Etylina w TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bartek2085
    Classic
    • 2012
    • 1

    Etylina w TDI

    Zamieszczone przez radoslawos
    Zaobserwowałem jeszcze jedno. Mam Octavkę od niedawna tankowałem ją 4 razy praktyczne od zera pod korek. Problemy które opisuję wyżej pojawiają sie tylko wtedy kiedy zbiornik zalany jest PB95, jak zalałem PB98 problem nie wystąpił ani razu. Myślicie że rodzaj paliwa może mieć wpływ na tą usterkę???
    Panowie, czy przypadkiem FSI nie ma zalecanego paliwa 98 oktanów? Jakoś to dziwnie mi po głowie chodzi.
  • kerim63
    Classic
    • 2011
    • 2
    • Octavia I (1U2)
    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

    #2
    Etylina w TDI

    Przez pomyłkę wlałem 95 (12h za kółkiem, 2 w nocy) około 10l, w zbiorniku było też 10l, po około 1km silnik zgasł. Potem tylko sznurek i pod dom. Na drugi dzień silnik odpalił prawie bez problemu (paliwo rozdzieliło się), wtedy na stację i tankowanie pod korek.
    Problemem jest uruchamianie. Bez względu czy zimny czy ciepły, raz odpala od razu, innym po 8-10 s kręcenia.W czasie jazdy wszystko jest ok. Przetestowany komputerem, nie ma żadnych błędów, usterek.
    Miał ktoś taki może taki problem i jak sobie poradził?

    Komentarz

    • 4x4BKF
      L&K
      • 2010
      • 1279

      #3
      Lepiej było wypompować, ale jak już masz takiego mixa w baku to nalej jeszcze SKYDD - depresator do diesli - czyli taki preparat, zimowy uszlachetniacz do diesli. Sprawdzone na Mercedesie CDI - znacznie wycisza pracę.
      4x4

      Komentarz

      • kerim63
        Classic
        • 2011
        • 2
        • Octavia I (1U2)
        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

        #4
        Zamieszczone przez 4x4BKF
        Sprawdzone na Mercedesie CDI - znacznie wycisza pracę.
        Po uruchomieniu pracuje bez zarzutu, chodzi mi o uruchamianie

        Komentarz

        • 4x4BKF
          L&K
          • 2010
          • 1279

          #5
          Zamieszczone przez kerim63
          Zamieszczone przez 4x4BKF
          Sprawdzone na Mercedesie CDI - znacznie wycisza pracę.
          Po uruchomieniu pracuje bez zarzutu, chodzi mi o uruchamianie
          Etylina inaczej zachowuje się w jak jest wtryskiwana przez układ pompowtrysku lub zwykłą pompę wtryskową niz jak jest wtryskiwana przez układ wtrysku w benzyniakach, w VP i PD jest dużo wyższe cisnienie a etylina to nie ON, więc stad problem przy uruchomieniu. ON zapala się samoczynnie pod wpływem temp i cisnienia sprężania, aetylina potrzebyje iskrę.
          Ja wyjeżdzisz z pół zbiornika to dolej znowu do pełna ON wtedy będziesz mieć większośc ON i objawy powinny ustąpić.
          4x4

          Komentarz

          • janusz35
            Ambiente
            • 2007
            • 143
            • Octavia II (1Z3)
            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Tak jest, dolewaj ON na bieżąco aby rozcieńczyć tą mieszankę- lepszym sposobem było jednak spuszczenie tego paliwa z baku nawet, jeżeli nie całego to ile by się dało i dolanie ON do "pełna'.
            PS Dodawanie depresatora do takiej mieszanki nic nie da.

            Komentarz

            • Biszczu
              RS
              • 2011
              • 5567

              #7
              kiedyś zrobiłem podobnie w swoim starym samochodzie i pomogło dolewanie ON, tyle, że ja wlałem tylko 5 litrów PB
              "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

              Komentarz

              Pracuję...