[O1] Dziwne zachowanie centralnego zamka

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Elektron 17
    Classic
    • 2012
    • 10

    [O1] Dziwne zachowanie centralnego zamka

    Zamieszczone przez greglow
    Witam

    Czy jest możliwa wymiana elementu zaznaczonego na czerwono. U mnie zaczął korodować i wolałbym go wymienić niż malować. (proszę o podanie właściwej nazwy elementu abym mógł w razie czego zmienić w temacie)

    Dzięki za pomoc
    Jak ci nie cieknie tamtędy woda to ja bym nie kusił losu tylko okleił to i pomalował nie wyjmując.
  • wwoojjtttaass
    Classic
    • 2011
    • 24

    #2
    [O1] Dziwne zachowanie centralnego zamka

    Witam.

    Temat centralnego był wiele razy poruszany, jednak nie mogłem się doszukać podobnych objawów jak u mnie.
    Podczas otwierania drzwi samochodu pilotem z kluczyka nic dziwnego w sumie się nie dzieje. Wszystkie drzwi otwierają się lecz nie zapala się oświetlenie wnętrza. Gdy wcisnę przycisk otwierania po raz drugi (przy otwartych już drzwiach) oświetlenie się zapala (oświetlenie przedniej części samochodu; z tyłu przy uchwytach mam również takie lampki, lecz one się nie świecą przy otwieraniu drzwi - nie wiem czy powinny??. Da się ja natomiast zapalić używając przycisków obok nich).
    Podczas zamykania samochodu z pilota, wszystkie drzwi ryglują się normalnie (trochę dziwne dla mnie jest to że po tym jak drzwi się zablokują, zamek po sekundzie, próbuje tak jakby ponownie je zamknąć).
    Przy próbie zamknięcia drzwi przyciskiem na konsoli w drzwiach kierowcy, wszystkie drzwi się ryglują, przy czym po sekundzie drzwi kierowcy się otwierają samoistnie.

    W czym może tkwić przyczyna? Czy winny jest "osławiony" mikrostyk??
    1.9 TDI - 170 KM

    Komentarz

    • K_Popiel
      Rider
      • 2010
      • 608

      #3
      Podłączałeś samochód pod kompa ? Można sprawdzić Vagiem czy sterownik dostaje sygnał o otwarciu drzwi i wtedy będzie już coś wiadomo. To że zamek próbuje zamknąć drzwi ponownie to moim zdaniem właśnie objaw braku informacji zwrotnej o tym iż drzwi już są "zaryglowane". Jeżeli nie masz możliwości podłączenia kompa to możemy się jakoś umówić i zbadać czy są jakieś błędy itp.
      // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
      ------------------------------------------------------

      Komentarz

      • ulysse
        Rider
        • 2010
        • 496

        #4
        Mogą być zimne luty w zamkach jak zachowuje się dioda safe ??



        Najlepsza opcją będzie podłączenie do komputera chociaż u mnie komputer nic nie pokazywał dopiero sprawdzenie od wewnątrz które drzwi się nie ryglują pozwoliło mi zlokalizować usterkę.

        Komentarz

        • pablo_doctor
          Elegance
          S_OCP Member
          • 2007
          • 791

          #5
          ulysse ma prawdopodobnie 99,8% racji a i kolega K_Popiel dobrze prawi.
          zdjagnozuj, okreslimy co i jak oraz gdzie - wymienisz sobie ktorys zamek lub polatasz instalke elektryczna i bedzie jak z salonu
          pablo_doctor

          Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje

          CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160

          http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl

          Komentarz

          • Acio
            Drive
            • 2011
            • 64

            #6
            Stawiam na zamek drzwi kierowcy, rozebranie i przelutowanie powinno pomóc

            Chociaż lampki oświetlenia wnętrza zachowują się dziwnie
            Skoda Fabia 2.0 AZL Elegance

            Komentarz

            • adiwaw
              Ambiente
              • 2009
              • 167

              #7
              Przecież w vag'u jest podwójne ryglowanie więc to nic dziwnego. Ja stawiam na zamek kierowcy. Miałem podobnie, że sterownik dostawał zbyt długi sygnał.

              Komentarz

              • tomus7
                RS
                • 2010
                • 1896
                • Peugeot

                #8
                wwoojjtttaass, Proponuję kolego sprawdzić drukowaną płytkę w elektrycznej części zamka (przelutowanie) dodatkowo wymienić mikrostyk po tych zabiegach wszystko powinno wrócić do normy.
                ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                Komentarz

                • Marian 2
                  L&K
                  • 2007
                  • 1086
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • AQY 2.0 MPI 115 KM

                  #9
                  Podobne objawy miałem, gdy była zamoczone złącze do klapy bagażnika (kombi). Złącze znajduje się w bagażniku, na dole po lewej stronie, a przyczyną zamoczenia było rozłączenie się złączki wężyka do tylnego spryskiwacza. Wężyk do spryskiwacza jest w wiązce przewodów do tylnej klapy, złączka przewodów i złączka wężyka tuż obok siebie.

                  Komentarz

                  • wwoojjtttaass
                    Classic
                    • 2011
                    • 24

                    #10
                    Witam.

                    Problem rozwiązany. Powodem był uszkodzony zamek w drzwiach kierowcy. Został wymieniony na nowy i problem zniknął. Dziękuje za wszystkie wskazówki.
                    1.9 TDI - 170 KM

                    Komentarz

                    Pracuję...