[O2] silniczek klimy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ćwirgol
    Classic
    • 2011
    • 17

    [O2] silniczek klimy

    Witam wszystkich jestem posiadaczem octavi II 1,6 mpi Ambiante r 2005 od czterech lat octavia garażuje w okolicach Oświęcimia
  • ganzal
    Drive
    • 2010
    • 99

    #2
    [O2] silniczek klimy

    Od jakiegos czasu sparadycznie sluyszalem jakies dziwne mozna b powiedziec bulgotanie z klimy. W koncu sie sprezylem i podpialem VCDS-a i probelem jest jeden z silniczkow blad to:

    1 Fault Found:
    00710 - Defroster Flap Positioning Motor (V107)
    000 - - - Intermittent

    Zalaczylem etke znalazlem dziada ale po rysunkach nie wiem za bardzo gdzie go szukac.
    Wie ktos moze jak do niego sie dobrac?

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      Bulgotanie nie jest związane z błędem tego silniczka a oznacza najczęściej zbyt małą ilość czynnika chłodzącego w układzie.
      Ten silniczek steruje klapką odmrażania przedniej szyby. Żeby się do niego dostać musisz zdjąć dolną część deski rozdzielczej ( tą nad nogami kierowcy ). Po prawej stronie pedału gazu, trochę wyżej masz moduł CAN Gateway, trzeba go wymontować ( będzie więcej miejsca ). Teraz jak zobaczysz na obudowę klimatyzacji to idąc od dołu do góry masz najpierw po lewej stronie silniczek V158 ( temperatura od strony kierowcy ), po prawej zespół nagrzewnicy elektrycznej, potem po lewej wyżej silniczek V107 i wyżej po prawej silniczek V70.

      Jak go wyjmiesz, to musisz go rozłożyć, wyczyścić styki suwaka i ścieżkę potencjometru, dać trochę smaru na zębatkę ślimaka potem złożyć w odwrotnej kolejności i powinno być OK.

      Co do bulgotania to trzeba sprawdzić ciśnienie czynnika przy pracującej klimie i będzie mniej więcej wiadomo jak jest z czynnikiem...
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • ganzal
        Drive
        • 2010
        • 99

        #4
        hmm cisnienie to juz sprawdze na wiosne. Myslalem ze to jest przyczyna. A jesli chodzi o ten silniczek to szczerze mowiac nie odczulem zadnych zmian przez ostatnie pare tygodni miesiac temu podpinalem pod vcds i nic nie mialem teraz ten blad. Hmm wykasowalem go i wrocil od razu pozniej skasowalem jeszcze raz zgasilem samochod przejachalem sie troche i nic. Mozliwe ze cos tam z nim zaczyna sie dziac?

        Komentarz

        • kowal 2002
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 5161

          #5
          ganzal, tak. Błąd jest sporadyczny więc na razie to tylko są pewnie chwilowe przerwy w obwodzie pomiarowym ( na potencjometrze ). Może się okazać, że będziesz tak jeździł jeszcze długo i nic nie odczujesz. Ale jak zacznie się problem z nawiewem na szybę to wiesz gdzie będziesz musiał najpierw szukać...
          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz

          • ganzal
            Drive
            • 2010
            • 99

            #6
            Dzieki za porade jakby co to bede wiedzial gdzie zajrzec poki co jest za zimno zeby grzebac. A jesli chodzi o bulgotanie to niezaleznei czy klima jest wlaczona czy jest w trybie econ bedzie slyszalne tak?

            Komentarz

            • ZYBI68
              Rider
              S_OCP Member
              • 2006
              • 697
              • Octavia II (1Z3)
              • BKD 2.0 TDI 140 KM

              #7
              Zamieszczone przez ganzal
              A jesli chodzi o bulgotanie to niezaleznei czy klima jest wlaczona czy jest w trybie econ bedzie slyszalne tak?
              Też miałem bulgotanie ale jak koledzy wyżej napisali mało czynnika. Co do włączonego econ to nie powinno być bulgotania bynajmniej tak było w moim przypadku.
              Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

              Komentarz

              Pracuję...