A podskakuje tzn. o ile? Falują obroty, czy są nieco wyższe niż powinny? Zimą około 1000 się utrzymuje po odpaleniu - norma. O falowaniu są tematy na forum. Jeśli chodzi o przygasające lampy... Najlepiej by było sprawdzić jakie jest napięcie. Przyczyn może być kilka od ślizgającego się paska po felerny aku...
Alternator mi się bardzo nie widzi - zapaliłaby się lampka ładowania. To wygląda na jakieś mniejsze, krótkotrwałe zaniki
Musisz zrobić pomiar miernikiem uniwersalnym. A jak nie masz to kup, bo na pewno się przyda. Zrób pomiar przy zgaszonym silniku na klemach akumulatora i przy zapalonym i podaj wyniki. Jeśli obroty są powyżej 850 rpm to alternator powinien produkować wytaczającą ilość prądu do obsługi większości odbiorników jednocześnie. Jeśli jest tak jak piszesz że nawet radio gaśnie przez spadki napięcia to są dwie najbardziej prawdopodobne możliwości:
1. Padła dioda lub szczotki, jest to jeden element.
2. ślizga pasek.
W zależności od przebiegu może też być wyjechany konduktor w alternatorze, można to sprawdzić po wyciągnięciu diody ze szczotkami i oblukaniu w powstałej dziurze czy aby jest na nim miedź do okoła
Komentarz