[O1] hamulce

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • michalkaca88
    Classic
    • 2011
    • 7

    [O1] hamulce

    Koledzy z jakim przebiegiem była wasza Octavia jak odbieraliście nówkę w salonie?
    A z jakim przebiegiem mieli Ci co odbierali auto z fabrycznym LPG (chodzi mi o wykonaną jazdę testową)?
  • giqus
    Ambiente
    • 2010
    • 102
    • Octavia III combi (5E5)
    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    #2
    [O1] hamulce

    Witajcie,

    Rok temu, jak kupiłem auto, hamulce były na ukończeniu. Wymieniłem tarcze (które i tak biły), wymieniłem klocki bo już ich nie było, oraz komplet bębny+szczęki.
    Po wymianie: tarcze nadal biły, ale mechanik mówił że wszystko ok, więc dałem sobie spokój. Teraz mnie to zaczyna irytować szczególnie kiedy muszę wyhamować ze 120 - dobrze trzeba trzymać kierę.
    Zastanawiam się że jeśli poprzedni biły, i nowe też falują to problem nie leży w tarczach? Na co zwrócić uwagę żeby rozwiązać problem i żeby następne tarcze jeśli je wymienię też nie falowały?
    Z tyłu natomiast mam wrażenie że przy mocnym hamowaniu - tył auta wpada w wibracje, co nie tak z tymi hamulcami?

    Komentarz

    • xplo
      Ambiente
      • 2010
      • 221

      #3
      Giqus, żebyś wiedział co ja się mam z tarczami :szeroki_usmiech Już mi się pogięły tak oryginały na których kupiłem (nie pamiętam czy od początku były pogięte) - dość ostro hamowałem. Zakupiłem brembo maxxx - po paru tysiach pogięte (klocki ferodo premier), zakupiłem ATE zwykłe i zostawiłem stare klocki (błąd albo i nie) po 1 tysiącu pogięte. Przetoczyłem brembo maxx pogięły się. Ostatnio zakupiłem Mikode + klocki Breck to samo 1 tysiąc pogięte. Piasty u mnie są ok, więc jedynie co by pomogło to zmiana na hamulce 288 a mam 280.

      Komentarz

      • giqus
        Ambiente
        • 2010
        • 102
        • Octavia III combi (5E5)
        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

        #4
        Nie załamuj mnie... :roll:

        Komentarz

        • JanuszSz
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 2835
          • Superb II combi (3T5)

          #5
          Przechodziłem to.Heble 280 to porażka.Wymiana tarcz po kilku tysiącach kilometrów.
          Dwa lata temu zmieniłem na 288 i skończyło się kopanie w nogę i rzucanie kierownicą przy hamowaniu.
          Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

          Komentarz

          • xplo
            Ambiente
            • 2010
            • 221

            #6
            Ile wyniosło Cię to Janusz ? Zapewne nie mała sumka.

            Komentarz

            • Tomek_dx
              Rider
              • 2008
              • 398

              #7
              A nie zastanawialiście sie czy może problem nie jest w montażu?giqus, piszesz że po wymianie nadal miałeś bicie. To jest niedopuszczalne!! Lepiej zmień tego mechanika pakujesz się tylko w niepotrzebne koszta. Przy wymianie trzeba wyczyścić wszystko bardzo dokładnie. Piasta ma być jak lustro bez żadnej rdzy, nalotów czy wrzerów. Nakładasz na wiertarkę kołową szczotkę drucianą i jedziesz piastę aż bedziesz miał świecące lico Potem cieniutka warstwa smaru miedziowego w spray'u i zakładasz tarczę. czyścisz dokladnie zacisk hamulcowy szczególnie miejsca po których porusza sie klocek i składasz wszystko do kupy. Po takim zabiegu nic nie może drgać jeśli masz w porządku zawieszenie czy półośki. Niestety trzeba się trochę pobawić ale widać efekty. Ja mam z ALH zrobione na 140KM z tyłu niestety bębny i chyba za wolno nie jeżdżę skoro klocki starczają max na 20tys km a tarcze max na 40tys. Zakładam ATE PD i klocki ATE i do samego końca tarczy kiedy znikają nacięcia żadnych wibracji nie czuję. Oczywiście te same zasady dotyczą tylnych bębnów które też muszą byc sprawne i bardzo dobrze hamować aby nie przeciążać przodu.
              A jak powinny wygladać "zadbane" hamulce obrazuje zdjęcie poniżej w mojej drugiej O2 po przebiegu ok 60tys km z drugimi klockami.
              Załączone pliki
              Tomek

              Komentarz

              • deviltomek
                Ambiente
                • 2010
                • 246

                #8
                a moze lepiej zmienic styl jazdy? jesli zakladasz firmowe tarcze i klocki a nadal po kilku tysiącach bije to widocznie problem leży w użytkowniku trzeba se uswiadomic ze octavia to auto rodzinne a nie bolid wyscigowy ani zadne coupe ja mam tarcze od nowosci (200tyś) klocki wymieniane co 60 tys, zadnych bic- mimo ze tarcze juz cieniutkie...trzeba sie nauczyc hamowac silnikiem i przewidywac moment hamowania wczesniej-- jak widze niektórych jazde co widzą ze czerwone z przodu a jeszcze cisna albo siedzą drugiemu na ogonie i zeby zdazyc zareagowac musza depnac mocniej hamulec, lub wyprzedzają wiedząc ze za kilka set metrow beda skrecac w lewo i pozniej ci wyprzedzeni musza stac i czekac az skreci albo zjezdzaja z gory na luzie i hamulcu to mnie dusi fakt jest taki ze hamulce w octavi są przewidziane na normalne uzytkowanie, nie sportowe czy bezmyslne pozatym pomijam fakt ze w instrukcji klockow i tarcz pisze wyraznie ze przy pierwszych 200km unikac gwaltownego hamowania zeby pozwolic dopasowac sie klockom w miare spokojnie ja jak mam hamowac to redukuje biegi az dojde do 2 hamulca dotykam dopiero przy predkosci toczenia- wyjatkiem sa sytuacje nieprzewidywalne- przy przepisowej jezdzie bardzo zadko sie zdazajace

                Komentarz

                • krzysiek13
                  L&K
                  • 2010
                  • 1155

                  #9
                  Zamieszczone przez deviltomek
                  trzeba se uswiadomic ze octavia to auto rodzinne a nie bolid wyscigowy
                  albo wykonać swapa hamulców na odpowiednie do stylu jazdy
                  Octavia

                  Komentarz

                  • agrala
                    Rider
                    • 2011
                    • 397

                    #10
                    Które wersje miały 288 a któe 280?
                    Komfortowie kierunkowskazy - włączasz 1 a miga 3x
                    Emulator czujnika poziomu oleju G266
                    Napraw sterowników AIRBAG

                    Komentarz

                    • JanuszSz
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 2835
                      • Superb II combi (3T5)

                      #11
                      Zamieszczone przez xplo
                      Ile wyniosło Cię to
                      Około 600 zł.

                      Zamieszczone przez agrala
                      Które wersje miały 288 a któe 280?
                      288 były w 1,8T benzyna i 1,9 TDI ASZ.Pozostałe TDI miały 280,a 1,6 75KM 256.
                      Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                      Komentarz

                      • giqus
                        Ambiente
                        • 2010
                        • 102
                        • Octavia III combi (5E5)
                        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
                        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                        #12
                        Dobra,
                        to nadal nie dało odpowiedzi na moje zadane pytanie

                        Komentarz

                        • JanuszSz
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 2835
                          • Superb II combi (3T5)

                          #13
                          Zamieszczone przez giqus
                          to nadal nie dało odpowiedzi na moje zadane pytanie
                          N/t przednich hebli odpowiedzi uzyskałeś trzy:

                          Wypolerowanie styku piasty z tarczą ,zakonserwowanie smarem miedziowym,czyszczenie prowadników w zacisku.Kolega,który podał ten przepis nie napisał nic na temat częstotliwości wykonywania tych operacji.Przy syfie zalegającym nasze drogi pewnie raz w miesiącu.
                          Drugi sposób,to zmiana stylu jazdy i jak najmniejsze używanie hamulców,hamowanie silnikiem,np.tak. :lol:
                          Zamieszczone przez deviltomek
                          ja jak mam hamowac to redukuje biegi az dojde do 2 hamulca dotykam dopiero przy predkosci toczenia
                          :yay: przewidywanie świateł na sygnalizatorach etc.

                          Sposób trzeci,to swap hamulców przednich na przynajmniej 288(jeśli masz koła 15 to max)Przy zakładaniu tarcz musisz przetrzeć piastę sczotką drucianą ,obejrzeć zacisk i złożyć wszystko do kupy.Jeździć w jakim stylu masz chęć,nie przejmować się kałużami.
                          Akurat wiem co piszę,bo miałem Octę 1,6 75KM,a w obecnej były z przodu 280 , a z tylu bębny.

                          Co do tylnych hamulców,to trudno wróżyć,ale proponuję na początek zdjąć bębny,wysypać zalegający wewnątrz pył,jeśli masz możliwość skorzystania ze sprężarki to dobrze przedmuchać przestrzeń między szczękami.Należy też obejrzeć bębny,a w razie konieczności oddać je tokarzowi,lub jeśli są cienkie-wymienić.
                          Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                          Komentarz

                          • agrala
                            Rider
                            • 2011
                            • 397

                            #14
                            Zamieszczone przez JanuszSz
                            288 były w 1,8T benzyna i 1,9 TDI ASZ.Pozostałe TDI miały 280,a 1,6 75KM 256.
                            Da sie to jakoś rozpoznać nie ściagając kołą i nie mierząc tarczy? Mozę jakiśnapis na zacisku?
                            Jestem ciekaw co mam a też będe zmieniał tarcze. Mam 2L, wersja SLX.
                            Komfortowie kierunkowskazy - włączasz 1 a miga 3x
                            Emulator czujnika poziomu oleju G266
                            Napraw sterowników AIRBAG

                            Komentarz

                            • krzysiek13
                              L&K
                              • 2010
                              • 1155

                              #15
                              agrala, Najprawdopodobniej masz 280
                              Octavia

                              Komentarz

                              • JanuszSz
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 2835
                                • Superb II combi (3T5)

                                #16
                                agrala,
                                Zacisk FS III do tarczy 280 masz kilka postów wyżej,natomiast do 288 przez felgę wygląda tak:

                                Widać charakterystyczną sprężynę z drutu.
                                Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                                Komentarz

                                • deviltomek
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 246

                                  #17
                                  mam 1,6 75 km i orginalnie 280 i zacisk fsIII wiec niekoniecznie w 1,6 musi byc 256.

                                  Komentarz

                                  • xplo
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 221

                                    #18
                                    1.4 wiem, że na pewno ma 256.

                                    Komentarz

                                    • giqus
                                      Ambiente
                                      • 2010
                                      • 102
                                      • Octavia III combi (5E5)
                                      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
                                      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                      #19
                                      Dobra, wymienię jeszcze raz tarcze.
                                      Tylko na co? Brembo? Lucas-TRW? Ate?

                                      Komentarz

                                      • Tomek_dx
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 398

                                        #20
                                        Poczytaj forum jest mnóstwo wątków nt tarcz.
                                        Poniżej 40 stron odpowiedzi jakie tarcze:


                                        Brembo parę lat temu sie zeszmaciło. Kiedyś zakładałem w VW i po 10tys drgania na kierownicy. Teraz tylko ATE PD i do 40tys km kiedy zużywam tarcze drgań brak. Myślę dobry kompromis cena-jakość
                                        Tomek

                                        Komentarz

                                        • wojtass
                                          Rider
                                          • 2007
                                          • 473

                                          #21
                                          Słyszałem ze Bosch swoje produkty bardzo poprawił, a co myślicie o TRW tez
                                          Słyszałem ze także dobry zestaw

                                          Komentarz

                                          • giqus
                                            Ambiente
                                            • 2010
                                            • 102
                                            • Octavia III combi (5E5)
                                            • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
                                            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                            #22
                                            TARCZE + KLOCKI

                                            Coś takiego wystarczy?

                                            Komentarz

                                            • JanuszSz
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 2835
                                              • Superb II combi (3T5)

                                              #23
                                              Zamieszczone przez giqus
                                              TARCZE + KLOCKI

                                              Coś takiego wystarczy?
                                              Wg opisu,to chyba zestaw do O2.
                                              Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                                              Komentarz

                                              • giqus
                                                Ambiente
                                                • 2010
                                                • 102
                                                • Octavia III combi (5E5)
                                                • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
                                                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                #24
                                                TO MIAŁEM NA MYŚLI :-)

                                                Komentarz

                                                • JanuszSz
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 2835
                                                  • Superb II combi (3T5)

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez giqus
                                                  Według opisu i zdjęcia na stronie Alledrogo wygląda,że zestaw jest przeznaczony do Twojego auta.Natomiast z tego,co napisali w zakładce PEŁNE ZASTOSOWANIE TU wynika,że zestaw pasuje do O1 z silnikiem 1,4 i jednocześnie do O1 z silnikiem 1,8T,co absolutnie nie może być prawdą.
                                                  Napisz do sprzedawcy i zapytaj,czy to jest do Twojego auta i czy w przypadku niezgodności będziesz mógł odesłać bez ponoszenia kosztów.
                                                  Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...