Silnik 1,4 TSI 122KM - typowe usterki?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • slawek007
    Classic
    • 2011
    • 11
    • Octavia III (5E3)
    • CYVB 1.2 TSI 110 KM

    Silnik 1,4 TSI 122KM - typowe usterki?

    Mam ten sam dylemat. Gdyby nie wynegocjowana cena ...
  • ukuk
    Rider
    • 2010
    • 699

    #2
    Silnik 1,4 TSI 122KM - typowe usterki?

    Witam

    Zastanawiam sie nad Golfem z silnikiem 1,4 TSI 122KM, jednak z tego wzgledu ze w skodzie jest ten sam silnik, a to forum jest znacznie bogatsze w uzytkownikow, postanowilem wlasnie tu zapytac.

    Czy wyszly juz jakies typowe wady/usterki odnosnie silnika 1,4 TSI 122 KM?
    Narazie z tego co wyczytalem na tym i na innych forach sa to:
    - piszczaca pompa paliwa
    - terkoczacy filtr paliwa
    - przynajmniej w golfie klekoczacy rozrzad w zimne dni (jakas wada zwiazana z napinaczem czy czym takim) Bylo o tym w TVN Turbo i skonczylo sie spustoszeniem silnika.

    Cos jeszcze przegapilem?

    Pozdr.

    Komentarz

    • Jac_ek
      RS
      • 2009
      • 1733

      #3
      Zamieszczone przez ukuk
      Cos jeszcze przegapilem?
      tak, filtr i pompa paliwa to nie silnik, napinacz to w 1.8TSI a 5-10 sek klekotania na wolnych obrotach przy zimnym silniku się zdarza - ale jak się montuje webasto to problem ustępuje ;-)
      - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

      Komentarz

      • ukuk
        Rider
        • 2010
        • 699

        #4
        Tak mi przeszlo przez mysl, ze ktos sie tego CZEPI , ze filtr paliwa to nie silnik... ale zaraz sobie pomyslalem... nie no - chyba nie beda tacy, przeciez to powazni ludzie

        No ale nic... bywa i tak
        Objasnie wiec precyzyjniej.
        Chodzi mi o silnik oraz caly osprzet (w tym takze system zasilania w paliwo) bo z tego co wiem jest identyczny z golfem.
        Co do terkotania w 1,4 TSI 122KM to we wspomnianej turbokamerze widzialem 2 przypadki. Jednemu w koncu rozrzad sie rozsypal, a w drugim przypadku juz dokladnie nie pamietam na czym sie skonczylo.
        Ale pomijajac te w sumie drobne/nie do konca potwierdzone problemy, poza tym wszytsko OK z tym silnikiem?

        Komentarz

        • LUKI
          RS
          • 2005
          • 5776

          #5
          ukuk, był już taki temat

          szukaj nie boli :!:


          tak na szybko

          kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

          SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

          Komentarz

          • ukuk
            Rider
            • 2010
            • 699

            #6
            dzieki, poczytalem. Czyli ogolnie nic sie nie dzieje, szkoda tylko ze przebiegi narazie male.

            Komentarz

            • Tichy
              Rider
              • 2010
              • 544

              #7
              Pompa, filtr i napinacz zostały poprawione i jak będziesz kupował teraz to już nie będziesz miał z tym problemów.

              Klekot i w konsekwencji uszkodzenie silnika wynikały właśnie z wadliwej konstrukcji napinaczy (zresztą jest o tym kilka tematów na forach Golfa) i jako, że konstrukcję poprawiono zostały wyeliminowane.

              Przebiegi faktycznie marne, ale popytaj u dealerów - mają już na serwisie auta z większymi przebiegami i ogólnie w porównaniu np. z 1.8TSI albo 1.4TSI 160KM sprawują się bardzo dobrze.

              Komentarz

              • Marcinooo
                Rider
                • 2009
                • 332

                #8
                Zamieszczone przez Tichy
                Pompa, filtr i napinacz zostały poprawione i jak będziesz kupował teraz to już nie będziesz miał z tym problemów.

                Klekot i w konsekwencji uszkodzenie silnika wynikały właśnie z wadliwej konstrukcji napinaczy (zresztą jest o tym kilka tematów na forach Golfa) i jako, że konstrukcję poprawiono zostały wyeliminowane.
                Od kiedy "wrzucono" te poprawione silniki z napinaczami do Skody?

                Komentarz

                • loyd
                  RS
                  • 2010
                  • 2342

                  #9
                  Zamieszczone przez Marcinooo
                  Zamieszczone przez Tichy
                  Pompa, filtr i napinacz zostały poprawione i jak będziesz kupował teraz to już nie będziesz miał z tym problemów.

                  Klekot i w konsekwencji uszkodzenie silnika wynikały właśnie z wadliwej konstrukcji napinaczy (zresztą jest o tym kilka tematów na forach Golfa) i jako, że konstrukcję poprawiono zostały wyeliminowane.
                  Od kiedy "wrzucono" te poprawione silniki z napinaczami do Skody?
                  Od nigdy ..... w Skodzie nie ma problemów z napinaczami ......

                  Komentarz

                  • JOY
                    Rider
                    • 2008
                    • 641

                    #10
                    Oj są.
                    Bodajże 04.2010 zmiana zapinki.

                    Komentarz

                    • yogii
                      Drive
                      • 2009
                      • 93

                      #11
                      Od nigdy ..... w Skodzie nie ma problemów z napinaczami ......

                      Komentarz

                      • ukuk
                        Rider
                        • 2010
                        • 699

                        #12
                        W golfie 1,4 122km podobno w maju/czerwcu byly wprowadzone jakies poprawki zwiazane z rozrządem.
                        Ale nie wiem czy to tylko jakas plotka czy moze cos wiecej.

                        Komentarz

                        • Tichy
                          Rider
                          • 2010
                          • 544

                          #13
                          Na forum Golfa koledzy sprawdzali po numerach części. Zmieniło się parę w międzyczasie w tym napinacz łańcucha rozrządu. Z ciekawszych rzeczy znaleźli również, że zmienił się symbol bloku silnika (też w 2010) oraz przestawiacza wałka rozrządu (czy jak to się tam nazywa). Także silnik żyje i ewoluuje

                          Ogólnie 1.4TSI 122KM wygląda i tak na najbardziej udany z całej gamy silników TSI. Najgorzej pod względem awaryjności prezentuje się 1.4TSI 160KM ale tego na szczęście w Skodzie nie ma

                          [ Dodano: Czw 10 Lut, 11 18:49 ]
                          ukuk, piski w silniku dotyczyły sprzęgła kompresora a nie pompy i to tylko w wersji 160KM.

                          Komentarz

                          • LUKI
                            RS
                            • 2005
                            • 5776

                            #14
                            Zamieszczone przez ukuk
                            W golfie 1,4 122km podobno w maju/czerwcu byly wprowadzone jakies poprawki zwiazane z rozrządem.
                            Ale nie wiem czy to tylko jakas plotka czy moze cos wiecej.
                            plotka
                            kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                            SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                            Komentarz

                            • zbigniew147
                              Rider
                              • 2008
                              • 482

                              #15
                              Zamieszczone przez JOY
                              Oj są.
                              Bodajże 04.2010 zmiana zapinki.
                              ta zmiana nastapiła w 1.4 TSI czy w 1.8 TSI?

                              Komentarz

                              • rkb
                                RS
                                • 2008
                                • 2152
                                • Rapid Spaceback (NH1)
                                • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                #16
                                z 1.8TSI jakis wiekszych problemów nie bylo poza faktem ze u niektorych te silniki zra olej w strasznych ilościach
                                Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                Komentarz

                                • rlapinski
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 138

                                  #17
                                  Zaraz znów zrobi się wątek śmietnik. Nie piszcie o hipotetycznych usterkach, bo to powoduje powielanie niesprawdzonych plotek. Moim zdaniem najlepiej jeśli o faktycznych usterkach będą wypowiadali się tylko posiadacze aut z tymi silnikami, których dotknęło to osobiście - inaczej będziemy tu mieli bezużyteczny śmietnik.

                                  Z wątków, które znalazłem na forum, to problem z turbiną (nie wiadomo jak skończyła się historia):

                                  oraz wątek hałasującego rozrządu też bez finału:

                                  do tego dochodzi to nieszczęsne terkotanie:


                                  A propos tego rozrządu, to chyba u wszystkich tak hałasuje ale na forum nie ma chyba osoby, której rozleciałby się, lub u której rozwiązano by problem?

                                  Komentarz

                                  Pracuję...