[O1] Działanie wentylatorów chłodnic

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • muzzy7b
    Classic
    • 2012
    • 14

    [O1] Działanie wentylatorów chłodnic

    Zamieszczone przez Eidos71
    Policja aresztuje przestępców
    lepiej by powiedział, że łapie :szeroki_usmiech
    bo zatrzymuje to chyba jakieś dziwne słowo :szeroki_usmiech


    ...zapraszamy pana rzecznika do patrolu np. pieszego na służbę weekendową w jakimś większym mieście w Polsce I tu mógłby się wykazać w rozmowie "kulturalnej" ze społeczeństwem
  • tgf1
    Classic
    • 2011
    • 4
    • Octavia II (1Z3)
    • BKD 2.0 TDI 140 KM

    #2
    [O1] Działanie wentylatorów chłodnic

    Nie wiem już w którym kierunku mam podążać. Na zimnym silniku (TDI 110 KM) załączam klimę włącza się mały wentylator. Zagrzeje celowo silnik - włączy się mały wentylator. Duży nie zauważyłem aby się włączył. Obdzwoniłem kilka serwisów i elektromechaników i każdy podaje inną zasadę włączania się wentylatorów. Jedni twierdzą, że przy włączeniu klimy powinny się załączyć dwa wentylatory więc jeden ten większy mam uszkodzony a inni mówią mi, że mam wszystko w porządku bo aby uruchomił się większy wentylator silnik musi dostać większej temperatury. Dodam, że wszyscy stoją niezbicie na swoim stanowisku i nie dają się przekonać. Jeden elektryk powiedział, że zbadał i większy wentylator jest martwy a drugi po diagnozie stwierdził, że wszystko działa jak należy. Zbliża się lato więc nie chce mieć awarii spowodowanej przegrzaniem.

    Komentarz

    • endryu
      RS
      • 2006
      • 3773
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      przy załączonej klimie mają się kręcić oba wentylatory. Taki zapis widnieje w książce o octavii. U mnie tak właśnie działają oba wentylatory.
      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
      =================================================

      Komentarz

      • hose
        Classic
        • 2010
        • 21

        #4
        wentylatory

        Hi

        U mnie klima działa ok i ostatnio jak wróciłem z trasy na klimie otworzyłem maskę i tak duży chodził mały stał a klima mroziła>> czy to tak ma być? Może ktoś podać jednoznaczną odpowiedź?

        Komentarz

        • agrala
          Rider
          • 2011
          • 397

          #5
          Oba wentylatory są spięte razem i powinny działać jednocześnie - nie ważne czy to klima czy chłodzenie silnika.
          Ostatnio przerabiałem to u siebie.
          Trzeba wejsć pod auto i sprawdzić wtyczki od wentylatorów - sa w dolnym lewym rogu chłodnicy. Najlepiej wypiąć obie i sprawdzić miernikiem czy jest przejście między nimi.
          Najpawdopodobniej skończy wam się szczotki.
          Komfortowie kierunkowskazy - włączasz 1 a miga 3x
          Emulator czujnika poziomu oleju G266
          Napraw sterowników AIRBAG

          Komentarz

          • rss
            L&K
            • 2009
            • 1098

            #6
            a sprobuj zakrecic obydwoma recznie (przy wylaczonym silniku oczywiscie)
            ja w ten sposob odkrylem ze duzy jest kaputt
            kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
            _________________________________________
            Do sprzedania:
            komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
            zaciski do hamulcow 280mm.

            Komentarz

            • robekcool
              RS
              • 2009
              • 2041
              • Octavia II (1Z3)
              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              endryu, ma rację, na klimie oba powinny się kręcić.
              duży kręci jak temp silnika wzrośnie
              jak mały nie działa- do sprawdzenia. zawsze można podpiąć na krótko
              www.k-mot.pl
              Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
              Autoholowanie.
              Robert Kulma

              Komentarz

              • agrala
                Rider
                • 2011
                • 397

                #8
                Zamieszczone przez robekcool
                endryu, ma rację, na klimie oba powinny się kręcić.
                duży kręci jak temp silnika wzrośnie ( przy wyłączonej ac)
                jak mały nie działa- do sprawdzenia. zawsze można podpiąć "na krótko"

                Widać że dobry z Ciebie specjalista.
                Jak ktoś się nie zna na czytaniu schematów to powtórzę jeszcze raz - oba wentylatory sąspięte razem i powinny działąć jednocześnie, nie ważne czy to klima ręczna czy kliamatronik.
                Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

                Klima włącz pierwszy bieg obu wentylatorów.
                Czujnik w chłodnicy może włączyć pierwszy bieg lub drugi w zależności od temperatury płynu w chłodnicy.
                Komfortowie kierunkowskazy - włączasz 1 a miga 3x
                Emulator czujnika poziomu oleju G266
                Napraw sterowników AIRBAG

                Komentarz

                • robekcool
                  RS
                  • 2009
                  • 2041
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  agrala,
                  www.k-mot.pl
                  Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                  Autoholowanie.
                  Robert Kulma

                  Komentarz

                  • pstryczek
                    RS
                    • 2009
                    • 10778
                    • Superb III (3V3)

                    #10
                    U mnie chodzi tylko mały i do tego tylko jak klimę załączę. :P
                    Marek

                    Komentarz

                    • daniel80
                      Classic
                      • 2010
                      • 4

                      #11
                      W mojej octavi tdi agr nie włącza sie wentylator, podczas stania w korku temp. na wskażniku dochodzi daleko poza połowe, raz zapaliła się kontrolka od płynu. Gdy włącze klime wentylatory się włączają i wskażnik stoi na środku. Poradzi mi ktoś co może być przyczyną takiego zjawiska???
                      daniel80

                      Komentarz

                      • rafalis222
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 160

                        #12
                        Powinny chodzic oba wentylatory , może wali sterownik czy regulator dokładnie nie pamietam jak to ustrojstwo sie nazywa ale u mnie wtedy stały oba wiatraki jest o tym gdzies na forum i zdjecie gdzie on jest.

                        Komentarz

                        • daniel80
                          Classic
                          • 2010
                          • 4

                          #13
                          Problem wentylatorów usuniety. wymieniłem czujnik temp. ten pod termostatem i nie pomogło, po podpięciu vaga wyskoczył błąd czujnika G62. Zacząłem szukać w bezpiecznikach i w tych na akumulatorze (3bezpieczniki po 30A) w jednym wypaliło się gniazdo. Po usunięciu tego odpiąłem wtyczkę czujnika w chłodnicy (z 3pinami, znajduje się mniej więcej pod akumulatorem) i zwarłem go przewodem-działa. pużniej wtyczkę podpiąłem i jest ok.Dodam jeszcze że wcześniej po zwarciu wentylatory nie chodziły. Przyczyna była w gnieżdzie bezpiecznika ,a z zewnątrz były dobre
                          daniel80

                          Komentarz

                          • ruwado
                            RS
                            • 2009
                            • 14885
                            • Octavia IV (NX3)

                            #14
                            Zamieszczone przez tgf1
                            Obdzwoniłem kilka serwisów i elektromechaników i każdy podaje inną zasadę włączania się wentylatorów
                            bo oni gówno wiedzą, sam to sprawdziłem. Ale nie tylko ASO inne prywatne serwisy specjalizujące się w silnikach VW też.
                            Zamieszczone przez tgf1
                            załączam klimę włącza się mały wentylator. Zagrzeje celowo silnik - włączy się mały wentylator. Duży nie zauważyłem aby się włączył.
                            włąśnie tak miałem i mówili, że jest oki. Za trzecim razem ich op..liłem (na drugi dzień wyjeżdżałem do Cro na 2 tygodnie) i stwierdzili, że duży się zatarł. Zresztą tu na forum sie o tym dowiedziałem. Wymienili go dzien przed wyjazdem.
                            Zamieszczone przez tgf1
                            Jedni twierdzą, że przy włączeniu klimy powinny się załączyć dwa wentylatory więc jeden ten większy mam uszkodzony
                            tak ma byc, po wymianie tak u mnie chodzą.
                            A serwisy - bez słów, żenada.
                            pozdrawiam - Darek

                            Komentarz

                            • tgf1
                              Classic
                              • 2011
                              • 4
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BKD 2.0 TDI 140 KM

                              #15
                              Witam ponownie. Dziękuję wszystkim za porady, problem został wreszcie usunięty po tym jak ,,wsiadłem" na mechanika. Uszkodzony pierwszy bieg na dużym wentylatorze - do wymiany. Aktualnie po włączeniu klimy włączają się oba jednocześnie.

                              Komentarz

                              • ruwado
                                RS
                                • 2009
                                • 14885
                                • Octavia IV (NX3)

                                #16
                                :spoko
                                pozdrawiam - Darek

                                Komentarz

                                • kiki
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 359

                                  #17
                                  Mi wczoraj udało się przywrócić do życia duży wiatrak.
                                  Oczywiście zaczeło się od wyjęcia go i sprawdzenia - niby ok - chodzą 2 biegi więc myślę - "może coś urwane, przetare"
                                  Zdejmuje półke aku, wyciagam przewody, sprawdzam bezpieczniki i niby wszystko ok :| - przez głowę przechodzi myśl, że teraz zacznie się zabawa :evil: .
                                  No ale ok - poczysciłem łączenia masy i sprawdziłem czy na wyjściu wsówki do wiatraka pojawia się prąd po włączeniu klimy- na szczęście był.
                                  Więc zadowolony wsadzam wiatrak i sprawdzam czy działa. I co ? Oczywiscie nawet nie drgnie. Myślę sobie co jest... W ruch poszła przedłużka do kluczy nasadowych i wiatrak wyrwał kilka uderzeń- nic - nawet nie drgnął.
                                  Wentyl znowu został wyjęty i znowu podłączony na krótko. Działa... I wtedy zazwyczaj nastepuje u mnie chwila na głośną analizę co jest. Okazało się, że wentyl działał jak był położony na płasko a w pionie już niestety nie.
                                  Rozebrałem chama i okazało się iż jeden plastikowy szczotkotrzymacz (prowadnica szczotki) był nadtopiony i szczotka była zablokowana (druga chodziła luźno- tak jak powinna).
                                  W ruch poszła mini wiertalka (cos na wzór dremelka) i troche poprawiłem ten plasticzek.
                                  Przy okazji przetarłem papierkiem sciernym komutator bo był strasznie zawalony pyłem ze szczotek.
                                  Po złożeniu i montażu wszystko śmiga jak należy .


                                  Reasumując jesli nie działa Wam duży wentyl to:
                                  1- sprawdzcie na krótko czy wentylator chodzi
                                  2 sprawdzcie czy wychodzi napiecie na wtyczce (gdy np wlaczymy klime)
                                  Jeśli jest napięcie na tej wtyczce to duże prawdopodobieństwo, że świruje wentylator i nad nim trzeba posiedzieć

                                  Pozdro

                                  Komentarz

                                  • aro333
                                    Ambiente
                                    • 2011
                                    • 167
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                    #18
                                    Hmmm wlasnie pare dni temu zwrócil mi na to uwagę serwisant od klimy. Nie byl pewny ale twierdzil ze poprzednie O1 ktore serwisowal raczej kreciły oboma wiatrakami. U mnie duży stoi. Zapytam tak- duży wiatrak ma tak jakby dwa biegi? Jednym steruje komp/elektronika tym nizszym biegiem a drugim biegiem steruje klima tzn włacza wiatrak przy załaczonej klimie. Dobrze myślę? Czy z tego schematu szczątkowego wynika ze ten duży wentylator to A500 i napięcie "+" powinno pojawiać się albo na konektorze nr 1 lub nr 2?
                                    Czy może chodzi o o M18 lewy dolny róg na schemacie?

                                    Komentarz

                                    • rafaelog
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 514
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #19
                                      Witam wszystkich. Chciałbym wznowić ten temat ponieważ mam dziwny problem z wentylatorami chłodnicy. Na biegu jałowym bardzo ciężko jest wzbudzić wentylatory chłodnicy. VAG po podłaczeniu cały czas pokazuje temperaturę 88 stopni i wentylatory stoją. Jak potrzyma się silnik przez dłuższy czas na obrotach ok.3500obr/min to temperatura zacznie lekko rosnąć w końcu osiągnie 93 stopnie(odczyt z VAG-a) i wentylatory się właczają. Spadnie temperatura i wyłaczają się. Natomiast w czasie jazdy(przy wyłaczonej klimatyzacji) najprawdopodobniej zostaje przekroczona temperatura 93 stopnie, bo po zatrzymaniu się bez wyłaczania silnika wentylatory chodzą. Po jakimś czasie wyłączają się. Z tego wynika, że chłodnica sama w sobie podczas jazdy chyba nie daje rady zchłodzić silnika. Wąż od termostatu do chłodnicy jest gorący zaś dolny wyjściowy z chłodnicy jest trochę chłodniejszy. Dziwne jest też to, że chłodnica nie jest równomiernie nagrzana. Po stronie wentylatora durzego jest gorąca, a po stronie małego wentylatora jest letnia. Przedmuchałem chłodnicę z zewnątrz powietrzem z kompresora, bo myślałem, ze może insekty ją przytkały i nie ma odpowiedniego przepływu powietrza, ale niestety nic to nie dało. Temperatura zewnętrzna nic nie daje, bo jadąc nocą też wentylatory podczas jazdy pracują. Na serwisie po podłączeniu VAG-a stwierdzili, że to sterownik silnika załacza wentylatory, bo przekroczona zostaje temperatura, a nie klimatyzacji. Serwis rozkłada ręce, bo nie wie co może to powodować. Wcześniej sie tak nie działo. Prosiłbym jeżeli to mozliwe o pomoc.
                                      Poprzednia: Octavia I 1.9 TDI SLX
                                      Obecna: Octavia II 1.9 TDI Elegance

                                      Komentarz

                                      • agrala
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 397

                                        #20
                                        Dla mie jest to normalne.
                                        Wentylatory wlaczaja sie bo wlaczasz klime - silnik moze nawet miec 60 stopni a i ak sie wlacza wentylatory.
                                        Z ktorej strony patrzales na temperature chlodnicy - z przodu?
                                        Z przodu jest chlodnica od klimy a nie od silnika.
                                        Komfortowie kierunkowskazy - włączasz 1 a miga 3x
                                        Emulator czujnika poziomu oleju G266
                                        Napraw sterowników AIRBAG

                                        Komentarz

                                        • rafaelog
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 514
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                          #21
                                          Witam.
                                          Właśnie, że klimy nie włączam. Klima jest cały czas wyłączona. Patrzyłem, dotykałem chłodnicy cieczy czyli tej która jest zamocowana bliżej silnika. Do niej są zamocowane wentylatory. Stojąc przed maską jest to chłodnica 3. Pierwsza taka cienka czarna jest od klimatyzacji, zaraz za nią jest od TURBINY no i następna czyli 3-cia jest cieczy chłodzącej.
                                          Poprzednia: Octavia I 1.9 TDI SLX
                                          Obecna: Octavia II 1.9 TDI Elegance

                                          Komentarz

                                          • aro333
                                            Ambiente
                                            • 2011
                                            • 167
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                            #22
                                            Wlasni9e jestem swieżo po wymianie dużego wiatraka na chlodnicy. W moim autku chyba siedziala juz zamienna cześc .Po zamianie postanowilem zrobic wiwisekcje temu silnikowi. Jest on jak najbardziej rozbieralny, choć ciut mlotkiem trzeba potem poklepać aby to zlożyć. Co sie okazalo - zawiesila sie szczotka węglowa i to bardzo mocno. Spreżyna nie miala sily jej docisnać do wirnika. Porobilem fotki po rozebraniu tego silnika, jak kogoś interesuje to przeslę. Zobaczymy ile posmiga częśc zamienna , kupilem niestety z dolnej pułki cenowej za 160zl.Zobaczymy, w razie czego zamontuje tego po naprawie, choć też nie wiadomo ile wytrzyma.W sklepie proponowano mi wentyl firmy Hella więc pewnie dosc dobry za 320zyla. No nic, zobaczymy. Jestem ciut wq...ny bo auto kupilem 3 tygodnie temu a tu takie kwiatki juz na początku. Niby to 5,5 roczne auto a tu zonk, ciekawe co bedzie dalej. Wczesniej ujezdzalem 8-12 letnia Corolle z przebiegiem do 220kkm i ja nie wiedzialem co to zaklad naprawczy.No nic to nie forum do użalania sie , mam co chcialem , miejmy nadzieję że dalej będzie dobrze.

                                            Komentarz

                                            • rafaelog
                                              Rider
                                              • 2009
                                              • 514
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                              #23
                                              Udało mi się rozwiązać mój problem :lol: Po dłuższych oględzinach i przemyśleniach postanowiłem wymienić termostat i wszystko wróciło do normy 8) Założyłem ten co był poprzednio, wymieniony w lutym 2011 na nowy ORYGINALNY i to jeszcze wymieniany był w serwisie Skody. Nie wiem czy miał wadę fabryczną czy co :?:
                                              Poprzednia: Octavia I 1.9 TDI SLX
                                              Obecna: Octavia II 1.9 TDI Elegance

                                              Komentarz

                                              • progressowy
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 453

                                                #24
                                                Dalczego te wentylatory tak czesto ulegaja awarii?? Auto z koncowki 2008r ,a bedzie juz 3ci wentylator zalozony. Pierwszy fabryczny wysral sie w 2010r.Zalozony nowy na gwarancji w aso. Teraz znow sie zatarl,prawie rozssypal. Przeciez nie warto kupowac za bagatela ponad 700zl wentylatora w aso skoro sa wadliwe.
                                                Zamowilem zamiennik za 100zl zobaczymy co bedzie.
                                                Już odebrane A3 TFSI limuzyna

                                                Komentarz

                                                • ruwado
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 14885
                                                  • Octavia IV (NX3)

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez progressowy
                                                  Przeciez nie warto kupowac za bagatela ponad 700zl wentylatora w aso skoro sa wadliwe.
                                                  chyba się będą wysypywać przed upływem 2 lat - gwarancja
                                                  pozdrawiam - Darek

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...