Kolejne wydanie czeskiego przeglądu prasy - tym razem artykuł ze strony auto.idnes.cz.
Galeria do artykułu jest dostępna tutaj: http://auto.idnes.cz/foto.aspx?r=aut...2_automoto_fdv
©koda zaczęła wyrabiać elektrooctavie. Będzie je teraz testować
Mladoboleslawska fabryka zaczęła wyrabiać testową flotyllę aut ©koda Octavia Green E line. Pierwsze kilometry zaczną wyjeżdżać już w jesieni tego roku.
"We współpracy z zewnętrznymi partnerami będą zbierać szczegółowe informacje o używalności, niezawodności i bezpieczeństwa elektrosamochodu," wyjaśnia fabryka.
Pierwszą elektryczną ©kodę rozpoznamy na drogach dzięki designerskim nalepkom oraz specjalnemu urządzeniu zabezpieczającemu - generatorowi dźwięku, który do szybkości około 40 km/h symuluje dźwięk silnika.
Przyszłość - wydaje się - należy do elektrosamochodów. Za ich rozwój intensywnie wziął się cały koncern Volkswagen, do którego należy także i czeska marka. "Myślę, że właśnie elektrosamochody są właściwą odpowiedzią na coraz bardziej rygorystyczne limity emisji oraz potrzebie zrównoważonego rozwoju przemysłu motoryzacyjnego," komentuje Eckhard Scholz, członek zarządu ©koda Auto odpowiedzialny za rozwój techniczny.
©koda przedstawiła elektryczną Octavię we wrześniu ubiegłego roku na salonie samochodowym w Paryżu. "W ciągu trzech, czterech lat chcemy wprowadzić pierwsze seryjnie produkowane elektryczne ©kody," obiecywał przy pokazie przedstawiciel producenta.
Zasięg 150 kilometrów
Octavia Green E Line oparta jest na popularnym modelu ©koda Octavia Combi. "Ze swoją modularną konstrukcją płyty podłogowej jest to model najbardziej przystosowany do montażu baterii, elektronicznego systemu sterowania i silnika elektrycznego," wyjaśnia Ev¾en (Eugeniusz) Krauskopf z działu prasowego wytwórcy. "Do stworzenia tego auta zostały także użyte moduły koncernu Volkswagen."
Silnik elektryczny zapewnia 60 kW mocy ciągłej, zaś moc maksymalna to 85 kW. Najwyższy moment obrotowy o wartości 270 Nm jest dostępny od najniższych obrotów. To bardzo doceniana własność silników elektrycznych. Kierowca doceni zwinność auta przede wszystkim w ruchu miejskim.
Octavia Green E Line przyspiesza z 0 do 100 km/h w dwanaście sekund. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 135 km/h. Octavia Green E Line czerpie energię elektryczną z akumulatorów litowo-jonowych, wystarczającą na pokonanie dystansu 150 kilometrów. Bateria składa się z 180 części o całkowitej pojemności 26,5 kWh, ich waga wynosi około 315 kilogramów. Przy hamowaniu silnikiem energia jest odzyskiwana.
©koda zdradziła też, że zaoferuje klientom także samochód hybrydowy, który łączy silnik spalinowy z napędem elektrycznym.
Mladoboleslawska fabryka zaczęła wyrabiać testową flotyllę aut ©koda Octavia Green E line. Pierwsze kilometry zaczną wyjeżdżać już w jesieni tego roku.
"We współpracy z zewnętrznymi partnerami będą zbierać szczegółowe informacje o używalności, niezawodności i bezpieczeństwa elektrosamochodu," wyjaśnia fabryka.
Pierwszą elektryczną ©kodę rozpoznamy na drogach dzięki designerskim nalepkom oraz specjalnemu urządzeniu zabezpieczającemu - generatorowi dźwięku, który do szybkości około 40 km/h symuluje dźwięk silnika.
Przyszłość - wydaje się - należy do elektrosamochodów. Za ich rozwój intensywnie wziął się cały koncern Volkswagen, do którego należy także i czeska marka. "Myślę, że właśnie elektrosamochody są właściwą odpowiedzią na coraz bardziej rygorystyczne limity emisji oraz potrzebie zrównoważonego rozwoju przemysłu motoryzacyjnego," komentuje Eckhard Scholz, członek zarządu ©koda Auto odpowiedzialny za rozwój techniczny.
©koda przedstawiła elektryczną Octavię we wrześniu ubiegłego roku na salonie samochodowym w Paryżu. "W ciągu trzech, czterech lat chcemy wprowadzić pierwsze seryjnie produkowane elektryczne ©kody," obiecywał przy pokazie przedstawiciel producenta.
Zasięg 150 kilometrów
Octavia Green E Line oparta jest na popularnym modelu ©koda Octavia Combi. "Ze swoją modularną konstrukcją płyty podłogowej jest to model najbardziej przystosowany do montażu baterii, elektronicznego systemu sterowania i silnika elektrycznego," wyjaśnia Ev¾en (Eugeniusz) Krauskopf z działu prasowego wytwórcy. "Do stworzenia tego auta zostały także użyte moduły koncernu Volkswagen."
Silnik elektryczny zapewnia 60 kW mocy ciągłej, zaś moc maksymalna to 85 kW. Najwyższy moment obrotowy o wartości 270 Nm jest dostępny od najniższych obrotów. To bardzo doceniana własność silników elektrycznych. Kierowca doceni zwinność auta przede wszystkim w ruchu miejskim.
Octavia Green E Line przyspiesza z 0 do 100 km/h w dwanaście sekund. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 135 km/h. Octavia Green E Line czerpie energię elektryczną z akumulatorów litowo-jonowych, wystarczającą na pokonanie dystansu 150 kilometrów. Bateria składa się z 180 części o całkowitej pojemności 26,5 kWh, ich waga wynosi około 315 kilogramów. Przy hamowaniu silnikiem energia jest odzyskiwana.
©koda zdradziła też, że zaoferuje klientom także samochód hybrydowy, który łączy silnik spalinowy z napędem elektrycznym.
Komentarz