Mam ten sam dylemat. Gdyby nie wynegocjowana cena ...
Silnik 1,4 TSI 122KM - typowe usterki?
Zwiń
X
-
Silnik 1,4 TSI 122KM - typowe usterki?
Witam
Zastanawiam sie nad Golfem z silnikiem 1,4 TSI 122KM, jednak z tego wzgledu ze w skodzie jest ten sam silnik, a to forum jest znacznie bogatsze w uzytkownikow, postanowilem wlasnie tu zapytac.
Czy wyszly juz jakies typowe wady/usterki odnosnie silnika 1,4 TSI 122 KM?
Narazie z tego co wyczytalem na tym i na innych forach sa to:
- piszczaca pompa paliwa
- terkoczacy filtr paliwa
- przynajmniej w golfie klekoczacy rozrzad w zimne dni (jakas wada zwiazana z napinaczem czy czym takim) Bylo o tym w TVN Turbo i skonczylo sie spustoszeniem silnika.
Cos jeszcze przegapilem?
Pozdr.
-
-
Zamieszczone przez ukukCos jeszcze przegapilem?- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Tak mi przeszlo przez mysl, ze ktos sie tego CZEPI , ze filtr paliwa to nie silnik... ale zaraz sobie pomyslalem... nie no - chyba nie beda tacy, przeciez to powazni ludzie
No ale nic... bywa i tak
Objasnie wiec precyzyjniej.
Chodzi mi o silnik oraz caly osprzet (w tym takze system zasilania w paliwo) bo z tego co wiem jest identyczny z golfem.
Co do terkotania w 1,4 TSI 122KM to we wspomnianej turbokamerze widzialem 2 przypadki. Jednemu w koncu rozrzad sie rozsypal, a w drugim przypadku juz dokladnie nie pamietam na czym sie skonczylo.
Ale pomijajac te w sumie drobne/nie do konca potwierdzone problemy, poza tym wszytsko OK z tym silnikiem?
Komentarz
-
-
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Pompa, filtr i napinacz zostały poprawione i jak będziesz kupował teraz to już nie będziesz miał z tym problemów.
Klekot i w konsekwencji uszkodzenie silnika wynikały właśnie z wadliwej konstrukcji napinaczy (zresztą jest o tym kilka tematów na forach Golfa) i jako, że konstrukcję poprawiono zostały wyeliminowane.
Przebiegi faktycznie marne, ale popytaj u dealerów - mają już na serwisie auta z większymi przebiegami i ogólnie w porównaniu np. z 1.8TSI albo 1.4TSI 160KM sprawują się bardzo dobrze.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez TichyPompa, filtr i napinacz zostały poprawione i jak będziesz kupował teraz to już nie będziesz miał z tym problemów.
Klekot i w konsekwencji uszkodzenie silnika wynikały właśnie z wadliwej konstrukcji napinaczy (zresztą jest o tym kilka tematów na forach Golfa) i jako, że konstrukcję poprawiono zostały wyeliminowane.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MarcinoooZamieszczone przez TichyPompa, filtr i napinacz zostały poprawione i jak będziesz kupował teraz to już nie będziesz miał z tym problemów.
Klekot i w konsekwencji uszkodzenie silnika wynikały właśnie z wadliwej konstrukcji napinaczy (zresztą jest o tym kilka tematów na forach Golfa) i jako, że konstrukcję poprawiono zostały wyeliminowane.
Komentarz
-
-
Na forum Golfa koledzy sprawdzali po numerach części. Zmieniło się parę w międzyczasie w tym napinacz łańcucha rozrządu. Z ciekawszych rzeczy znaleźli również, że zmienił się symbol bloku silnika (też w 2010) oraz przestawiacza wałka rozrządu (czy jak to się tam nazywa). Także silnik żyje i ewoluuje
Ogólnie 1.4TSI 122KM wygląda i tak na najbardziej udany z całej gamy silników TSI. Najgorzej pod względem awaryjności prezentuje się 1.4TSI 160KM ale tego na szczęście w Skodzie nie ma
[ Dodano: Czw 10 Lut, 11 18:49 ]
ukuk, piski w silniku dotyczyły sprzęgła kompresora a nie pompy i to tylko w wersji 160KM.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ukukW golfie 1,4 122km podobno w maju/czerwcu byly wprowadzone jakies poprawki zwiazane z rozrządem.
Ale nie wiem czy to tylko jakas plotka czy moze cos wiecej.kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Zaraz znów zrobi się wątek śmietnik. Nie piszcie o hipotetycznych usterkach, bo to powoduje powielanie niesprawdzonych plotek. Moim zdaniem najlepiej jeśli o faktycznych usterkach będą wypowiadali się tylko posiadacze aut z tymi silnikami, których dotknęło to osobiście - inaczej będziemy tu mieli bezużyteczny śmietnik.
Z wątków, które znalazłem na forum, to problem z turbiną (nie wiadomo jak skończyła się historia):
oraz wątek hałasującego rozrządu też bez finału:
do tego dochodzi to nieszczęsne terkotanie:
A propos tego rozrządu, to chyba u wszystkich tak hałasuje ale na forum nie ma chyba osoby, której rozleciałby się, lub u której rozwiązano by problem?
Komentarz
-
Komentarz