lepiej by powiedział, że łapie :szeroki_usmiech
bo zatrzymuje to chyba jakieś dziwne słowo :szeroki_usmiech
...zapraszamy pana rzecznika do patrolu np. pieszego na służbę weekendową w jakimś większym mieście w Polsce I tu mógłby się wykazać w rozmowie "kulturalnej" ze społeczeństwem
Nie wiem już w którym kierunku mam podążać. Na zimnym silniku (TDI 110 KM) załączam klimę włącza się mały wentylator. Zagrzeje celowo silnik - włączy się mały wentylator. Duży nie zauważyłem aby się włączył. Obdzwoniłem kilka serwisów i elektromechaników i każdy podaje inną zasadę włączania się wentylatorów. Jedni twierdzą, że przy włączeniu klimy powinny się załączyć dwa wentylatory więc jeden ten większy mam uszkodzony a inni mówią mi, że mam wszystko w porządku bo aby uruchomił się większy wentylator silnik musi dostać większej temperatury. Dodam, że wszyscy stoją niezbicie na swoim stanowisku i nie dają się przekonać. Jeden elektryk powiedział, że zbadał i większy wentylator jest martwy a drugi po diagnozie stwierdził, że wszystko działa jak należy. Zbliża się lato więc nie chce mieć awarii spowodowanej przegrzaniem.
U mnie klima działa ok i ostatnio jak wróciłem z trasy na klimie otworzyłem maskę i tak duży chodził mały stał a klima mroziła>> czy to tak ma być? Może ktoś podać jednoznaczną odpowiedź?
Oba wentylatory są spięte razem i powinny działać jednocześnie - nie ważne czy to klima czy chłodzenie silnika.
Ostatnio przerabiałem to u siebie.
Trzeba wejsć pod auto i sprawdzić wtyczki od wentylatorów - sa w dolnym lewym rogu chłodnicy. Najlepiej wypiąć obie i sprawdzić miernikiem czy jest przejście między nimi.
Najpawdopodobniej skończy wam się szczotki.
a sprobuj zakrecic obydwoma recznie (przy wylaczonym silniku oczywiscie)
ja w ten sposob odkrylem ze duzy jest kaputt
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
endryu, ma rację, na klimie oba powinny się kręcić.
duży kręci jak temp silnika wzrośnie
jak mały nie działa- do sprawdzenia. zawsze można podpiąć na krótko
www.k-mot.pl
Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
Autoholowanie.
Robert Kulma
endryu, ma rację, na klimie oba powinny się kręcić.
duży kręci jak temp silnika wzrośnie ( przy wyłączonej ac)
jak mały nie działa- do sprawdzenia. zawsze można podpiąć "na krótko"
Widać że dobry z Ciebie specjalista.
Jak ktoś się nie zna na czytaniu schematów to powtórzę jeszcze raz - oba wentylatory sąspięte razem i powinny działąć jednocześnie, nie ważne czy to klima ręczna czy kliamatronik.
W mojej octavi tdi agr nie włącza sie wentylator, podczas stania w korku temp. na wskażniku dochodzi daleko poza połowe, raz zapaliła się kontrolka od płynu. Gdy włącze klime wentylatory się włączają i wskażnik stoi na środku. Poradzi mi ktoś co może być przyczyną takiego zjawiska???
Powinny chodzic oba wentylatory , może wali sterownik czy regulator dokładnie nie pamietam jak to ustrojstwo sie nazywa ale u mnie wtedy stały oba wiatraki jest o tym gdzies na forum i zdjecie gdzie on jest.
Problem wentylatorów usuniety. wymieniłem czujnik temp. ten pod termostatem i nie pomogło, po podpięciu vaga wyskoczył błąd czujnika G62. Zacząłem szukać w bezpiecznikach i w tych na akumulatorze (3bezpieczniki po 30A) w jednym wypaliło się gniazdo. Po usunięciu tego odpiąłem wtyczkę czujnika w chłodnicy (z 3pinami, znajduje się mniej więcej pod akumulatorem) i zwarłem go przewodem-działa. pużniej wtyczkę podpiąłem i jest ok.Dodam jeszcze że wcześniej po zwarciu wentylatory nie chodziły. Przyczyna była w gnieżdzie bezpiecznika ,a z zewnątrz były dobre
Obdzwoniłem kilka serwisów i elektromechaników i każdy podaje inną zasadę włączania się wentylatorów
bo oni gówno wiedzą, sam to sprawdziłem. Ale nie tylko ASO inne prywatne serwisy specjalizujące się w silnikach VW też.
Zamieszczone przez tgf1
załączam klimę włącza się mały wentylator. Zagrzeje celowo silnik - włączy się mały wentylator. Duży nie zauważyłem aby się włączył.
włąśnie tak miałem i mówili, że jest oki. Za trzecim razem ich op..liłem (na drugi dzień wyjeżdżałem do Cro na 2 tygodnie) i stwierdzili, że duży się zatarł. Zresztą tu na forum sie o tym dowiedziałem. Wymienili go dzien przed wyjazdem.
Zamieszczone przez tgf1
Jedni twierdzą, że przy włączeniu klimy powinny się załączyć dwa wentylatory więc jeden ten większy mam uszkodzony
tak ma byc, po wymianie tak u mnie chodzą.
A serwisy - bez słów, żenada.
Witam ponownie. Dziękuję wszystkim za porady, problem został wreszcie usunięty po tym jak ,,wsiadłem" na mechanika. Uszkodzony pierwszy bieg na dużym wentylatorze - do wymiany. Aktualnie po włączeniu klimy włączają się oba jednocześnie.
Mi wczoraj udało się przywrócić do życia duży wiatrak.
Oczywiście zaczeło się od wyjęcia go i sprawdzenia - niby ok - chodzą 2 biegi więc myślę - "może coś urwane, przetare"
Zdejmuje półke aku, wyciagam przewody, sprawdzam bezpieczniki i niby wszystko ok :| - przez głowę przechodzi myśl, że teraz zacznie się zabawa :evil: .
No ale ok - poczysciłem łączenia masy i sprawdziłem czy na wyjściu wsówki do wiatraka pojawia się prąd po włączeniu klimy- na szczęście był.
Więc zadowolony wsadzam wiatrak i sprawdzam czy działa. I co ? Oczywiscie nawet nie drgnie. Myślę sobie co jest... W ruch poszła przedłużka do kluczy nasadowych i wiatrak wyrwał kilka uderzeń- nic - nawet nie drgnął.
Wentyl znowu został wyjęty i znowu podłączony na krótko. Działa... I wtedy zazwyczaj nastepuje u mnie chwila na głośną analizę co jest. Okazało się, że wentyl działał jak był położony na płasko a w pionie już niestety nie.
Rozebrałem chama i okazało się iż jeden plastikowy szczotkotrzymacz (prowadnica szczotki) był nadtopiony i szczotka była zablokowana (druga chodziła luźno- tak jak powinna).
W ruch poszła mini wiertalka (cos na wzór dremelka) i troche poprawiłem ten plasticzek.
Przy okazji przetarłem papierkiem sciernym komutator bo był strasznie zawalony pyłem ze szczotek.
Po złożeniu i montażu wszystko śmiga jak należy .
Reasumując jesli nie działa Wam duży wentyl to:
1- sprawdzcie na krótko czy wentylator chodzi
2 sprawdzcie czy wychodzi napiecie na wtyczce (gdy np wlaczymy klime)
Jeśli jest napięcie na tej wtyczce to duże prawdopodobieństwo, że świruje wentylator i nad nim trzeba posiedzieć
Hmmm wlasnie pare dni temu zwrócil mi na to uwagę serwisant od klimy. Nie byl pewny ale twierdzil ze poprzednie O1 ktore serwisowal raczej kreciły oboma wiatrakami. U mnie duży stoi. Zapytam tak- duży wiatrak ma tak jakby dwa biegi? Jednym steruje komp/elektronika tym nizszym biegiem a drugim biegiem steruje klima tzn włacza wiatrak przy załaczonej klimie. Dobrze myślę? Czy z tego schematu szczątkowego wynika ze ten duży wentylator to A500 i napięcie "+" powinno pojawiać się albo na konektorze nr 1 lub nr 2?
Czy może chodzi o o M18 lewy dolny róg na schemacie?
Witam wszystkich. Chciałbym wznowić ten temat ponieważ mam dziwny problem z wentylatorami chłodnicy. Na biegu jałowym bardzo ciężko jest wzbudzić wentylatory chłodnicy. VAG po podłaczeniu cały czas pokazuje temperaturę 88 stopni i wentylatory stoją. Jak potrzyma się silnik przez dłuższy czas na obrotach ok.3500obr/min to temperatura zacznie lekko rosnąć w końcu osiągnie 93 stopnie(odczyt z VAG-a) i wentylatory się właczają. Spadnie temperatura i wyłaczają się. Natomiast w czasie jazdy(przy wyłaczonej klimatyzacji) najprawdopodobniej zostaje przekroczona temperatura 93 stopnie, bo po zatrzymaniu się bez wyłaczania silnika wentylatory chodzą. Po jakimś czasie wyłączają się. Z tego wynika, że chłodnica sama w sobie podczas jazdy chyba nie daje rady zchłodzić silnika. Wąż od termostatu do chłodnicy jest gorący zaś dolny wyjściowy z chłodnicy jest trochę chłodniejszy. Dziwne jest też to, że chłodnica nie jest równomiernie nagrzana. Po stronie wentylatora durzego jest gorąca, a po stronie małego wentylatora jest letnia. Przedmuchałem chłodnicę z zewnątrz powietrzem z kompresora, bo myślałem, ze może insekty ją przytkały i nie ma odpowiedniego przepływu powietrza, ale niestety nic to nie dało. Temperatura zewnętrzna nic nie daje, bo jadąc nocą też wentylatory podczas jazdy pracują. Na serwisie po podłączeniu VAG-a stwierdzili, że to sterownik silnika załacza wentylatory, bo przekroczona zostaje temperatura, a nie klimatyzacji. Serwis rozkłada ręce, bo nie wie co może to powodować. Wcześniej sie tak nie działo. Prosiłbym jeżeli to mozliwe o pomoc.
Poprzednia: Octavia I 1.9 TDI SLX
Obecna: Octavia II 1.9 TDI Elegance
Dla mie jest to normalne.
Wentylatory wlaczaja sie bo wlaczasz klime - silnik moze nawet miec 60 stopni a i ak sie wlacza wentylatory.
Z ktorej strony patrzales na temperature chlodnicy - z przodu?
Z przodu jest chlodnica od klimy a nie od silnika.
Witam.
Właśnie, że klimy nie włączam. Klima jest cały czas wyłączona. Patrzyłem, dotykałem chłodnicy cieczy czyli tej która jest zamocowana bliżej silnika. Do niej są zamocowane wentylatory. Stojąc przed maską jest to chłodnica 3. Pierwsza taka cienka czarna jest od klimatyzacji, zaraz za nią jest od TURBINY no i następna czyli 3-cia jest cieczy chłodzącej.
Poprzednia: Octavia I 1.9 TDI SLX
Obecna: Octavia II 1.9 TDI Elegance
Wlasni9e jestem swieżo po wymianie dużego wiatraka na chlodnicy. W moim autku chyba siedziala juz zamienna cześc .Po zamianie postanowilem zrobic wiwisekcje temu silnikowi. Jest on jak najbardziej rozbieralny, choć ciut mlotkiem trzeba potem poklepać aby to zlożyć. Co sie okazalo - zawiesila sie szczotka węglowa i to bardzo mocno. Spreżyna nie miala sily jej docisnać do wirnika. Porobilem fotki po rozebraniu tego silnika, jak kogoś interesuje to przeslę. Zobaczymy ile posmiga częśc zamienna , kupilem niestety z dolnej pułki cenowej za 160zl.Zobaczymy, w razie czego zamontuje tego po naprawie, choć też nie wiadomo ile wytrzyma.W sklepie proponowano mi wentyl firmy Hella więc pewnie dosc dobry za 320zyla. No nic, zobaczymy. Jestem ciut wq...ny bo auto kupilem 3 tygodnie temu a tu takie kwiatki juz na początku. Niby to 5,5 roczne auto a tu zonk, ciekawe co bedzie dalej. Wczesniej ujezdzalem 8-12 letnia Corolle z przebiegiem do 220kkm i ja nie wiedzialem co to zaklad naprawczy.No nic to nie forum do użalania sie , mam co chcialem , miejmy nadzieję że dalej będzie dobrze.
Udało mi się rozwiązać mój problem :lol: Po dłuższych oględzinach i przemyśleniach postanowiłem wymienić termostat i wszystko wróciło do normy 8) Założyłem ten co był poprzednio, wymieniony w lutym 2011 na nowy ORYGINALNY i to jeszcze wymieniany był w serwisie Skody. Nie wiem czy miał wadę fabryczną czy co :?:
Poprzednia: Octavia I 1.9 TDI SLX
Obecna: Octavia II 1.9 TDI Elegance
Dalczego te wentylatory tak czesto ulegaja awarii?? Auto z koncowki 2008r ,a bedzie juz 3ci wentylator zalozony. Pierwszy fabryczny wysral sie w 2010r.Zalozony nowy na gwarancji w aso. Teraz znow sie zatarl,prawie rozssypal. Przeciez nie warto kupowac za bagatela ponad 700zl wentylatora w aso skoro sa wadliwe.
Zamowilem zamiennik za 100zl zobaczymy co bedzie.
Komentarz