ASV rozwalona głowica

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wlado78
    Classic
    • 2012
    • 1

    ASV rozwalona głowica

    ale mnie to wogole nie dziwi, nie odnoszac sie do danej sytuacji bo mnie tam nie bylo, ale przeciez w momencie gdy policja kieruje ruchem swiatla nie maja znaczenia bo jesli korek robi sie pomimo dzialajacych swiatel to jaki bylby sens kierowania ruchem zgodnie z sygnalizacja. Pare latek minelo od mojego egzaminu, ale jak dobrze pamietam to policjant na skrzyzowaniu jest wazniejszy niz swiatla i znaki.
  • szczuczyn332
    Classic
    • 2011
    • 33

    #2
    ASV rozwalona głowica

    Witam1
    Parę dni temu postawiłem dla mechanika swoją skodzinę aby wymienił mi rozrząd i przy okazji filtry, olej no i jak to zimą dwie uszczelki przy chłodniczce oleju które mają w zwyczaju przepuszczać olej. Przy odbiorze auta mechanik powiedział że jedna z uszczelek do chłodnicy oleju jakie kupiłem była niedobra więc on zamontował jakąś swoją. Powiedział że narazie nie cieknie więc zanim kupię nową i dobrą uszczelkę to mogę jeździć na takiej. Faktycznie po dwóch dniach użytkowania auta zauważyłem, przeciek oleju na chłodniczce oleju. Natychmiast powiadomiłem mechanika który powiedział żeby następnego dnia przyjechac na wymianę uszczelki. Z uwagi, że przeciek był niewielki używałem auto jak zawsze. Więc następnego dnia z rana gdy udałem się na zakupy podczas jazdy uszczelkę którą wsadził mi mechanik do chlodniczki oleju szlak trafil i w przeciągu kilku sekund 4l oleju znalazło się na jezdni jednocześnie zacierając wałek rozrządu głowicy i rozwalając całą glowicę. O powyższym fakcie poinformowałem mechanika ale ten nie poczuwa sie do winy i twierdzi ze musiała mi się wcześniej zapalić kontrolka oleju ale oczywiście tak nie było jgdyż olej w dolnej części silnika jeszcze był. na szczęście nie jecgałem szybko ok 40km/h więc po wykręceniu glowicy okazalo sie ze tloki i tuleje są całe. a teraz namiętnie szukam głowicy do mojej asv
    Paweł

    Komentarz

    • krzysiek13
      L&K
      • 2010
      • 1155

      #3
      Skoro poskręcał Ci to z uszczelką, która ewidentnie nie pasowała to jest jego wina (przecież nie Ty dłubałeś w aucie, tylko zleciłeś to fachowcowi!). Jak nie było odpowiedniej, to mógł przecież zostawić starą - wymiana jej na niepasującą to czysta głupota i strata czasu... jak to się mówi, "błąd w sztuce".
      Głowica do najtańszych części nie należy, a mechaników jest sporo, więc... za fraki i niech za to odpowiada.
      Który to mechanik?
      Octavia

      Komentarz

      • zadariusz1
        Rider
        • 2011
        • 543
        • Octavia III (5E3)
        • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

        #4
        Zeby ruszyc mechanika to potrzebna jest faktura na robote.Do tego trzeba powolac bieglego,ktory stwierdzi dlaczego wystapila usterka,ale jesli brak faktury to zostaje tylko dobra wola mechanika,a tej jak wynika z pierwszego postu,brak

        Komentarz

        • kiki
          Rider
          • 2010
          • 359

          #5
          Zamieszczone przez zadariusz1
          ale jesli brak faktury to zostaje tylko dobra wola mechanika,a tej jak wynika z pierwszego postu,brak
          sa jeszcze dwa wyjscia-
          - bęcki - to średnio polecam :szeroki_usmiech
          - albo podpierducha na mechanika do skarbówki
          Nawet jeśli nie odda za głowice to zawsze jest szansa że dostanie jakiś fajny (duży) mandacik

          Komentarz

          • astw
            Ambiente
            • 2011
            • 107

            #6
            Zamieszczone przez zadariusz1
            Zeby ruszyc mechanika to potrzebna jest faktura na robote.Do tego trzeba powolac bieglego,ktory stwierdzi dlaczego wystapila usterka,ale jesli brak faktury to zostaje tylko dobra wola mechanika,a tej jak wynika z pierwszego postu,brak
            Niekoniecznie faktura. Jak widać mechanik nie kwestionuje, iż wykonał pracę, a kwestionuje istnienie związku przyczynowego pomiędzy wymianą a awarią.
            W pierwszym rzędzie trzeba zlecić prywatną opinię rzeczoznawcy (np. z PZMOT, DEKRY itp.).
            Jeśli wykaże związek wady z naprawą - wezwanie poleconym do usunięcia wady dokonanej naprawy lub do zapłaty odszkodowania oraz do zwrotu kosztów ekspertyzy.

            W ewentualnym sporze, gdyby zaprzeczono wykonywaniu naprawy
            należy udowodnić, iż mechanik dokonał naprawy i była ona wadliwa:

            1. świadkowie (osoby z którymi byłeś u mechanika, rodzina która wiedziała do którego mechanika jedziesz a nawet pracownicy mechanika; ponadto osoby, które jechały z Tobą w chwili awarii),
            2. billingi - rozmowy z mechanikiem,
            3. dokumentacja naprawy - wpis w książce,
            4. poświadczone kopie paragonów tyczących nabytych przez Ciebie materiałów,
            5. a nawet ... odciski palców mechanika - też można zabezpieczyć.

            Komentarz

            • DGW
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 2330

              #7
              Na początku proponuję przeczytać uważnie post autowa wątku.
              W większości przypadków jestem krytycznie nastawiony do innych mechaników ale tu jest inaczej.
              Kolega sam kupił części. Jedna uszczelka nie pasowała. Został o tym poinformowany. Z pewnością mechanik nie dał żadnej gwarancji, że to będzie trzymać.
              Kolejna sprawa szczuczyn332, zauważył nieszczelność i mimo to kontynuował jazdę (informując mechanika o nieszczelności) :
              Zamieszczone przez szczuczyn332
              Z uwagi, że przeciek był niewielki używałem auto jak zawsze.
              a to zdanie nie jest prawdziwe , chodzi dokładnie o czas
              Zamieszczone przez szczuczyn332
              w przeciągu kilku sekund 4l oleju znalazło się na jezdni jednocześnie zacierając wałek rozrządu głowicy i rozwalając całą glowicę.
              Ubytek oleju 4l w kilka sekund wiąże się tylko i wyłącznie z utratą miski olejowej.
              W miejsce gdzie były montowane nowe uszczelki olej jest pompowany przez pompę i nigdy w życiu pompa ta nie ma takiej wydajności. Dla przykładu podam że przewodem smarującym turbo idzie około 350ml oleju w ciągu 60s na wolnych obrotach.
              Zostaje jeszcze kwestia dźwięku silnika i związanego z tym smarowania:
              - w kilka sekund bez ciśnienia, nie ma możliwości zatarcia się wałka
              - odgłos jaki silnik wydaje bez ciśnienia na górze każdy może usłyszeć podczas pierwszego odpalenia po zmianie oleju (wtedy też kilka sekund nie ma ciśnienia w głowicy)
              Jednie możliwym, błędnym stwierdzeniem mechanika jest to że powinna zapalić się kontrolka ciśnienia oleju. Czujnik jest przed filtrem i zapaliła by się dopiero wtedy gdy nie byłoby oleju w misce

              Czyli nie do końca tak tu jest wszystko czarne i białe :?
              NFPNorth-West
              2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
              WARSZTAT www.dsize.pl
              ->
              CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
              spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

              Komentarz

              • Tony065
                RS
                • 2009
                • 2487
                • Octavia I (1U2)
                • ARX 1.8 20VT 150 KM

                #8
                trochę OT, ale mnie 3,5l oleum "wyparowało" przez pękniętą rurkę olejową. puściło w śrubunku, w turbinie, lampka się zapaliła, zgasiłem silnik, na bagnecie został ślad na samym końcu, więc różnie to bywa z tymi wskazaniami... na szczęście tubulum śmiga nadal aż miło
                Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                @ by Tune-up Gdańsk
                TDI VP++ i jeszcze rośnie
                Antek

                Komentarz

                • phrix
                  L&K
                  • 2007
                  • 1000
                  • Audi
                  • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Z uwagi, że przeciek był niewielki używałem auto jak zawsze
                  Ciężko stwierdzić czyja jest wina, z samochodem z wyciekiem nie powinno się jeździć wręcz jest to zabronione. Przy wywalonej uszczelce górnej na początku się rosi ale po kilku kilometrach pryska dosyć mocno tw. ryzyko wziełeś na siebie.

                  Z drugiej strony mechanik mógł się pofatygować do pierwszego lepszego motoryzacyjnego i kupić komplet uszczelek które nie kosztują więcej jak 20 PLN. :?
                  Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

                  _

                  Komentarz

                  • krzysiek13
                    L&K
                    • 2010
                    • 1155

                    #10
                    Zamieszczone przez szczuczyn332
                    Powiedział że narazie nie cieknie więc zanim kupię nową i dobrą uszczelkę to mogę jeździć na takiej
                    Powiedział Ci, że tymczasowo taka będzie ok - czyli to było na odpowiedzialność mechanika. Mógł wziąć auto pod warsztat na czas skombinowania odpowiedniej albo powiedzieć, że to nie jest najlepsze rozwiązanie i robi to na Twoją odpowiedzialność - chociaż wątpię, żeby ktokolwiek tak zrobił, słowa trudno w razie czego udowodnić.
                    Octavia

                    Komentarz

                    • szczuczyn332
                      Classic
                      • 2011
                      • 33

                      #11
                      witam po dłuższej rozmowie z mechanikiem doszedlem do tego ze częsci kupuje ja a robote on robi za darmo
                      Paweł

                      Komentarz

                      • Marcello01
                        Rider
                        • 2009
                        • 491
                        • Octavia I (1U2)
                        • AGP 1.9 SDI 68 KM

                        #12
                        wszystko pięknie i ładnie tylko żeby jakiegoś psikusa nie zrobił....
                        https://www.facebook.com/tapicerekpranie

                        Komentarz

                        • szczuczyn332
                          Classic
                          • 2011
                          • 33

                          #13
                          a mechanik jeżeli nie miał orginalnej uszczelki wogóle nie powinien oddac mi auta do użytku przeciez mógł powiedzieć że auto bedzie do odbioru następnego dnia, a nwet jeśli uszczelka była zła było wsadzić starą orginalną a nie jakąś swoją znależioną gdzies w pudełku po nakrętkach
                          Paweł

                          Komentarz

                          • astw
                            Ambiente
                            • 2011
                            • 107

                            #14
                            Widać, iż jesteś pełen żalu do serwisu. Rozumiem to, gdyż jeśli sami nie znamy się na samochodach, wierzymy, iż oddajemy pojazd w dobre ręce profesjonalisty.

                            Czy przy Twoim nastawieniu zakup przez Ciebie części (jaki to koszt?) nie powoduje, iż jesteś rozczarowany sposobem załatwienia sprawy?
                            Może prawidłowe rozwiązanie jest takie, iż serwis pokrywa koszty naprawy (koszt części i koszt pracy), a Ty rezygnujesz z auta zastępczego na czas naprawy?

                            Komentarz

                            • leszekmw
                              RS
                              • 2005
                              • 5356

                              #15
                              szczuczyn332, mam głowice jakby co . od 115KM , nie wiem czy pasuje, niech się ktoś wypowie. zrobiona , niekompletna , wałek ok. z chęcią sprzedam.
                              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                              GVI 1.4TSI
                              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                              Komentarz

                              • szczuczyn332
                                Classic
                                • 2011
                                • 33

                                #16
                                jestem troche rozczarowany z rozwiązania tej sprawy ale niestety auto jest mi potrzebne i nie bedzie u mechaniak wrastalo w podwórko
                                Paweł

                                Komentarz

                                • DGW
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 2330

                                  #17
                                  leszekmw, niestety głowica od PD nie podejdzie do ASV lub może inaczej -
                                  jest to inna głowica
                                  NFPNorth-West
                                  2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                  WARSZTAT www.dsize.pl
                                  ->
                                  CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                  spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                  Komentarz

                                  • leszekmw
                                    RS
                                    • 2005
                                    • 5356

                                    #18
                                    Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                    leszekmw, niestety głowica od PD nie podejdzie do ASV lub może inaczej -
                                    jest to inna głowica
                                    aha.dzięki.
                                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                    GVI 1.4TSI
                                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                    Komentarz

                                    • smug
                                      Ambiente
                                      • 2009
                                      • 160

                                      #19
                                      W razie czego ja też ma głowice, ale do ASV Też chętnie sprzedam
                                      Sprzedam głowicę do 1.9 TDI ASV. Info na priv.

                                      Komentarz

                                      • szczuczyn332
                                        Classic
                                        • 2011
                                        • 33

                                        #20
                                        witam juz auto po zmianie glowicy narazie chodzi aby nie zachwalic
                                        glowica uzywana ale po regenrecji wymiana wszystkich zaworów sprawdzona na szczelność koszt 900\
                                        Paweł

                                        Komentarz

                                        Pracuję...