[O1] Xenony w O I brak poziommowania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rafamicha
    Classic
    • 2010
    • 19

    [O1] Xenony w O I brak poziommowania

    MODEL: Octavia I HB 2006

    SILNIK: 1.9 AXR wykres

    UKŁAD DOLOTOWY: seria

    UKŁAD WYDECHOWY: seria

    ELEKTRONIKA: Johnny II

    UKŁAD NAPĘDOWY: skrzynia manual 5tka

    ZAWIESZENIE: KYB Excel-G

    UKŁAD HAMULCOWY: klocki ATE

    BODY-KIT: przyciemniony tył

    ŚRODEK: uchwyt na kubki, podłokietnik

    CAR-AUDIO: zwykłe audio

    PLANY większe turbo i chłodzenie
  • czesiu1929
    Ambiente
    • 2009
    • 142

    #2
    [O1] Xenony w O I brak poziommowania

    witam koledzy
    mam problem z poziomowaniem ksenonów,a mianowicie poczytałem na forum i wymieniłem silniczki w ksenonach, kupiłem używki niby dobre i dalej nie działa. Jak sprawdzić czy silniczki są dobre, a jeżeli są dobre to co może być przyczyną że nie działa regulacja. U mnie jest ręczna regulacja poziomowania, czy może być wadliwe te pokrętło od regulacji, czy też problem może być w samej lampie?
    L&K

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      są jeszcze regulatory poziomu przy zawieszeniu- sprawdzałeś? błędy?
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • kowal 2002
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 5161

        #4
        Re: Xenony w O I brak poziommowania

        Zamieszczone przez czesiu1929
        ... U mnie jest ręczna regulacja poziomowania, czy może być wadliwe te pokrętło od regulacji, czy też problem może być w samej lampie?
        Ręczna regulacja przy ori ksenonach? Było kiedykolwiek coś takiego fabrycznie?

        Jesteś pierwszym właścicielem auta? Bo mam wrażenie, że tu jakaś przekładka lamp była grana? A silniczki jakie kupowałeś ( daj jakiś przykład podobnych z allegro ) będzie łatwiej coś zdiagnozować.

        BTW. Ta regulacja wcześniej działała u Ciebie?
        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

        Komentarz

        • czesiu1929
          Ambiente
          • 2009
          • 142

          #5
          jak kupiłem auto to już nie działało poziomowanie, nie wiem gdzie szukać tych regulatorów ale chyba ich nie ma skoro jest ręczne ustawienie. Lampy są oryginalne, auto ma fabryczne spryskiwacze lamp ale nie dam sobie ręki uciąć że xenony były od początku skoro fabrycznie powinny mieć auto poziomowanie
          tu jest link do silniczków, są one oryginalnie montowane w xenonach


          czy jest jakiś sposób zrobienia regulacji ręcznej czy muszę kombinować z regulatorami?
          zakup regulatorów jest opcją kosztowniejszą i nie wiem gdzie powinny być umiejscowione, a także trzeba by jakąś wiązkę kabli kupić
          L&K

          Komentarz

          • oizo
            Rider
            • 2010
            • 394
            • Octavia I combi (1U5)
            • AZJ 2.0 MPI 115 KM

            #6
            jak przekręcasz kluczyk jeden raz zapalają sie kontrolki i wtedy xenon sie poziomuje.
            zrob tak wieczorem tylko najpierw włacz swiatła a potem przekrec raz kluczyk zobaczysz jak linia swiatła idzie do gory i na dól i zatrzymuje sie po wypoziomowaniu. najlepiej przy jakiejs scianie to zrobic. pewnie masz kombinowane swiatla bo zawsze poziomowanie jest automatyczne w xenonie
            Moja furka
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29517

            Komentarz

            • czesiu1929
              Ambiente
              • 2009
              • 142

              #7
              sprawdziłem i nic, kompletne zero nic się nie rusza, w lewej lampie są dwa gniazda i te drugie 4 pinowe do auto-poziomowania jest nie podłączone więc lampy chyba były kombinowane, nigdzie za lampa nie znalazłem wolnej wtyczki 4 pinowej więc po prostu auto nie miało tego, więc jak to przerobić aby była ta ręczna regulacja????
              L&K

              Komentarz

              • kowal 2002
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 5161

                #8
                czesiu1929, musisz zamiast tych silniczków od ksenonów kupić silniczki od zwykłych lamp halogenowych, trochę przerobić trzpień, podłączyć odpowiednio przewody i powinno działać. Nie wiem tylko jak jest z miejscem w lampie w OI, bo te zwykłe silniczki są trochę większe ( bardziej prostokątne ) ale myślę, że powinny się zmieścić ( w OII wchodzą ).
                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                Komentarz

                • czesiu1929
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 142

                  #9
                  a gdzie powinny być umieszczone te czujniki poziomowania? tak myślę czy warto się w to bawić, w sumie trzeba zamontować 2 czujniki i podpiąć kabel pod lampę. Co robić??? Z tym kablami od silników ze zwykłych lamp chodzi o podłączenie w odpowiedniej kolejności, zasilanie w ksenonach na silniczki wychodzi z przetwornicy i czy w tym nie ma problemu z podłączeniem tego zwykłego silniczka?
                  L&K

                  Komentarz

                  • kowal 2002
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 5161

                    #10
                    czesiu1929, jeśli ori były lampy zwykłe to znaczy, że sterowanie dla zwykłych silniczków powinno być oryginalnie podciągnięte do wtyczek lamp. Nie znam dobrze OI więc nie wiem czy wtyczki do zwykłych i do ksenonów są różne ( coś mi się kojarzy, że tak ale to trzeba by poszukać na forum ). Jeśli są różne to ten kto podpinał ksenony musiał albo dorobić przejściówkę, albo coś porzeźbić w samych wtyczkach ( jakaś przekładka itp ). W zależności co masz u siebie tak będziesz musiał zadziałać. Ogólnie w zwykłej instalacji do ręcznej regulacji masz 3 przewody: zasilanie, masa i napięcie zależne od położenia potencjometru w kabinie. Te trzy przewody trzeba znaleźć we wtyczce reflektora (od strony instalacji samochodu ) i przepiąć je bezpośrednio na dołożony wcześniej silniczek ze zwykłych lamp. Tego silniczka nie można podłączać to sterownika w ksenonie, bo coś się uszkodzi ( albo silniczek, albo sterownik ).
                    Jeśli miałbyś pewność, że masz sprawny sterownik poziomowania ( ten przy lampie ) to na twoim miejscu pokusiłbym się o założenie tych dwóch czujników przy wahaczach ( przód/tył ) i miał wtedy w pełni funkcjonalną instalację ksenonową.
                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                    Komentarz

                    • czesiu1929
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 142

                      #11
                      Zamieszczone przez kowal 2002
                      czesiu1929, jeśli ori były lampy zwykłe to znaczy, że sterowanie dla zwykłych silniczków powinno być oryginalnie podciągnięte do wtyczek lamp. Nie znam dobrze OI więc nie wiem czy wtyczki do zwykłych i do ksenonów są różne ( coś mi się kojarzy, że tak ale to trzeba by poszukać na forum ). Jeśli są różne to ten kto podpinał ksenony musiał albo dorobić przejściówkę, albo coś porzeźbić w samych wtyczkach ( jakaś przekładka itp ). W zależności co masz u siebie tak będziesz musiał zadziałać. Ogólnie w zwykłej instalacji do ręcznej regulacji masz 3 przewody: zasilanie, masa i napięcie zależne od położenia potencjometru w kabinie. Te trzy przewody trzeba znaleźć we wtyczce reflektora (od strony instalacji samochodu ) i przepiąć je bezpośrednio na dołożony wcześniej silniczek ze zwykłych lamp. Tego silniczka nie można podłączać to sterownika w ksenonie, bo coś się uszkodzi ( albo silniczek, albo sterownik ).
                      Jeśli miałbyś pewność, że masz sprawny sterownik poziomowania ( ten przy lampie ) to na twoim miejscu pokusiłbym się o założenie tych dwóch czujników przy wahaczach ( przód/tył ) i miał wtedy w pełni funkcjonalną instalację ksenonową.

                      wtyczki różnią się od tych w zwykłych lampach, co do sterownika poziomowania nie mam 100% pewności czy jest sprawny i wtyczki nie wyglądają na przekładane, ale przyznam się szczerze że korci mnie założenie tych czujników, zawsze to pewniejsze niż jakieś przeróbki. To jest moja pierwsza skoda i kurcze nie wiedziałem co sprawdzać przy zakupie auta, może gość który mi je sprzedał wymontował, już sam nie wiem co mam myśleć, staram się usprawnić auto na 100%. Potrzebowałbym te dwa czujniki, wiązkę do podłączenia i jakiś schemat-zdjęcie gdzie trzeba te czujniki zamontować.
                      L&K

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez czesiu1929
                        a gdzie powinny być umieszczone te czujniki poziomowania?
                        Zamieszczone przez robekcool
                        są jeszcze regulatory poziomu przy zawieszeniu- sprawdzałeś?
                        jak pisze Robek, z tego co facet mi mowil na przegladzie jest do gdzies w tylnej czesci samochodu, ale tylko powtarzam.
                        Jesli masz reczna regulacje to znaczy ze ksenony sa dolozone i komus pewnie sie nie chcialo bawic w samopoziomowanie itd. bo nigdy sie nie spotkalem zeby byly recznie ustawiane, pewnie masz wyregulowane na stale srubami przy lampie.

                        Komentarz

                        • czesiu1929
                          Ambiente
                          • 2009
                          • 142

                          #13
                          właśnie wyjąłem lewą lampę i zauważyłem że do kostki wchodzi 6 przewodów a 2 są zaślepione więc na pewno była przeróbka
                          Czy ktoś mógłby podpowiedzieć jak przerobić to na ręczna regulację? silniczki zwykłe kupić to już wiem ale pod które kable podłączyć tego nie wiem. Przydałby się jakiś schemacik, opis lub zdjęcie

                          [ Dodano: Wto 01 Lut, 11 13:35 ]
                          teraz jestem na 100% pewien że moje xenony są dokładane, ja mam instalację lamp 8 żyłową a ori xenony mają 12 żyłową. Znalazłem tyko opis co jest zasilane bez opisu kabli

                          Wtyczka lub gniazdo dla lamp zwykłych:
                          1. - Pozycyjne +
                          2. - Długie +
                          3. - Przeciwmgielne +
                          4. - Masa - dla powyższych świateł
                          5. - Mijania +
                          6. - Majania -
                          7. - Sterowanie pochyleniem + zmieniający się
                          8. - Sterowanie pochyleniem + na stałe

                          Wtyczka lub gniazdo dla lamp xenonowych
                          Wtyczka ta ma 4 duże łączówki i 8 małych.

                          1. - Plus z bezpiecznika S2 - Plus gdy jest zapłon
                          2. - Przewód diagnostyczny K - podłaczany do wtyku dniagnostycznego pin 7
                          3. - Pozycyjne +
                          4. - Przeciwngielne +
                          5. - Długie +
                          6. - Mijania +
                          7. - Masa - pozycji, przeciwmgielnych i długich
                          8. - Masa - mijania xenonów
                          9. - Sygnał Gala - prędkośc pojazdu - np z pin 1 od wtyczki radia
                          10. - puste
                          11. - Pin 21 zielonej wtyczki deski - sygnalizacja uszkodzenia reflektorów (tylko żarówek xenon)
                          12. - pomiędzy lampami komunikacja do sterowania pochyleniem, oraz uszkodzeniami

                          jak pisałem wcześniej 2 kable są zaślepione więc myślę że są one od poziomowania ręcznego w zwykłych lampach.

                          Teraz kwestia doboru silniczka bo mamy 2 rodzaje w zwykłych lampach, jakie kupić??
                          na allegro są takie:



                          i takie



                          Jak mam dorobić/przerobić główkę w tym zwykłym silniczku ? czy ona jest za duża i za długa??

                          Z podłączeniem chyba już nie będę miał problemu jeżeli te 2 kable zaślepione są od poziomowania ręcznego.
                          L&K

                          Komentarz

                          • Przemek345
                            Rider
                            • 2008
                            • 314

                            #14
                            Na allegro jest komplet samopoziomowania http://allegro.pl/uklad-samopoziomow...440239347.html

                            Jeśli jednak wolisz ręczne ustawianie to potrzebujesz silniczków z pierwszej aukcji. Nie trzeba koniecznie przerabiać trzpienia wystarczy tylko lekko obudowę lampy podciąć i silniczek bez problemu wchodzi. Tylko po takiej operacji musisz koniecznie ustawić gdzieś lampy.
                            Octa

                            Komentarz

                            • kowal 2002
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 5161

                              #15
                              Ja w OII zrobiłem to tak:



                              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                              Komentarz

                              • czesiu1929
                                Ambiente
                                • 2009
                                • 142

                                #16
                                no będę musiał zrezygnować z samo poziomowania ponieważ musiałbym mieć instalacje 12 żyłową wymaganą do ksenonów a ja mam przeróbkę z 8 żyłowej gdzie jest wykorzystane tylko 6 żył więc może być ryzyko że nie zadziała samo poziomowanie, dla tego myślę o przeróbce z tych silniczków, ktoś może powiedzieć w tych silniczkach po kolei jak mają być podłączone napięcia i masa?
                                L&K

                                Komentarz

                                • looker
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 1886
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                  #17
                                  Sorry za odgrzanie starocia ale mam podobna sytuacje: lampy już czekają w garażu, spryski też a ja czytam o tym co trzeba przerobić i co gdzie podłączyć aby cieszyć się dobrym oświetleniem.
                                  Przyjmuje wariant bez samopoziomowania z całą świadomością tego, że nie jest to do końca legal... Trudno.
                                  Może mi ktoś w prosty sposób wyjaśnić co muszę zrobić/kupić/przerobić w mojej sytuacji ? Pacjent to OI FL na zwykłych H4.
                                  OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                  SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                  Komentarz

                                  • str33t
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 625

                                    #19
                                    looker, możesz kupić przejściówkę, którą polecił Ci kolega skalar, z tym że i tak trzeba będzie ją troszkę przerobić, żeby działało zwykłe poziomowanie (po samym podłączeniu wtyczki ksenon będzie świecił, ale poziomowania wcale nie będzie).

                                    Możesz także przełożyć całą elektrykę lamp zwykłych do ksenonowych.

                                    Możesz też skombinować skąś samą wtyczkę do zwykłych lamp i przelutowac piny.

                                    Skorzystam już z wiedzy, kótra jest na forum. Przy wtyczkach w lampach masz ponumerowane piny. Czytaj i przerabiaj :wink:

                                    Zamieszczone przez yoschua
                                    No rysunek niezły, ale wole cyferki - na każdej wtyczce są nr pinów i tak.

                                    Wtyczka lub gniazdo dla lamp zwykłych:
                                    1. - Pozycyjne +
                                    2. - Długie +
                                    3. - Przeciwmgielne +
                                    4. - Masa - dla powyższych świateł
                                    5. - Mijania +
                                    6. - Majania -
                                    7. - Sterowanie pochyleniem + zmieniający się
                                    8. - Sterowanie pochyleniem + na stałe

                                    Wtyczka lub gniazdo dla lamp xenonowych
                                    Wtyczka ta ma 4 duże łączówki i 8 małych.

                                    1. - Plus z bezpiecznika S2 - Plus gdy jest zapłon
                                    2. - Przewód diagnostyczny K - podłaczany do wtyku dniagnostycznego pin 7
                                    3. - Pozycyjne +
                                    4. - Przeciwngielne +
                                    5. - Długie +
                                    6. - Mijania +
                                    7. - Masa - pozycji, przeciwmgielnych i długich
                                    8. - Masa - mijania xenonów
                                    9. - Sygnał Gala - prędkośc pojazdu - np z pin 1 od wtyczki radia
                                    10. - puste
                                    11. - Pin 21 zielonej wtyczki deski - sygnalizacja uszkodzenia reflektorów (tylko żarówek xenon)
                                    12. - pomiędzy lampami komunikacja do sterowania pochyleniem, oraz uszkodzeniami

                                    Dodatkowo na lampie lewej mamy gniazdo 4 pinowe - jest ono do podłaczenia do niego dwu czujników położenia - lewego przodu i lewego tyłu.
                                    1. - Zasilanie czujników
                                    2. - Czujnik pochylenia - tył
                                    3. - Czujnik pocylenia - przód
                                    4. - Masa czujników

                                    Lampa lewa po prawidłowym podłaczeniu jest widziana przez VAGa jako adress 29, a prawa 39.

                                    Info powyższe jest zrobione na podstawie mojej działającej instalacji elektrycznej, zakupionego zestawu z linku jak powyżej.

                                    pozdrawiam
                                    Bartek

                                    Pamiętaj, że jeżeli chcesz mieć manualne poziomowanie, to musisz użyć silniczka od manualnego poziomowania (ze zwykłych lamp) :wink:

                                    Komentarz

                                    • looker
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 1886
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                      #20
                                      Skoro przejściówki też wymagają dłubania w kablach to je odpuszczam.
                                      Mam ksenony z ori wtyczkami. Lampy H4 chciałbym pozostawić w miarę w całości do ew. powrotu do serii lub odsprzedaży. Rozumiem, że w tym przypadku powinienem jakoś spiąć instalację auta z wtyczkami ksenonów oraz dokupić dodatkowe silniczki do zwykłych lamp żeby je wsadzić do ksenonów ?
                                      A co z tym przekaźnikiem, który umożliwia bezproblemowe włączanie świateł drogowych bez gaśnięcia ksenonu ? Duża to rzeźba ?
                                      OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                      SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                      Komentarz

                                      • str33t
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 625

                                        #21
                                        looker, skoro H4 zostawiasz tak, jak są, to potrzebujesz dwóch wtyczek 6-cio pionowych, dwóch silniczków regulacji ręcznej (identyczne, jakie masz w H4).

                                        Warto najpierw podłączyć ksenon i zobaczyć czy gaśnie? W niektórych Octach (chyba od 2003) nic nie trzeba rzeźbić. Jeżeli będzie gasł to odkręcasz dolną obudowę od kolumny kierownicy i mostkujesz dwa kable od manetki kierunków (pin 7 i 8)

                                        Można jeszcze zrobić coś przy bezpiecznikach, ale gdzieś mi się zapodział ten temat na forum...:/

                                        Komentarz

                                        • skalar
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 575

                                          #22
                                          ja przejscówek wcale nie przerabiałem.tylko mostkowanie w kierownicy kabelków,żeby mijania nie gasły jak drogowe włączam.

                                          Komentarz

                                          • looker
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 1886
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                            #23
                                            Mówicie, że tylko mostkowanie wystarczy ? To by była dobra wiadomość. Aha - moja OI jest z 2005 roku...
                                            Się sprawdzi niedługo co i jak. Dzięki za wszelkie porady.
                                            OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                            SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                            Komentarz

                                            • str33t
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 625

                                              #24
                                              Zamieszczone przez skalar
                                              ja przejscówek wcale nie przerabiałem.
                                              A działa Ci ręczne poziomowanie? Jeżeli tak to może jakieś nowsze te przejściówki. Kolega kupił taką na allegro i trzeba było dolutowywać trzy kabelki od silniczka regulacji...

                                              [ Dodano: Sob 12 Maj, 12 12:53 ]
                                              looker, w Twoim przypadku może byc tak, że podłączysz ksenon i nic nie będzie gasło :wink:

                                              WAŻNE! potrzebujesz wtyczek 8-mio pinowych. 6 było w octach przed liftem (chyba już spałem, jak wczoraj to pisałem). Sorry za błąd.

                                              Komentarz

                                              • skalar
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 575

                                                #25
                                                Zamieszczone przez str33t
                                                Zamieszczone przez skalar
                                                ja przejscówek wcale nie przerabiałem.
                                                A działa Ci ręczne poziomowanie? Jeżeli tak to może jakieś nowsze te przejściówki. Kolega kupił taką na allegro i trzeba było dolutowywać trzy kabelki od silniczka regulacji...

                                                [ Dodano: Sob 12 Maj, 12 12:53 ]
                                                looker, w Twoim przypadku może byc tak, że podłączysz ksenon i nic nie będzie gasło :wink:

                                                WAŻNE! potrzebujesz wtyczek 8-mio pinowych. 6 było w octach przed liftem (chyba już spałem, jak wczoraj to pisałem). Sorry za błąd.
                                                silniczki mi nie dzialają (sory za nie dopisanie) choć próbowałem tak:

                                                Komentarz

                                                Pracuję...