Witam, w mojej Octavii od jakiegoś czasu czasami irytują mnie szumy dochodzące z bębnów podczas hamowania, zwłaszcza po nocnym postoju. Na przeglądzie w ASO przeczyścili szczęki z syfu i na jakiś czas pomogło. Do serwisu zostało mi 5000 km, a nie wiem czy zlecić wymianę czy po prostu ten typ tak ma. Ile ewentualnie mogą kosztować dobre i sprawdzone szczęki?
W takich warunkach pogodowych dostaje sie woda do bębnów, które rdzewieją i to jest przyczyna tego szumu. Po kilku hamowaniach szum znika, prawda? Przyzwyczaj się bo tak już zostanie :P W lecie ten problem zniknie 8)
Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać... TomTom VIA125 na pokładzie
W takich warunkach pogodowych dostaje sie woda do bębnów, które rdzewieją i to jest przyczyna tego szumu. Po kilku hamowaniach szum znika, prawda? Przyzwyczaj się bo tak już zostanie :P W lecie ten problem zniknie 8)
chyba z przykrością muszę to potwierdzić, też mnie to irytuje. Zawsze na początku trzeba mocniej depnąć hamulec kilka razy i robi się ciszej. Nieraz na chwilę podczas jazdy zaciągam ręczny i pomaga.
Mnie w ASO powiedzieli, żebym kilka razy rozpędził się do 150 i depnął hamulec aż do zatrzymania. Zrobiłem tak ze trzy razy w odstępach i faktycznie - pomogło na jakiś czas.
mi też trzeszczy niemiłosiernie te kilka pierwszych hamowań z rana a nie narzekam
Autko stoi pod chmurką ;p
Szczęki mają 40 k km od wymiany, jeden cylinderek też 40k km od wymiany, drugi ok 15k jak wymieniony, bębny zostały te same - były oki.
Nie czuje potrzeby swapa na tarcze ;p
Była O1 kombi ALH++ 150/340
Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200
Niechcę zakładać nowego tematu, ale mógłby ktoś w skrócie napisać jak wygląda swap na tarcze? z propnozowanymi kosztami? przyznam że wożę się z tą myślą, bo jednak skuteczność hamowania lepsza na tarczowych niż bębnowych.
kupujesz kompletna belke tył z tarczami i zaciskami. Wykrecasz stara i montujesz nową. Nowe wężyki od płynu hamulcowego i cos tam jeszcze . Cena jak pisałem od 500-1000zł mozna taniej jak sie uda.
Zarabiam - podatek, lokata - podatek, kupuje auto -podatek, benzyna - 3zł podatku, sprzedaje samochód podatek. Ile % zostaje z moich pieniędzy ? 20% ?
Miałem to samo, problem wynikał z tego że bębny posiadały dość spore ranty i zatrzymywały resztki sproszkowanej okładzin. Zdarłem ranty szlifierką oraz przeczyściłem z proszku i problem znikną (Można oczywiście pokusić się o wymianę bębnów).
U mnie to samo, do tego mam zwyczaj zaciagania recznego co objawia sie pulsujacym szumem, co gorsza jesli pierwsze hamowanie jest lekkie to czuc jak tyl hamuje pulsacyjnie :/ . Najgorzej bylo gdy przez kilka dni ostro padal snieg przez co hamowanie odbywalo sie bardzo delikatnie.
Kilka hamowan lub wiosna i problem znika.
Komentarz