[O1] Wycie po zgaszeniu silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bare
    Classic
    • 2011
    • 18

    [O1] Wycie po zgaszeniu silnika

    Czy objawy takie przygasanie świateł mogą wskazywać na zepsuty regulator napięcia?
  • arkady
    Ambiente
    • 2010
    • 136
    • Octavia II (1Z3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #2
    [O1] Wycie po zgaszeniu silnika

    Witam wszystkich.
    Ostatnio zaobserwowałem dziwny objaw podczas gaszenia auta. W trakcie gaszenia samochodu (jak już przekręcę kluczyk) i silnik zgaśnie, słychać gdzieś z pod maski taki dźwięk jakby ktoś wyłączył odkurzacz albo jakiś mikser :roll: (ewidenty odgłos wyłączanego silnika). Zaznaczam, że nie jest to turbina. Macie jakieś pomysły :?:

    Komentarz

    • Maru 123
      RS
      • 2008
      • 4660

      #3
      arkady, klapka gasząca pewni padła. wpisz w szukajkę klapka gasząca
      1.8T AGU L&K

      2.0TDI BKD ELEGANCE

      TOYOTA LAND CRUISER J95

      Komentarz

      • arkady
        Ambiente
        • 2010
        • 136
        • Octavia II (1Z3)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #4
        Jeżeli chodzi Ci o ten siłowniczek, który jest przy zaworze EGR i idpowiada za ruch klapką podczas gaszenia to latem zeszłego roku wymieniałem, bo strasznie szarpało silnikiem przy gaszeniu.
        Teraz wszystko jest cacy.
        Tak się tylko zastanawiam jaki wpływ by miała klapka gasząca na "wycie-świszczenie" podczas gaszenia silnika ?
        Zaznaczam, że silnik gaśnie wzorowo, bez żadnych szarpnięć.

        Komentarz

        • german81
          L&K
          • 2010
          • 1414
          • Octavia II combi (1Z5)
          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
          • BZB 1.8 TSI 160 KM

          #5
          sprawdz łacznik elastyczny na wydechu i uszczelke po miedzy turbina i wydechem czy nie jest uszkodzone
          diagnostyka vag 602-614-253

          Komentarz

          • arkady
            Ambiente
            • 2010
            • 136
            • Octavia II (1Z3)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #6
            Chodzi o ten łącznik elastyczny co jest kawałek za turbiną ?

            Komentarz

            • german81
              L&K
              • 2010
              • 1414
              • Octavia II combi (1Z5)
              • AUQ 1.8 20VT 180 KM
              • BZB 1.8 TSI 160 KM

              #7
              tak dokładnie o to chodzi
              diagnostyka vag 602-614-253

              Komentarz

              • radaralpin
                Ambiente
                • 2009
                • 127

                #8
                czyzby to mogło być od dostawania sie lewego powietrza?
                radar
                zwykły tdi po raz czwarty
                Octavię Tour pierwszej generacji wyprodukowano w liczbie aż 1 442 126 egzemplarzy

                Komentarz


                • #9
                  Arkady ja kiedys tez zauywazylem to u siebie, jak opisujesz jakby dzwiek wylaczanego odkurzacza (zwalniajacego silnika) dobrze to ujales. nie przejmowalem sie tym i nie zwracalem uwagi dopoki nie przeczytalem Twojego tematu.
                  Pozatym zaczalem sie zastanawiac przeczytaniu powyzszego komenta, czy jezeli bylo by to lewe powietrze to moglbym przez to lapac Notlaufy?! bo akurat zaczelo sie jedno i drugie jakis czas temu, chociaz ten dzwiny dzwiek laczylem raczej z warunkami pogodowymi (jak "sowa" w turbinie )

                  Komentarz

                  • arkady
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 136
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    #10
                    Byłem już u 3 mechaniorów i każdy mowił, że to turbinę tak słychać jak się gasi auto. Trochę to dziwne, bo wcześniej tego dźwięku nie było, a jak się dobrze wsłuchać to ten dźwięk także jest słyszalny podczas pracy silnika na biegu jalowym a przy lekkim dodawaniu gazu dopiero zaczyna być słychać poświstującą turbinkę.
                    Czy to możliwe, żeby turbina świstała na "dwa głosy" oraz przy gaszeniu :?:

                    Komentarz

                    • sew1981
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratoRS
                      • 2009
                      • 10986
                      • Fiat

                      #11
                      arkady, ja mam to samo w moim SI AWX, jak wyłączam silnik, jakby odkurzacz wyłączyć takie coś jeszcze jest. Zadnych innych objawów. Muszę się tym bardziej zainteresować chyba.
                      p.s. mi coś kiedyś mówili o kolektorze, ale muszę to zweryfikować, muszę do mechaniora się udać. A może to tak klapa...cholira wie. dlatego chyba bym to sprawdził "sprawdz łacznik elastyczny na wydechu i uszczelke po miedzy turbina i wydechem czy nie jest uszkodzone"

                      Komentarz

                      • Krzych
                        Rider
                        • 2005
                        • 671

                        #12
                        Nagraj ten dźwięk
                        DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                        www.chiptuning.katowice.pl
                        DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                        Komentarz

                        • arkady
                          Ambiente
                          • 2010
                          • 136
                          • Octavia II (1Z3)
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          #13
                          Dźwięk nie jest jakoś strasznie głośny a słyszalny jest praktycznie tylko z wnętrza auta. Na zewnątrz jak podniosę maskę to praktycznie go nie słychać, zagłusza go praca silnika. Jeżeli dźwięk się nagra to wrzucę.

                          Komentarz

                          • macomm1981
                            Classic
                            • 2011
                            • 17

                            #14
                            Witam jestem tu calkowicie nowa osoba. Wczoraj zakupilem Skode Octavie 2 1,9tdi z 2008 roku i rowniez przy wylaczaniu silnika slychac taki swist ktory dochodzi z takiego pudeleczka kolo akumatora od ktorego odchodza kable. Przysluchiwalem sie i raczej nie jest to z silnika tylko z tej skrzyneczki czarnej jezeli znajdziecie odpowiedz i jakas diagnoze co to jest to tez chcialbym sie dowiedziec jak to usunac. Nie ma co ukrywac ale wolalbym zeby tego swistu nie bylo po wylqaczeniu silnika.

                            Komentarz

                            • harry.wesoly
                              Drive
                              • 2009
                              • 51

                              #15
                              U mnie to samo z tym, że odgłos ten słyszalny jest od czasu wymiany rozrządu i pompy wody. Wcześniej nic takiego nie zaobserwowałem. Jak wspomniano- po wyłączeniu silnika po około 1-2 s. słychać taki odgłos jakby wyłączanego odkurzacza.
                              Przed Rozmową Ze Mną Skonsultuj Się Z Lekarzem Lub Farmaceutą

                              Komentarz

                              • ruwado
                                RS
                                • 2009
                                • 14937
                                • Octavia IV (NX3)

                                #16
                                A u mnie taki wyjący i cichnący po chwili dźwięk po wyłączeniu silnika występuje podczas upałów. I u mnie wg. mojej obserwacji jest związany z klimą. Jak w dużym upale wyłączę silnik i jednocześnie wyłączy się klima, to przez chwile wyje. Jak nie używam klimy pod koniec jazdy - po wyłączeniu silnika jest cisza.
                                pozdrawiam - Darek
                                ​​

                                Komentarz

                                • macomm1981
                                  Classic
                                  • 2011
                                  • 17

                                  #17
                                  Z tego co powiedzieli mi w serwisie Skody jak i znajomy mechanik z prywatnego warsztatu ten wyjący odgłos po wyłączeniu silnika jest związany z tą czarną skrzyneczka koło akumulatora od którego odchodzą różne przewody ( zawór podciśnienia który połączony jest miedzy innymi do czunika EGR. Koszt w granicach 600-700 zł część + robocizna około 200-250zł a w prywatnym warsztacie wymiana około 600-400 zł część w zależności od rabatu na część a wymiana około 50zł

                                  Komentarz

                                  • szkoda
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 22543

                                    #18
                                    Zamieszczone przez ruwado
                                    A u mnie taki wyjący i cichnący po chwili dźwięk po wyłączeniu silnika występuje podczas upałów. I u mnie wg. mojej obserwacji jest związany z klimą. Jak w dużym upale wyłączę silnik i jednocześnie wyłączy się klima, to przez chwile wyje. Jak nie używam klimy pod koniec jazdy - po wyłączeniu silnika jest cisza.
                                    czyżby wiatrak :?: :lol:

                                    [ Dodano: Nie 20 Mar, 11 00:21 ]
                                    Zamieszczone przez macomm1981
                                    Z tego co powiedzieli mi w serwisie Skody jak i znajomy mechanik z prywatnego warsztatu ten wyjący odgłos po wyłączeniu silnika jest związany z tą czarną skrzyneczka koło akumulatora od którego odchodzą różne przewody ( zawór podciśnienia który połączony jest miedzy innymi do czunika EGR. Koszt w granicach 600-700 zł część + robocizna około 200-250zł a w prywatnym warsztacie wymiana około 600-400 zł część w zależności od rabatu na część a wymiana około 50zł
                                    i co, ot tak sobie masz wymienić, czy może jeszcze powiedzieli co jest nie tak z tą skrzyneczką :?:
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz

                                    • macomm1981
                                      Classic
                                      • 2011
                                      • 17

                                      #19
                                      Trzeba ją wymienić bo jest skopsana ... nie da rady tego naprawić ale na szczęście można na tym jeździć ale nie wiem jakie są konsekwencje jeżeli się tego nie wymieni na czas

                                      Komentarz

                                      • szkoda
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 22543

                                        #20
                                        Zamieszczone przez macomm1981
                                        nie wiem jakie są konsekwencje jeżeli się tego nie wymieni na czas
                                        no i właśnie o to mi chodzi
                                        saport techniczny baj DGW
                                        była BKD+DSG '05 120kkm
                                        była BXE '08 190kkm
                                        no i nie ma :-)

                                        Komentarz

                                        • macomm1981
                                          Classic
                                          • 2011
                                          • 17

                                          #21
                                          a Ty orientujesz sie troche w tym temacie jakie mogą być następstwa? Wolałbym wiedzieć...

                                          Komentarz

                                          • szkoda
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 22543

                                            #22
                                            no nie wiem, właśnie pytam
                                            saport techniczny baj DGW
                                            była BKD+DSG '05 120kkm
                                            była BXE '08 190kkm
                                            no i nie ma :-)

                                            Komentarz

                                            • macomm1981
                                              Classic
                                              • 2011
                                              • 17

                                              #23
                                              W poniedziałek może dowiem się czegoś więcej to napisze póki co sam jestem laikiem i coraz więcej się dowiaduje. Generalnie nie mam żadnych ubytków w mocy silnika i nic się groźnego nie dzieje ale wolę dmuchać na zimno i usunąć usterkę póki jest jeszcze ok.

                                              Komentarz

                                              • ruwado
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 14937
                                                • Octavia IV (NX3)

                                                #24
                                                Zamieszczone przez szkoda
                                                czyżby wiatrak :?: :lol:
                                                wiatrak był padnięty - nie włączał się w ogóle mały wentylator. ASO dało 2 razy d...y i mówiło, że jest OKi, ale dzięki forum OCP docisnąłem ich, że tak nie ma być. Wymienili, wiatraczek chodzi, a klima w upały i tak wyła po wyłączeniu przez chwilkę. I tylko w tedy jak jest upiornie gorąco, czyli jak dostaje w kość. Jak jest chłodniej, to objawu nie ma.
                                                pozdrawiam - Darek
                                                ​​

                                                Komentarz

                                                • rradek
                                                  Classic
                                                  • 2010
                                                  • 5

                                                  #25
                                                  Odświeżam temat, czy ktoś wyjaśnił już czym jest ten dziwny dźwięk po wyłączeniu silnika. Mam pewność że nie jest to powiązane z kllimą. Cichy wyjący dźwięk w momencie wyłączenia silnika trwający ok 2 s. Bardziej słyszalny wewnątrz niż na zewnątrz.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...