spadek napiecia. Powodem moze byc alternator? octavia 1.9tdi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • merkava
    Classic
    • 2012
    • 8

    spadek napiecia. Powodem moze byc alternator? octavia 1.9tdi

    Bliska - Padew
    PB95 5,30
    ON 5,09
  • szwaja65
    Classic
    • 2011
    • 17

    #2
    spadek napiecia. Powodem moze byc alternator? octavia 1.9tdi

    mam taki problem gdyz odpale samochod spada automatycznie napiecie mianowicie przygasaja swiatla podskakuje na obrotach. moze to byc alternator?

    [ Dodano: Sro 09 Lut, 11 21:52 ]
    pomoze ktos?
    Szwarc

    Komentarz

    • krzysiek13
      L&K
      • 2010
      • 1155

      #3
      Podaj więcej faktów: zimny, ciepły, ile czasu taki efekt się utrzymuje, ile lat ma akumulator, sprawdzałeś jakie konkretnie jest napięcie?
      Octavia

      Komentarz

      • szwaja65
        Classic
        • 2011
        • 17

        #4
        jak jest zimny. trwa to okolo 5minut potem jest ok. Akumulator ma 5miesiecy

        [ Dodano: Sro 09 Lut, 11 22:41 ]
        a napiecia nie sprawdzalem. Obstawialem tez na czujnik ale moze sie myle
        Szwarc

        Komentarz

        • krzysiek13
          L&K
          • 2010
          • 1155

          #5
          A podskakuje tzn. o ile? Falują obroty, czy są nieco wyższe niż powinny? Zimą około 1000 się utrzymuje po odpaleniu - norma. O falowaniu są tematy na forum. Jeśli chodzi o przygasające lampy... Najlepiej by było sprawdzić jakie jest napięcie. Przyczyn może być kilka od ślizgającego się paska po felerny aku...
          Alternator mi się bardzo nie widzi - zapaliłaby się lampka ładowania. To wygląda na jakieś mniejsze, krótkotrwałe zaniki
          Octavia

          Komentarz

          • szwaja65
            Classic
            • 2011
            • 17

            #6
            obroty faluja. Jeszcze radio sie wylacza od tego a czasami czujnik nie broi?
            Szwarc

            Komentarz

            • casuss
              Classic
              • 2009
              • 27

              #7
              Musisz zrobić pomiar miernikiem uniwersalnym. A jak nie masz to kup, bo na pewno się przyda. Zrób pomiar przy zgaszonym silniku na klemach akumulatora i przy zapalonym i podaj wyniki. Jeśli obroty są powyżej 850 rpm to alternator powinien produkować wytaczającą ilość prądu do obsługi większości odbiorników jednocześnie. Jeśli jest tak jak piszesz że nawet radio gaśnie przez spadki napięcia to są dwie najbardziej prawdopodobne możliwości:

              1. Padła dioda lub szczotki, jest to jeden element.
              2. ślizga pasek.

              W zależności od przebiegu może też być wyjechany konduktor w alternatorze, można to sprawdzić po wyciągnięciu diody ze szczotkami i oblukaniu w powstałej dziurze czy aby jest na nim miedź do okoła

              Komentarz

              Pracuję...