ale mnie to wogole nie dziwi, nie odnoszac sie do danej sytuacji bo mnie tam nie bylo, ale przeciez w momencie gdy policja kieruje ruchem swiatla nie maja znaczenia bo jesli korek robi sie pomimo dzialajacych swiatel to jaki bylby sens kierowania ruchem zgodnie z sygnalizacja. Pare latek minelo od mojego egzaminu, ale jak dobrze pamietam to policjant na skrzyzowaniu jest wazniejszy niz swiatla i znaki.
ASV rozwalona głowica
Zwiń
X
-
ASV rozwalona głowica
Witam1
Parę dni temu postawiłem dla mechanika swoją skodzinę aby wymienił mi rozrząd i przy okazji filtry, olej no i jak to zimą dwie uszczelki przy chłodniczce oleju które mają w zwyczaju przepuszczać olej. Przy odbiorze auta mechanik powiedział że jedna z uszczelek do chłodnicy oleju jakie kupiłem była niedobra więc on zamontował jakąś swoją. Powiedział że narazie nie cieknie więc zanim kupię nową i dobrą uszczelkę to mogę jeździć na takiej. Faktycznie po dwóch dniach użytkowania auta zauważyłem, przeciek oleju na chłodniczce oleju. Natychmiast powiadomiłem mechanika który powiedział żeby następnego dnia przyjechac na wymianę uszczelki. Z uwagi, że przeciek był niewielki używałem auto jak zawsze. Więc następnego dnia z rana gdy udałem się na zakupy podczas jazdy uszczelkę którą wsadził mi mechanik do chlodniczki oleju szlak trafil i w przeciągu kilku sekund 4l oleju znalazło się na jezdni jednocześnie zacierając wałek rozrządu głowicy i rozwalając całą glowicę. O powyższym fakcie poinformowałem mechanika ale ten nie poczuwa sie do winy i twierdzi ze musiała mi się wcześniej zapalić kontrolka oleju ale oczywiście tak nie było jgdyż olej w dolnej części silnika jeszcze był. na szczęście nie jecgałem szybko ok 40km/h więc po wykręceniu glowicy okazalo sie ze tloki i tuleje są całe. a teraz namiętnie szukam głowicy do mojej asvPaweł
-
-
Skoro poskręcał Ci to z uszczelką, która ewidentnie nie pasowała to jest jego wina (przecież nie Ty dłubałeś w aucie, tylko zleciłeś to fachowcowi!). Jak nie było odpowiedniej, to mógł przecież zostawić starą - wymiana jej na niepasującą to czysta głupota i strata czasu... jak to się mówi, "błąd w sztuce".
Głowica do najtańszych części nie należy, a mechaników jest sporo, więc... za fraki i niech za to odpowiada.
Który to mechanik?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zadariusz1ale jesli brak faktury to zostaje tylko dobra wola mechanika,a tej jak wynika z pierwszego postu,brak
- bęcki - to średnio polecam :szeroki_usmiech
- albo podpierducha na mechanika do skarbówki
Nawet jeśli nie odda za głowice to zawsze jest szansa że dostanie jakiś fajny (duży) mandacik
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zadariusz1Zeby ruszyc mechanika to potrzebna jest faktura na robote.Do tego trzeba powolac bieglego,ktory stwierdzi dlaczego wystapila usterka,ale jesli brak faktury to zostaje tylko dobra wola mechanika,a tej jak wynika z pierwszego postu,brak
W pierwszym rzędzie trzeba zlecić prywatną opinię rzeczoznawcy (np. z PZMOT, DEKRY itp.).
Jeśli wykaże związek wady z naprawą - wezwanie poleconym do usunięcia wady dokonanej naprawy lub do zapłaty odszkodowania oraz do zwrotu kosztów ekspertyzy.
W ewentualnym sporze, gdyby zaprzeczono wykonywaniu naprawy
należy udowodnić, iż mechanik dokonał naprawy i była ona wadliwa:
1. świadkowie (osoby z którymi byłeś u mechanika, rodzina która wiedziała do którego mechanika jedziesz a nawet pracownicy mechanika; ponadto osoby, które jechały z Tobą w chwili awarii),
2. billingi - rozmowy z mechanikiem,
3. dokumentacja naprawy - wpis w książce,
4. poświadczone kopie paragonów tyczących nabytych przez Ciebie materiałów,
5. a nawet ... odciski palców mechanika - też można zabezpieczyć.
Komentarz
-
-
Na początku proponuję przeczytać uważnie post autowa wątku.
W większości przypadków jestem krytycznie nastawiony do innych mechaników ale tu jest inaczej.
Kolega sam kupił części. Jedna uszczelka nie pasowała. Został o tym poinformowany. Z pewnością mechanik nie dał żadnej gwarancji, że to będzie trzymać.
Kolejna sprawa szczuczyn332, zauważył nieszczelność i mimo to kontynuował jazdę (informując mechanika o nieszczelności) :Zamieszczone przez szczuczyn332Z uwagi, że przeciek był niewielki używałem auto jak zawsze.
Zamieszczone przez szczuczyn332w przeciągu kilku sekund 4l oleju znalazło się na jezdni jednocześnie zacierając wałek rozrządu głowicy i rozwalając całą glowicę.
W miejsce gdzie były montowane nowe uszczelki olej jest pompowany przez pompę i nigdy w życiu pompa ta nie ma takiej wydajności. Dla przykładu podam że przewodem smarującym turbo idzie około 350ml oleju w ciągu 60s na wolnych obrotach.
Zostaje jeszcze kwestia dźwięku silnika i związanego z tym smarowania:
- w kilka sekund bez ciśnienia, nie ma możliwości zatarcia się wałka
- odgłos jaki silnik wydaje bez ciśnienia na górze każdy może usłyszeć podczas pierwszego odpalenia po zmianie oleju (wtedy też kilka sekund nie ma ciśnienia w głowicy)
Jednie możliwym, błędnym stwierdzeniem mechanika jest to że powinna zapalić się kontrolka ciśnienia oleju. Czujnik jest przed filtrem i zapaliła by się dopiero wtedy gdy nie byłoby oleju w misce
Czyli nie do końca tak tu jest wszystko czarne i białe :?NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
trochę OT, ale mnie 3,5l oleum "wyparowało" przez pękniętą rurkę olejową. puściło w śrubunku, w turbinie, lampka się zapaliła, zgasiłem silnik, na bagnecie został ślad na samym końcu, więc różnie to bywa z tymi wskazaniami... na szczęście tubulum śmiga nadal aż miłoBlack Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
Z uwagi, że przeciek był niewielki używałem auto jak zawsze
Z drugiej strony mechanik mógł się pofatygować do pierwszego lepszego motoryzacyjnego i kupić komplet uszczelek które nie kosztują więcej jak 20 PLN. :?Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI
_
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szczuczyn332Powiedział że narazie nie cieknie więc zanim kupię nową i dobrą uszczelkę to mogę jeździć na takiej
Komentarz
-
-
Widać, iż jesteś pełen żalu do serwisu. Rozumiem to, gdyż jeśli sami nie znamy się na samochodach, wierzymy, iż oddajemy pojazd w dobre ręce profesjonalisty.
Czy przy Twoim nastawieniu zakup przez Ciebie części (jaki to koszt?) nie powoduje, iż jesteś rozczarowany sposobem załatwienia sprawy?
Może prawidłowe rozwiązanie jest takie, iż serwis pokrywa koszty naprawy (koszt części i koszt pracy), a Ty rezygnujesz z auta zastępczego na czas naprawy?
Komentarz
-
-
leszekmw, niestety głowica od PD nie podejdzie do ASV lub może inaczej -
jest to inna głowicaNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
Komentarz