

                                #16
                                Zamieszczone przez 4x4BKF
                                Skoro skrzynie sa takie inteligentne, to ta inteligencja powinna im pozwolić zrozumieć fakt, ze my bardzo się smucimy że one się psują no i te skrzynie nie powinny się psuć

                                A jakim autami jeździłeś?
                                Z ta inteligencja chodzilo mi bardziej o to ze skrzynie sa tak projektowane by nie trzeba bylo zmieniac biegu na N podczas krotkiego postoju. Ogolnie N w aucie z automatem w codziennym uzytkowaniu nie ma za bardzo zastosowania: P jak parkujemy auto, D jak jedziemy, z N mozna by bylo zrezygonowac gdyby nie sytuacje jak np holowanie. Do tego jedna z fajniejszych rzeczy z jaka spotkalem sie w automacie to to ze auto nie cofa sie do tylu podczas ruszania pod wzniesienie. Puszczamy hamulec i jedziemy do przodu - o ile trzymamy na D. Jesli zrobimy tak na N to auto pojedzie do tylu.
                                Odnosnie aut to toyota, hyundai, ford, jeep, mitsubishi, kia, chrysler.
                                Nie lubie bardzo takiego porownania ale w stanach (nie chodzi mi o to ze tam jest super) gdzie skrzynia manualna jest czyms egzotycznym nie spotkalem sie z nikim kto by zmienial na N podczas postoju. Amerykanin ktory robil mi maly instruktaz jak sie jezdzi z automatem tez o zmianie na N nic nie wspominal.

                                Komentarz

                                • 4x4BKF
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1279

                                  #17
                                  Zamieszczone przez firmek
                                  Zamieszczone przez 4x4BKF
                                  Skoro skrzynie sa takie inteligentne, to ta inteligencja powinna im pozwolić zrozumieć fakt, ze my bardzo się smucimy że one się psują no i te skrzynie nie powinny się psuć

                                  A jakim autami jeździłeś?
                                  Z ta inteligencja chodzilo mi bardziej o to ze skrzynie sa tak projektowane by nie trzeba bylo zmieniac biegu na N podczas krotkiego postoju. Ogolnie N w aucie z automatem w codziennym uzytkowaniu nie ma za bardzo zastosowania: P jak parkujemy auto, D jak jedziemy, z N mozna by bylo zrezygonowac gdyby nie sytuacje jak np holowanie. Do tego jedna z fajniejszych rzeczy z jaka spotkalem sie w automacie to to ze auto nie cofa sie do tylu podczas ruszania pod wzniesienie. Puszczamy hamulec i jedziemy do przodu - o ile trzymamy na D. Jesli zrobimy tak na N to auto pojedzie do tylu.
                                  Odnosnie aut to toyota, hyundai, ford, jeep, mitsubishi, kia, chrysler.
                                  Nie lubie bardzo takiego porownania ale w stanach (nie chodzi mi o to ze tam jest super) gdzie skrzynia manualna jest czyms egzotycznym nie spotkalem sie z nikim kto by zmienial na N podczas postoju. Amerykanin ktory robil mi maly instruktaz jak sie jezdzi z automatem tez o zmianie na N nic nie wspominal.

                                  No wiem o co chodziło z tą inteligencją skrzyń, na taki mały żarcik sobie pozwoliłem.

                                  Co do krótkiego postoju to jak najbardziej się zgadzam, nie ma sensu wachlować lewarem, skoro za minutę zapali się zielone. No ale korek, czy jak nas dopiero co zapalone czerwone złapie na skrzyżowaniu i kombinowanym ustawieniu oświetlenia gdzie stoi się kilka dobrych minut.
                                  Ograniczone staczanie się w tył kiedy jest na DRIVE jest normalką, dla niektórych bardzo miłą i pomocną.

                                  Krótko mówiąc, wyraziłem swoje zdanie na temat techniki jazdy automatem. Kto chce niech wdraża, kto nie nie musi przecież oczywiście.

                                  Pozdrawiam i bezawaryjnej jazdy życzę.

                                  P.S. Ja tylko raz zajechałem automat. Mianowice jakieś półtora roku temu na serpentynie przy podjeździe do m. Krzyżówka na trasie Tarnów-Krynica chciałem pokazać kolesiowi w Subaru Impreza żeby nie kozakował, bo to że jadę Mercedesem w dieslu nie znaczy że ma mi jebaniec migać pół drogi światłami. Nie mógł mnie od Grybowa wyprzedzić, bo non stop coś jechało z przodu, a ja nie chciałem po tych dziurach jechać szybciej. Dojechaliśmy do serpentyn i zaczął się festiwal jazdy po górskich drogach. E klasa 320cdi pokazała na co ją stać, wtedy żeby zmiana biegów była szybsza i żeby wykorzystać max możliwości biegi zmieniałem ręcznie, miał jakieś 1,5 minuty spóźnienia, bo mniej wiecej tyle czekałem na niego na górze na skrzyżowaniu.
                                  No ale do rzeczy: ręczna zmiana biegów w sposób dosyć wyczynowy chyba nieco nadwyrężyła skrzynię, i ta w drodze powrotnej w Kielcach odmówiła współpracy w zakresie biegów wyżej niż 3. To wróciłem kilkadziesiąt km do domu tocząc się 80km/h.
                                  W domu wóz na kanał, skrzynie zamówiłem na allegro ale najpierw sprawdziłem jegomości, przysłali, wyjąłem starą, wrzuciłem nową, kasowanie błędów i skrzynia do tej pory śmiga.
                                  Stara jak otworzyłem, okazało się, że pękła uszczelka plastikowa i układ nie podawał ciśnienia do dalszej zmiany biegów. Uszczelka 17,50pln w serwisie na zamówienie, włożona, skrzynia złożona, zalana olejem i czeka sobie nie wiadomo na co.

                                  Ot i udowodnienie who's the best kosztowało mnie 3 koła. Niby mogłem od razu sprzedać moją, ale niech sobie leży w garażu.
                                  4x4

                                  Komentarz

                                  • darciowawa
                                    Drive
                                    • 2010
                                    • 60

                                    #18
                                    Robercik, Mam taką samą OI i jak trzymam na światłach na D silnik mi lekko szarpie.
                                    Jak wrzucę na N wszystko wraca do normy s spada zużycie paliwa z 1.3 na 0.8.
                                    mam przejechane 285 kkm i nie wiem czy był wymieniany olej.
                                    Darek

                                    Komentarz

                                    • Robercik
                                      Drive
                                      • 2008
                                      • 91
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                      #19
                                      U mnie to coś jakby przenosi lekko drgania na nadwozie, skrzynia jak jest na D to obciąża silnik dlatego takie spalane pokazuje, poduszki silnika są napięte stąd te drgania. Poza tym Ja mam Gaz
                                      Jeżeli u Ciebie jest to dosyć uciążliwe, proponuję sprawdzić przepływomierz, wyczyścić przepustnicę
                                      Jest O2Fl CFHC, Passat B6 1.9tdi BLS
                                      Była O2FL BXE, Audi A2 1.4TDI,
                                      Była O2 BXE
                                      Była O1 1.8T + automat

                                      Komentarz

                                      • dacz
                                        Classic
                                        • 2011
                                        • 1

                                        #20
                                        Czesc wam panowie, od ponad roku jestem szczesliwym posiadaczem octavki 1,8turbo 150km w larent&klement na AUTOMACIE. Własciwie to byłem bo od 2 dni moje autko siedzi w warsztacie w Krakowie AUTO-MAT SENTYRZ (może ktoś zna firmę). Podchodziłem do automatu tak jak niektórzy czyli że nie sie tam co zepsuć. Tyle słyszałem . ale nikt mi nie powiedział nic o wymianie oleju. wprawdzię nie przejechałem 60tys ale nie wiem jak go uzytkowali poprzedni własciciele pod katem automatu.
                                        Ale do rzeczy - wielka prośba do klubowiczów - walneła mi skrzynia na 1 biegu, na poczatku cos ocierało ale po przerzuceniu na wyzsze biegi wszystko było idealnie więc nie pojechałem od razu do warsztatu. aż w końcu coś dupneło i musiałem wezwać lawetę. Teraz zablokowało koła i obawiam sie że remont mnie rzuci kasowo na kolana. Poszukuję więc jakiejś uzywanej skrzyni 4 biegowej -może ktos z was wie gdzie tego szukać . Na motogratce nie widzę. Proszę o pomoc. pozdro
                                        cezar

                                        Komentarz

                                        Pracuję...