Ile czynnika i oleju?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • husky
    Drive
    • 2010
    • 41

    Ile czynnika i oleju?

    Kolejne wydanie czeskiego przeglądu prasy - tym razem artykuł ze strony auto.idnes.cz.

    ©koda zaczęła wyrabiać elektrooctavie. Będzie je teraz testować

    Mladoboleslawska fabryka zaczęła wyrabiać testową flotyllę aut ©koda Octavia Green E line. Pierwsze kilometry zaczną wyjeżdżać już w jesieni tego roku.



    "We współpracy z zewnętrznymi partnerami będą zbierać szczegółowe informacje o używalności, niezawodności i bezpieczeństwa elektrosamochodu," wyjaśnia fabryka.

    Pierwszą elektryczną ©kodę rozpoznamy na drogach dzięki designerskim nalepkom oraz specjalnemu urządzeniu zabezpieczającemu - generatorowi dźwięku, który do szybkości około 40 km/h symuluje dźwięk silnika.



    Przyszłość - wydaje się - należy do elektrosamochodów. Za ich rozwój intensywnie wziął się cały koncern Volkswagen, do którego należy także i czeska marka. "Myślę, że właśnie elektrosamochody są właściwą odpowiedzią na coraz bardziej rygorystyczne limity emisji oraz potrzebie zrównoważonego rozwoju przemysłu motoryzacyjnego," komentuje Eckhard Scholz, członek zarządu ©koda Auto odpowiedzialny za rozwój techniczny.

    ©koda przedstawiła elektryczną Octavię we wrześniu ubiegłego roku na salonie samochodowym w Paryżu. "W ciągu trzech, czterech lat chcemy wprowadzić pierwsze seryjnie produkowane elektryczne ©kody," obiecywał przy pokazie przedstawiciel producenta.

    Zasięg 150 kilometrów

    Octavia Green E Line oparta jest na popularnym modelu ©koda Octavia Combi. "Ze swoją modularną konstrukcją płyty podłogowej jest to model najbardziej przystosowany do montażu baterii, elektronicznego systemu sterowania i silnika elektrycznego," wyjaśnia Ev¾en (Eugeniusz) Krauskopf z działu prasowego wytwórcy. "Do stworzenia tego auta zostały także użyte moduły koncernu Volkswagen."

    Silnik elektryczny zapewnia 60 kW mocy ciągłej, zaś moc maksymalna to 85 kW. Najwyższy moment obrotowy o wartości 270 Nm jest dostępny od najniższych obrotów. To bardzo doceniana własność silników elektrycznych. Kierowca doceni zwinność auta przede wszystkim w ruchu miejskim.

    Octavia Green E Line przyspiesza z 0 do 100 km/h w dwanaście sekund. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 135 km/h. Octavia Green E Line czerpie energię elektryczną z akumulatorów litowo-jonowych, wystarczającą na pokonanie dystansu 150 kilometrów. Bateria składa się z 180 części o całkowitej pojemności 26,5 kWh, ich waga wynosi około 315 kilogramów. Przy hamowaniu silnikiem energia jest odzyskiwana.

    ©koda zdradziła też, że zaoferuje klientom także samochód hybrydowy, który łączy silnik spalinowy z napędem elektrycznym.
    Galeria do artykułu jest dostępna tutaj: http://auto.idnes.cz/foto.aspx?r=aut...2_automoto_fdv
  • lookashECL
    Rider
    • 2009
    • 416
    • Rapid (NH3)

    #2
    Ile czynnika i oleju?

    Witajcie :-)
    Chodzi o mój climatronik
    Czy orientuje się ktoś ile powinno być czynnika chłodzącego i ile oleju w mojej klimie?
    Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

    Komentarz

    • shado
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 5315
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Jak podniesiesz maskę do góry to jest naklejka z ilością i rodzajem czynnika chłodzącego. Chyba coś ok600g.
      BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

      SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

      Komentarz

      • Evil
        Rider
        • 2009
        • 721

        #4
        lookashECL, a sam zamierzasz sobie to wymieniać?, chyba raczej nie. Czyli ten do którego pojedziesz będzie doskonale to wiedzieć, albo będzie miał jakąś ściągawkę dzięki której się dowie -jak nie będzie wiedzieć, i będzie polegać na Twojej wiedzy to zrezygnuj z jego usług
        Z tego co ja kojarzę to mi powiedział że ma być 750g czynnika, i 100g oleju

        O2 1,9 BXE+ 143KM/312Nm

        Komentarz

        • kowal 2002
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 5161

          #5
          Czynnik R134a: 750g,
          olej 135g
          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz

          • lookashECL
            Rider
            • 2009
            • 416
            • Rapid (NH3)

            #6
            Witajcie :-)
            Magluje temat klimy :evil:
            Bo prawdopodobnie leży sprzegiełko (konsultacje z misiek_wro :-) )
            Podjechałem do gości od klimy i pokazywałem i co mnie boli.
            Piszczy klima jak się załączy.
            Facet do mnie z textem ...... kiedy była nabijana klima.
            Ja odpowiadam w lipcu 2010 i pokazuje mu wydruk z urządzenia.
            A koleś do mnie za mało oleju w czynniku :shock:
            Na wydruku podane jest ze uzupełniono czynnikiem R134a 775g i zalano 20 ml oleju.
            Hm.................
            Osobiście uważam, że czynnik i olej jest w normie tylko co ma to do piszczenia klimatronika? :?
            Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

            Komentarz

            • robekcool
              RS
              • 2009
              • 2041
              • Octavia II (1Z3)
              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              noo, czynnik to Ci nie piszczy. albo rozwalone sprzęgiełko, albo sprężarka siada. ( o ile reszta elementów w tym układzie o.k.- pasek , napinacz, rolka altka + odwracająca)
              www.k-mot.pl
              Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
              Autoholowanie.
              Robert Kulma

              Komentarz

              • czyzyk64
                Elegance
                • 2008
                • 866

                #8
                lookashECL, zobacz czy napinacz na pasku nie skacze, jeżeli tak to na bank powinno być sprzegiełko alternatora, pod obciażeniem , np. jak zalączysz klime to piski i chrobotanie sie nasilaja.

                Komentarz

                • lookashECL
                  Rider
                  • 2009
                  • 416
                  • Rapid (NH3)

                  #9
                  No to wszystko jasne :P
                  Dzisiaj miałem chwile żeby przysiąść w garażu.
                  Wziąłem VAG-a i zdiagnozowałem klimę.
                  Zrobiłem output test i................... wyszło co tak hałasuje :evil:
                  To wentylator od chłodnicy ten duży :evil:
                  Menda tak hałasuje jak potwór z Lochness :wink:

                  Wiadomo więc o co chodzi.
                  Chciałbym w sobotę rozebrać ten wentyl i nasmarować jakimś smarem silikonowym ale czy to jest w ogóle rozbieralne?
                  Albo inaczej ............. czy to się opłaca?
                  Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                  Komentarz

                  • leszekmw
                    RS
                    • 2005
                    • 5356

                    #10
                    Zamieszczone przez lookashECL
                    Chciałbym w sobotę rozebrać ten wentyl i nasmarować jakimś smarem silikonowym ale czy to jest w ogóle rozbieralne?
                    Albo inaczej ............. czy to się opłaca?
                    teoretycznie nie jest rozbieralne ale są fachowcy którzy to robią , opłaca się .
                    ilość dodawanego oleju jest zależna od tego ile się ściągnęło starego . nigdy się nie ściągnie całego oleju , a w zasadzie zazwyczaj ściąga się go niewiele.
                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                    GVI 1.4TSI
                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                    Komentarz

                    • lookashECL
                      Rider
                      • 2009
                      • 416
                      • Rapid (NH3)

                      #11
                      leszekmw rozumiem, że ty byś rozbierał :wink:
                      A powiedzcie mi jeszcze jakie tam są łożyska (cierne czy kulkowe?)
                      No i najważniejsze jakiego smaru najlepiej użyć, żeby potwór z Lochness zniknął bez powrotu ? :wink:
                      Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                      Komentarz

                      • leszekmw
                        RS
                        • 2005
                        • 5356

                        #12
                        leszekmw rozumiem, że ty byś rozbierał :wink:
                        co chcesz przez to powiedzieć :?:
                        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                        GVI 1.4TSI
                        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                        Komentarz

                        • lookashECL
                          Rider
                          • 2009
                          • 416
                          • Rapid (NH3)

                          #13
                          teoretycznie nie jest rozbieralne ale są fachowcy którzy to robią , opłaca się .
                          No wydaje mi się że jakbyś miał taki sam przypadek z wentylatorem jak ja, to byś go rozbierał.
                          A ja właśnie mam zamiar to zrobić.
                          Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                          Komentarz

                          • leszekmw
                            RS
                            • 2005
                            • 5356

                            #14
                            lookashECL, haha..., oprócz mycia i sprzątania nie dotykam się do moich samochodów. są mechanicy którzy muszą swoje zarobić , poza tym nie znam się na mechanice.
                            a przypadek taki miałem w O1 , ale u mnie wystarczyło wpsiknięcie co jakiś czas jakiegoś WD lub PENETRUSA , tam są takie dziurki z tyłu . a o ro zbieraniu dowiedziałem się wtedy od znajomego elektryka który zajmuje się naprawą silników elektrycznych.

                            [ Dodano: Pią 04 Mar, 11 10:53 ]
                            aaa.....zapomniałem , no klime sobie sam robię i opony :szeroki_usmiech
                            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                            GVI 1.4TSI
                            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                            Komentarz

                            • lookashECL
                              Rider
                              • 2009
                              • 416
                              • Rapid (NH3)

                              #15
                              lookashECL, haha..., oprócz mycia i sprzątania nie dotykam się do moich samochodów. są mechanicy którzy muszą swoje zarobić , poza tym nie znam się na mechanice.
                              Dobre :-)
                              Tak czy siak dzisiaj jadę kupić smar na bazie silikonu (jakiś specjalny do łożysk) no i bedę wiatrak gnębił w sobotnie popołudnie. Może się coś uda :wink:
                              Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                              Komentarz

                              • leszekmw
                                RS
                                • 2005
                                • 5356

                                #16
                                lookashECL, ja swój smarowałem bez wyciągania ale czytałem coś kiedyś ze ktoś wymontował wiatrak i robił to samo ale wtedy mógł go przekręcić i syf wylatywał mu ze środka. proponuję na początku zrobić to jakimś tanim smarem , może penetrusem a dopiero po oczyszczeniu dać do środka coś lepszego.. . a może spróbować sprężonym powietrzem na początek :?:
                                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                GVI 1.4TSI
                                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                Komentarz

                                • kowal 2002
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 5161

                                  #17
                                  Ja bym poleciał całe wnętrze silnika zmywaczem do hamulców Wurth-a ( 12 pln / 500 ml ), potem wydmuchać jeszcze wszystko kompresorem i dopiero jakieś smarowanie.
                                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                  Komentarz

                                  • lookashECL
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 416
                                    • Rapid (NH3)

                                    #18
                                    Już w tym dłubie ale widzę że jest maskara :evil:
                                    Dawno nie widziałem takiego syfu :|
                                    Trochę mi to zajmie
                                    Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                                    Komentarz

                                    • czyzyk64
                                      Elegance
                                      • 2008
                                      • 866

                                      #19
                                      lookashECL, zrób i wklej jakies zdjecia dla potomnych, napewno sie przyda.

                                      Komentarz

                                      Pracuję...