igor33c, nie zrozum mnie zle , ale jakbys nie patrzyl , wczesniej masz 60 stron watku w temacie o ktory pytasz ..............
Nie zrozumiałem Ciebie źle, ale chodzi o to że nie bardzo mi się chce czytać 60 stron tematu, a nawet jakby mi się chciało to nie mam na to czasu bo jestem w trakcie sesji Wiem co nieco o oponach, zielony nie jestem, ale liczyłem na jakąś krótką odpowiedź od bardziej doświadczonych kierowców, bo sam przejechałem dopiero 4 zimy. Chodzi mi o dobre , sprawdzone opony ale jednocześnie w miarę tanie.
Naszły mnie pewne przemyślenia czy moja Skoda ma prawdziwy przebieg... Jak gdzieś wspomniałem wg.ostatniego wpisu w książce w listopadzie 2005 miała 150k km będąc jeszcze u I właściciela, teraz gdy ją kupowałem od drugiego (miłej fryzjerki) miała 178... Ale olej jaki był lany to Lotos 5w40 i tak jest wg książki oraz tego, że w bagażniku znalazłem baniaczek po tym właśnie oleju. Zresztą miła pani sama mówiła, że lany był ten olej... Po zalaniu przejechałem z 1200 km i nie zauważyłem ubytku na bagnecie... Dodam, że od przebiegu rzedu 2400 km auto ma założoną instalację gazową... Tak więc możliwe jest, mimo troszkę zdojonego wnętrza i ogólnie nieprawdopodbności robienia przez tą Panią 6 tys km miesięcznie aby to auto miało jednak większy przebieg? Ja wiem, że takie dywagacje są śmieszne ale może pomożecie mi spać spokojnie, że jeszcze naciesze się autem..Szczególnie, że dziś sprzedałem poprzednie... :roll:
O fryzjerke też :twisted: A tak konkretnie to tego czy jesli auto jeździ na syntetyku i ma teoretycznie 180 tys to jest możliwe, że to prawdziwy przebieg? Czy np dla bezpieczenstwa nie wlać przy następnej wymianie półsyntetyku, żeby nie rozszczelnił się silnik... Aa i sorry za moje rozpisywanie się :P
13karolss, ty masz tdi, to wiadomo że pochłania. Tzn na pewno pompowtrysk tdi, ty masz na pompie to nie wiem, ale myśle że też pociąga oleju troche i to naturalne.
13karolss, generalnie dobrze utrzymana pompa nie powinna łykać oleju (zauważalnie), choć to też zależy od warunków eksploatacji jak i nogi kierowcy. Warto sprawdzić uszczelki- m.in. przy pompie podciśnienia, rozrządzie (ważne) i przy chłodnicy oleju.
lej syntetyk i kontroluj zużycie oleju
otóż to i kontroluj poziom płynu chłodniczego.
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
silnik moze miec nawet milion i mozna lac syntetyk- nic sie nie rozszczelni!!!! pomowienia tylko!!! na polsyntetyk przechodzi sie kiedy lanie syntetyku nie oplaca sie (czyli jak go bierze duzo to szkoda tyle placic za olej- lepiej zeby bralo polsysntetyk za 15 niz syntetyk za 40) i branie oleju 1l/10 000 to jest duzo!!!! takie spalanie jest dopuszczalne ale tylko w nowych silnikach do pierwszych 2 wymian oleju a nie po 200 000km
Komentarz