[O1] Problem z przeładowaniem turbiny

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rmaslach
    Classic
    • 2011
    • 9

    [O1] Problem z przeładowaniem turbiny

    Zamieszczone przez Arti_r1
    cisza bo większość pracuje,a Ty widać się obijasz :P
    (jak ja :lol: )
    :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech
  • brzydkazaba
    Classic
    • 2010
    • 23

    #2
    [O1] Problem z przeładowaniem turbiny

    Witam,

    Mam problem z notlauf'em.
    Samochód:
    Skoda Octavia 1.9tdi 110 km ASV 2002.

    Problem wygląda następująco, jak depnę pedał w podłogę na 3 to przy przy koło 3tyś obrotów łapie tryb awaryjny. Jak powoli wkręcę go do 3 tyś a potem depnę w podłogę to ciągnie równo do końca. Sprawdziłem sztangę turbiny, chodzi w zakresie 2 cm. Po odłączeniu wężyka od gruchy (od zaworka N75) to notlauf'u nie łapie. Zrobiłem logi.

    przeładowanie:

    za odłączonym wężykiem:



    nie wiem gdzie tkwi problem??
    Czy w zaworku N75 czy jednak w turbo czy w gruszce od turbiny.

    proszę o pomoc!!

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      jak może przeładować z odpiętym zaworem? podmień zawór, :idea: a się dowiesz :idea: :idea:
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • ghubercik
        Classic
        • 2008
        • 6

        #4
        W ASV są dwa zawory obok siebie zamień je miejscami, jeżeli dalej będzie to samo to nie wina N75

        Komentarz

        • lisek516
          Drive
          • 2010
          • 77

          #5
          wiitam mam ten sam problem a ten drugi zawór jak podmienie na jakis czas to nic sie nie stanie bo u mnie ten problem wystepuje co jakis czas tzn ładnie ciagnie do 3 tys obr potem mół do 3.2 obr i znów jedzie normalnie powyzej 3.2obr

          Komentarz

          • ghubercik
            Classic
            • 2008
            • 6

            #6
            nic się nie stanie,
            zerknij też tu:

            i tu:

            Komentarz

            • lisek516
              Drive
              • 2010
              • 77

              #7
              a jak zamienie i bedzie ok to moge zostawic je tak zamienione????

              Komentarz

              • ghubercik
                Classic
                • 2008
                • 6

                #8
                wtedy wiadomo będzie że to wina n75 , więc należy zakupić nowy i zamontować wszystko tak jak było

                Komentarz

                • brzydkazaba
                  Classic
                  • 2010
                  • 23

                  #9
                  No więc, podmieniłem zawór n75 z n18. Odpaliłem silnik i okazało się ze grucha nie "wciągnęła" sztangi, dopiero jak jej pomogłem (na zaworku n75 było ok) więc nawet nie robiłem testów. Zamieniłem je z powrotem i się przejechałem. Pierwszy test od razu notlauf. Przed drugim spokojnie wkręciłem go do 4 tyś obrotów na 3. Później przy każdym teście było ok. Po jakimś czasie sytuacja była identyczna, tzn jak go powoli rozpędzę to potem mogę już deptać pedał gazu w podłogę i jest ok. Nie wiem gdzie szukać przyczyny.
                  Nie wiem czy zaworek n18 jest ok i czy on ma jakiś wpływ na całokształt?
                  Muszę znaleźć dawcę i podmienić dobry n75. Nie chcę od razu czyścić turbawki bo szkoda wywalać kasy na marne.
                  Logi:

                  Fotosik.pl to idealne miejsce na Twoje zdjęcia i realizowanie pasji fotografią.

                  Fotosik.pl to idealne miejsce na Twoje zdjęcia i realizowanie pasji fotografią.

                  Komentarz

                  • ghubercik
                    Classic
                    • 2008
                    • 6

                    #10
                    N18 jest podobny do N75 tylko że steruje on pracą EGR (w skrócie dpowiada za ilość spalin wracających z silnika wraz z zasysanym powietrzem ) i raczej nie ma wpływu na pracę turbiny . A sprawdzałeś szczelność przewodów? Jak by co to tu masz link jak reanimować zawór ttp://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67926

                    Komentarz

                    • brzydkazaba
                      Classic
                      • 2010
                      • 23

                      #11
                      Szczelności nie sprawdzałem ale wydaje mi się że jakby były nieszczelne to by mi turbina nie doładowywała a nie przeładowywała. Zastanawia mnie tylko fakt że jak spokojnie wkręcę go na obroty to potem mogę już deptać pedał gazu do dechy i nic się nie dzieję.

                      Komentarz

                      • german81
                        L&K
                        • 2010
                        • 1414
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                        • BZB 1.8 TSI 160 KM

                        #12
                        kolego masz tu instrukcie jak sprawdzic działanie n75 vagiem http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=299803 w czasie opserwaci sztangi jesli zaobserwujesz ze sztanga nie porusza sie łatwo i płynie w czałym zakresie ruchu to znaczy ze turbina jest do czyszczenia
                        diagnostyka vag 602-614-253

                        Komentarz

                        • brzydkazaba
                          Classic
                          • 2010
                          • 23

                          #13
                          Wiem jak sprawdzić zawór N75 (kanał 011BS) i wygląda na to że wszystko jest ok. Sztanga chodzi równo w zakresie około 2 cm.

                          Komentarz

                          • delanopl
                            Elegance
                            • 2009
                            • 831

                            #14
                            brzydkazaba, przewody podciśnienia, sprawdzałeś? kurde może coś z gruchą, może zgniła?

                            Komentarz

                            • german81
                              L&K
                              • 2010
                              • 1414
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                              • BZB 1.8 TSI 160 KM

                              #15
                              jak dla nie to jest turbina do czyszczenia .mozesz sprawdzicjeszcze raz bs11 na dobrze rozgrzanej turbinie czy sztanga działa płynie bo moze jak sie nagrzeje to dopiero sie zacina
                              diagnostyka vag 602-614-253

                              Komentarz

                              • rumianko
                                Ambiente
                                • 2009
                                • 160

                                #16
                                Zamieszczone przez german81
                                dobrze rozgrzanej turbinie czy sztanga działa płynie bo moze jak sie nagrzeje to dopiero sie zacina
                                typowy błąd niedoświadczonego mechanika, na "zimno" ideał na ciepło nawet pół długości nie osiągnie.

                                blok 11 na nastawach podstawowych nie daje 100% pewności, tak czy siak trzeba odpiąć gruszkę z turbo i sprawdzić ręka czy luźno chodzi.
                                chip-tuning edc-15/16/17 1,8Turbo - www.brk-tuning.pl
                                Hamownia obciążeniowa - Inowrocław
                                one quoter mile - 13,3 tdikiem.
                                promocja 1,9/2,0 tdi sprawdź na www.brk-tuning.pl

                                Komentarz

                                • brzydkazaba
                                  Classic
                                  • 2010
                                  • 23

                                  #17
                                  Dzisiaj miałem trochę czasu i pogrzebałem przy aucie.
                                  Niestety nie udało mi się odpiąć gruszki (nie udało mi się ściągnąć tego "zabezpieczenia" ma ktoś może jakiś patent na to??). Zauważyłem jednak że sztanga nie chodzi płynnie i że gruszka strasznie skrzypi podczas ruszania sztangi. Zacina sie w górnym położeniu. Muszę jednak jakoś rozpiąć gruszkę bo bez sensu kupować nową na marne.

                                  Komentarz

                                  • german81
                                    L&K
                                    • 2010
                                    • 1414
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                    • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                    #18
                                    jak skrzypi i nie chodzi płynie to masz turbine do czyszczenia w sztandze masz tylko gumowa mebrane i sprezyne ,a te dwa elementy raczej nie daja takich odłosów jak opisałes
                                    diagnostyka vag 602-614-253

                                    Komentarz

                                    • brzydkazaba
                                      Classic
                                      • 2010
                                      • 23

                                      #19
                                      No i okazało się że jak w 99% przypadków problem tkwił w turbinie.
                                      Turbina została wyczyszczona i teraz autko śmiga jak złoto.

                                      Komentarz

                                      • owen
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 482

                                        #20
                                        nie chciał bym zakładać nowego tematu więc się podepnę jako że ta bolączka dotknęła i mnie,jeżeli znalazła by się osoba która by wyjaśniła w prostych słowach co to za "sztanga" bo jestem już umówiony na czyszczenie turbo ale wolałbym wszystko sprawdzić zanim będę zmuszony wybulić kasę :?
                                        MOCY PRZYBYWAJ

                                        Komentarz

                                        • krzysiek13
                                          L&K
                                          • 2010
                                          • 1155

                                          #21
                                          Na turbo masz taką puszkę, do której wchodzi z góry przewód podciśnienia, a pod puszką jest sztanga - powinna chodzić w miarę płynnie, a po odpaleniu się unieść
                                          Octavia

                                          Komentarz

                                          • wojtass
                                            Rider
                                            • 2007
                                            • 473

                                            #22
                                            a mozna wiedziec ile zaplaciles za czyszczenie turbinki, czy moze kupiles nowa?

                                            Komentarz

                                            • owen
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 482

                                              #23
                                              czyszczenie odbędzie się 21.03 czyli poniedziałek,jeżeli nie będzie żadnych komplikacji to za czyszczenie z wywarzaniem 250+250 za montaż i demontaż dochodzi do tego jeszcze filtr powierza,nie jestem pewien czy pod kolektorem jest jakaś uszczelka.......
                                              MOCY PRZYBYWAJ

                                              Komentarz

                                              • czopson
                                                Classic
                                                • 2007
                                                • 16

                                                #24
                                                witam wszystkich

                                                od dawna mam z własną czeszką podobne problemy o jakich w tym topicu (i wielu podobnych) napisano.
                                                Właśnie dziś zwróciłem się o pomoc na maila do kolegi rebecool - i mam nadzieję, że ją uzyskam.
                                                Jeżeli uda się znaleźć przyczynę i usunąć ostatecznie usterki - wszystko opiszę dokładnie.

                                                Na gorąco tylko powiem - (bo pierniczę sie z problemem notlauf-a od ponad roku) - że bez diagnostyki komputerem, analizy błędów i logów , a co za tym idzie bez pomocy kolegów z forum znających się na rzeczy - nie ma szans.
                                                Sam nie wiem czemu popełniłem taki błąd - i co? Pusty portfel, a auto nadal nie naprawione - i w końcu na forum do którego za rzadko zaglądałem, znów wracam (zresztą za namową kolesia z innego forum diesli).

                                                Z doświadczenia i dotychczas prowadzonych obserwacji przy próbie naprawy swojej czarnuli - powiem, że istotnie najczęstszymi przyczynami w kwestii przeładowania są:

                                                N-75, EGR (czyszczenie lub wymiana) przewody podciśnienia (w tym poza szczelnością prawidłowe - solidne ich podłączenie), zawór sterujący trubiną (ustawieniem kierownic - ten przy turbinie), o samej turbinie nie wspominając (bo jej trwałość jest kiepska i oczywiście bardzo zależy od sposobu jej "używania").

                                                To proste - wszystko to naczynia połączone - i nie ma sensu wymienia wszystkiego po kolei - należy wszystko sprawdzać VAG-iem i wymieniać lub czyścic - to co zostało stwierdzone.
                                                Omijać ASO i warsztaty - dla których na dzień dobry likwidacja problemu przeładowania - to regeneracja lub wymiana turbiny! Bez sprawdzenia przyczyny na kompie ! !
                                                W przeciwnym razie portfel pusty- auto nadal nie naprawione :evil: .


                                                Z góry przepraszam za nieporadność w poruszaniu się po/na forum. Nie mam doświadczenia - ale mam zamiar sie poprawić w tej kwestii

                                                pozdrowienia!
                                                czopson

                                                Komentarz

                                                • owen
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 482

                                                  #25
                                                  w moim przypadku miało być czyszczenie a okazało się że turbina do regeneracji,została tylko obudowa i koło kompresji reszta szrot :evil: przy regeneracji dochodzi wymiana filtrów i oleju a jakby tego było mało okazało się że dwa węże też są do wymiany jeden za 280 a drugi za 620-ceny w aso a zamienników brak,węże kupiłem nowe po niewielkim rabacie i wszytko śmiga że hej :wink:
                                                  MOCY PRZYBYWAJ

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...