[O2] FL 1,8tsi Zerwana poduszka tylna+awaria skrzyni biegów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • denio03
    Classic
    • 2011
    • 12

    [O2] FL 1,8tsi Zerwana poduszka tylna+awaria skrzyni biegów

    Ja mam kartę stałego klienta w Arpolu i mam zniżkę na zakupy prawie na cały asortyment 15% cena za 5 litrów 151zł z groszami po rabacie, bez rabatu 175zł

    Zamawiając olej czekam na niego max jeden dzień taka jest u nich procedura ja zamawiam oni zgłaszają do centrali która się mieści w Toruniu i ich transportem dowożone jest towar do poszczególnych sklepów. ze sprzedającym rozmawiałem to mówi że mało tego schodzi dlatego że nie jest za bardzo znany ten olej.

    W piątek mija dwa tygodnie jak złożyłem reklamację mają do mnie dzwonić z LM

    Na bieżąco będę was informował.
    Octavia Collection
  • Kaziunciu
    Drive
    • 2010
    • 85

    #2
    [O2] FL 1,8tsi Zerwana poduszka tylna+awaria skrzyni biegów

    Octavia II FL 1.8TSI

    Oto co mnie spotkało.
    Zmieniając bieg z 2 na 3 poczułem opór na drążku zmiany biegów, nie chciała wejść 3, wysprzęgliłem jeszcze raz, 3 bieg wszedł dodałem gazu i nagle szarpnięcie samochodem takie jak bym w coś uderzył wszystko zaczyna grzechotać za samochodem siwy dym, opary unoszą sie spod maski udało mi sie dotoczyć do zatoczki.

    W serwisie, stwierdzono zerwanie tylnej poduszki silnika, skrzynia zakleszczyła sie na 3 biegu.
    Na szczęscie wszystko jest jak narazie robione w ramach gwarancji, wymieniaja cała skrzynie biegów.
    Jak na razie serwis nie jest wstanie określić co było przyczyną tego zdarzenia.
    Auto jest użytkowane spokojnie bez szaleństw.


    Co pod maską: silnik opadnięty, bardziej z prawej strony, powyrywane przewody chłodnicze i inne.
    Dodam że szarpnięcie było tak mocne że spadła rejestracja samochodu.

    Moje pytanie do obecnych tu co o tym myślicie Auto ma przejechane 2000km.

    Bo wg mnie wadliwa była skrzynia biegów która w jakiś sposób spowodowała szarpnięcie silnikiem do tego stopnia że poduszka sie zerwała.

    Komentarz

    • Cordi
      Drive
      • 2010
      • 92

      #3
      Z opisu wygląda na zablokowaną skrzynię biegów. Obudowa skrzyni cała, czy pęknięta lub dziurawa np. w okolicy mechanizmu różnicowego ? Jaką wersję wydarzeń podało ASO, bez przyczyny nie wymieniają kompletnej skrzyni ?

      Komentarz

      • Kaziunciu
        Drive
        • 2010
        • 85

        #4
        Wyrwalo mocowanie poduszki , uszkodzona zostala obudowa skrzyni biegow, serwis wymienia skrzynie na nową

        Komentarz

        • Jac_ek
          RS
          • 2009
          • 1733

          #5
          ostro :? , współczuje szczególnie że dopiero 2000km, chyba jednak jakaś wada fabryczna w skrzyni - pytanie tylko czy skrzynia to jedyne co należy wymienić.
          Silnik zgasł nagle czy pracował jeszcze - jeśli od razu zgasł to też i w nim mogły wystąpić duże przeciążenia
          - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

          Komentarz

          • Kaziunciu
            Drive
            • 2010
            • 85

            #6
            Zamieszczone przez Jac_ek
            ostro :? , współczuje szczególnie że dopiero 2000km, chyba jednak jakaś wada fabryczna w skrzyni - pytanie tylko czy skrzynia to jedyne co należy wymienić.
            Silnik zgasł nagle czy pracował jeszcze - jeśli od razu zgasł to też i w nim mogły wystąpić duże przeciążenia
            Silnik nie zgasl, potem udalo sie wrzucic luz i odpalal pracowal rowno, zaraz potem sie odlaczal doplyw paliwa bo plyn chlodzacy sie caly rozlal.

            Komentarz

            • loyd
              RS
              • 2010
              • 2342

              #7
              Lepiej teraz niż po gwarancji ....

              Komentarz

              • sew1981
                RS
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2009
                • 10917
                • Fiat

                #8
                Kaziunciu, współczucia...niech teraz pożadnie wszystko wymienią na nowe. Moim zdaniem poprostu trafiłeś na jakąś niedorobioną fabrycznie skrzynię. To wyjątek w OII raczej, skrzynie sypały się w OI 1.6 - o tym dużo na forum, ale to zupełnie inna bajka - wada fabryczna.

                Komentarz

                • firmek
                  Rider
                  • 2008
                  • 477

                  #9
                  Zamieszczone przez sew1981
                  To wyjątek w OII raczej, skrzynie sypały się w OI 1.6 - o tym dużo na forum, ale to zupełnie inna bajka - wada fabryczna
                  Koledze w OII tez wysypala sie skrzynia na gwarancji i tez przy smiesznym przebiegu. Nie wiem czy bylo to tak dramatyczne jak w przypadku Kaziuncia ale tez poszla podczas jazdy. W skrzyni wylecial ojej, nie dalo sie wrzocic biegu. Wymiana na gwarancji. Chociaz tam byl to 1.9TDI.
                  OI 1.6 rzeczywisicie mialy wade fabryczna i niestety nawet po jej usunieciu nawet do konca produkcji te skrzynie ciezko chodzily.

                  Komentarz

                  • Kaziunciu
                    Drive
                    • 2010
                    • 85

                    #10
                    Prawde mówiąc najbardziej sie obawiałem słów ze strony ASO: - Szkoda z winy użytkownika - ale na całe szczęści tak sie nie stało.

                    Chociaż decyzja o naprawie gwarancyjnej poszła ze SAP, ASO wykonało zdjęcia usterki i wysłało do SAP.

                    Czym rozbawił mnie serwisant to tekstem,...."Gdyby to był diesel to naprawa potrwała by góra półtorej tygodnia, a że ma pan benzyne trzba czekać na skrzynie sprowadzaną od producenta" Poprostu na magazynie nie ma skrzyń do silników benzynowych.

                    Komentarz

                    • piotrek_gdy
                      RS
                      • 2008
                      • 7723
                      • Volkswagen
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez Kaziunciu
                      decyzja o naprawie gwarancyjnej
                      masz tą decyzję?
                      co zostało uznane za przyczynę zdarzenia?
                      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                      Komentarz

                      • Kaziunciu
                        Drive
                        • 2010
                        • 85

                        #12
                        co zostało uznane za przyczynę zdarzenia?
                        Przyczyna zdarzenia: zerwanie poduszki tylnej silnika i tak mam napisane.

                        Problem w tym gdyby zerwała sie poduszka to było by to czuć najpierw na drążku a nie od razu totalny kataklizm, także chyba pierwsza była skrzynia potem szarpneło silnikiem i poduszka sie zerwała

                        Komentarz

                        • blind_walker
                          RS
                          • 2010
                          • 4533
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          Kaziunciu, Napisz do Mickula i zapytaj o odczucia. Też mu silnik opadł, o ile dobrze pamiętam to właśnie od strony skrzyni biegów. http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=asc&start=120
                          mkII 20VT (600h worked)
                          Roooooomster

                          Komentarz

                          • seba12a
                            Ambiente
                            • 2010
                            • 142

                            #14
                            Dobrze, że na gwarancji chociaż nie chciał bym naprawianej.
                            Zarabiam - podatek, lokata - podatek, kupuje auto -podatek, benzyna - 3zł podatku, sprzedaje samochód podatek. Ile % zostaje z moich pieniędzy ? 20% ?

                            Komentarz

                            • Kaziunciu
                              Drive
                              • 2010
                              • 85

                              #15
                              Też bym wolał aby nic sie nie działo, ale co zrobić czasem trafi sie wadliwy egzemplarz lub egzemplarz z wadliwymi częściami

                              Komentarz

                              • shado
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 5315
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                Pytanie ile rzeczy spowodowanych tą awarią wyjdzie po gwarancji.
                                BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                                SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                                Komentarz

                                • Przemm
                                  Classic
                                  • 2010
                                  • 35

                                  #17
                                  Zamieszczone przez shado
                                  Pytanie ile rzeczy spowodowanych tą awarią wyjdzie po gwarancji.
                                  Dlatego w takiej sytuacji, tj. poważnej usterki warto rozważyć, czy opłaca sie korzystac z gwarancji, czy tez moze lepiej reklamować wadę w oparciu o ustawe o sprzedazy konsumenckiej. To drugie rozwiązanie pozwala wybrać konsumentowi, czy decyduje sie na naprawe wadliwego wyrobu, czy na wymianę na nowy.
                                  Przy okazji, wg tej ustawy przyjmuje się, że wada, która ujawniła sie w ciagu pierwszych 6 miesiecy jest wadą fabryczną.
                                  Nie ma znaczenia, czy to jest zepsuta pralka, aparat fotograficzny, robot kuchenny czy samochód - prawo jest jednakowe.
                                  Zgłębiałem ten temat niedawno i wychodzi mi, że nie zawsze naprawa w oparciu o gwarancję jest korzystniejsza dla klienta/konsumenta. Trzeba w każdym przypadku rozważyć 'za" i "przeciw".
                                  W moim przypadku, który za jakiś czas zamierzam opisać, wystąpiłem z roszczeniem wymiany ale uzgodnilismy ze sprzedawcą (salon i serwis zarazem), że spróbują jeszcze raz usterke (niby drobna ale irytująca) usunąć a jeśli sie nie uda, to wymiana. Wyglada na to, że sie udało, co w tym konkretnym przypadku było mi na rekę gdyż wolałem jednak usunięcie usterki a nie wymiane samochodu.

                                  Komentarz

                                  • seba12a
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 142

                                    #18
                                    6 miechów jest na niezgodność umowy z towarem czy ile ? I na to bym sie powoływał w tym wypadku bo jak pozrywało weże z chłodnicy ... to nieźle tam musiało sie porobić.

                                    No ale cóż już wybrano gwarancję.
                                    Zarabiam - podatek, lokata - podatek, kupuje auto -podatek, benzyna - 3zł podatku, sprzedaje samochód podatek. Ile % zostaje z moich pieniędzy ? 20% ?

                                    Komentarz

                                    • Przemm
                                      Classic
                                      • 2010
                                      • 35

                                      #19
                                      Zamieszczone przez seba12a
                                      6 miechów jest na niezgodność umowy z towarem czy ile ? I na to bym sie powoływał w tym wypadku bo jak pozrywało weże z chłodnicy ... to nieźle tam musiało sie porobić.

                                      No ale cóż już wybrano gwarancję.
                                      Zdaje się, że 2 lata jest na to.
                                      Wada, która ujawniła sie w ciagu 6 miesięcy jest uwazana za wade fabryczną.
                                      W ustawie jest określone, w jakim czasie (chyba 2 miesiace-do sprawdzenia) trzeba zgłosić roszczenie.
                                      Oczywiście, w tym przypadku juz podjęto decyzje, że naprawa jest w ramach gwarancji, ale warto pamietać, że oprócz dobrowolnej, nieobowiazkowej gwarancji jest też ochrona z tytułu ustawy o sprzedaży konsumenckiej, gdyz może komuś innemu to się przyda.

                                      Komentarz

                                      • szkoda
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 22543

                                        #20
                                        Przemm, na tej zasadzie to każdorazowe zepsucie się samochodu i jego usterki w ciągu 6 miesięcy od zakupu skutkowałyby jego wymianą na nowy
                                        od razu coś tu śmierdzi
                                        tym bardziej, że usterka jest zwyczajnie naprawialna, nie jest to jakaś wada lakieru czy permanentnie powtarzające się "coś".
                                        jestem pewien, że nie ma szans, ale powodzenia.
                                        jestem też pewien, że ASO przywróci samochód do jego stanu z czasów świetności
                                        saport techniczny baj DGW
                                        była BKD+DSG '05 120kkm
                                        była BXE '08 190kkm
                                        no i nie ma :-)

                                        Komentarz

                                        • Przemm
                                          Classic
                                          • 2010
                                          • 35

                                          #21
                                          Zamieszczone przez szkoda
                                          Przemm, na tej zasadzie to każdorazowe zepsucie się samochodu i jego usterki w ciągu 6 miesięcy od zakupu skutkowałyby jego wymianą na nowy
                                          od razu coś tu śmierdzi
                                          tym bardziej, że usterka jest zwyczajnie naprawialna, nie jest to jakaś wada lakieru czy permanentnie powtarzające się "coś".
                                          jestem pewien, że nie ma szans, ale powodzenia.
                                          jestem też pewien, że ASO przywróci samochód do jego stanu z czasów świetności
                                          Nie zgdzam sie. Nic tu nie smierdzi, tak wynika z przepisów.
                                          Prawie kazda usterka jest naprawialna, sa proste i łatwe a są poważne, jak chocby opisywana w tym wątku.
                                          A w przypadku chocby takim jak ten klient wybiera czy korzysta z gwarancji, czy z reklamowania niezgodności towaru na mocy ustawy o sprzedazy konsumenckiej i w tym przypadku jego decyzja: naprawa czy wymiana. Przeciez w wielu przypadkach bardziej opłacalna jest naprawa i warto takie rozwiązanie wybrać.
                                          Zgadzam sie, że wymiana samochodu nie jest jedynym słusznym rozwiazaniem dla klienta, bo to jednak kłopotliwy proces ale w przypadku poważnych wad moze to być sensowne.
                                          Nikogo nie namawiam do korzystania z jego praw. Raczej było to przypomnienie, że oprócz gwarancji, która jest dobrą wolą producenta i jest realizowana wg jego zasad jest jeszcze ustawa, która konsumentom daje prawo reklamowania wad zakupionego towaru.
                                          O tym ostatnim w przypadku samochodu czasem sie zapomina, takie mam wrażenie.

                                          Komentarz

                                          • szkoda
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 22543

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Przemm
                                            Nic tu nie smierdzi, tak wynika z przepisów.
                                            śmierdzi wg. mnie o tyle, że ja po prostu nie wierzę, że taki samochód zostanie wymieniony na nowy, wiem, że to nie jest kwestia wiary, ale chętnie poznałbym kogoś kto takiej sztuki dokonał, jeśli kolega obierałby taką drogę to trzymam kciuki.
                                            saport techniczny baj DGW
                                            była BKD+DSG '05 120kkm
                                            była BXE '08 190kkm
                                            no i nie ma :-)

                                            Komentarz

                                            • seba12a
                                              Ambiente
                                              • 2010
                                              • 142

                                              #23
                                              Gwarancja 2 lata nie jest dobra wola producenta tylko ich obowiązkiem. Kolejne lata są dobrą wolą i na ich zasadach czyli tak na prawdę nie masz jej bo taki regulamin wymyślą, że się posrasz

                                              Kazdy produkt ma 2 lata jedynie frmy mają 12 miechów.
                                              Zarabiam - podatek, lokata - podatek, kupuje auto -podatek, benzyna - 3zł podatku, sprzedaje samochód podatek. Ile % zostaje z moich pieniędzy ? 20% ?

                                              Komentarz

                                              • Przemm
                                                Classic
                                                • 2010
                                                • 35

                                                #24
                                                Zamieszczone przez seba12a
                                                Gwarancja 2 lata nie jest dobra wola producenta tylko ich obowiązkiem.
                                                Jesteś pewnien, że gwarancja producenta jest obowiązkowa? Obowiązkowa jest na pewno odpowiedzialność sprzedawcy za wady.
                                                W każdym razie w przypadku gwarancji, to producent ustala jej zasady, zaś w przypadku odpowiedzialnosci z tytułu sprzedazy konsumenckiej jest to zapisane w ustawie.

                                                Komentarz

                                                • shado
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 5315
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  #25
                                                  seba12a, chyba żartujesz.
                                                  Gwarancja jest dobrą wolą producenta i np dla playstation3 wynosi 12msc. Obowiązkiem jest niezgodność towaru z umową i jest to obowiązek sprzedawcy, a nie producenta.
                                                  BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                                                  SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...