[O1] To uszczelka glowicy, czy nie [ AGN 20V 1.8 92kW benzyn

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lubie.skode.pl
    Classic
    • 2007
    • 34
    • Octavia I (1U2)
    • AGN 1.8 20V 125 KM

    #26
    Zamieszczone przez JanuszSz
    Zamieszczone przez lubie.skode.pl
    Silnik pracuje, w mojej ocenie, brzydko. Trzęsie się.
    A co ma robić zmarznięty silnik chwilę po uruchomieniu?Cykać jak Doxa?
    Moja rada,to wymiana oleju,filtrów i jazda.Oczywiście po zagrzaniu motoru. :P
    W rezultacie, z mojej perspektywy, pojawiły się cztery SUKCESY:

    1. Mam w Octavi posprzątane pod maską.
    Wymieniłem olej i filtr. Olej wlałem 5W50. Wymieniłem płyn hamulcowy i chłodniczy. Wymieniłem przewody zapłonowe i świece - jak radził "agrala".
    Wszystko za 1/3 kasy, ktorą bym musiał wywalić na wymianę uszczczelki. Teraz silnik chodzi jak Doxa niezależnie od wilgotności i temperatury. Pali równie dobrze, gdy zimny i gdy ciepły. Od startu chodzi równiutko i mruczy jakby był trójfazowy. Istotne, że komputer wskazuje nizsze o około 0.5-0.7 l//100km spalanie. Wyrażnie niższe spalanie może w jakiejś częsci wynikać z wyższych temperatur zewnetrznych i lepszych warunków na drodze. Ale tylko w cześci.
    Zresetowałem komputer. Silnik zrobił się jeszcze bardziej elastyczny a spalanie spadło o kolejne ~0.3l/100km. Możliwe, że komputer sie adaptował do nowych warunków pracy?

    2. Zostałem DONATOREM
    10% zaoszczedzonych pieniędzy postanowiłem przeznaczyć na utrzymanie Octaviaclub.pl. Pieniedzy, co warto podkreślać, zaoszczedzonych dzięki Waszym poradom. Za 10% bym został donatorerm na 3 lata. Szkoda, że całej kwoty nie można przelać jednorazowo. Trzeba cykać po 25 zł.

    3. Znalezałem tańszy warsztat b.blisko domu.
    Do warsztatu w którym chcieli wymieniać uszczelki głowicy i kolektorów nie wróciłem. Przypomniały mi się wcześniejesze dziwne sytuacje. Znalazłem warsztat w odleglosci 300 m od domu. W dodatku tańszy.

    4. Mam czyściutką Octavię.
    Tak mi się ta stareńka Skodzianka znów spodobała, że poświęciliśmy z żona 1.5 godziny, aby ja w środku gruntownie odkurzyć, wyprać i wymyć. Jeszcze mycie silnika i polerowanie karoserii zostało.
    --
    Pozdrawiam Paweł
    Mój 19 letni AGN pali mniej niż żony nowy 90TCe
    Ktoś wie gdzie sie podziało 19 lat rozwoju silników ze spalaniem wewnetrznm?

    Komentarz

    • agrala
      Rider
      • 2011
      • 397

      #27
      Ciesze się że moja podpowiedź Ci pomogła.
      Pozdrawiam.
      Życze przyjemnej jazdy i oby jak najmniej wizyt u mechaników, nawet tych tańzych :lol:
      Komfortowie kierunkowskazy - włączasz 1 a miga 3x
      Emulator czujnika poziomu oleju G266
      Napraw sterowników AIRBAG

      Komentarz

      • oolsztyniak
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 6647
        • Superb II combi (3T5)
        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

        #28
        Rewelacja
        Motor mógł być przecież niedogrzany
        Jak chcesz to zrobie Ci fotke "masła" pod korkiem a uszczelka dobra :roll:
        I nikt nie wie skąd to masło ....
        Była O2 RS 190 km / 436 Nm
        Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

        Komentarz

        • qwsazx
          Drive
          • 2010
          • 66

          #29
          Zamieszczone przez casper255
          Czytajac uwaznie zauwazysz ze kolega qwsazx, pisze ze w silniku nie bylo pierscieni a za uszczelnienie robil olej co jest bynajmniej totalna bzdura.
          Czytaj uważnie, to nie będziesz miał wątpliwości.

          Komentarz

          Pracuję...